Zamknij

5 sposobów na zwiększenie zainteresowania Twoją transmisją online

17:21, 15.12.2019 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 17:24, 15.12.2019
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Prowadzisz swoje autorskie transmisje live na Facebooku, YouTubie lub innej platformie wideo, a może dopiero rozważasz start takiej inicjatywy? Szukasz sposobów na zwiększenie zainteresowania organizowanymi przez Ciebie transmisjami wideo na żywo? Chcesz z kolejną transmisją zdobywać jak największe grono widzów? Poniżej podsuwamy Ci kilka pomysłów na działania, dzięki którym możesz zwiększyć zainteresowanie swoimi transmisjami na żywo.

Przygotuj plan transmisji

Punkt ten wydaje się oczywisty, niemniej bardzo często spotyka się transmisje, które w zasadzie nie niosą za sobą żadnej przemyślanej treści, są chaotyczne, szybko wyczerpują temat. Takie transmisje sprawiają, że widz opuszcza streaming z mieszanymi odczuciami – z jednej strony chciałby obcować z Tobą kolejny raz, z drugiej może nie mieć czasu na trwający dwie godziny live streaming, którego treść można by skompresować do piętnastu minut. Oczywiście transmisje live z założenia mają mieć luźny charakter, niemniej powinny utrzymywać określoną jakość, jak każdy produkowany przez Ciebie materiał wideo.

Porada? Przygotuj plan transmisji, poszczególne punkty wystąpienia, których będziesz się trzymać. Zaplanuj ile czasu możesz poświęcić każdemu z nich. Poinformuj swoich widzów o tym planie już na wstępie, będą mogli lepiej zaplanować swój czas i skupić swoje zaangażowanie na tematach, które najbardziej ich interesują. Plan sprawi, że nawet gdy odbiegniesz od głównego tematu, co przecież może się zdarzyć, będziesz mógł łatwo wrócić do sedna swojego streamu.

Daj szanse na interakcję

Możliwość kontaktu z Tobą, to czynnik, który dla wielu Twoich widzów może być kluczowy. Transmisje na żywo dają szanse na nieco bardziej bezpośredni kontakt z widzami. Odpal czat pod swoim wideo. Daj swoim widzom szanse na zadawanie Ci pytań. Na bieżąco czytaj i komentuj ich wypowiedzi. Wejdź z nimi w dyskusje. Tego rodzaju sytuacje przypominają relacje face to face, a dla wielu Twoich widzów, którzy nigdy nie będą mieli szansy na spotkanie z Tobą na żywo, jest to niezwykle cenne doświadczenie, które może nastąpić tylko podczas transmisji live.

Postaw na sumienność i zaangażowanie

W przypadku transmisji online, tak samo jak w przypadku każdej innej aktywności mające na celu budowanie zasięgu, ważną rolę odgrywa sumienność. Co przez to można rozumieć? Myśląc o swojej pierwszej transmisji online przygotuj temat i zaplanuj daty nie jednego a kilku spotkań, najlepiej podejmujących kolejne wątki tego tematu. Postaraj się zrealizować je w niedługim odstępie czasowym, tak by widzowie niesieni emocjami jednego live streamu ze zniecierpliwieniem oczekiwali kolejnego. Powiadom swoich widzów o dacie kolejnej planowanej przez Ciebie transmisji. Pokaż swoje zaangażowanie.

Często jako twórcy zapominamy, że pokazanie widzom tego „że i nam bardzo zależy” może być elementem, który przysporzy nam wielu popleczników. Jak to zrobić? Odpal swoją transmisję live na 10-15 minut przed jej zaplanowaną godziną. Oczekuj na swoich widzów wchodząc w interakcje z tymi, którzy już się zjawili.

Promuj wydarzenie gdzie tylko możesz

Zwykle nasza aktywność w sieci nie ogranicza się tylko do jednej platformy. Większość influencerów, twórców, jak i marek, działa na kilku platformach społecznościowych. Planując live streaming za pośrednictwem jednej z nich nie zapomnij poinformować o swoim wydarzeniu swoich subskrybentów z Facebooka czy Instagrama. Zaplanuj wpisy przypominające o wydarzeniu na tydzień przed jego datą, na trzy dni przed jego datą, jak i w przeddzień wydarzenia.

Twórz archiwum

Pamiętaj, że nie wszyscy Twoi widzowie mogą mieć możliwość uczestniczenia w organizowanym przez Ciebie streamingu. Daj im dostęp do archiwalnego materiału wideo lub zmontuj skrót z odbytego live streamingu, który mogliby obejrzeć. Wszelkie tego typu materiały możesz udostępniać użytkownikom, którzy pozostawią Ci swój email, dzięki czemu będziesz mógł informować ich o kolejnej organizowanej przez siebie transmisji online także poprzez pocztę mail.

Autor: https://streamonline.pl/

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%