REKLAMAA1-KLIWER-08-05----07-07-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ22 kwietnia 2019, 10:57 komentarzy 3

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (mat. prasowe)

    Sylwetka zmieniać się może wraz z wiekiem. Przyczyn tego jest wiele, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że można z tym walczyć. Po czterdziestce wiele osób nie dba już o swoje ciało i zmiany, które się na nim pojawiają są po prostu akceptowane. Tak nie musi być, ponieważ kobieta po czterdziestym roku życia nadal może mieć ciało dwudziestolatki, to samo tyczy się mężczyzn. Warto więc dowiedzieć się co doprowadza do niekorzystnych zmian oraz w jaki sposób można to zmienić i spowolnić proces starzenia się organizmu, którego działanie w tym wieku staje się coraz bardziej widoczne - polecamy artykuł autora https://thyrolin.pl/.

    Brak czasu na zadbanie o siebie

    Osoby, które mają czterdzieści lat często mają stałą pracę i rodzinę. I to właśnie praca i dzieci stają się priorytetem, więc wszystko inne odchodzi na dalszy plan. Przez to kobiety i mężczyźni w tym wieku często nie mają czasu na to, by o siebie zadbać, a to sprawia, że na skórze pojawiają się pierwsze zmarszczki, skóra staje się zwiotczała, a masa ciała stale zaczyna się zwiększać. Tak jednak nie musi być. Przecież do zadbania o swoje ciało nie trzeba mieć kilku godzin wolnego czasu. Wystarczy podczas kąpieli wykonać masaż całego ciała, który poprawi krążenie i ujędrni skórę. A zamiast codziennie do pracy i na zakupy jeździć samochodem, lepiej wybrać się rowerem lub na piechotę, dzięki czemu zwiększy się nasza aktywność fizyczna w ciągu dnia, a to zmniejszy ryzyko gromadzenia się nadmiaru tkanki tłuszczowej w organizmie.

    Przemęczenie i stres

    W obecnych czasach nietrudno o nadmierny stres. Jak wiadomo, kiedy jesteśmy przemęczeni łatwiej ulegamy emocjom, a przez to w organizmie może dojść do nadprodukcji kortyzolu, czyli hormonu stresu. Jego działanie ma bardzo zły wpływ na pracę całego organizmu. Może on przyczynić się do zmniejszenia poziomu hormonu wzrostu, przez co zwiększa się ryzyko gromadzenia się komórek tłuszczowych. Dodatkowo kortyzol nasila działanie procesów katabolicznych w organizmie, co doprowadza do niszczenia tkanki mięśniowej, a także zmniejszenia jej objętości. Tak zaburzona praca organizmu sprawia, że widoczne są zmiany na całym ciele. Jest jednak sposób na to, by temu zapobiec. Należy walczyć ze stresem i ograniczać jego ilość w swoim życiu. Warto pamiętać, że nadmiar stresu może przyczyniać się do rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych. Do zwalczania stresu skuteczne okazać się może:

    • Aktywność fizyczna,
    • Kąpiel w olejkach eterycznych,
    • Joga,
    • Odpoczynek na świeżym powietrzu,
    • Witaminy,
    • Minerały.

    Spowolniona praca organizmu

    W pewnym wieku praca organizmu zaczyna stopniowo spowalniać. Sprawia to, że metabolizm staje się wolniejszy, zmniejsza się poziom niektórych hormonów w organizmie, a także przyśpieszają procesy starzenia. Nie u każdego te zmiany następują akurat po czterdziestym roku życia, mogą one występować nieco później lub jeszcze wcześniej. O pracy organizmu decyduje nie tylko wiek, ale przede wszystkim dieta i jakość naszego życia. Jeżeli nie dbamy o siebie, spożywamy duże ilości węglowodanów i tłuszczu, a także nie ograniczamy się w piciu alkoholu, to niestety, ale praca organizmu może bardzo szybko spowolnić. To doprowadzić może do zwiększenia się masy ciała, siwienia włosów, wypadania włosów w nadmiernych ilościach (łysienia), a także do zmniejszenia się objętości masy mięśniowej. Do zapobiegnięcia i regulowania pracy organizmu konieczne jest zadbanie o dobrze zbilansowaną dietę. Powinna być ona bogata w:

    • Witaminy,
    • Minerały,
    • Kwasy tłuszczowe,
    • Chude mięso,
    • Nabiał,
    • Owoce,
    • Warzywa,
    • Ryby,
    • Wodę.

    Warto również pamiętać o ruchu, który również ma wpływ na pracę organizmu. Jeżeli nasza aktywność fizyczna jest za mała, to niestety, ale może dojść do spowolnienia metabolizmu, pogorszenia się stanu układu ruchu. Sen to również proces, który jest szczególnie ważny dla organizmu. Jeżeli nawet masz dużo pracy i obowiązków domowych, to nigdy nie decyduj się na zarywanie nocy, ponieważ będzie to miało zły wpływ na twoje samopoczucie, zdrowie i wygląd.

    Starzenie organizmu

    W wieku czterdziestu lat na ciele pojawić się mogą pierwsze oznaki starości. Zmarszczki na ciele, mniej elastyczna skóra, a także siwiejące włosy. Jest to proces naturalny i dochodzi do niego przez zmiany fizjologiczne, który niestety nie na da się uniknąć. Jednak pojawić się może problem ze stresem oksydacyjnym, który przyśpiesza proces starzenia się organizmu. Do jego powstawania przyczynia się nadmiar wolnych rodników. Można je jednak zwalczyć, a tym samym spowolnić proces starzenia. Jest to możliwe dzięki silnemu działaniu antyoksydantów, które neutralizują działanie wolnych rodników, a także ułatwiają ich wydalanie z organizmu. To składniki aktywne, które znajdują się w owocach i warzywach. Dlatego warto włączać je do codzienne diety, ponieważ skutecznie wspomagają pracę organizmu i pozwalają na dłużej zachować młody wygląd i kondycję.

    3Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Ja 3 miesiąc temuocena: 100% 

      Ależ ja mam świetny fitness przez cały dzień. Do pracy, co prawda, jadę samochodem, ale potem przez osiem godzin przerzucam kartony ważące około 15 kg każdy. Po pracy szybki wypad do supermarketu, a później taniec wokół kuchni, z krótkimi wypadami do lodówki po kolejne składniki. Później, przy zmywaniu garów, szybki trening ramion, przedramion i nadgarstków. Na koniec zbieranie rzeczy do prania. Nie liczyłam skłonów zbierając rzeczy z podłogi, wyleciało mi z głowy. Zanim ktoś mnie opluje, taki pełny zestaw mam ze dwa razy w tygodniu, nie codziennie. Ale według fitnesowych geniuszy dwa razy w tygodniu wystarczy. A nie zauważyliście, że najbardziej energiczne są osoby grube? A mistrzowie kulturystyki nie potrafią nawet dywanu z pokoju do pokoju przenieść

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~i ja :D 2 miesiąc temuocena: 100% 

      Szach - mat. :D

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~and 1 27 dni temu

      aż boli mnie kręgosłup 60lat i wózek??? powszechny błąd kanapowca co myśli że praca fizyczna szczególnie skłony sprawią formę a potem szok L4i 3 przepuklina

      Edytowany: 27 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2874 sekundy
    REKLAMAA2-TOSIA.pl--06-05----05-06-2019