REKLAMAA1-SanGiovanni--01-10----31-10-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Wizualizacja planowanego ronda Ciszewskiego-bis z ul. Kiedacza

    Wizualizacja planowanego ronda Ciszewskiego-bis z ul. Kiedacza (ZMID)

    Przesunięcie inwestycji wartych 1,68 miliarda złotych na później. Taki jest plan miasta, które musi oszczędzać z powodu mniejszych wpływów do budżetu. Ofiarą oszczędności na Ursynowie padnie nie tylko budowa hali szermierczej, ale też planowana ul. Ciszewskiego-bis, która połączy Ursynów z Wilanowem.

    Wygląda na to, że rysowaną na mapach od blisko 30 lat drogę znów czeka "poczekalnia". Na najbliższej sesji radni miejscy mają podjąć decyzję w sprawie cięć i oszczędności, które w budżecie stolicy wymuszają koronawirus i reformy podatkowe rządu.

    Zabraknie ponad 2,6 miliarda złotych

    Wpływy z różnego rodzaju podatków i opłat oraz subwencji oświatowej spadną przez pięć najbliższych lat o ponad 2,6 mld złotych - szacuje skarbnik Warszawy. Tyle właśnie musi zaoszczędzić miasto na swoich wydatkach. Z drugiej strony rosną koszty utrzymania szkół, żłobków i przedszkoli, bo subwencje na ten cel nie rosną tak jak koszty, w efekcie miasto musi dokładać z własnego budżetu.

    Dziurę w budżecie stolica chce pokryć dodatkowymi kredytami na 2,2 mld złotych oraz oszczędnościami, które pojawią się m.in. dzięki ograniczeniu bieżących wydatków i przesunięciu 261 inwestycji w skali całego miasta. Jak zaznacza prezydent Rafał Trzaskowski, w wielu przypadkach chodzi o ich opóźnienie lub odroczenie terminu zapłaty.

    Cięcia dotkną również inwestycje w dzielnicach. Na Ursynowie ich skala jest stosunkowo nieduża. Z budżetu na ten rok znika hala dla szermierzy za ok. 1,8 mln złotych. Pieniądze te zostaną przesunięte na remont budynku po gimnazjum przy ul. Lokajskiego i przeprowadzkę w to miejsce Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 19, która obecnie wynajmuje pomieszczenia w biurowcu Natpollu za ok. 400 tys. złotych rocznie.

    Co z Ciszewskiego-bis?

    Największą zmianą w ursynowskich inwestycjach będzie odłożenie budowy ul. Ciszewskiego-bis. Nowa droga między Kiedacza a aleją Rzeczypospolitej ma łączyć Ursynów z Wilanowem. Planowana jest od ponad 30 lat. Dopiero kilka lat temu dzielnicy udało się przekonać właścicieli gruntów do sprzedania ich miastu. 

    Po wielu perturbacjach związanych ze skargą mieszkańców osiedla Wzgórze Słowika, sąsiadującej z przyszłą ulicą, wyrokami sądowymi oraz pomyłką Samorządowego Kolegium Odwoławczego, 30 czerwca tego roku miastu udało się doprowadzić do uzyskania pozwolenia na budowę. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych jeszcze w tym roku chciał ogłaszać przetarg na prace budowlane. Ale czy w obliczu zaciskania pasa przez miasto jest to realne?

    W projekcie uchwały zmieniającej Wieloletnią Perspektywę Finansową m.st. Warszawy, nad którą w czwartek pochylą się miejscy radni, znalazł się zapis o przesunięciu większości pieniędzy na budowę Ciszewskiego-bis z lat 2020-2022 na lata 2023-25. Chodzi o nieco inne rozplanowanie kwoty ponad 34 mln złotych.

    Mimo to - jak informuje Małgorzata Gajewska ze ZMID - miasto nadal zamierza ogłosić przetarg na rozpoczęcie robót.

    - Planujemy go ogłosić jeszcze w tym roku. Wnioskowaliśmy o przesunięcie środków, bo w tym roku nie rozpoczniemy prac, a więc ich nie wydamy. Natomiast prace ruszą w I kwartale 2021 roku - zapewnia Gajewska.

    Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie ogłoszenie przetargu wcale nie jest pewne. W sytuacji, gdy radni przesuną pieniądze na kolejne lata, zaplanowanie robót z ubogim finansowaniem w 2021 roku może być niemożliwe. W grę wchodzi więc przetarg dopiero za rok.

    Miasto: "Nie rezygnujemy, ale prace zakończą się później"

    Wczoraj wieczorem pierwszymi informacjami o wypadnięciu Ciszewskiego-bis z planów inwestycyjnych zaniepokojony był burmistrz Robert Kempa. Dziś wyjaśnia, że chodzi o przesunięcia "typowo księgowe". Inwestycji ma nic nie zagrażać.

    - Rzeczywiście część środków jest przesuwana na lata 2023-24, co ma obniżyć zobowiązania m. st. Warszawy, ale w latach 2021-22 pozostaje prawie 30 mln złotych, co pozwala Zarządowi Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosić przetarg na prace budowlane jesienią tego roku - poinformował Kempa.

    Przesunięcia wpłyną jednak na termin zakończenia budowy i puszczenie ruchu samochodów nową trasą.

    - Nie rezygnujemy z tej inwestycji, ale na pewno prace zakończą się później niż zakładaliśmy - mówi w rozmowie z Haloursynow.pl rzeczniczka stołecznego ratusza Karolina Gałecka.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 49

    • 13
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 4
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 17
      WKURZONY
    • 14
      BRAK SŁÓW

    40Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~URS 40 11 dni temuocena: 50% 

      Potrzebna ta "bis" jak dziura w moście. Niszczenie rezerwatu, dublowanie obwodnicy i Dolinki tuż obok, degradacja środowiska osiedlowego i zielonego. Podpiszę się pod protestem.

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Xyz 39 16 dni temuocena: 33% 

      Ale na sciezki dla kalesoniarzy i demolowanie miasta - jak chocby tak durne pomysly jak przedluzenie chalubinskiego tylko dla kalesoniarzy to juz kasa jest, nie?

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Robe 38 25 dni temuocena: 62% 

      Bardzo dobra informacja droga która zniszczy rezerwat i przyrodę jak i mogiłę powstańczą. Naprawdę wyśmienita wiadomość po co komu ta niepotrzebna droga

      Edytowany: 25 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pedro 37 miesiąc temuocena: 57% 

      Deweloper budujący osiedle Wzgórze Słowika dobrze wiedział, że planowana jest Ciszewskiego na Wilanów i wtopił mieszkańców w problem. Potem protesty i korowody. Tak robią warszawscy deweloperzy, albo inaczej - wciskają bloki w gęstą zabudowę bez odpowiedniego dojazdu, a problem ten ma rozwiązać miasto. Ciszewskiego jest potrzebna dla lokalnej komunikacji.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Babaryba 36 miesiąc temuocena: 65% 

      Po co to i komu? Ludzie za chwilę będzie zjazd z Autostrady. Poczekajmy zobaczymy jak rozłoży się ruch. Wiemy, że Wilanów chce do metra i do Mordoru ale te 5 min dziennie ich chyba nie zbawi.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kabacki korek 35 miesiąc temuocena: 53% 

      Ta droga powinna być już dawno zbudowana. Ciekawe który radny mieszka na tym protestującym osiedlu? No i kiedy w końcu "obwodnica" osiedla Kazury - przedłużenie Belgradzkiej do Płaskowickiej? Przydałoby się ucywilizować komunikacyjnie tę naszą dzielnicę

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 34 miesiąc temuocena: 63% 

      Dywersja na maksa, wszystko służy katrupieniu ekonomi Wwy, hi, hi. Dlatego drogi nie zrobią a Burmistrz i Ratusz znajdą kolejny miliard na słupkowanie, zwężanie, betonkowanie, płotkowanie i 30cm krawężniki. A neurobiałki nie posiadają się ze szczęścia, hi, hi.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antyk 33 miesiąc temuocena: 40% 

      Ja tam się cieszę z opóźnienia. Może drogi w ogóle nie będzie. A ci, co chcą tędy omijać korki w Dolince: będzie POW i Płaskowicka bis. Poza tym korki są, bo w Warszawie samochodów jest za dużo. Zadne miasto tego nie wytrzyma. Może lepiej urealnić wreszcie opłaty za parkowanie? Obecne są śmiesznie niskie. Przydałaby się też eliminacja gratów, które nie spełniają norm emisji spalin. Od razu byłoby luźniej.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 31 47 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Płaskowicki 32 miesiąc temuocena: 100% 

      Jaka "Płaskowicka". Płaskowickiej!

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 11 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 31 miesiąc temuocena: 78% 

      Po otwarciu POW, ul. Płaskowickiej, a więc tranzytowa, uzyska piewszeństwo przejazdu. Rosoła stanie się dogą podporządkowaną (sic!). Wyobraź sobie awarię, lub celowe wyłączenie sygnalizacji świetlnej.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 14 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rumcajs 30 miesiąc temuocena: 45% 

      I slusznie. To sa nikomu niepotrzebne inwestycje. Takie np. polaczenie Ursynowa z Wilanowem - komu ono potrzebne? Uzytkownikom samochodow. A przeciez samochod to wstecznictwo i brak progresywnosci. Wazne natomiast, aby cenne inicjatywy - jak tramwaj roznorodnosci, kwitly nam na teczowo.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 36 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Stokłosy 29 miesiąc temuocena: 58% 

      Oj zdziwisz się! Ponieważ miasteczko Wilanów czeka na dojazd ulicą Oś Królewska i Ciszewskiego do P+R Metro Stokłosy (własny samochód lub nowa linia autobusowa), a następnie dalej metrem do centrum.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 14 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~JolaM 28 miesiąc temuocena: 42% 

      O kurła, jak widze to koszmarne, wielkie rondo, to ciesze sie z opóźnienia. Dobrze żeby w ogole nie powstało, to przedłużenie.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 44 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 27 miesiąc temuocena: 94% 

      Tak, wielu kierowców nie umie jeździć po rondzie, szczególnie z kilkoma pasami. Widać to szczególnie na rondzie im. WOŚP.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 15 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 26 miesiąc temuocena: 92% 

      To trzeba by powrócić na kurs nauki jazdy, jak takie rondo to dla Pani koszmar. Normalne rondo.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 12 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 25 miesiąc temuocena: 64% 

      Więcej murali, misiów, świateł co 50m, większe korki, głosujmy dalej na takich gospodarzy! Czy konieczne były np. przebudowy ścieżek rowerowych?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 37 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 24 miesiąc temuocena: 29% 

      Głosujmy na jedyną słuszną partię, bo za karę, za nieposłuszeństwo, odebrała fundusze samorządom - wpływy podatkowe. Teraz samorządy muszą ciąć budżety bo dochodzi koronawirus, a lemingi obwiniają włodarzy miasta. (sic!)

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~omsxjrbdc73s 23 miesiąc temuocena: 44% 

      No i gitara, po co wywalać tyle milionów na kolejną drogę. NIech czekają jeszcze 30 lat, trzymam kciuki.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 35 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lolek4 22 miesiąc temuocena: 39% 

      Ta droga jest dla Ursynowa kompletnie zbędna. Zniszczy tylko środowisko. Będzie POW i Płaskowickiej. Mam nadzieję, że kasy zabraknie. I do tego to koszmarne rondo....

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 50 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 21 miesiąc temuocena: 63% 

      Proponuję Ci codzienną podróż o 8 rano od Kabat do Dolinki. Może zrozumiesz konieczność połączeń Wilanowa z Ursynowem Północnym.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 41 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sąsiad 20 miesiąc temuocena: 88% 

      a kiedy będzie Płaskowickiej? żadnej budowy nie widać

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 14 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Chochoł 19 miesiąc temuocena: 57% 

      Al. Niepodległości jest dla Mokotowa kompletnie zbedna. Jest bardziej dla Ursynowa niz Mokotowa. Niech sobie jezdza Puławską. I co teraz? Ursynow tez byl kiedys wsia, ptaszki cwierkały, ale to juz ci hipokryto nie przeszkadza, ze masz mieszkanie w miejscu gdzie kiedys było zielono.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 13 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Misiek 18 miesiąc temuocena: 49% 

      Akurat ta droga to jest bardziej dla Wilanowa niż dla Ursynowa... Dla mnie w ogóle jej mogłoby nie być...

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 35 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sąsiad 17 miesiąc temuocena: 92% 

      a co z budową łącznika między Branickiego a Płaskowickiej?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wwa123 16 miesiąc temuocena: 100% 

      Podobno samorząd niema zamiaru dobudować 100m Branickiego w najbliższym czasie. Płaskowickiej jest bo zrobili w ramach POW. Byłem ostatnio i rzeczywiście brakować będzie 100m. Napisałem do Urzędu czy to prawda, ciekawe co odp.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 15 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Jaro 15 miesiąc temuocena: 100% 

      Bardzo jestem ciekaw, co Ci odpowiedzą. Nie znam bliżej sprawy podziału odpowiedzialności za budowę poszczególnych części tego połączenia, więc się niespecjalnie mogę wypowiedzieć. Ale z obserwacji spokoju panującego zwłaszcza w tej części Branickiego bliżej Ursynowa można by wysnuć wniosek, że dobudowanie brakującej części może nie spodobać się najwierniejszemu elektoratowi. Z raczej spokojnej ulicy zrobi się wygodne dla Ursynowa połączenie z Przyczółkową i odwrotnie. Jestem ciekaw Waszego spojrzenia na tę kwestię..

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan 14 miesiąc temuocena: 100% 

      Masz Jaro rację, ale kijem rzeki nie zawrócisz. Połączenie jest nieuniknione i obstawiam, że będzie zrealizowane przed Ciszewskiego. Ten mały kawałek technicznie jest do zrobienia w kilka miesięcy więc raczej nie uda się odwlekanie dokończenia połączenia przez 3 lata (zakładam, że Ciszewkiego nie zrobią wcześniej). Dodatkowo, będzie to jedna z awaryjnych dróg w przypadku zatkania tunelu, więc to pewnie też przyspieszy realizację. A jeśli chodzi o wygodne połączenie dla Ursynowa, to nie mniej wygodne, z pewnością będzie to dla Wilanowa (okolice Branickiego cały czas się zagęszczają na potęgę nowymi blokami).

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kazro 13 miesiąc temuocena: 69% 

      Proponuję mniej wydatków na projekty ideologiczne, a pieniądze się znajdą. Towarzysz Kińczyk jak zwykle nadaje.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Chochoł 12 miesiąc temuocena: 82% 

      Przejrzyjcie moze projekty z BO, czy te wszystkie palety, laweczki, spacerki szlakiem niezrealizowanych projektow, misie ursynki itp. sa az tak niezbedne dla zycia mieszkańców, zeby ich nie wyj... w kosmos. Juz nie chce przypominac, jak to szanowny panie burmistrzu miało sie gest i na projekt który wygrał za kilkaset tysiecy dokładał pan kilka milionów.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nieistotny 11 miesiąc temuocena: 87% 

      Cały BO powinien być zredukowany w pierwszej kolejności, albo chociaż powinny zostać wprowadzone głosy na minus. Bo jak czytałem niektóre projekty to włos się jeży na głowie. Bardzo się starałem żeby coś sensownego wybrać w tym roku, bo inaczej jakiegoś misia na miarę urzędniczej możliwości postawią, ale tylko jeden projekt uzyskał moją przychylność - wymiana nawierzchni na placu zabaw.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 26 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 10 miesiąc temuocena: 92% 

      A kto zgłasza te projekty? Mieszkańcy. Więc do kogo pretensje? Mnie szlag trafia za każdym razem gdy idę ul. Cynamonową lub Dereniową i widzę stojące samochody za autobusem na przystanku i te tłumy rowerzystów na chodniku zaraz obok ścieżki rowerowej. Za każdym razem utwierdzam się w przekonaniu, że te projekty są, oględnie mówiąc, nietrafione.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 12 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Chochoł 9 miesiąc temuocena: 92% 

      Mieszkańcy zglaszaja bo moga. Urzedasy dopuszczają te debilizmy w czasie weryfikacji. Nie ma glosowania na nie. I final jest taki, ze zezowaty kuc robi sobie z tego parodie, organizujac spacerki szlakiem niezrealizowanych projektów. A kaska leci. Dla mnie BO powinni, zwlaszcza teraz, zlikwidowac, albo choc wstrzymac na kilka lat. A nie, miasto bierze kredyt na 1 mld, a w tym czasie my glosujemy na misie ursynki.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 12 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Jaro 8 miesiąc temuocena: 60% 

      Warto by opinie formułować po zapoznaniu się z rzeczywistością. Tworzenie BO to nie prawo, ale obowiązek samorządu. Na dodatek jest ustawowo określony minimalny limit wydatków. Zatem Miasto nie może "zredukować" czy "zlikwidować" BO, a jedynie ma wpływ na weryfikację, wstępną selekcję projektów. Zatem skoro jest to niejako zło konieczne, może zastanówcie się, z czego wynika opisywana przez Was miałkość zgłaszanych pomysłów. Co zrobić, żeby projekty były słuszne? Tylko teorie spiskowe przychodzą do głów, czy jednak powodów należy poszukać też we własnym ogródku?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 7 miesiąc temuocena: 90% 

      Jaro, a kto ma oceniać czy projekty są "słuszne"? Tak, masz rację, że BO wynikają z przepisów nadrzędnych, ale cały system głosowania i w ogóle przepływu informacji o projektach jest ułomny. Śmiało mogę powiedzieć, że zdecydowana większość mieszkańców Ursynowa nie ma w ogóle pojęcia, że coś takiego jak BO istnieje. Mi się marzy zupełnie inny sposób komunikacji z urzędami z innym przepływem informacji i dokumentów. Każdy mieszkaniec dzielnicy powinien dostawać informację elektroniczną z urzędu m.in. o piśmie do pobrania (zamiast biegać na pocztę lub by urzędnicy dzielnicy je roznosili, jak to miało miejsce we wrześniu) czy właśnie o możliwości zgłaszania projektów i głosowania nad nimi (tak lub nie). W obecnej sytuacji wystarczy mała grupka by zgłosić i przegłosować idiotyczny projekt, bo tak to działa. Ale im więcej osób będzie w tym uczestniczyło tym będzie to trudniejsze i być może będą zgłaszane projekty lepszej jakości. Ale to wymaga gruntownej zmiany sposobu komunikacji.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Jaro 6 miesiąc temu

      Dwie sprawy: częścią BO jest kampania informacyjna, która jest faktem. Nie zgodzę się, że zdecydowana większość nie ma pojęcia, że BO istnieje. Skoro ustaliliśmy, że Ursynów to: a) raczej ludzie uświadomieni, to trzeba powiedzieć i "be" - dostrzegający to, co się wokół nich dzieje. Według mnie, nikłe zainteresowanie to raczej efekt ogólnego "niechciejstwa", jeśli chodzi o "sprawy wspólne". Nie mam na ten temat żadnych badań, więc się mogę swobodnie powymądrzać. Druga sprawa, to oczywiście poziom informatyzacji spraw urzędowych. Kiedyś pewnie powstanie duże opracowanie na temat tego, jak wyglądała informatyzacja urzędów na początku XXI wieku w naszym pięknym kraju. Niespójne, rozproszone systemy i systemiki, nie eliminujące papierologii, ale ją dublujące, rozwiązania "nieprzyjazne" dla użytkowników, nieintuicyjne. Pewnie po części jest to efekt spuścizny lat minionych i prób integracji starych rozwiązań z nowymi. Zmiana na lepsze następuje, ale nikt nie jest zadowolony z jej tempa...

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 5 miesiąc temuocena: 75% 

      Nie znam nikogo z mojego otoczenia kto by zgłaszał, analizował i głosował na projekty obywatelskie. Ile głosów było na nie oddanych w ubiegłym roku? 105 tysięcy na całą Warszawę na wszystkie projekty. A odnośnie komunikacji to wystarczy wyeliminować w końcu pocztę, co poniekąd urząd zrobił ostatnio, bo urzędnicy dzielnicy roznosili pisma dotyczące m.in. przekształcenia uw. Sposób dalej prymitywny, bo takie pismo trzeba było wydrukować, podpisać, zapakować w kopertę, zanieść do odbiorcy zamiast wysłać w wersji elektronicznej do adresata. To są proste rozwiązania stosowane już w innych krajach.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Chochoł 4 miesiąc temuocena: 100% 

      Jaro, z wlasnego otoczenia wiem, ze urzad kaze wprowadzac do projektu poprawki, ktore sa potem podstawa jego negatywnej decyzji przez nich. A co do glosowania na Nie, mogło to być - ale to miasto, a takze radni Ursynowa zdecydowało, ze nie bedzie takiej opcji. Boją sie czegoś? Ze ktos pomysly srodowiska ktore chronią, wyśmieje i pokaze ich debilizm, uciążliwość, niegospodarność?? Bo porobili sie samozwańczymi ekspertami od smart city i na siłę wszystkich do tego zmuszają? 4 im w 4. Mam nadzieje Jaro, ze spodoba ci sie ogloszona wlasnie przez RT podwyzka m. in. oplat za smieci. W miedzyczasie polecam wpis Spiewaka - miasto sprzedaje grunty za 33 mln i po 4 latach odkupuje za 100 mln.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alisterkabat 3 miesiąc temuocena: 61% 

      To, co naprawdę potrzebne idzie w odstawkę. Za to zamierzają nas "poczęstować" tranzytem bez tunelu. Wow!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kamilu 2 miesiąc temuocena: 58% 

      Tranzyt to GDDKIA czyli administracja rządowa a nie miejska

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 18 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3326 sekundy
    REKLAMAA2-DAGRASSO--14-08----13-11-2020