REKLAMAA1 AUCHAN 01.01.2021 - 30.06.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ15 kwietnia 2021, 17:08 komentarzy 32

    (GDDKiA/K. Nalewajko)

    Zawrotki na POW przy ul. Puławskiej za półtora tygodnia już nie będzie - ogłosili drogowcy. Astaldi przystępuje do budowy ostatniego odcinka trasy, tuż przed wlotem do tunelu.

    Kilka tygodni temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oświadczyła, że przymierza się do likwidacji zawrotki na POW ze względu na "nieprzychylne komentarze". Przypomnijmy, kierowcy krytykowali ustawienie świateł przy skręcie w Puławską - mieli na to zaledwie 7 sekund. W odpowiedzi na interpelację radnego Pawła Lenarczyka dyrekcja nie potrafiła wskazać krytycznych opinii wobec samego pomysłu zawrotki, odwróciła za to postawioną przez siebie tezę.

    - Nie wpłynęło do nas żadne, oficjalne stanowisko ani deklaracje, które jednoznacznie wskazywałoby na konieczność pozostawienia tzw. zawrotki na węźle - odpowiedział radnemu stołeczny oddział GDDKiA.

    Nic zatem dziwnego, że zapowiedź wkrótce się spełni. Sprytnie wymyślona przez Astaldi zawrotka, od 20 grudnia prowadząca przez teren budowy POW i ułatwiająca kierowcom dostanie się do ul. Puławskiej, zostanie zlikwidowana. I to szybciej niż ktokolwiek myślał.

    Pozostanie tylko jeden zjazd z S2

    W czwartek po południu wykonawca ursynowskiego odcinka POW, poinformował, że nastąpi to 26 kwietnia, a więc w poniedziałek za półtora tygodnia.

    - Zmiana organizacji będzie polegać na skierowaniu ruchu relacji zachód-północ (czyli z trasy S2 w Puławską - dop. redakcja) na skrzyżowanie typu rondo na ul. Puławskiej - głosi komunikat Astaldi.

    Oznacza to pozostawienie tylko jednego zjazdu z trasy S2 w ulicę Puławską, zamiast dotychczasowych dwóch. Może to oznaczać korki.

    Likwidacja zawrotki prowadzącej przez teren budowy POW musiała prędzej czy później nastąpić, ale kierowcy mogli się spodziewać otwarcia zjazdu przez łącznicę prowadzącą do węzła Ursynów Zachód czyli do ul. Gandhi i Płaskowickiej. Tymczasem o planowanym uruchomieniu tego węzła drogowcy milczą.

    Przypomnijmy, GDDKiA chciała otworzyć węzeł Ursynów Zachód w styczniu, tuż po otwarciu węzła Warszawa Wilanów. Przeciwko temu zaprotestowało jednak miasto, które obawiało się zalewu pojazdów z ekspresówki przejeżdżających przez ursynowskie ulice.

    Burmistrz: To błąd

    Zdaniem burmistrza Ursynowa likwidacja zawrotki ma wywrzeć presję na miasto, aby wyraziło zgodę na tranzyt przez gotową łącznicę węzła Ursynów Zachód do ul. Gandhi i Płaskowickiej.

    - W kontekście tego, że do czerwca tunel nie zostanie otwarty, uważam, że likwidacja zawrotki to błąd, który niepotrzebnie zwiększy korki na Ursynowie. I chodzi tu nie tylko o kierowców, którzy przejeżdżają tranzytem przez Dolinę Służewiecką, ale też o mieszkańców stolicy, którzy jeżdżą trasą S2 między dzielnicami - mówi burmistrz Kempa.

    Według zapowiedzi GDDKiA budowa tunelu POW ma się zakończyć w czerwcu. Biorąc pod uwagę fakt, że budowa odcinka łączącego starą część trasy z wlotem do tunelu zajmie Astaldi 2-3 miesiące, to likwidacja zawrotki jest uzasadniona.

    Ale prawie nikt na Ursynowie nie wierzy w to, że budowa tunelu zakończy się w przewidywanym terminie. Tym bardziej, że generalna dyrekcja rozpatruje jeszcze wniosek Astaldi o przesunięcie terminu zakończenia prac z powodu pandemii koronawirusa, która mocno dotknęła budowlańców. 

    - Jeśli przyjąć, że przed wrześniem tunel nie zostanie otwarty, a ja tak uważam, to brak zawrotki jest złym rozwiązaniem. Powinni ją rozebrać dopiero na dwa-trzy miesiące przed realnym zakończeniem prac w tunelu. Inaczej po wakacjach grożą nam korki - kwituje burmistrz Robert Kempa.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 288

    • 39
      BARDZO PRZYDATNY
    • 27
      ZASKOCZONY
    • 26
      PRZYDATNY
    • 27
      OBOJĘTNY
    • 5
      NIEPRZYDATNY
    • 84
      WKURZONY
    • 80
      BRAK SŁÓW

    32Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Dick 32 27 dni temuocena: 100% 

      Wilanów dawaj Branickiego!

      Edytowany: 27 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~młody 31 28 dni temu

      Zapewne KSP postawi tam przynajmniej pierwszego dnia jakichś misiaków na hulajnogach do kierowania ruchem :-)

      Edytowany: 28 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Niezadowolony 30 miesiąc temuocena: 100% 

      Pod węzłem miał być tunel. Niestety nie będzie go

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kry 29 29 dni temuocena: 27% 

      Za PO zasypano bo by opóźnił oddanie...

      Edytowany: 29 dni temu

      oceń komentarz 3 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obiekt 28 miesiąc temuocena: 100% 

      Trzeba było zastosować podobne rozwiązanie jak nad tunelem w Katowichach. A tu w Wa-wie mamy przykład polskiego minimalizmu. Teraz wszyscy płaczą.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s 27 miesiąc temuocena: 46% 

      tak, trzeba wymusić zawrotkę na długi czas - będą mieli argument na przedłużenie budowy - bo przecież po likwidacji też mają co wykańczać

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 26 miesiąc temuocena: 45% 

      GDDKiA ciśnie żeby oddać węzeł. Nie mam pewności, że to zły pomysł.. Ci co nie chcą wylądować na Ursynowie zjadą w Puławską i dalej do Doliny Służewieckiej. A mieszkańcy wysokiego Ursynowa szybciej dojadą do domu. Teraz wszyscy muszą się cisnąć Puławską/Płaskowickiej

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 25 miesiąc temuocena: 71% 

      przepraszam, ale nie zgadzam się z Tobą. Już w tej chwili niewiele osób jadąc od strony Konotopy wybiera Dolinkę Służewiecką, wszyscy walą przez Ursynów jako objazd tunelu POW. Może z wyjątkami spoza Wawy, którzy nie znają tutejszych uliczek. Dlatego otwarcie wjazdu na Ursynów na tym węźle zachęci jedynie jeszcze więcej osób, by przez Ursynów jechać. I nie Ghandi, tylko Płaskowickiej. Nikt normalny Ghandi nie jeździ, tylko zapylają do Korbońskiego. Dlatego tymczasowo na węźle Ursynów Zachód powinien być jedynie otwarty wyjazd z Ursynowa, choć to i tak zachęci dodatkowe osoby, które teraz unikały tej trasy tkwiąc na Płaskowickiej za Auchan.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 12 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 24 28 dni temuocena: 100% 

      Dzięki za rzeczową odpowiedź. Spróbuję przekonać cię jednak, że nie jest tak, jak piszesz. Jakkolwiek nie mamy żadnego dostępu do statystyk wskazujących na wybór drogi przez kierowców (w ogóle, jak sądzę takie statystyki nie istnieją), to można sprawdzić na mapie googla, jakie są różnice w czasie przejazdu "przez Ursynów" i Doliną Służewiecką. Zaznaczyłem dwa punkty: na POW (Grabów) i na Sikorskiego (na wysokości Stegien). Najkrótsza i najszybsza droga jest w Puławską i Dolinę 6,6 km i 14 min. Alternatywą jest Poleczki/Ciszewskiego/Anody 7,8 km i 16 min; Płaskowickiej/Pileckiego/Ciszewskiego/Anody 8,4 km i 18 min. Jeśli ktoś korzysta z nawigacji, to nie pojedzie przez Ursynów dopóki nie zechce obejrzeć np. Leclerca. Natomiast ktoś, kto nie jej używa, też nie pojedzie. Jeśli taka osoba zna dzielnicę, to wie, że jest dłużej i dalej a jeśli nie zna, to nie będzie się nawigował mniejszymi ulicami tylko trzymał arterii i znaków drogowych.

      Edytowany: 28 dni temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Z Ursynowa 23 miesiąc temuocena: 91% 

      GDDKiA zachowuje się jak rozkapryszona panienka i to z ogromnymi pokładami złośliwości. Zapomina że powstała żeby ludziom, kierowcom robić dobrze! Nie dość że nie potrafi przypilnować, czy raczej nadzorować wykonawcy ursynowskiego odcinka który bez końca przesówa zakończenie budowy, to jeszcze obraża się na tych którym to się nie podoba.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 22 miesiąc temuocena: 71% 

      oni nie zapomnieli, że mają robić kierowcom dobrze. To nowy pisowski desant, który ma za zadanie sobie zrobić dobrze. A jak się próbują wykazać jakimiś czynnościami to na Ursynowie kończy się to katastrofą. Lepiej żeby brali kasę i nic nie robili.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 10 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Balbina 21 miesiąc temu

      może z innej strony. jak dodać tu zdjęcia?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~aDDam 20 miesiąc temu

      w komentarzach nie możesz dodawać zdjęć

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~spn 19 miesiąc temuocena: 79% 

      Cooooooo? Chyba kogoś solidnie pogrzało przecież na skrzyżowaniu z Puławską w godzinach porannych i popołudniowych jest dramat, korki na kilka kilometrów, głównie przez samochody jadące w stronę Piaseczna, po zamknięciu zawrotki żeby zjechać w stronę centrum trzeba będzie stać w tym kilkukilometrowym korku zamiast wjechać na zawrotkę i w miarę sprawnie wjechać na puławską w stronę centrum! To przecież jakiś idiota wymyśłił który chyba ani razu tamtędy nie przejeżdżał. Oczywiście wszystkiemu winna polityka i przepychanki Pisu z Po... jesteście siebie warci, tfu!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 18 miesiąc temuocena: 42% 

      nie byłeś to nie wiesz.. na tę zawrotkę pojedynczy kierowcy (ci co ufają nawigacji albo są pierwszy raz). Tam jest mało samochodów. Zjazd na Puławską ma 3 czy 4 pasy w lewo. Nie stoi się tam zbyt długo.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~spn 17 28 dni temuocena: 75% 

      ~nick_znik po pierwsze, zupełnie nie rozumiem co napisałeś, po drugie, codziennie tamtędy jeżdżę do pracy i widzę ile samochodów jest na skrzyżowaniu z Puławską, gdzie są 4 pasy do skrętu w lewo w stronę centrum ale żeby się do nich dostać najpierw trzeba stać w kilkukilometrowym korku wraz z jadącymi w stronę Piaseczna lub też można chamsko się wpychać (czego nie preferuję) i stwarzać zagrożenie na drodze. Zawrotka po godz. 16 też często się korkowała, kierowcy narzekali na bardzo krótki czas zielonego światła, gdzie pomimo kilku pasów na Pułąwską wjeżdżało tylko kilka aut.

      Edytowany: 28 dni temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mietek 16 miesiąc temuocena: 77% 

      Przecież to jest bardzo proste. Ursynów zachód powinien być otwarty w obie strony ale tylko dla osobówek. I to rozładuje Puławską część przejdzie na Gandhi. No Tylko że światła w ciągu ulicy Gandhi muszą być skoordynowane w odpowiednich godzinach w odpowiednie kierunki i tyle.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zbigniew 15 miesiąc temuocena: 100% 

      Zdecydowanie zgadzam się że ten węzeł powinien być otwarty, bo ta ulica Gandhi jest obecnie nie używana i pozwoliło by to zrównoważyć obłożenie dróg. A skoro Ursynów Wschód wciąż byłby zamknięty i nie zbudowano do tej pory brakującego fragmentu 120 metrów żeby połączyć Ursynów z Wilanowem dlatego jedynym połączeniem tych dzielic wciąż jest DK2 dolina służewiecka to nie było by ryzyka co do zakorkowania Ursynowa o co tak martwią się mieszkańcy ;) Ale jeśli na Ghandi nie ma ograniczenia tonażowego to tiry powinny tam móc korzystać z węzła też puki nie skończą tunelu.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zbigniew 14 miesiąc temuocena: 75% 

      Zresztą tam był błąd projektowy że nie zrobiono najpierw naziemnych dróg nad tunelem gdy został już zasypany w wariancie po 2 pasy(bo nie wiem czy oni planują tam na całej długości po 2 pasy ruchu nawet...). Puścić ruch, a dopiero potem zacząć wykańczać tunel. Wtedy ruch już szedłby tą ulicą Płaskowickiej przez kilka miesięcy i Ursynów miałby wzmożony ruch, ale już było by przejezdnie na trasie. A przypominam że to sam Ursynów opóźnił budowę tej drogi, zmieniając projekt gdzie trasa miała iść w wykopie z zabudową ekranami dźwiękoszczelnymi typu szklarnia jak na S8 na tunel. Co jest de facto lepszym rozwiązaniem bo nie marnuje przestrzeni i będzie można zrobić park czy boiska. Ale skoro podatnicy zafundowali tam zwiększając koszty cichą i bezinwazyjną enklawę to można było iść na komis i przez jakiś czas zacisnąć żeby wpuścić trochę aut żeby potem i tak mieć lepiej niż inni mieszkający obok tej trasy.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pan Hrabia 13 miesiąc temuocena: 67% 

      I znowu polityka bierze górę nad rozumem. Burmistrz mówi o zalewie dzielnicy przez kierowców z innych dzielnic, a zapomina o tysiącach kierowców-mieszkańców-wyborców z Ursynowa, którzy od lat kiszą się w korkach na Płaskowickiej, Puławskiej i Obwodnicy. Logika tego pana mnie rozwala.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 12 miesiąc temuocena: 61% 

      Wystarczyło dobrze nadzorować budowę, a nie zatrudniać teraz trolli piszących kłamstwa. Inne odcinki ukończono w terminie, a tutaj jest już rok opóźnienia.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 17 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Alamakota 11 miesiąc temuocena: 21% 

      Znow myslenie ursynow ponad wszystkich.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 10 miesiąc temuocena: 35% 

      Ty Boom nie mieszaj ludziom w głowach.. Burmistrz Kempa i dzielnica nie ma nic do powiedzenia w sprawie budowy POW. To jest inwestycja rządowa. GDDKiA jest tu szefem. Miasto albo dzielnica może najwyżej opiniować.. a jak ze słuchem stoi nasz rząd to wiedzą wszyscy.. nie jest on wyostrzony na Warszawę

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 7 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 9 miesiąc temuocena: 82% 

      nickznik, o co ci chodzi? Nie rozumiesz prostego tekstu?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 8 28 dni temuocena: 50% 

      Napisałeś w odpowiedzi na tekst jakoby burmistrz dzielnicy odpowiadał za opóźnienie budowy tunelu, że "wystarczyło dobrze nadzorować budowę". Bardzo proste, dlatego napisałem, że władze dzielnicy nie mają wpływu na terminowość prac kierowanych przez rząd. Masz prawo pisać co chcesz ja mam prawo wykazać ci pomyłkę lub kłamstwo (zależy czy robisz to intencjonalnie, czy tylko tak masz z przyrodzenia :-)

      Edytowany: 28 dni temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~scoti 7 miesiąc temuocena: 43% 

      krytyka konstrukcyjna to postęp w działaniu ale nie rozumie tego ten pan szef Ursynowa i część wiekowych wichrzycieli mieszkańcy Ursynowa

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Danny 6 miesiąc temuocena: 81% 

      Gddkia ostro szturmuje liste TOP3 skretynienia bez podzialu na kategorie tematyczne, do spóły z kalesoniarzami z zdm

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Daria Wolica 5 miesiąc temuocena: 48% 

      Mityczne "ruskie TIRy" rozjeżdżające Ursynów są jak "czarna wołga" z minionych czasów. Burmistrz Kempa ma kij, którym tylko straszy. Niewidzialny kij. Sam oczywiście nic nie proponuje. Jak pięciolatek. "Nie, bo nie!"

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kierowca 4 miesiąc temuocena: 64% 

      A może burmistrz pomyśli w końcu o kierowcach, którzy chętnie zamiast kisić się w korku na Płaskowickiej skęciliby od razu na S2. Zakorkowanie dzielnicy raczej by się ZMNIEJSZYŁO niż zwiększyło, gdzie ten mityczny tranzyt niby miałby się udać?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 3 miesiąc temuocena: 77% 

      Była zwrotka, nikt nie lubił gdaki, a biedna gdaka szlochała w rękaw. A więc teraz po likwidacji zawrotki wszyscy nagle gadkę pokochają? Dziwna ta logika pisowskich urzędasów.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 2 miesiąc temuocena: 17% 

      Coś pomieszałeś.. Gdaka to właśnie pisowskie urzędasy.. Natomiast to prawda, że cokolwiek gdaka nie zrobi, jakiekolwiek decyzji nie podejmie, to znajdą się marudy i malkontenci

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 2 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 1 miesiąc temuocena: 83% 

      @nick - chłopie, Ty chyba coś piłeś i nie było tego mało. Bo nie zrozumiałeś ani tego co ja napisałem, ani tego co napisał powyżej Boom :-) Oczywiście, że gdaka to pisiory, a więc samo zło :-)

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 10 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3904 sekundy
    REKLAMAA2 SanGiovanni 01.05.2021 - 31.05.2021