Znany z filmów "Drogówka", "80 milionów" czy też popularnych seriali: "Leśniczówka", "W rytmie serca" i "Barwy Szczęścia". Dziś gra bez... stroju dla ursynowskiego hospicjum. Aktor Przemysław Bluszcz w nietypowy sposób postanowił zachęcić warszawiaków do wsparcia tej placówki.
Z czego nie mogą zrezygnować pacjenci hospicjum? Na to pytanie odpowiada w spocie reklamowym aktor Przemysław Bluszcz, jednocześnie zachęcając do przeznaczenia 1% podatku na rzecz Fundacji Hospicjum Onkologicznego. Sytuacja jest o tyle nietypowa, że ze względu na charakter spotu zrezygnowano nie tylko ze scenografii, ale także ze strojów.
W trwającym 30 sekund filmie, nakręconym wg scenariusza Igora Hanke, Przemek Bluszcz, nawiązując do minimalistycznej formy spotu, tłumaczy dlaczego środki z „1 procenta” są tak istotnym wsparciem finansowym dla Fundacji.
- Nagość aktora z jednej strony wprost nawiązuje do jego słów „zrezygnowaliśmy ze scenografii, rekwizytów i kostiumów”, z drugiej zaś ma pokazywać, że w obliczu choroby i śmierci wszyscy jesteśmy tacy sami - nadzy i bezbronni – mówi Maja Wiśniewska z FHO. - Właśnie dlatego tak ważne jest, aby pacjenci hospicjum mieli zapewnioną najlepszą opiekę medyczną i socjalną – dodaje.
W skali roku FHO otacza opieką ponad 3 300 osób. Wpłaty z 1% mają znaczący udział w tworzeniu tego szczególnego rodzaju hospicjum - miejsca, w którym pacjenci otrzymują zarówno najlepszą opiekę medyczną, jak i zwykłą ludzką bliskość.
– Naszą rolą jest stworzenie pacjentowi warunków do tego, by mógł godnie żyć mimo choroby: bez bólu i strachu, wśród osób, które rozumieją, jak ważne jest poczucie bezpieczeństwa i bliskości - tłumaczy Dorota Jasińska, prezes Fundacji.
- Aby móc nieprzerwanie zapewniać naszym podopiecznym życie najlepszej jakości mimo trudności związanych z nieuleczalną choroby, potrzebujemy wsparcia finansowego. Dzięki temu otaczamy ich opieką medyczną i dajemy wsparcie duchowe, ale też, a może przede wszystkim, tworzymy domową atmosferę każdego dnia. O trosce o godne życie naszych pacjentów opowiada nasz najnowszy spot – dodaje.
Aby wesprzeć Fundację, należy wpisać numer KRS 0000128039 oraz kwotę 1% podatku do swojego PIT-u lub rozliczyć się online na stronie Fundacji.
pani KAzia 09:35, 21.02.2020
10 4
Cel szczytny ale jednak trochę to niesmaczne. 09:35, 21.02.2020
Ursynowianin11:16, 21.02.2020
11 2
Zdecydowanie niesmaczne. 11:16, 21.02.2020
ojciec teofil23:56, 21.02.2020
3 1
smaczne, nie? 23:56, 21.02.2020
aaggnniikk11:47, 22.02.2020
3 1
wcale nie do rosołu, bo dołu nie było widac więc mógł byc w majtkach 11:47, 22.02.2020
Balbina20:19, 22.02.2020
4 1
Jeśli miał koleś zniechęcić do obiadu swą pozą - udało się . ŻENADA. 20:19, 22.02.2020