Zamknij

Znów o włos od wypadku na wyremontowanym przejściu dla pieszych

14:05, 20.12.2019 Marta Siesicka-Osiak Aktualizacja: 14:18, 20.12.2019
Skomentuj SK SK

Przejście dla pieszych świeżo po remoncie, a znów prawie doszło na nim do wypadku. Choć jedni chwalą dzielnicę za dobrą robotę, nie wszyscy są zdania, że prace przeprowadzone przy Herbsta są wystarczające.

Ursynowskie przejścia dla pieszych są coraz bezpieczniejsze. Dzięki zwycięskim projektom z budżetu obywatelskiego wiele z nich zostało w ostatnich latach doświetlonych, co zdecydowanie podnosi poziom widoczności pieszych. Niektóre przejścia zostały też dodatkowo wyróżnione czerwono-białą zebrą.

Także bardzo niebezpieczne przejście przy ul. Herbsta zostało w ostatnim czasie zmodernizowane. Zostały zlikwidowane miejsca parkingowe, przez które była ograniczona widoczność, postawiono słupki uniemożliwiające zostawianie samochodów w bezpośrednim sąsiedztwie pasów oraz doświetlono przejście.

Ostateczny efekt był dla niektórych mieszkańców i urzędników powodem do zadowolenia. Jednak głos naszej czytelniczki, która z przejścia korzysta przynajmniej cztery razy dziennie o różnej porze, nieco studzi ten zachwyt.

"Nadal jest niebezpiecznie"

Pani Katarzyna twierdzi, że jest oczywiście lepiej, szczególnie dzięki doświetleniu, ale widzi nadal wiele niebezpieczeństw, które nie zostały zażegane.

Pozostaje problem samochodów mijających lewym pasem autobus stojący na przystanku czy też ruszający z przystanku.

Już po tych wszystkich zmianach, sama doświadczyłam bardzo niebezpiecznej sytuacji - kierowca autobusu ruszył powoli z przystanku i zatrzymał się przed przejściem, aby mnie przepuścić. Ale samochód jadący lewym pasem, jechał dalej... Nie widział mnie, ani ja jego.

Z doświadczenia i braku zaufania do tego przejścia, zatrzymałam się zanim minęłam autobus i wychyliłam się, aby sprawdzić czy nic nie jedzie... jechało... i to na tyle szybko, że kierowca nie zdążył zahamować jak mnie zobaczył 

opowiada mieszkanka Dunikowskiego.

- Zresztą ta prędkość nie była zawrotna. Być może jechał zgodnie z przepisami, tylko że hamowanie na trasie długości autobusu nie ma prawa się udać, nawet przy 50km/h  dodaje.

Z tego przejścia bardzo często korzystają dzieci uczęszczające do szkoły na Dembowskiego. To o ich bezpieczeństwo najbardziej martwi się pani Katarzyna. - Uczę córkę, że jak na przystanku jest autobus to zatrzymujemy się w połowie przejścia i zaglądamy, ale to jest raz chwila nieuwagi i nieszczęście gotowe – mówi.

Jak rozwiązać ten problem? Mieszkanka nie widzi dobrego rozwiązania. Wspomina o światłach lub zwężeniu ulicy, co z pewnością nie przypadnie do gustu kierowcom. – Ale oni też czasem są pieszymi, tak jak ich rodziny, naprawdę tu trzeba myśleć nieco szerzej i nie osiadać na laurach – reasumuje.

[ZT]13528[/ZT]

[ZT]13090[/ZT]

[ZT]12029[/ZT]

(Marta Siesicka-Osiak)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(26)

SucharekSucharek

11 1

W tym miejscu nalezy postawić płotek i wysiać trawę :D #suchar 14:27, 20.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZetZet

16 5

Nic to nie da. Bydło w samochodach rozwali płotek i będzie jeździć po trawie. 22:55, 20.12.2019


escuadron de pedalesescuadron de pedales

1 12

Poczytaj sobie artykul jak piesi niszcza plotki i robia przedepty. To tez bydło? 11:08, 21.12.2019


reo

Maciej WysockiMaciej Wysocki

26 16

Jak widać nie ma innego wyjścia, niż progi, radary i zwężenia. To najlepszy sposób na ochronę naszych dzieci przed zmotoryzowaną dziczą mieniącą się kierowcami. 14:34, 20.12.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RomanRoman

10 22

Chodnikowa dzicz niewiele jej ustępuje. Jeśli będziemy dyskutować na takim poziomie, daleko nie zajdziemy, albo nie zajedziemy. 15:14, 20.12.2019


MM

19 10

Badania i statystyki dowodzą, że problem jest z kierowcami a nie z pieszymi.
Zwalanie winy na pieszych to jak zwalanie winy na dzieci, za to że były molestowane przez księży, co miało już zresztą miejsce w tym upośledzonym społeczeństwie. 15:24, 20.12.2019


Escuadron de pedalesEscuadron de pedales

11 22

Nie zlicze ilu ślepych pieszych wlazlo pod jadący tramwaj, zwlaszcza od czasu gdy banda ekooszolomow spleśniałego mazowsza i miastojanuszy zaczela im wmawiac, ze nie musza uwazac na przejsciach. 16:44, 20.12.2019


Mieszkaniec ursynowsMieszkaniec ursynows

16 10

Największa przepustowość i bezpieczeństwo są na wąskich ulicach o limicie prędkości do 45 km/h.
Dopóki takich ulic nie będzie, piesi po prostu muszą bardziej uważać. Niestety bardzo rzadko pieszy wchodząc na pasy rozgląda się kontrolnie na boki. 15:08, 20.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

lollol

6 12

brednie 15:11, 20.12.2019


escuadron de pedalesescuadron de pedales

5 9

Pieszy wlazacy pod nadjezdzajacy tramwaj to brednie? 21:15, 20.12.2019


StanislawStanislaw

11 11

Przed przystankiem i za przystankiem do przejścia powinny stanąć słupki drogowe!!! 15:14, 20.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StarszyAspirantStarszyAspirant

26 40

Wystarczy sprawdzić czy nie jedzie samochód i nie wpierdzielac sie przed maske. Proste! Pierwszy punkt taryfikatora mandatów. Wejście pod nadjeżdzający samoóchod, na przejściu 50zł, poza 100zł. Nie wierzysz? Sprawdź! 15:54, 20.12.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SławekSławek

29 26

Proponuję w takim razie odpowiednio 5000 i 10000 dla kierowcy który w takim przypadku nie zachował należytej ostrożności. 19:03, 20.12.2019


NoNo

2 1

A jaka ma Pan rade w podobnej sytuacji gdy wpierdzieli sie pod maske nie pieszy a np. wywrotka ze zwirem? Kto teraz bedzie silniejszy, co? 00:14, 22.12.2019


kurkawodnakurkawodna

31 31

Za większość wtargnięć pieszych na jezdnię odpowiada lewactwo wmawiające pieszym, że są świętymi krowami. Jak można wejść na jezdnię widząc że jedzie samochód mimo że "ma się pierwszeństwo"? Przecież kierowca to też człowiek popełniający błędy. Chociaż może jechać przepisowo to nie zobaczy matoła ubranego na czarno, w kapturze, bez odblasków, podczas deszczu. 17:39, 20.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jjajja

7 4

Będzie jeszcze "lepiej" jak nowe przepisy wejdą 15:33, 21.12.2019


qazqaz

7 25

Skasować 80% przejść dla pieszych!
Jedyne wyjście, żeby poprawić bezpieczeństwo pieszych. Ulica jest dla pojazdów, chodnik dla pieszych. 18:38, 20.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wekwek

7 19

Dopóki autobus stoi na przystanku - nie wchodzimy na zebrę. I tak będzie bezpiecznie. Ale śpieszymy się...... I gdyby sie tego trzymać nie byłoby problemu. Albo zrobić zebry z 50 metrów od przystanku. Ale wtedy za daleko...

19:04, 20.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZniesmakZniesmak

9 0

Gdy autobus stoi przed przejściem, czy zwalnia przed nim to:NIE WYMIJA SIĘ GO. 14:50, 22.12.2019


wicekwicek

21 4

"znów o włos od wypadku" - czytelniczka zadzwoniła...
W taki sposób to można napisać o każdym przejściu. 19:11, 20.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

escuadron de pedalesescuadron de pedales

13 18

.. o kazdym przejsciu przez droge dla rowerów 21:13, 20.12.2019


EasyEasy

2 1

W tych czipsach niestety nie było kartonika do prawa jazdy że jak stoi autobus to pieszy może się nagle pojawucy,no cóż chwyt kierownicy nadal mocny 19:46, 21.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EasyEasy

5 1

W tych czipsach niestety nie było kartonika do prawa jazdy że jak stoi autobus to pieszy może się nagle pojawucy,no cóż chwyt kierownicy nadal mocny 19:58, 21.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KorbolKorbol

0 1

Skasować ulicę. Będzie bezpieczniej.
I wszyscy z buta na pekaes! 13:01, 23.12.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HahahaHahaha

1 1

Jest jeszcze rower miłośniku motoryzacji z lat 90ych 10:10, 29.12.2019


zwykły obserwatorzwykły obserwator

0 1

Prace dywersantów Burmistrza zwykle prowadzą do pogorszenia bezpieczeństwa, na zdjęcie widać miejsce po zlikwidowanej zatoczce parkingowej, na chyba 3 samochody. Znają się na sabotażu, likwidacja parkingów prowadzi do zbędnego ruchu, nerwów i wypadków. I to jest cel Burmistrza: likwidacja ulicy - dla bezpieczeństwa, he, he. Na Kabatach, w podobny sposób, Burmistrz zlikwidował kilkanaście miejsc i nadal likwiduje, np. przed przychodnią Rentgenologów, to typowy przykład sabotażu miejsc użyteczności publicznej. No i te widoczne na zdjęciach zasłupkowanie - kasa!!! 09:48, 03.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%