REKLAMAA1_AUCHAN-29-03---30-06-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    numer wpisu 5255, data dodania 2014.09.27, odsłon 20060, edytuj

    INTEGRACJA SENSORYCZNA (SI)

    Kiedy potrzebna jest terapia integracji sensorycznej i jakie objawy mogą świadczyć o zaburzeniach integracji sensorycznej?

    • nadpobudliwość, nadruchliwość
    • niska koncentracja uwagi
    • obniżenie progu bólu, brak reakcji lub reakcje neiadekwatne na intensywne bodźce
    • zachowania agresywne wobec siebie (autoagresja) lub wobec innych
    • nadwrażliwość na boźce dźwiekowe, dotykowe, dziecko, które nie lubi kąpieli, mycia, czesania włosów, obcinania paznokci, włosów
    • zaburzenia równowagi, potykanie się, przewracanie
    • osłabienie lub wzmożenie napięcia mięśniowego
    • problemy z wchodzeniem na schody (wchodzi lub schodzi krokiem dostawnym)
    • dziecko nie lubi aktywności fizycznej i stroni od placu zabaw
    • strach przed huśtaniem, bujaniem, kreceniem się na bujawkach i karuzelach
    • wycofanie z kontaktów społecznych, apatia, nadmierna nieśmiałość
    • opóźnienie lub zaburzenie rozwoju mowy
    • trudności szkolne, problemy z nauką pisania i/lub czytania, mylenie stron prawej z lewą

    Czy z zaburzeń Integracji Sensorycznej się wyrasta?

    Z tego typu zaburzeń się nie wyrasta, nie ustępują one samoistnie. Bez pomocy wykwalifikowanego terapeuty trudności przybierają na sile, nawarstwiają się i zwykle ujawniają się szerokoaspektowo po rozpoczęciu nauki szkolnej w postaci trudności z opanowywaniem materiału, problemami w opanowaniu procesów czytania i pisania. Jedakże odpowiednio wczesna diagnoza i terapia zapobiega tym trudnościom, jak również i wtórnym skutkom: stresowi, dekoncentracji, apatii lub agresji.

    Na czym polega terapia integracji sensorycznej?

    Celem zajęć jest prawidłowa integracja pracy zmysłów dotyku, słuchu, wzroku, węchu, smaku oraz zmysłu równowagi, co odbywa się w formie atrakcyjnej dla młodych pacjentów - poprzez zabawę. Dziecko pod opieką terapeuty uczy się bardziej efektywnie przetwarzać i wykorzystywać informacje sensoryczne docierające z receptorów. Zajęcia są bardzo atrakcyjne i urozmaicone, dzieki wykorzystywaniu m.in. zjeżdżalni, huśtawek, piłek rehabilitacyjnych o różnych fakturach i szktałtach, trampoliny, drabinek, basenów kulkowych. Zajęcia mają postać „naukowej zabawy ” a jednocześnie są dla dzieci prawdziwą przyjemnością.

    Czy terapia jest efektywna?

    Efekty terapii powinny być widoczne stosunkowo szybko. Zmiany są dostrzegalne w sferze ruchowej, emocjonalnej oraz poznawczej.

    Warunki skutecznej terapii:

    • rzetelna diagnoza integracji sensorycznej u dziecka
    • regularność spotkań
    • współpraca rodziców z terapeutą w zakresie realizacji indywidualnych zaleceń do planu terapeutycznego dziecka

    ZOBACZ NASZĄ SALĘ DO ĆWICZEŃ SENSORYCZNYCH 

    SALA SENSORYCZNA
    do góry strony