Zarząd Transportu Miejskiego zawiesił na wakacje linię 192 i rozwścieczył tym pasażerów. - Ludzie nie mają wakacji od pracy! - grzmią ursynowianie, który brak tego autobusy utrudnia dojazdy.
Od 25 czerwca linia autobusowa 192 jest zawieszona. Na trasę powróci dopiero po wakacjach. Decyzja Zarządu Transportu Miejskiego nie przypadła do gustu pasażerom. Są wręcz wściekli. Wakacyjne obcinanie kursów to nic nowego. Jednak w tym przypadku znacząco dało się we znaki.
- Dla mnie to duży problem z dotarciem z i do pracy. Niestety nie wszyscy mają miejsce pracy przy linii metra. I tak potrzebowałam godziny na dotarcie do pracy. Bez 192 będzie jeszcze więcej - zauważa pani Joanna.
- Dochodzi do sytuacji, gdy na przykład trzeba się przemieścić z punktu A do punktu B i czekają cię na danym odcinku aż cztery przesiadki - dodaje pani Maria.
Autobusy linii 192 jeździły na trasie Osiedle Kabaty - Metro Wilanowska. Były świetnym połączeniem między stacjami metra a zakątkami niemal całego wysokiego Ursynowa. Teraz tę rolę w całości przejęły linie 179 i 185. Według ZTM to w zupełności wystarcza. Jednak 192 służyła także mieszkańcom do załatwiania lokalnych spraw. Chociażby zakupów.
- Usiłowałem dojechać do Leclerca. Mieszkam przy Hirszfelda. Podjechałem 503 i czekałem na 192. Patrzę do góry i jest napisane, że linia zawieszona. Jak się stąd dostać do Leclerca, jak ktoś nie ma samochodu? - irytuje się 75-letni ursynowianin.
Dla starszych ludzi podejście na piechotę kilkuset metrów czy kilometra to wyprawa, na którą nie mają siły. Jak przyznaje mieszkaniec, to dla niego i osób w podobnym wieku tragedia.
- Jak można było to zrobić? Po dzisiejszej wyprawie będę chodził na skos do Lidla. Prościej. Tam jakoś dojdę, a do Leclerca się już nie dostanę - mówi z goryczą.
Jak tłumaczy ZTM, wakacyjne zmiany w kursowaniu autobusów wynikają ze zmniejszonego zapotrzebowania na przewozy. Według zarządców komunikacji linia 192 wcale nie jest tak popularna. Pozwalają to ocenić zamontowane w autobusach urządzenia zliczające. Z pomiarów wyszło, że na Ursynowie korzysta z niej - oraz z linii 195 - najmniej pasażerów.
- W przypadku dzielnicy Ursynów uwzględniliśmy pomiary napełnień linii 192 i 195 w okresie szkolnym, jak również wzięliśmy pod uwagę zgłaszane postulaty pasażerów z lat ubiegłych - mówi rzecznik ZTM Tomasz Kunert.
Mniej autobusów na ulicach to oczywiście mniejsze wydatki, które w czasach gdy budżet miasta cierpi przez obcinanie dochodów, jest korzystne dla całego systemu komunikacyjnego. Przychody z biletów w ostatnich pandemicznych latach nie pokrywają nawet 20 proc. kosztów funkcjonowania.
Jednak zdaniem pasażerów ZTM sam robi sobie w ten sposób krzywdę. Mniejsza liczba kursów czy całkowity ich brak sprawią, że trzeba będzie szukać alternatywy. Tą jest między innymi samochód.
- Rozumiem, że cięcia wynikają z braku pieniędzy. Natomiast to nie jest aż tak biedny kraj, żeby nie móc sobie z tym poradzić, ani aż tak bogaty, żeby móc ignorować prawdopodobne skutki. Komunikacja miejska potrzebuje lepszego finansowania i lepszego zarządzania. Cięcie kursów i linii to strzał w kolano - komentuje w mediach społecznościowych pani Gabriela.
W poprzednich latach linia 192 nie była zawieszana. Zmniejszano natomiast częstotliwość linii 185 i 166, które ZTM przedstawia jako „uzupełniające względem tras linii 192 i 195”.
- W poprzednich latach te linie cieszyły się znacznie większym zainteresowaniem niż linie 192 i 195 - zauważa Tomasz Kunert.
Nic też dziwnego. Latem więcej osób chce dojechać w okolice zoo czy nad Wisłę. Dlatego też ZTM zdecydował - kosztem 192 i 195 - że linie 185 i 166 będą jeździć w wakacje tak samo, jak w roku szkolnym. Pozostaje tylko pytanie: czy dla mieszkańców mimo wszystko ważniejszy jest dojazd do pracy i na zakupy, czy do popularnych miejsc rekreacyjnych?
[ZT]20615[/ZT]
Pasażer11:01, 09.07.2022
Jak zwykle ktoś zza biurka " mundże" pomyślał!
A co tam pasażerowie- urzędasy mają to w głębokim poważaniu... 11:01, 09.07.2022
Dzień pieszego pasaż11:03, 09.07.2022
Po prostu Rafutek dba o nasze zdrowie, jak komuś nie pasują rowerki i hulajnogi, to niech siedzi w domu, a nie liczy na to, że miasto będzie dla jego wygody emitować dwutlenki 11:03, 09.07.2022
ja tylko tak sobie12:07, 09.07.2022
Seniorom (stanowiącym fundament elektoratu partii rządzącej) trzeba powiedzieć, że linię obciął Tusk. 12:07, 09.07.2022
Pan12:39, 09.07.2022
Ja to, proszę pana, mam bardzo dobre połączenie. Wstaję rano za piętnaście trzecia. Latem to już widno. Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem. Śniadanie jadam na kolację. Tylko wstaję i wychodzę... 12:39, 09.07.2022
StasioJasio14:43, 09.07.2022
to samo jest ze 195. osoby starsze chcace sie dostac do przychodni a mieszkajace po srodku Imielina zostaly odciete od dobrego dojazdu. Musza isc do 179 przy Multikinie i objezdzac pół Ursynowa. Moze na wakacje powinni skierowac 504 w Plaskowickiej/skręt w KEN. dalej belgradzka i dalej juz normalnie. 14:43, 09.07.2022
kocur15:56, 09.07.2022
Jest to normalne działanie że na wakacje zawiesza się część linii aby nie jeździły puste. Skoro linia kursuje co pół godziny i jest obsługiwana najmniejszymi autobusami, to znaczy że jej znaczenie w układzie komunikacyjnym jest marginalne i można ją zawiesić. Budżet nie jest z gumy, a najukochańsza władza wprowadziła takie zmiany w podatku PIT że Warszawa straci miliony. Na niektóre przyjemności zwyczajnie zabraknie pieniędzy. 15:56, 09.07.2022
Byddbu18:44, 09.07.2022
A ja wolę, że 185 i 166 jeżdżą normalnie. Emeryci niech podziękują pis. 18:44, 09.07.2022
znatolina21:18, 10.07.2022
To Prezydent Warszawy Trzaskowski jest z pisu?.. A wszyscy mowia ze w Warszawie rzadzi po 21:18, 10.07.2022
zImielina10:24, 11.07.2022
znatolina - nie rozumiesz kompletnie nic. PiS tak manewruje podatkami, by do budżetu miast spływało coraz mniej pieniędzy. Chodzi o zohydzenie samorządów mieszkańcom, szczególnie tam, gdzie rządzi opozycja. Samorządy sympatyzujące z PiS dostają dodatkowe czeki, dotacje. To podobny plan jak z mediami. Teraz jasne? 10:24, 11.07.2022
znatolina14:32, 11.07.2022
zimielina - ja doskonale rozumiem a ty masz delikatnie mowiac kiepskie dane.. pis uszczelnił VAT, wyeliminował mnóstwo nieprawidłowości i patologii w zakresie ściągalności podatków CIT i PIT. W efekcie dochody budżetu centralnego, jak i samorządów znacząco wzrosły . Od 2015 do 2021 wpływy Warszawy z PIT i CIT wzrosły o 64 proc. z 4,86 do 7,96 mld… Liczby nie klamia to PO klamie ze ma mniej pieniedzy. 14:32, 11.07.2022
Misiek23:05, 16.07.2022
znatolina
wiekszosc jesli nie prawie wszystkie uszczelnienia VAT to PO i robota Szczurka. Pis tylko dociągnął to do końca. sprawdz kto zaczał poszczegolne tematy.
A wzrost dochodów jest wyraznie wolniejszy niż wzrost kosztów.
MWh wzrosła ze 170zł na 650zł. wywóz śmieci, pensje paliwo.
To wszystko wzrosło znacznie więcej niż wzrost dochodów.
Zobaczymy też jak będzie z dochodami w 2022 po Polskim Nieładzie 23:05, 16.07.2022
znatolina17:49, 17.07.2022
Misiek, Min. Szczurek zablokował prace nad uszczelnieniem podatku VAT w lutym 2015. Rozwiązania uszczelniające przygotowane przed departamenty MF, Izby Skarbowe, Urzędy Kontroli Skarbowych itp. zostały decyzją ministra odesłane do archiwum.- a wiec to co piszesz o Szczurku mija sie z faktami 17:49, 17.07.2022
Babi21:23, 09.07.2022
Dojeżdżałam linią 192 do pracy. Teraz czas dojazdu nacznie mi się wydłużył.,, Dziękuję" ZTM 21:23, 09.07.2022
Warszawa 12:58, 10.07.2022
Możesz wybrać rower 12:58, 10.07.2022
babi14:47, 10.07.2022
Takie rady to można sobie ... 14:47, 10.07.2022
Taka prawda17:17, 10.07.2022
Rzadko korzystam z KM, ale według mnie, powinna być zdecydowanie droższa i bez ulg dla grup społecznych. To wszystko kosztuje, kierowcy podobno tyrają po 200 godzin za grosze, ludzie tu chodzi o wasze bezpieczeństwo. Kierowcą powinien być wypoczęty i dobrze zarabiać, autobus komfortowy z klimatyzacją, linia dogodna dla pasażera. A to kosztuje, więc bilety jednorazowe minimum przy dzisiejszej inflacji to 10 zł, miesięczny koszt ok 250-300 zł, tak by się poprawiło w KM. Jak kogoś nie stać to, są inne metody komunikacji, jak rower czy pieszo. Mnie nie stać na kierowcę z limuzyną, to nie korzystam z takich usług. Pozdrawiam. 17:17, 10.07.2022
Warszawa 06:59, 14.07.2022
Można płakać że ojej zabrali autobus b bez auta to nie dojadę albo wykorzystanie fakt że jest lato i kupić rower elektromagnetyczny i już nigdy przenigdy nie jechać w smrodzie i z dziwnymi ludźmi...A że elektryczny? A co nie mogę? Kierowca się krzywo spojrzy że nie stoję w korku? 06:59, 14.07.2022
tego się trzymajmy08:28, 10.07.2022
Miasto, w tym również KOMUNIKACJA JEST DLA LUDZI , A NIE DLA ZARZĄDU KOMUNIKACJI. czy zarządu miasta !
ZTM to tylko zarządcy, a nie właściciele! Nie mają prawa stosować strategii zysku .
08:28, 10.07.2022
Maniek8010:47, 10.07.2022
Przede wszystkim to twór, rak z pierdylionem rodzin z rąsi do rąsi obsadzonych na stanowiskach... jest już tak olbrzmi i ma przerzuty, że nie da się go wyciąć. 10:47, 10.07.2022
Kuba12:29, 10.07.2022
Zobaczycie ze 192 albo 195 nie wróci po wakacjach 12:29, 10.07.2022
Nastolatek MKM21:49, 26.08.2022
No i wykrakałeś... 195 likwidują. 21:49, 26.08.2022
Warszawa 12:58, 10.07.2022
Znowu ktoś rozwścieczył kierowców 12:58, 10.07.2022
Quest15:16, 10.07.2022
"Na wakacje zawiesza sie" - to dotyka zbyt wielu dziedzin zycia. Tymczasem wiekszosc doroslych ma dwa tygodnie wolnego, czesto tylko jeden, poza tym pracuja normlalnie chca normalnie zyc. Emeryci w ogole zyja jak zawsze. 15:16, 10.07.2022
JPRDLE08:58, 11.07.2022
Zawiesić cały ten ZTM... i to na zawsze. Instytucja stworzona tylko po to, by znajomi królika mieli tłuste posadki. 08:58, 11.07.2022
tmk11:18, 11.07.2022
Stary numer. Jak likwidowano linię 100L i 100P to też na początku psuto rozkład jazdy, a potem mówiono o małym zainteresowaniu. Wielokrotnie rezygnowałem z jazdy 192, bo to linia o małej częstotliwości kursowania. 11:18, 11.07.2022
pol-la17:25, 12.07.2022
Co my mieszkańcy możemy zrobić, tylko płakać. 17:25, 12.07.2022
Staruszek portier09:34, 25.07.2022
Ci ludzie z ztm są oderwani od rzeczywistych potrzeb seniorów ursynowian. Każdy będzie kieďyś stary ale tym co decydują o losie innych źyczę aby dla nich starość i choroby przyszły nagle. 09:34, 25.07.2022
Nie seniorka, mieszk22:38, 25.07.2022
Bez komentarza... Najpierw zmiana trasy i przystanków po uruchomieniu POW, czego skutkiem było ograniczenie liczby dostępnych połączeń z jednego przystanku, a teraz dojazd z przystanku np. Stryjeńskich do przystanku przy Bażantarni z 5-6 minut (od przystanku -do przystanku według rozkładu) zajmuje dzisiaj 20-30 minut... i to w opcji z 10 minutowym marszem... O dalszych połączeniach nie wspomnę. Do tego po raz kolejny wyautowana w wakacje linia 195 do centrum.... W konsekwencji znaczna część mieszkańców Imielina i Natolina także została wyautowana przez wtp.... 22:38, 25.07.2022
Nastolatek MKM21:53, 26.08.2022
To był dopiero początek, 192 zaczną skracać na soboty i zawieszać na niedziele, a 195 ma pójść do kosza.
ZTM nagaduje nam wiele a sam sprawił że linia 195 jeździ rzadko i krótkobusami. Rzecz w tym że ludzie mimo wszystko nią jeżdżą. 21:53, 26.08.2022
Maniek8020:59, 09.07.2022
22 9
Nie ma pracowników na obsadzenie wielu linii i stąd cięcia - to jest jedyny prawdziwy powód. Po wakacjach będzie jeszcze gorzej bo ludzie gonią za pieniądzem i uciekają w linie stricte turystyczne gdzie zarabia się nawet 3x tyle co w komunikacji miejskiej w Warszawie... 20:59, 09.07.2022
don Pedro00:33, 10.07.2022
10 8
@Maniek80, linie turystyczne po wakacjach? To chyba będzie hit sezonu jesienno-zimowego 00:33, 10.07.2022
Maniek8010:43, 10.07.2022
8 6
Widać, że nie pracowałeś nigdy w turystyce krajowej i międzynarodowej. Obie działają cały rok 24/h. 10:43, 10.07.2022
znatolina14:54, 11.07.2022
36 7
piszesz "a najukochańsza władza wprowadziła takie zmiany w podatku PIT że Warszawa straci miliony."
Otoz jest to zwykle klamstwo. Od 2015 do 2021 wpływy Warszawy z PIT i CIT wzrosły o 64 proc. z 4,86 do 7,96 mld… 14:54, 11.07.2022
kocur09:19, 12.07.2022
3 22
~znatolina Nie powtarzaj kłamstw premiera, ten człowiek w życiu nie powiedział słowa prawdy 09:19, 12.07.2022