REKLAMAA1-AUCHAN-02-07----31-12-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ29 maja 2019, 12:10 komentarzy 30
    Wizualizacja ul. Ciszewskiego-bis

    Wizualizacja ul. Ciszewskiego-bis (ZMID)

    Miasto chce do końca roku ogłosić przetarg na budowę pierwszego z prawdziwego zdarzenia połączenia Ursynowa z Wilanowem, tak by budowa ruszyła wiosną przyszłego roku. Ale nad inwestycją znów zebrały się czarne chmury i nie wiadomo czy plany wypalą. Kierowcy czekają na tę ulicę już od wielu lat.

    Przedłużenie ulicy Ciszewskiego od Kiedacza do al. Rzeczypospolitej planowane jest od lat 80. XX wieku. To najbardziej logiczne połączenie obu dzielnic, które pozwoli ominąć korki na Dolinie Służewieckiej. Wydawałoby się, że kierowcy powinni jeździć nową drogą już dawno, ale planom inwestycyjnym w tym miejscu towarzyszy długa historia komplikacji. Teraz pojawiła się kolejna, przez błąd Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

    Inwestycja z przeszkodami

    Pierwszą przeszkodą był brak porozumienia między dzielnicą a właścicielką działki, która jest niezbędna do wybudowania ulicy. Negocjacje udało się zakończyć zarządowi dzielnicy dopiero dwa lata temu. W międzyczasie przy planowanej drodze zdążyło się wybudować osiedle mieszkaniowe, którego mieszkańcy protestują przeciwko planom drogowców. 

    Również dwa lata temu powstał projekt budowlany przedłużenia Ciszewskiego. W 2018 roku inwestor - Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych - uzyskał decyzję środowiskową, która jest niezbędna przy budowie dróg o długości przekraczającej 1 kilometr. Taka decyzja określa m.in. to czy droga będzie uciążliwa dla okolicznych mieszkańców i środowiska naturalnego. Trasa wytyczona została na cennej przyrodniczo Skarpie Warszawskiej, w sąsiedztwie obszaru Natura 2000.

    Przed wyborami samorządowymi, w październiku 2018 roku, burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski chwalił się, że rozpoczęcie inwestycji jest coraz bliżej, a ZMID może już się szykować do składania wniosku o pozwolenie na budowę. Mocno przestrzelił. Decyzję środowiskową zaskarżyli mieszkańcy - dwie osoby prywatne oraz wspólnota mieszkaniowa sąsiadująca z przyszłą trasą. Protestujący twierdzą, że urzędnicy nie zbadali dokładnie poziomu drgań i wibracji jakie spowodują przejeżdżające auta. Skarżą się również na spadek cen nieruchomości w okolicy.

    Samorządowe Kolegium Odwoławcze co prawda odrzuciło te skargi, ale popełniło błąd proceduralny i samo musiało zwrócić się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego o... uchylenie własnej decyzji.

    - SKO przeoczyło jedną skargę. Rozpatrzyło tylko dwie, a do trzeciej się nie odniosło, choć była podobna. WSA uchyliło więc decyzję i skierowało ją do ponownego rozpatrzenia przez SKO. Teraz czekamy na ponowną decyzję Kolegium - mówi Małgorzata Gajewska, rzecznik prasowy Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

    A SKO wręcz słynie z tego, że sprawy czekają na rozpatrzenie miesiącami. Średni czas oczekiwania na orzeczenie to około 5-6 miesięcy. Co dalej z trasą?

    Kempa: najpóźniej dwa lata od pozwolenia

    Mimo nieprawomocnej decyzji środowiskowej urzędnicy miejscy złożyli 13 maja wniosek o pozwolenie na budowę, nie czekając na rozstrzygnięcia. Brakujące postanowienie SKO będą mogli dołożyć później. Wszystko wskazuje więc na to, że uda się uzyskać tę najważniejszą decyzję urzędniczą jeszcze w tym roku. W planach ZMID jest ogłoszenie przetargu na budowę Ciszewskiego-bis do grudnia. Zdaniem Małgorzaty Gajewskiej na razie ten termin nie jest zagrożony. Stanie się tak, gdy przez wiele miesięcy nie będzie orzeczenia SKO.

    Zgodnie z planami finansowymi miasta budowa Ciszewskiego-bis może potrwać do 2023 roku. Ale burmistrz Robert Kempa liczy na to, że nową trasą jednak pojedziemy szybciej - najpóźniej w 2021 roku.

    - W maksymalnie dwa lata od uzyskania pozwolenia na budowę - mówi Kempa.

    Szybciej kierowcy pojadą innym połączeniem Ursynowa i Wilanowa - Południową Obwodnicą Warszawy oraz przedłużeniem ul. Płaskowickiej do Branickiego, które powstaje razem z trasą S2. Ta droga ma zostać oddana do użytku w sierpniu 2020 roku, oczywiście jeśli nie będzie opóźnień. 

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 139

    • 36
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 14
      PRZYDATNY
    • 5
      OBOJĘTNY
    • 5
      NIEPRZYDATNY
    • 39
      WKURZONY
    • 38
      BRAK SŁÓW

    30Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Dick 30 ponad rok temuocena: 100% 

      Też jestem za tym, żeby miasta w ogóle zaorać i wszyscy niech mieszkają na wsi.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mieszczucho 29 ponad rok temu

      Tak jest, zasadzić tylko drzewa i przepędzić wszystkich z miasta, a wszystko przez ten motłoch ekologiczny. Z tej skarpy nic nie wynika. Żaden unikat!!! Teren miejski i tyle. Potrzeba jest dróg.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alt 28 ponad rok temuocena: 36% 

      Do wszystkich przeciw tej drodze i innym... Wilanów i Ursynów to są gminy Warszawy sąsiadujące ze sobą a prawie nie skomunikowane ze sobą! nie ma drugiego przypadku takiego jak ten w skali Warszawy. Każdy kto uważa, że drogi nie są potrzebne powinien wyprowadzić się w głębokie bieszczady, tam drogi staną mu się zbędne.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Olo 27 ponad rok temuocena: 67% 

      Bo jest skarpa. Otwarto niedawno jedno połączenie przez Kabaty, w przyszłym roku POW. Skarpa i jej przyroda to unikat w Wawie. Kto uważa, że miasto jest tylko dla samochodów, niech się przeprowadzi do któregoś z miast na wschodzie, słynących z sowieckich biedaautostrad.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 24 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~loverek 26 ponad rok temuocena: 67% 

      @Olo absolutna racja.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 12 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Irek 25 ponad rok temuocena: 63% 

      I bardzo dobrze, najlepiej, żeby w ogóle ta droga nie powstała. Wszędzie tylko poszerzanie dróg, budowa nowych autostrad przez miasto za pieniądze nie tylko kierowców. A samochodów coraz więcej i korki coraz dłuższe. Wystarczy przedłużenie Płaskowickiej w tunelu. Szkoda rujnować skarpę.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 43 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazoora 24 ponad rok temuocena: 34% 

      To bardzo ważne połączenie, wyczekiwane od lat.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 13 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~TGB 23 ponad rok temuocena: 47% 

      Przecież Płaskowickiej będzie na zewnątrz, tunel jest dla S2!

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 8 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~loverek 22 ponad rok temuocena: 0% 

      @kazoora coś mi się nie zgadza... Jak to?! DDT nie wystarczy?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 0 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~loverek 21 ponad rok temuocena: 67% 

      Tunel tunelem, a dodatkowo Płaskowickiej-Branieckiego na powierzchni. Razem z Rosnowskiego to 3 połączenia z Wilanowem i może faktycznie styka.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KKK 20 ponad rok temuocena: 22% 

      Czy ktoś wyjaśni jak to w ogóle jest możliwe, żeby nie dogadać się z właścicielem działki pod tego typu, strategiczną dla wielu dzielnic, inwestycję? Przecież to jest powinna być kwestia ustalenia z właścicielem działki terminu spotkaniu, spotkania i propozycji kwoty lub wymiany na inną działkę, podbijanie ceny do poziomu 5x ponad wartość okolicznych działek, a następnie 7 dni czekania na decyzję i papier do sądu o wywłaszczenie. To nie jest inwestycja w oczko wodne tylko jeden z najważniejszych łączników drogowych na południu Warszawy!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 42 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~konstytucja 19 ponad rok temuocena: 50% 

      Użytkownik wieczysty to nie to samo co właściciel.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jano 18 ponad rok temuocena: 41% 

      Tak wygląda niesprawność urzędników Ursynowa i Wilanowa. A burmistrzowie zadowoleni z siebie.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 17 ponad rok temuocena: 75% 

      Ale zrobić komunikacyjny ściek z Kabat to nie było problemu. Żadna przyroda, skarpa, właścicele... Cyk i już. Konstancin i Piaseczno ma dobrze. A mówili że to dla nas żeby na Wilanów było bliżej.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 9 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mo 16 ponad rok temuocena: 32% 

      "zdążyło się wybudować osiedle"- czyli po prostu zwykły bałagan i budowanie gdzie popapdnie czego popadnie! Bez sensu i planu - architektoniczny sen wariata jak w Afryce!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 52 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kasiaa 15 ponad rok temuocena: 83% 

      Nie wiem skąd tytuł tego artykułu, bo z tekstu wynika (wypowiedź rzeczniczki) że pomimo błędów SKO na teraz mają sprawę budowy pod kontrolą

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 35 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Stefab 14 ponad rok temuocena: 77% 

      No to dupa - Ursynów pozostanie jednym wielkim pasem tranzytowym dla Wilanowa i okolicznych wiosek

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 75 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MAMIL 13 ponad rok temuocena: 39% 

      Coś jak Mokotów dla Ursynowa?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 31 48 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~babecki 12 ponad rok temuocena: 56% 

      Tak to jest jak się wybiera czerwonych do rządzenia. Oni wiedzą lepiej co dla nas dobre, nawet jak my mamy przeciwne do nich zdanie. I tu inaczej nie będzie, patrz eurowybory: 56% dla czerwonych.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 10 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MAMIL 11 ponad rok temuocena: 71% 

      Ciekawe macie w tej redakcji zasady moderacji. Usuwacie wpis ze słowem jajka, ale dupa już wam nie przeszkadza. To jak napiszę, że zamiast po jajkach liże się po dupie, to już będzie dobrze? No to proszę. Ojciec z synem wybrali się na spacer. Syn spostrzegł psa, który się liże po dupie. Tato, co ten piesek robi? Lajkuje swoje posty.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AgaJola 10 ponad rok temuocena: 43% 

      O planowanej drodzej przedłużenia Ciszewskiego na Willanow już od dawna wiadomo, a tymczasem przy samej trasie buduje się osiedle wzgórze słowikow, a teraz jego mieszkańcy oburzeni protestują że będą mieć trasę pod płotem!! Bez komentarza na takie buractwo!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 48 64 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Gun 9 ponad rok temuocena: 86% 

      Ta ulica już na samym etapie planowania jest przykładem partactwa. W jaki sposób układ 2x1 ma przejąć część ruchu z wiecznie zakorkowanej dolinki w układzie 2x3?

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 56 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pol 8 ponad rok temuocena: 37% 

      Teraz zajżyj na google map i zobacz długość trasy do Wilanowa przez Dolinkę i przez przedłużenie Ciszewskiego ,a zobaczysz że wybór będzie naturalny nawet przy wersji 2x1

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 11 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zły porucznik 7 ponad rok temuocena: 34% 

      No jakiś procent może przejmie, razem z koreczkiem. A mieszkańcom blokującej wspólnoty to już sam nie wiem, czego życzyć. Chyba powrotu na cichą i sielską ojcowiznę. Nie wiedzieliście Państwo o planach budowy drogi? Nie sprawdziliście tego?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 33 64 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rozum 6 ponad rok temuocena: 74% 

      Jaki jest sens budowania z ciężkie pieniądze ulicy Ciszewskiego z estakadą z krawędzi Skarpy Ursynowskiej, jesli wcześniej zostanie oddana południowa obwodnica Warszawy, która zdejmie 40% ruchu z Doliny Służewieckiej? Jeśli chcemy sensownie usprawnić układ drogowy w tym rejonie to wystarczy zbudować wiadukt nad Wilanowską, ewentualnie Nowousrynowską (to nie literówka). Lepszy efekt za mniejsze pieniądze. sprawni to także ruch na Mokotowie, bez korków na ilanowwskiej i w Dolince. Ciszewskiego to połączenie lokalne, tylko między Wilanowem i Ursynowem, bez większego znaczenia dla natężenia ruchu w okolicy. Ta ulica nigdzie ruchu nie wyprowadza. Kończy sę na Rzeczpospolitej w Wilanowie i koniec. To kto będzie jeździł tą trasą zbudowaną za wielkie pieniądze? I dokąd? Z Wilanowa do Leclerca?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 64 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Gun 5 ponad rok temuocena: 95% 

      @~Rozum Nie wiem skąd pomysł, że POW zdejmie 40% ruchu z Dolinki Służewieckiej? POW w żadnym wypadku nie będzie alternatywą, gdyż kierowcy zmierzający np. z Mordoru do Rembertowa/Wawra/na Pragę Południe (Gocław) nie będą z pewnością skłonni nadrabiać kilku kilometrów (szczególnie biorąc pod uwagę zatłoczony dojazd z Mordoru na S79). Dolinka Służewiecka w dużej mierze rozprowadza ruch z Piaseczna/Ursynowa/Służewia na Mokotów (Stegny, Sielce)/Wisłostradę/drugą stronę Wisły. Aby usprawnić ruch na Dolince niezbędne jest wybudowanie bezkolizyjnego skrzyżowania z Aleją Wilanowską (wiadukty w układzie min. 2x2; rondo turbinowe na dole; bez jakiejkolwiek sygnalizacji świetlnej).

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 52 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan 4 ponad rok temu

      ~Gun - tego tak dokładnie nie da się policzyć ale na pewno obwodnica zdejmie cały ruch tranzytowy Zachód-Wschód, a nie jest tego mało. Dodatkowo nie zgodzę, że nie będzie się chciało jechać do obwodnicy tym z Mordoru. Jeśli tylko czasowo wyjdzie im lepiej obwodnicą, to będą tamtędy jeździć, a od zjazdu na Dolinę do wjazdu na obwodnicę niedaleko, więc niewiele nadłożą a oszczędzą sporo skrzyżowań.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ALT 3 ponad rok temuocena: 30% 

      Ludzie, ale drogi lokalne są potrzebne... POW.. a pojedziesz po POW rowerem ? Skarpa ma kilka ładnych km długości... W tej chwili jest jedna pseudo droga do góry, jedna sensowna 2x2, i kolejna pseudo droga, która służyła przez ostatnią dekadę przy powsinie. Tak naprawdę jest tylko jedna droga z wilanowa na ursynów. Reszta jest do późniejszego zamknięcia, lub ograniczenia ruchu np. tylko do mieszkańców, lub rowerów i pieszych.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 3 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Skubłaszedł 2 ponad rok temuocena: 54% 

      Ludzie guziała coś nie mają szczesćia do ten inwestycji, czy KEMPA wspomoże słabeuszy?

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Keeneez 1 ponad rok temuocena: 100% 

      Kempa to może....

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.4584 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO   14.11.2020 - 13.02.2021