Zawrotka przy Puławskiej zniknie później. Na kilka dni przed jej planowaną likwidacją Astaldi zmieniło kalendarz robót, tłumacząc się pogodą i koronawirusem.
14 kwietnia Astaldi poinformowało, że od 26 kwietnia znika popularna zawrotka na terenie budowy POW, która umożliwia kierowcom wygodny skręt w ulicę Puławską. Co prawda zjeżdżający z trasy S2 narzekali na korki związane z niefortunnym ustawieniem sygnalizacji świetlnej (kierowcy mieli tylko 7 sekund na skręt), ale dwa zjazd to zawsze lepsze rozwiązanie niż jeden.
Niezadowoleni kierowcy nadal naciskali na wydłużenie zielonego światła, ale zamiast korekty dowiedzieli się, że drogowcy mają dość krytyki i zamierzają rozwiązać problem raz na zawsze - przez likwidację zawreotki.
- W związku z negatywnymi komentarzami dotyczącymi funkcjonowania tzw. zawrotki na węźle Puławska, przeanalizujemy likwidację tego dodatkowego zjazdu z S2 w ul. Puławską w stronę centrum. Kierowcom do dyspozycji zostanie korzystanie z ronda pod wiaduktami S2 - tłumaczyła GDDKiA.
Termin został wyznaczony na poniedziałek, 26 kwietnia, o czym Haloursynow.pl informował jako pierwsze. Ale w ostatniej chwili nastąpił zwrot w akcji.
W środę Astaldi poinformowało, że co prawda przystępuje do robót na węźle Puławska, ale zawrotka jeszcze przez parę tygodni będzie działać. Skąd taka zmiana? W poniedziałek wykonawca miał spotkanie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, na którym zapadły nowe decyzje.
- Budowa to żywy organizm, a front robót jest uzależniony od wielu czynników, choćby od warunków atmosferycznych - tłumaczy Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału generalnej dyrekcji.
Samo Astaldi dodaje, że przed likwidacją zawrotki kierowców "uchroniły" ciągłe i intensynwne opady deszczu w kwietniu, a także braki kadrowe spowodowane zachorowaniami na Covid-19 w ekipach budowlanych. Przypomnijmy, GDDKiA wciąż nie rozstrzygnęła kwestiii roszczeń Astaldi o wydłużenie terminu budowy POW ze względu na pandemię koronawirusa.
Nowy termin zamknięcia sprytnie poprowadzonej przez teren budowy zawrotki to poniedziałek, 17 maja. Od tego dnia kierowcom pozostanie już tylko zjazd na rondo pod wiaduktem trasy S2 przy Puławskiej. Niestety, również zakorkowane.
Zawrotka jest także kartą przetargową między drogowcami a miastem. Drogowcy chcieliby uruchomić węzeł Ursynów Zachód, czyli korzystny dla kierowców zjazd z trasy S2 w ulicę Gandhi i Płaskowickiej. Mógłby on funkcjonować jako drugi zjazd jeszcze przed otwarciem tunelu POW, co ma nastąpić - wg najnowszych nieoficjalnych wieści - we wrześniu.
Miasto stawia jednak warunki, bo nie chce by Ursynów został zalany samochodami zjeżdżającymi z trasy S2 i kluczącymi do Doliny Służewieckiej bądź Przyczółkowej. Jak mówił burmistrz Robert Kempa, likwidacja zawrotki wraz z dopuszczeniem ruchu na węźle Ursynów Zachód mogłaby nastąpić na dwa-trzy miesiące przed realnym oddaniem do użytku tunelu POW. Drugą kwestią podnoszoną przez władze stolicy jest podpisanie porozumienia z GDDKiA określającego przyszłość terenów nad tunelem, na których stolica chce stworzyć park linearny. Projekt porozumienia od paru tygodni leży na stole.
- W dalszym ciągu trwają prace związane z uzgodnieniem treści porozumienia - informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.
[ZT]17155[/ZT]
Helmut12:44, 23.04.2021
Laskawy Pan! Nie zabral, a mogl. 12:44, 23.04.2021
pytek12:55, 23.04.2021
Czy ktoś jest w stanie wziąć tych nieudaczników za twarz? Gdzie jest nadzór inwestora nad budową? 12:55, 23.04.2021
Pov13:16, 23.04.2021
Widać , że na tej budowie dzieje się wszystko od przyypadku do przypadku , harmonogran prac nie jest potrzebny bo i po co . Astaldi to firma , której covid19 uratował życie bo kary za nieterminowe zakonczenie prac bylyby ogromne. 13:16, 23.04.2021
Johny13:21, 23.04.2021
.. A gdyby tu staruszka przechodziła do domu starców, a tej zawrotki już nie było, a dzisiaj jeszcze by była, to wtedy wy byście tę staruszkę przejechali, a to być może wasza matka!... 13:21, 23.04.2021
Kkkk15:12, 23.04.2021
Wszystko zamknac i odciac! Tu jest potrzebna przestrzen na kontemplacje, na wysublimowane blokowe zycie.
Co to za pomysly budowac cos na Ursynowie, 50-100 km dalej, to tak, niech tam sobie buduja galerie, drogi... a nie w krainie wielkiej plyty z przydzialu. 15:12, 23.04.2021
Niezadowolony15:49, 23.04.2021
Pod węzłem miał być tunel. Wszystko było przygotowane, ale został zasypany, i raczej nic z niego nie będzie 15:49, 23.04.2021
jako15:52, 23.04.2021
W likwidacji zwrotki przeszkodził deszcz, który padał w kwietniu. To interesujące, bo zawrotkę mieli zlikwidować bo a) się obrazili (deszcz sprawił, że przestali się gniewać?), b) mieli budować wjazd do tuneli (czyżby położone już jezdnie zbyt nasiąkły wodą i nie można kłaść kolejnych warstw?). A jak w maju będzie padało, to przełożą się na czerwiec? No i w maju jest długi weekend. W czerwcu zresztą też. Strasznie trudne te prace do wykonania. Deszcz, covid, sraczka. Normalnie jak plagi egipskie. 15:52, 23.04.2021
s16:43, 23.04.2021
bez likwidacji zawrotki nie da sie skończyć budowy - no i o to chodzi 16:43, 23.04.2021
Jaro17:31, 23.04.2021
Jedyne rozsądne wyjście komunikacyjne dla zdecydowanej większości Ursynowa, to otwarcie węzła Ursynów-Zachód. Ale wokół tego zrobiła się wielka polityka, czyli takiego otwarcia nie będzie. Na złość mamie odmrażamy sobie uszy... Będziemy cierpieć i narzekać na zakorkowany węzeł Puławska... Kiedyś może doczekamy się władz rozwiązujących, a nie tworzących problemy... Zaraz, czekaj... Przecież to Polska... Tu jedna ortodoksja zastępuje drugą i się ze sobą nie rozmawia, tylko wzajemnie obraża... 17:31, 23.04.2021
fiona18:01, 23.04.2021
Nie rozumiem, o co Wam chodzi ? Przecież to jest POLSKA !
50 % za, 50 % przeciw, zatem w czym rzecz ? Typowe rozrzucanie obornika ! 18:01, 23.04.2021
Pablo15:48, 25.04.2021
Pewna nacja, o której nie wolno głośno mówić, chce podzielić Polskę. Podzielonym, głupim, skłóconym i pijanym narodem dobrze się rządzi. 15:48, 25.04.2021
autochton19:06, 23.04.2021
Aż strach pomyśleć jak się buduje na Alasce. Ale nie..., wróć... tam jest od razu mróz i śnieg po porze suchej... i nie mają jak zwalić na deszcz. 19:06, 23.04.2021
Tadek20:43, 23.04.2021
"... ale dwa zjazd to zawsze lepsze rozwiązanie niż jeden.... " oraz "...zamierzają rozwiązać problem raz na zawsze - przez likwidację zawreotki..." a takze "...ciągłe i intensynwne opady deszczu w kwietniu,..." Trzy zdania i trzy bledy....
I na tym skonczylem czytanie.... JAK TAK MOZNA???? Nikt nie robi zadnej korekty? Po prostu SKANDAL !!!!! 20:43, 23.04.2021
AAWW22:36, 26.04.2021
Astaldi to naprawdę poważna firma?! Ta budowa to od początku do końca skandal. Jak oni wygrali przetarg? 22:36, 26.04.2021
Pablo14:36, 27.04.2021
Tak jak wszyscy. Bo było najtaniej. 14:36, 27.04.2021
Lech20:32, 27.04.2021
Może wreszcie politycy z różnych partii zaczną służyć obywatelom i zaproponują sensowne rozwiązanie. Jeżeli można zwrotkę zamykać i cofnąć decyzję to można również pomyśleć o tymczasowym otwarciu węzła Ursynów -Zachód z ograniczeniem tylko dla samochodów osobowych, na przykład na okres jednego tygodnia. W tym czasie zrobić pomiary ruchu ,a potem po analizie sytuacji podjąć decyzję czy węzeł może być czynny,czy zamknięty do czasu zakończenia budowy tunelu. 20:32, 27.04.2021
s20:57, 27.04.2021
to zbyt skomplikowane - lepiej poczekać do końca roku 20:57, 27.04.2021
w17:00, 23.04.2021
5 1
Tunel nie został zasypany, zostały zbudowane tylko ściany i strop 17:00, 23.04.2021