Wreszcie wiadomo, kiedy zostaną otwarte nowe pasy wybudowane latem na Gandhi i Rosoła. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w końcu chce zakończyć tę inwestycję. Nowe prawo- i lewoskręt mają upłynnić objazd tunelu POW.
Od zakończenia budowy nowych pasów na skrzyżowaniu Gandhi i Rosoła minęły ponad 4 miesiące. Od tego czasu kierowcy dopytują, o co chodzi i kiedy zostaną otwarte. Prawo- i lewoskręt miały upłynnić ruch, ale wciąż stoją zastawione słupkami. Nie potrwa to już długo.
- Uzyskaliśmy już z m.st. Warszawy dokumenty umożliwiające uruchomienie dobudowanych pasów ruchu na skrzyżowaniu ul. Gandhi z ul. Rosoła. Na 7 listopada planowane jest wdrożenie stałej organizacji ruchu - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA Warszawa.
Kierowcy będą mieli po dwa pasy do skrętu z Gandhi w prawo w Rosoła i z Rosoła w lewo w Gandhi. Dodatkowe pasy mają upłynnić ruch na tej trasie, która ma służyć jako objazd w razie zamknięcia tunelu POW. Stąd też za ich budowę odpowiada GDDKiA.
Dlaczego kierowcy czekali na ten moment aż cztery miesiące, skoro sama budowa pasów trwała trzy miesiące? Wszystko rozbiło się o sygnalizację świetlną. GDDKiA nie zleciła wykonawcy robót, które przewidywał projekt stałej organizacji ruchu. Potrzebne były dodatkowe uzgodnienia, z którymi za bardzo się nie spieszono.
W pewnym momencie kolejne odpowiedzi drogowców na pytania w sprawie uruchomienia pasów wyglądały niemal tak samo. Najpierw twierdzono, że „wykonawca jest w trakcie uzgodnień z miastem”. Potem było „uzgadnianie z m.st. Warszawa zatwierdzenia etapu projektu stałej organizacji ruchu”. Miasto z kolei na pytania nie odpowiadało wcale i całą odpowiedzialność zrzucało na GDDKiA.
Po oddaniu pasów do użytku ulica Gandhi ma być przygotowana na napływ samochodów w razie awarii tunelu. Wcześniej drogowcy zamontowali sygnalizację świetlną na przejściach przy Teligi i Hirszfelda, które również były częścią tych przygotowań. Do otwarcia zostanie już tylko skręt w lewo na zjeździe z S2 przy CH Ursynów w ul. Płaskowickiej. To jednak dopiero po poszerzeniu ulicy, które planuje właściciel centrum handlowego w najbliższych latach.
[ZT]20664[/ZT]
[ZT]20348[/ZT]
[ZT]20124[/ZT]
[ZT]20099[/ZT]
[ZT]19860[/ZT]
[ZT]19734[/ZT]
[ZT]19569[/ZT]
kurkawodna07:49, 03.11.2022
ktoś powinien za to karnie odpowiedzieć 07:49, 03.11.2022
Robo08:06, 03.11.2022
To jest tak żenujące, że brak słów. Oczywiście nikomu w GDDKiA włos z głowy nie spadnie i Pan Dyrektor dostanie na święta tłustą premię z naszych pieniędzy... 08:06, 03.11.2022
Rumburak12:16, 03.11.2022
Serio? Kierowcy czekają? Przecież jedyny czynny lewoskręt świeci pustkami! Stoi Rosoła, bo burmistrz postanowił przekształcić naszą dzielnicę w tranzytową, zamiast zadbać, aby Wilanów mógł korzystać z tunelu. Żeby plan korkowania się powiódł. od lat blokuje też przedłużenie Belgradzkiej. 12:16, 03.11.2022
Paulo16:31, 03.11.2022
Przedłużenie Belgradzkiej nic nie da. Zniszczy tyllko przedpole rezerwatu przyrody. No... a teraz czekam na hejt. 16:31, 03.11.2022
s07:41, 04.11.2022
przedłużenie Belgradzkiej skróci przejazd stojącym teraz w korku i zaoszczędzi czas, setki litrów paliwa i spalin 07:41, 04.11.2022
Rumburak08:46, 04.11.2022
Do ~Paulo
Zabudowa przedpola na Kabatach Ci nie wadzi? Autostrada i wjazd do tunelu też jest OK? 08:46, 04.11.2022
Mikis10:52, 04.11.2022
@ ~s Bzdury. Potencjalne przedłużenie Belgradzkiej nic nie skróci, a tylko dołoży nową kolejkę samochodów. Nie zapominajmy też, że Ci, którzy będą korzystać z właśnie budowanego COM też muszą jakoś wyjechać/dojechać tam, więc będą tam zwalniać, co dodatkowo przysporzy korków. 10:52, 04.11.2022
zz19:38, 03.11.2022
Jadąc proponowaną i właśnie zmodernizowaną ulicą Gandhi kierowcy w przypadku potrzeby ominięcia tunelu mają do pokonania 11 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną natomiast jeżeli wybiorą inną trasę jadąc ul. Płaskowickiej spotkają tylko 2 skrzyżowania z sygnalizacją , to jak państwo myślicie którą opcję wybiorą kierowcy? 19:38, 03.11.2022
albert20:30, 04.11.2022
Dodatkowo - 2 małe ronda koło Szpitala Południowego. Już widzę jak te setki samochodów (niektóre duże) przejeżdżają przez te ronda podczas awarii tunelu. 20:30, 04.11.2022
Ursynowianin12:49, 09.11.2022
Sam bym wybrał Ghandi lub Ciszewskiego, Płaskowickiej ma w niektórych miejscach 1 pas, kilka rond z przejściami i przejazdami, do tego przejścia i przejazdy bez świateł itd. Nikt rozsądny nie wybierze tego ponad 2 pasmówkę ze światłami 12:49, 09.11.2022
Czzz20:03, 03.11.2022
Szkoda, że zlikwidowano jeden pas do jazdy na wprost w ul. Nugat 20:03, 03.11.2022
olololo08:41, 04.11.2022
ciekawe że nikt nie wspomniał o bankructwie wykonawcy tego zadania - to jest główna przyczyna opóźnienia. 08:41, 04.11.2022
Równy 14:16, 04.11.2022
Dopiero się zdziwicie jak otworzą te dodatkowe pasy, zobaczcie jak już wygląda nawierzchnia gdzie jeszcze nie ma ruchu, takiego dziadostwa dawno nie widzieli. 14:16, 04.11.2022
Boom17:27, 04.11.2022
A gdyby zrobiono przedłużenie Ciszewskiego to zmniejszyłyby się korki na na Rosoła i Płaskowickiej, a Gandhi zaczęłaby pełnić swoją funkcję zjazdową z ekspresówki. 17:27, 04.11.2022
Pani Maria z Kazury18:09, 04.11.2022
Jeszcze tego brakuje tej umęczonej dzielnicy - kolejnego najazdu. Tym razem jeszcze większej liczby samochodów przejeżdzających przez Ursynów w drodze do Wilanowa czy gdzieś indziej. 18:09, 04.11.2022
Boom16:21, 05.11.2022
Najwyraźniej Kazury to nie miejsce, a stan umysłu. 16:21, 05.11.2022
Warszawa 12:33, 08.11.2022
0 0
Może Ci co z uporem maniaka nie jeżdżą metrem? 12:33, 08.11.2022