REKLAMAA1 ZIELENIACZEK.PL 15.04.2021 - 15.05.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (mat. prasowe)

    Czy Twoje dziecko spędza godziny przed monitorem komputera i nie wiesz jak go od niego oderwać? Czy rozmawia z kolegami głównie za pomocą komunikatorów? A może brak mu entuzjazmu do aktywności sportowej? Albo boi się swoich rówieśników, bo nie czuje się zbyt pewnie ze sobą?

    A może szukasz zajęć, które będą niezapomnianą przygodą, na które dziecko będzie chciało wracać? Gdzie będzie zaopiekowane, bezpieczne, gdzie będzie świetnie się bawić, a jednocześnie nabywać kompetencje społeczne, uczyć się budować relacje oraz wzmacniać poczucie własnej wartości?

    Jeżeli chociaż na jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś „tak” to koniecznie zajrzyj do Dzieci Puszczy! Kim jesteśmy? Co mamy do zaproponowania młodym ludziom? Oddajmy najpierw głos uczestnikom naszych zajęć.

    Amelka, lat 8:

    - Podoba mi się, że nie ma przymusu. Jak ktoś nie chce czegoś robić, bo mu się to nie podoba to może odejść albo się przyglądać.

    - A Tobie zdarza się tak, że nie chcesz czegoś robić na zajęciach?

    - Nie, bo mi się podoba, ale można.

    Lidzia, lat 12:

    Najbardziej podoba mi się ATMOSFERA. Można czuć się naturalnie, być sobą. Jest wesoło. Jak ktoś zrobi coś nie tak np. powie jakąś gafę lub coś mu nie wyjdzie, to nie jest oceniany (nie ma stygmatyzacji).

    Weronika, lat 9:

    Jak mama pyta, jak było na zajęciach to czasami opisuję i buzia mi się nie zamyka, czasem nie mam ochoty na opowiadanie, bo niestety zajęcia skończyły się zbyt szybko i humor się z tego powodu popsuł.

    Tomek lat 6 i Kuba lat 4:

    Najfajniejszy był grill i kiełbaski i jak wiertarkami robiliśmy dziury w drewnie, a nasze siostry wisiały na linach i wtedy mieliśmy czas tylko dla nas (śmiech).

    Anna Laskowska-Krystosiak, pomysłodawczyni i założycielka Fundacji Dzieci Puszczy, pedagog, trenerka:

    W naszej pracy z dziećmi najważniejsze jest stworzenie im bezpiecznych i komfortowych warunków do samorozwoju. W dzisiejszym świecie pełnym presji i rywalizacji bardzo ważne jest to, by od najmłodszych lat budować w dzieciach poczucie własnej wartości, wiary we własne możliwości, a także uczyć ich zdrowych relacji z rówieśnikami i dorosłymi. Jest wiele szkoleń dla opiekunów na temat tego jak wzmacniać pozytywnie swoje dziecko, i ta wiedza na pewno jest potrzebna, ale to teoria, a najcenniejsze jest to, gdy dziecko może uczyć się poprzez własne doświadczenia.

    U nas dzieci nie są oceniane, nie są porównywane, uczą się, że każdy ma prawo do błędu, który nie może nikogo dyskwalifikować. Młodzi ludzie w kontrolowanych warunkach uczą się współpracy, zdrowej konkurencji, odkrywają i wzmacniają swoje mocne strony. U nas nie ma gorszych czy lepszych, każdy jest tak samo ważny i ma bezcenny wkład dla całego zespołu.

    Dzieci być może na początku przychodząc do nas z myślą, że to „tylko” zajęcia na świeżym powietrzu, że pograją w zbijaka czy murarza, nauczą się rozpalać ognisko, ostrzyć patyki, opanują techniki majsterkowania i to wszystko, a tak naprawdę Dzieci Puszczy to coś głębszego. To nauka kompetencji społecznych przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi pedagogicznych, gdzie środkiem do osiągnięcia celu są aktywności outdooredukacji: wszystko robimy w terenie z elementami sportu.

    A jak oceniają Dzieci Puszczy rodzice?

    Justyna, mama Weroniki 9 lat

    Do Dzieci Puszczy trafiliśmy z polecenia, z zapewnieniem, że córka, która miała po raz pierwszy w życiu dołączyć na półkolonie na pewno da sobie radę. I sprawdziło się to w 100%. Wszystkie obawy związane z adaptacją, koniecznością dostosowania się do zmieniającej się na kilku turnusach grupy dzieci okazały się bezpodstawne. To ogromna zasługa opiekunów, że każde dziecko potrafi odnaleźć swoje miejsce w grupie, odkryć swoje mocne strony. Połączenie zajęć sportowych, wypraw do lasu, majsterkowania, wspólne szykowanie posiłków szybko pozwala na przełamanie pierwszych lodów i zapewnia niekończące się tematy do rozmowy.

    Aneta, mama Amelki 6 lat i Lidzi 12 lat:

    Wybór Dzieci Puszczy był wynikiem poszukiwania równowagi, balansu dla współczesnych wymagań i presji. Miał być oddechem, przestrzenią na kontakt z naturą, szansą na analogową przygodę, rozbudzanie naturalnych instynktów i umiejętności. Doświadczanie określonej "niewygody" i rozpoznanie w niej dzikiej wolności i radości. Docenianie jak "niewiele" może oznaczać "wszystko".

    Dzieci Puszczy wyróżnia przede wszystkim pasja w oparciu o wiedzę. Wszystko co powstaje z pasji jest naturalne a zatem autentyczne. Dzieci w poczuciu bezpieczeństwa i autentyczności czują się naturalnie i naturalnie rozkwitają, korzystając otwarcie z wiedzy, doświadczenia i narzędzi trenerów. Tworzą wartościowe relacje, uczą się szacunku do siebie i naturalnego środowiska. Wzmacniają swoje mocne strony i kompetencje społeczne. Wszystko w atmosferze przyjaźni i życzliwości.

    Monika, mama Mateusza 9 lat i Kacpra 13 lat:

    W Dzieciach Puszczy wychowawcy troszczą się o dzieci, o ich samopoczucie i prawidłowy rozwój. Dbają o to, aby dzieci dobrze się bawiły, aby same rozwiązywały swoje konflikty i były samodzielne. Dzieci mają okazję integrować się ze sobą, ścierać i współpracować. To wspaniała okazja na rozwijanie umiejętności społecznych, bez telefonu i komputera. Nie polecam Dzieci Puszczy rodzicom, którzy lubią jak ich dzieci są czyste - moje zawsze wracają umorusane i szczęśliwe.

    Anna Laskowska-Krystosiak, pomysłodawczyni i założycielka Fundacji Dzieci Puszczy, pedagog, trenerka:

    Rodzice są bardzo ważnym elementem procesu, który tworzymy w Dzieciach Puszczy. Przed treningiem rozmawiamy z rodzicami, pytamy o dzieci – ich potrzeby i oczekiwania, a także o ew. problemy, chcemy wcześniej poznać naszych uczestników i dowiedzieć się z czym do nas przychodzą. Każdy trener przed swoimi zajęciami otrzymuje listę z podstawowymi informacjami o każdym dziecku, by jak najlepiej dopasować trening do uczestników. Po treningu przesyłamy rodzicom feedback na temat tego jak dziecko się czuło podczas zajęć, z jakimi wyzwaniami przyszło mu się mierzyć i jaki postęp osiągnęło. Bardzo ważna jest dla nas opinia rodziców i stały dialog, bo pozwalają nam pracować z jeszcze większym zaangażowaniem, udoskonalać nasze treningi.

    Metody naszej pracy

    Program Dzieci Puszczy służy do obserwacji tego czy dzieci wykazują zachowania społecznie akceptowane i jeśli tak nie jest to naszym zadaniem jest zbadać intencje dziecka a następnie postarać się tak oddziaływać na dziecko, aby osiągnęło postawę, która przyniesie mu poczucie sukcesu i spełnienia.

    To może niejasno brzmi, ale podajmy prosty przykład.

    Jeśli na treningu pojawia się nowe dziecko, a pozostali uczestnicy znają się i żadna z osób nie chce podjąć zabawy z nową osobą, to naszym zadaniem jest zaopiekowanie tego, aby poczuła się bezpiecznie mimo braku wstępnej sympatii ze strony obecnych. Następnie zapraszamy osobę z drużyny do podjęcia aktywności z nową osobą, mimo niechęci takiego dziecka. Moderujemy rozmowę nawiązując do tego jak to jest, gdy przychodzi się nowemu do zgranej ekipy. Rozmawiamy o tym jak to jest bawić się z kimś obcym zamiast z ulubioną koleżanką. Robimy to wszystko w trakcie aktywności np. podczas chodzenia po linie, gdzie para musi ze sobą pracować – odzywać się do siebie, dać się dotknąć itp. Wspólny dialog, bliskość fizyczna i próba zbudowania relacji kończy się refleksją.

    Okazuje się, że z robienia rzeczy, których początkowo się nie chce można nawiązać nowe relacje lub przynajmniej przekonać się, że nie było to takie trudne bawić się z kimś kogo się na początku nie zna. Refleksja to zawsze sukces, do którego zmierzamy. Aby dziecko zmieniało punkt widzenia świata i zrozumiało, że jest jego częścią a nie pępkiem. Tak zachęcamy dzieci do przekraczania strefy komfortu. Razem z nimi ją poszerzamy i wspieramy, aby znosiły swoje bariery i wzmacniały poczucie własnej wartości i pewności siebie.

    Dzieci Puszczy

    Fundacja Dzieci Puszczy powstała z wiary w siłę zdrowych relacji. Dla nas nauka przez działanie to najlepsza metoda, by wydobyć z dzieci to, co najcenniejsze: wiarę w siebie i we własne możliwości, samodzielność, umiejętność współpracy w grupie. Za ideą nazwy Dzieci Puszczy stoi 100 letnie dziedzictwo Woodcraft (Puszczaństwo) Ernesta Setona. To nauka życia z przyrodą oraz treningi sportowo - outdoorowe, które są narzędziem do osiągnięcia celów takich jak budowa i wzmacnianie wewnętrznej motywacji, rozwijania umiejętności społecznych i emocjonalnych.

    Dzieci Puszczy to szkoła relacji i charakteru prowadzona przez ekspertów ds. relacji, doświadczonych pedagogów pracujących metodami moderacji, modelowania, instruktorów sportu, harcerstwa i pasjonatów pracy z dziećmi. Trenerzy wspierają młodych ludzi, zarówno w dobrych jak i trudniejszych momentach, są dla nich przewodnikami.

    Najważniejsze dla trenera jest dziecko, jego potrzeby, emocje i doświadczenia.

    Dzieci Puszczy to zespół, który stale się rozwija uczestnicząc w profesjonalnych kursach i szkoleniach w zakresie jakości programu metodami aktywizującymi dzięki współpracy z European Institute for Outdoor AdventureEducation and Experiential Learning (EOENetwork), którego organizacja jest członkiem.

    Dzieci Puszczy znaleźć można na Ursynowie. Treningi i kursy odbywają się przez cały rok, a dodatkowo podczas wakacji i ferii zimowych Dzieci Puszczy są organizatorem półkolonii oraz obozów.

    Więcej o nas: https://www.dziecipuszczy.pl

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 5

    • 2
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 2
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW
    Artykuł załadowany: 0.2801 sekundy
    REKLAMAA2 Kaar-Med  01.04.2021 - 30-06-2021