Zamknij

Znaczenie marketingu cyfrowego na rynkach B2B

14:02, 28.02.2022 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 14:05, 28.02.2022
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Najnowsze badania potwierdzają, że około 98% firm poszukuje swoich dostawców przez Internet. Biorąc to pod uwagę, oczywiste jest, że dla firmy działającej na rynku B2B niezbędne jest przeprowadzenie odpowiedniej strategii digital marketingowej, gdyż od tego w dużej mierze zależeć będzie większy lub mniejszy stopień pozyskania i lojalności klientów, a co za tym idzie — przyszłość biznesu.

Znaczenie strony internetowej i bloga

Strona internetowa jest wizytówką każdej firmy. W rzeczywistości jest to pierwsza rzecz, na którą zwraca uwagę potencjalny klient, gdy po raz pierwszy słyszy o naszej marce, lub gdy już nas zna i rozważa współpracę z nami. Ponadto, strona internetowa jest zazwyczaj miejscem docelowym dla większości działań digital marketingowych, które prowadzimy, więc jej rola jest fundamentalna.

Zaniedbany wygląd, design niedostosowany do urządzeń mobilnych, nieodpowiednie komunikaty, błędy ortograficzne czy niedziałające linki mogą odstraszyć wielu naszych potencjalnych klientów. Dlatego ważne jest, aby jego projekt, treść i użyteczność były nieskazitelne. Wiesz: wszystko się komunikuje.

W ten sam sposób blog marki odgrywa również bardzo ważną rolę, zwłaszcza w strategiach inbound marketingu, które poprzez nieinwazyjne techniki starają się w naturalny sposób zwiększyć liczbę odwiedzających stronę internetową i sprawić, by stali się oni leadami dla naszego biznesu.

Landing pages

Strony docelowe to, ogólnie rzecz biorąc, strony docelowe działań marketingu cyfrowego B2B, a jednocześnie strony odpowiedzialne za konwersję użytkowników na leady, dlatego ich optymalizacja, na wszystkich poziomach, ma kluczowe znaczenie.

Landing page musi zawierać niezbędne informacje, które uwiodą użytkownika i sprawią, że zdecyduje się on przekazać nam swoje dane. Musi on jasno i zwięźle wyjaśniać ofertę wartości, z której użytkownik skorzysta w zamian za niego. W skrócie, elementy takie jak perswazja, rozpoznawalność, opinie, zalety, natychmiastowa korzyść i, nie zapominając, wyeliminowanie hamulców lub obaw są niezbędne dla wysokiego współczynnika konwersji lądowania.

W ten sam sposób zaleca się zrezygnować z wszelkich możliwych elementów rozpraszających uwagę użytkownika, jak również z pól, menu i/lub elementów, które nie są konieczne i mogą opóźnić konwersję. 

Media społecznościowe, ponieważ firmy składają się z ludzi

Podobnie jak w B2C, media społecznościowe odgrywają również ważną rolę w B2B. W końcu naszymi potencjalnymi klientami nie są firmy w ogóle, ale ludzie, którzy je tworzą i którzy jako tacy również korzystają z sieci społecznościowych.

Aby do nich dotrzeć, będziemy musieli wdrożyć odpowiednie strategie i możemy polegać na przykład na narzędziach segmentacji odbiorców, testach A/B lub możliwości tworzenia list remarketingowych.

Narzędzia reklamowe i remarketingowe oferowane przez sieci takie jak Facebook czy Instagram podczas prowadzenia promowanej kampanii są kluczowe w celu osiągnięcia bardziej efektywnych efektów i maksymalizacji leadów. – Podkreśla ekspert z Kuplike.pl

Ponadto, w modelach biznesowych business to business mamy bardzo ważną przewagę, a jest nią fakt, że mamy LinkedIn, sieć społecznościową zaprojektowaną specjalnie do nawiązywania relacji biznesowych. Ta znana platforma pozwala nam na bezpośredni kontakt z interesującymi nas firmami, a konkretnie z osobami, które ze względu na swoją pozycję w tych firmach są odpowiedzialne za podejmowanie decyzji zakupowych dotyczących naszej działalności. Z tego powodu, opanowanie LinkedIn jest fundamentalne w strategiach B2B.

SEO i SEM w Google dla firm B2B

Jak już mówiliśmy, wielu potencjalnych klientów będzie nas szukać, gdy o nas usłyszy. Ale aby to zrobić, muszą najpierw dowiedzieć się o nas. Nie ma sensu mieć nieskazitelnej strony internetowej, jeśli nasz cel nigdy jej nie odwiedza. I tu właśnie w grę wchodzą strategie SEO (Search Engine Optimization) i/lub SEM (Search Engine Marketing).

Obie strategie zapewnią widoczność naszej strony internetowej lub bloga w głównych wyszukiwarkach, łącząc nas z naszym celem, gdy szukają oni, na przykład, produktów lub usług podobnych do tych, które oferujemy lub aspektów z nimi związanych. Istnieje jednak między nimi istotna różnica: podczas gdy SEO oferuje organiczną widoczność w średnim i długim okresie (organiczny ruch na stronie), w SEM rezultaty są bardziej natychmiastowe, choć w tym drugim przypadku otrzymujemy je w zamian za płacenie za każde kliknięcie użytkownika w jedną z naszych reklam.

Nie można powiedzieć, że jedna z opcji jest lepsza od drugiej w marketingu cyfrowym B2B, ponieważ każda firma i sektor jest inny i ma swoje własne cechy szczególne, więc każdy przypadek musi być wcześniej dogłębnie przeanalizowany. Jednak właściwa kombinacja strategii SEO i SEM zwykle przynosi bardzo dobre rezultaty.

Email marketing dla B2B

O ile w przypadku B2C nie jest on zbyt skuteczny, o tyle na rynkach B2B email marketing sprawdza się bardzo dobrze. Kiedy potencjalny klient poda nam swój adres e-mail i tym samym wykaże zainteresowanie naszymi produktami i usługami, możemy skorzystać z okazji, aby nawiązać z nim relację biznesową od podstaw.

Aby to zrobić, możemy zacząć od starannego przedstawienia naszej marki i zbudowania zaufania, a następnie stopniowo przeprowadzić ich przez proces zakupowy, który w przypadku B2B realizowany jest w średnim i długim okresie. Ponadto, e-mail jest idealnym sposobem na rozwianie wszelkich wątpliwości, które mogą pojawić się w trakcie tego procesu, jak również na informowanie ich o wszystkich naszych nowościach i promocjach, co pomoże nam zapewnić poczucie przejrzystości, umocnić relacje biznesowe i zbudować lojalność klienta.

WhatsApp Business dla firm B2B

W ostatnich czasach istnieje kanał, który zarówno w B2C, jak i B2B, jest coraz częściej wykorzystywany w cyfrowych strategiach marketingowych. To jest WhatSapp Business. Nie dziwi więc fakt, że narzędzie to oferuje nam możliwość natychmiastowej komunikacji z naszymi klientami, a także wysoką liczbę wyświetleń, interakcji i CTR, możliwość automatyzacji wiadomości, tworzenia wezwań do działania czy poznania potrzeb każdego klienta, aby spersonalizować nasze oferty i zwiększyć sprzedaż, wśród innych zalet.

Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe czynniki, Twoja firma może spróbować zaprojektować i zrealizować strategię marketingu cyfrowego B2B własnymi siłami lub - co zazwyczaj ma miejsce, biorąc pod uwagę trudność, specjalizację i nakład pracy związany z tym zadaniem — wynająć agencję marketingu cyfrowego, która zajmie się tym wszystkim w odpowiedni i profesjonalny sposób.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%