REKLAMAA1-DZIELNICA-BO-02-12----31-12-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ20 listopada 2019, 10:52

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (mat. prasowe)

    Dynamiczny rozwój usług płatności w Internecie i większa świadomość klientów – to główne czynniki, przez które chętniej korzystamy z płatności elektronicznych niż za pobraniem czy własnoręcznym wykonaniem przelewu. Co warto wiedzieć o zakupowych zwyczajach Polaków?​

    Zakupy w sieci stają się łatwiejsze, a my, klienci, polubiliśmy wygodę. Dlatego coraz większy odsetek kupujących omija sklepy internetowe, które nie umożliwiają dokonania szybkiej płatności online. O intensywności zmian zwyczajów zakupowych w sieci świadczą chociażby statystyki z ostatnich dwunastu miesięcy.

    Mniej gotówki w portfelach

    Zgodnie z danymi badania „Zakupy przez internet. Badanie postaw i opinii Polaków” przeprowadzonego przez firmę Blue Media bardzo wyraźnie zaznacza się tendencja do rezygnacji z płacenia za internetowe zakupy gotówką. Jeszcze w 2017 roku 47% kupujących podczas finalizacji wizyty w sklepie online zaznaczało opcję „za pobraniem”, by następnie uiścić opłatę kurierowi bądź na poczcie. Niespełna rok później na to samo pytanie zadane przez ankieterów odpowiedziało w ten sposób już tylko 43% badanych. Obserwując tendencje na rynku e-commerce, można szybko dojść do wniosku, że trend do rezygnacji z gotówki będzie się utrzymywał, a chętnych do płacenia za pobraniem będzie ubywać w szybkim tempie. Wynika to m.in. z poprawy poczucia bezpieczeństwa w sieci, na co wskazuje z kolei raport „E-commerce w Polsce 2019” przygotowany przez Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej. Wynika z niego, że w 2017 roku co trzeci Polak obawiał się robienia zakupów online, głównie ze względu na konieczność dokonania płatności z góry i niepewności co do zgodności towaru z opisem w sklepie internetowym. W 2019 roku odsetek sceptyków spadł do zaledwie 17%. Obecnie płatności online są najczęściej wybieraną metodą rozliczania się – decyduje się na nią 66% badanych.

    Wygoda, którą doceniamy

    Kolejne narzędzia ułatwiające płatności online, pozwalają konsumentom na szybsze podjęcie decyzji o skorzystaniu z danego sklepu. Czy to za pomocą systemów typu BLIK, bądź operatorów płatności jak Polskie ePłatności S.A., rozliczenie wirtualnego koszyka jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Możliwość skorzystania z tych narzędzi doceniają klienci. Izba Gospodarki Elektronicznej podaje, że w 2018 roku 48% Polaków robiących zakupy w Internecie skorzystało z szybkich przelewów Pay-By-Link. Drugą najpopularniejszą metodą była płatność przy użyciu karty płatniczej. Wysyłka wciąż pozostaje trzecią najczęściej wskazywaną opcją, jednak prognozuje się, że niebawem płacenie gotówką przy odbiorze zostanie wyprzedzona przez płatność BLIK. Raport „Zakupy przez internet. Badanie postaw i opinii Polaków” podkreśla także nasze priorytety podczas wyboru sposobu formy płatności. Najważniejsza jest wygoda, a w dalszej kolejności szybkość, bezpieczeństwo, łatwość oraz dostępność.

    Wskazówki dla przedsiębiorców

    Liczba osób korzystających z płatności elektronicznych z roku na rok rośnie w wysokim tempie, dlatego przedsiębiorcy prowadzący sklepy elektroniczne, dla poprawy swojej sprzedaży, powinni udostępnić klientom możliwość szybkich transakcji Pay-By-Link. Wnioski płynące z raportów dotyczący rynku e-commerce jednoznacznie pokazują, w jakim kierunku rozwija się handel w sieci. Co więcej, Izba Gospodarki Elektronicznej zauważa również rosnącą otwartość na zakupy w sklepach zagranicznych. Może warto więc wyposażyć swój sklep internetowy w narzędzia do płatności elektronicznych zarówno w złotówkach, jak i w obcych walutach? Takie rozwiązanie umożliwia m.in. spółka Polskie ePłatności specjalizująca się w procesowaniu płatności bezgotówkowych i dostarczaniu innowacyjnych usług dla biznesu i ecommerce.

    Artykuł załadowany: 0.2496 sekundy
    REKLAMAA2-LiveHealthy-06-11----06-12.2019