Zamknij

Zepsuty sprzęt gastronomiczny a zadowolenie klientów

15:44, 21.11.2022 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 15:47, 21.11.2022
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Prowadzenie lokalu gastronomicznego wiąże się z koniecznością stworzenia warunków, w których klient zechce zamówić posiłek, z przyjemnością go skonsumuje i poleci lokal znajomym lub sam do niego wróci.

Niestety dobre wrażenie robi się tylko raz. Dlatego, gdy nagle zepsuje się zmywarka czy ekspres do kawy, zadowolenie klientów może spadać. Sprawdź, jakie konsekwencje niesie to za sobą i jak zapobiec takiej sytuacji.

Sprzęt, który działa częściowo to utrata klientów i pieniędzy

Wyposażenie lokalu gastronomicznego jest drogie, a często trzeba kupić kilka maszyn i urządzeń do obróbki produktów. Wielu właścicieli takich firm chce przyciągnąć klientów, przygotowując rozbudowane menu. Jego realizacja wymaga rozmaitych urządzeń, od specjalistycznych pieców, po frytkownice czy elektryczne grille.

Im więcej maszyn potrzeba w firmie, tym częściej inwestuje się w sprzęt z drugiej ręki lub niższej jakości. Konsekwencją są powtarzające się awarie.

Niesprawna lub działająca z niepełną mocą maszyna ma znaczący wpływ na rytm pracy lokalu. Nie tylko posiłki są przygotowywane dłużej, ale też z niektórych dań trzeba w ogóle zrezygnować, wykreślając je z dziennego menu. Dla klienta, który przychodzi do lokalu specjalnie na pieczoną kaczkę czy spaghetti bolognese, jest to okoliczność zniechęcająca.

Jeśli taka sytuacja powtórzy się przy kolejnej wizycie, jest bardzo prawdopodobne, że ten klient już więcej do lokalu nie przyjdzie. Brak gości to również brak zamawianych potraw i zmniejszone wpływy do firmowej kasy. Dodatkowym problemem może być spadek renomy przedsiębiorstwa, zwłaszcza, jeśli uczestniczy w rankingach i jest oceniane przez klientów.

Sprawdź ofertę części zamiennych do urządzeń gastronomicznych: https://www.sperto.pl/czesci-zamienne-do-urzadzen-gastronomicznych/

Zepsuty sprzęt gastronomiczny może zatrzymać Twój biznes

Teoretycznie usterka maszynki do mielenia mięsa czy ekspresu do kawy może zostać szybko wyeliminowana. Klienci przychodzący do lokalu na konkretną potrawę, zostaną w pewien sposób usatysfakcjonowani, na przykład darmowym zaproszeniem czy gratisowym deserem.

Natomiast w lokalach o ujednoliconym menu, problem może być bardzo poważny. Przykładem jest pizzeria czy punkt gastronomiczny serwujący dania z grilla, w którym większość posiłków przygotowuje się na jednym sprzęcie.

Oczywiście trudno sobie wyobrazić sytuację, że pizzeria sprzedająca na masową skalę włoskie placki, dysponuje tylko jednym piecem. Natomiast w małych lokalach na terenie osiedli czy wsi, taka sytuacja może mieć miejsce.

Wówczas awaria jedynego trzykomorowego pieca całkowicie zatrzymuje możliwość obsługi klientów. Powinni wziąć ją pod uwagę nie tylko biznesmeni rozpoczynający swoją przygodę z gastronomią, ale również te firmy, w których konkretny rodzaj dań cieszy się szczególną popularnością.

Jak zapobiegać usterkom sprzętu gastronomicznego?

Awarie sprzętu gastronomicznego nie są rzadkością i trzeba się na nie przygotować. Trudno przecież przewidzieć, że zaraz po otwarciu lokali, piec konwekcyjny odmówi posłuszeństwa, a zamrażarka utonie w wodzie.

Przewidujący gastronom powinien postawić na cztery ważne elementy:

  • zakup sprzętu dobrej jakości, a jeśli jest on używany – zakup od sprawdzonego dostawcy i poddanie maszyny przeglądowi technicznemu,
  • systematyczna konserwacja sprzętu i szkolenie załogi w zakresie jego prawidłowej obsługi,
  • zaopatrzenie się w części zamienne o wysokiej awaryjności lub znalezienie źródła, w którym można je szybko kupić,
  • podjęcie stałej współpracy z firmą, która prowadzi serwis gastronomiczny i w krótkim czasie może dokonać specjalistycznej naprawy.

Dobry serwis gastronomiczny może rozwiązać wiele problemów właściciela lokalu. Szczególnie ważna jest jego wszechstronność, dzięki której pracownicy usuną każdą usterkę, bez względu na markę sprzętu i rodzaj awarii.

Firmą, która oferuje takie usługi jest Sperto. Oferta napraw wykonywanych przez specjalistów z tego serwisu jest bardzo szeroka. Obejmuje piece, zmywarki, urządzenia grzewcze, ekspresy do kawy i wiele innych.

Klient może też liczyć na części zamienne oraz specjalistyczne środki chemiczne, przeznaczone do czyszczenia urządzeń gastronomicznych. Sperto prowadzi też szkolenia personelu z zakresu obsługi maszyn.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%