Zamknij

Znamy termin otwarcia nowych pasów przy Gandhi i Rosoła! Kierowcy czekają cztery miesiące

06:33, 03.11.2022 Kamil Witek Aktualizacja: 08:22, 03.11.2022
Skomentuj SK SK
reo

Wreszcie wiadomo, kiedy zostaną otwarte nowe pasy wybudowane latem na Gandhi i Rosoła. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w końcu chce zakończyć tę inwestycję. Nowe prawo- i lewoskręt mają upłynnić objazd tunelu POW. 

Od zakończenia budowy nowych pasów na skrzyżowaniu Gandhi i Rosoła minęły ponad 4 miesiące. Od tego czasu kierowcy dopytują, o co chodzi i kiedy zostaną otwarte. Prawo- i lewoskręt miały upłynnić ruch, ale wciąż stoją zastawione słupkami. Nie potrwa to już długo.

- Uzyskaliśmy już z m.st. Warszawy dokumenty umożliwiające uruchomienie dobudowanych pasów ruchu na skrzyżowaniu ul. Gandhi z ul. Rosoła. Na 7 listopada planowane jest wdrożenie stałej organizacji ruchu - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA Warszawa.

Kierowcy będą mieli po dwa pasy do skrętu z Gandhi w prawo w Rosoła i z Rosoła w lewo w Gandhi. Dodatkowe pasy mają upłynnić ruch na tej trasie, która ma służyć jako objazd w razie zamknięcia tunelu POW. Stąd też za ich budowę odpowiada GDDKiA.

Trudna współpraca

Dlaczego kierowcy czekali na ten moment aż cztery miesiące, skoro sama budowa pasów trwała trzy miesiące? Wszystko rozbiło się o sygnalizację świetlną. GDDKiA nie zleciła wykonawcy robót, które przewidywał projekt stałej organizacji ruchu. Potrzebne były dodatkowe uzgodnienia, z którymi za bardzo się nie spieszono. 

W pewnym momencie kolejne odpowiedzi drogowców na pytania w sprawie uruchomienia pasów wyglądały niemal tak samo. Najpierw twierdzono, że „wykonawca jest w trakcie uzgodnień z miastem”. Potem było „uzgadnianie z m.st. Warszawa zatwierdzenia etapu projektu stałej organizacji ruchu”. Miasto z kolei na pytania nie odpowiadało wcale i całą odpowiedzialność zrzucało na GDDKiA.

Po oddaniu pasów do użytku ulica Gandhi ma być przygotowana na napływ samochodów w razie awarii tunelu. Wcześniej drogowcy zamontowali sygnalizację świetlną na przejściach przy Teligi i Hirszfelda, które również były częścią tych przygotowań. Do otwarcia zostanie już tylko skręt w lewo na zjeździe z S2 przy CH Ursynów w ul. Płaskowickiej. To jednak dopiero po poszerzeniu ulicy, które planuje właściciel centrum handlowego w najbliższych latach.

[ZT]20664[/ZT]

[ZT]20348[/ZT]

[ZT]20124[/ZT]

[ZT]20099[/ZT]

[ZT]19860[/ZT]

[ZT]19734[/ZT]

[ZT]19569[/ZT]

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(17)

kurkawodnakurkawodna

11 8

ktoś powinien za to karnie odpowiedzieć 07:49, 03.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Warszawa Warszawa

0 0

Może Ci co z uporem maniaka nie jeżdżą metrem? 12:33, 08.11.2022


reo

RoboRobo

14 9

To jest tak żenujące, że brak słów. Oczywiście nikomu w GDDKiA włos z głowy nie spadnie i Pan Dyrektor dostanie na święta tłustą premię z naszych pieniędzy... 08:06, 03.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RumburakRumburak

17 21

Serio? Kierowcy czekają? Przecież jedyny czynny lewoskręt świeci pustkami! Stoi Rosoła, bo burmistrz postanowił przekształcić naszą dzielnicę w tranzytową, zamiast zadbać, aby Wilanów mógł korzystać z tunelu. Żeby plan korkowania się powiódł. od lat blokuje też przedłużenie Belgradzkiej. 12:16, 03.11.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

PauloPaulo

15 14

Przedłużenie Belgradzkiej nic nie da. Zniszczy tyllko przedpole rezerwatu przyrody. No... a teraz czekam na hejt. 16:31, 03.11.2022


ss

9 8

przedłużenie Belgradzkiej skróci przejazd stojącym teraz w korku i zaoszczędzi czas, setki litrów paliwa i spalin 07:41, 04.11.2022


RumburakRumburak

5 0

Do ~Paulo
Zabudowa przedpola na Kabatach Ci nie wadzi? Autostrada i wjazd do tunelu też jest OK? 08:46, 04.11.2022


MikisMikis

3 4

@ ~s Bzdury. Potencjalne przedłużenie Belgradzkiej nic nie skróci, a tylko dołoży nową kolejkę samochodów. Nie zapominajmy też, że Ci, którzy będą korzystać z właśnie budowanego COM też muszą jakoś wyjechać/dojechać tam, więc będą tam zwalniać, co dodatkowo przysporzy korków. 10:52, 04.11.2022


zzzz

3 0

Jadąc proponowaną i właśnie zmodernizowaną ulicą Gandhi kierowcy w przypadku potrzeby ominięcia tunelu mają do pokonania 11 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną natomiast jeżeli wybiorą inną trasę jadąc ul. Płaskowickiej spotkają tylko 2 skrzyżowania z sygnalizacją , to jak państwo myślicie którą opcję wybiorą kierowcy? 19:38, 03.11.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

albertalbert

0 0

Dodatkowo - 2 małe ronda koło Szpitala Południowego. Już widzę jak te setki samochodów (niektóre duże) przejeżdżają przez te ronda podczas awarii tunelu. 20:30, 04.11.2022


UrsynowianinUrsynowianin

0 0

Sam bym wybrał Ghandi lub Ciszewskiego, Płaskowickiej ma w niektórych miejscach 1 pas, kilka rond z przejściami i przejazdami, do tego przejścia i przejazdy bez świateł itd. Nikt rozsądny nie wybierze tego ponad 2 pasmówkę ze światłami 12:49, 09.11.2022


CzzzCzzz

1 0

Szkoda, że zlikwidowano jeden pas do jazdy na wprost w ul. Nugat 20:03, 03.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olololoolololo

0 0

ciekawe że nikt nie wspomniał o bankructwie wykonawcy tego zadania - to jest główna przyczyna opóźnienia. 08:41, 04.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Równy Równy

2 0

Dopiero się zdziwicie jak otworzą te dodatkowe pasy, zobaczcie jak już wygląda nawierzchnia gdzie jeszcze nie ma ruchu, takiego dziadostwa dawno nie widzieli. 14:16, 04.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoomBoom

4 2

A gdyby zrobiono przedłużenie Ciszewskiego to zmniejszyłyby się korki na na Rosoła i Płaskowickiej, a Gandhi zaczęłaby pełnić swoją funkcję zjazdową z ekspresówki. 17:27, 04.11.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Pani Maria z KazuryPani Maria z Kazury

1 8

Jeszcze tego brakuje tej umęczonej dzielnicy - kolejnego najazdu. Tym razem jeszcze większej liczby samochodów przejeżdzających przez Ursynów w drodze do Wilanowa czy gdzieś indziej. 18:09, 04.11.2022


BoomBoom

2 2

Najwyraźniej Kazury to nie miejsce, a stan umysłu. 16:21, 05.11.2022


0%