Zamknij

Awantura o pętlę i bazarek. We wtorek nowa propozycja dla kupców? VIDEO

19:01, 02.12.2017 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 14:28, 05.12.2017
Skomentuj SK SK

Coraz większe napięcie na linii kupcy bazarku "Na dołku" - mieszkańcy bloków przy Benedykta Polaka. Na likwidowanej właśnie pętli autobusowej miasto szykuje miejsce dla targowiska, którym zarządza radny Platformy Obywatelskiej Piotr Karczewski. Mieszkańcy mówią wprost: to korupcja polityczna. Do gry włącza się Spółdzielnia Mieszkaniowa "Na Skraju". Jej prezes ma dla kupców nową propozycję.

W ciągu dwóch najbliższych miesięcy bazarek musi zostać przeniesiony w inne miejsce. To przy Braci Wagów, które zajmuje od niemal trzydziestu lat, wkrótce będzie placem budowy trasy ekspresowej S-2. Kupcy starają się o wydzierżawienie pętli autobusowej przy ul. Polaka oraz terenów wzdłuż alei KEN. W ostatnim czasie bardzo pomaga w tym miasto, które - jak pisaliśmy w ubiegłym tygodniu - nakazało Zarządowi Transportu Miejskiego, by wyrzuciło z pętli autobusy.

"Walka o przetrwanie" czy "korupcja polityczna"?

Mieszkańcy bloków przy Benedykta Polaka oraz wspierajace ich stowarzyszenie "Otwarty Ursynów" twierdzą, że wszystko dzieje się z powodu politycznych koneksji prezesa stowarzyszenia kupców, ursynowskiego radnego PO - Piotra Karczewskiego.

- To jest prywatny interes pana Karczewskiego, a pan burmistrz cały czas wspierał go i wspiera. Radny, który powinien działać na rzecz i w imieniu mieszkańców, działa na swoją rzecz! A teraz wspiera Platformę Obywatelską i jej koalicję - mówi Danuta Turkiewicz z komitetu obrony terenów zielonych przy Polaka.

- My nie jesteśmy przeciwko bazarkowi. Pętla to miejsce użyteczności publicznej a targowisko to prywatny interes. Karczewski i burmistrz przekraczają swoje uprawnienia, to klasyczna korupcja - mówi mieszkaniec ul. Polaka. W październiku przedstawiciele mieszkańców zgłosili sprawę do prokuratury.

Odmiennego zdania są kupcy, coraz bardziej poirytowani polityczną zawieruchą wokół bazarku "Na Dołku".

- Pętla nie zostaje zlikwidowana ze względu na bazarek, a tylko na czas budowy trasy ekspresowej. Opowiadania pana Skubiszewskiego (szefa "Otwartego Ursynowa - dop. redakcja), że jest to biznes pana Karczewskiego doprowadza nas do szału! My walczymy o miejsca pracy, o utrzymanie naszych rodzin - mówi Małgorzata Siarkiewicz, sekretarz stowarzyszenia kupców.

Handlowcy mówią, że radny Karczewski jest szefem stowarzyszenia od bardzo dawna, jeszcze zanim został radnym, i nie mowy o wykorzystywaniu pozycji w radzie dzielnicy.

- Na Ursynowie nie ma innego miejsca pod bazarek! Tu jest blisko, a klient nie pójdzie za nami zbyt daleko. Na czas budowy i tak żadna inna infrastruktura tu nie może stanąć. To miejsce jest bardzo dobre, złożyliśmy projekty, przeszliśmy wszystkie procedury. Wszystko będzie nowe: alejki, pawilony, ustawienia. Mieszkańcy nie mają się czego obawiać - mówi mężczyzna handlujący "Na Dołku".

- Słyszymy sprzeciw mieszkańców, ale oni powtarzają te same frazesy. Zarzucanie nam korupcji politycznej jest tylko nagrywaniem emocji politycznych tuż przed wyborami. To nakręcanie ludzi przed wyborami, by pozyskać głosy wyborców - dodaje inny handlujący.

Pętla w prokuraturze, bazarek w politycznym klinczu

Na pełnym emocji sobotnim spotkaniu przy pętli autobusowej przy ul. Benedykta Polaka na temat przyszłości tego terenu i bazarku, dyskutowało kilkudziesięciu mieszkańców. Lokatorzy są przeciwni zarówno likwidacji przystanków autobusowych, jak i ulokowaniu pod ich oknami bazaru. Nie przyjmują do wiadomości argumentów, które przedstawiają kupcy. Choćby tych, że tej lokalizacji chcą klienci.

- Kupujący na bazarku nie mogą mówić, gdzie powinien on stanąć, bo przyjeżdżają z innych części Ursynowa. To my będziemy mieli tutaj problemy - komentuje mieszkanka bloku przy Polaka 1.

- Kupcy mają warunki zabudowy przy Arenie Ursynów, już trzy lata temu proponowaliśmy im inne lokalizacje. Ale oni uparli się, by zrobić nam bazar pod oknami - mówią lokatorzy z Polaka.

Spór o bazarek narasta, bo zarówno ostatnie działania miasta (decyzja o poświęceniu pętli na rzecz bazarku), burmistrza z Platformy Obywatelskiej (napisał list do wiceprezydenta Warszawy z prośbą o wsparcie dla bazarku), jak i polityków "Otwartego Ursynowa" (walczą o miejsce w przyszłej Radzie Dzielnicy, podsycają spór w mediach społecznościowych), nie sprzyjają dialogowi, a propozycje mediacji zostały odrzucone. Obie strony wolą obrzucać się obelgami, niż znaleźć rozsądne rozwiązanie.

Niespodziewanie z propozycją dla kupców wyszedł prezes Spółdzielni Mieszkaniowej "Na Skraju".

- Nie jesteśmy przeciwnikami kupców, tylko przeciwnikami takich metod działania. Dlaczego podejmuje się decyzje bez konsultacji z mieszkańcami. Po co to jest? Zaprosiłem kupców do spółdzielni na wtorek. Jeśli miasto nie potrafi znaleźć rozwiązania, to ja je znajdę. Mamy działkę inwestycyjną przy Rosoła, mieszkańcy chcą tam bazarku. Więc zaoferuję bazarkowi biznes - mówi Artur Waczko, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej "Na Skraju".

Co z tego wyniknie? Okaże się we wtorek. W poniedziałek miasto, w związku z sobotnim wycofaniem autobusów z pętli przy Polaka, może stwierdzić wygaszenie tzw. zarządu trwałego tego terenu na rzecz ZTM. Otworzy to drogę do ogłoszenia konkursu na wydzierżawienie gruntu. Kupcy zamierzają wziąć w nim udział i przenieść się na Polaka. Mieszkańcy zapowiadają, że do tego nie dopuszczą. Klincz trwa.

VIDEO: Awantura na spotkaniu ws. pętli i bazarku

[WIDEO]224[/WIDEO]

[ZT]8806[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(95)

LightLight

17 28

Spółdzielnia Na Skraju już zniszczyła i zrujnowała kupców jednego bazarku "Na Skraju", teraz bierze się za następnych "Na Dołku" . Nikt nie pamięta dlaczego straszą ruiny Fortepianu na miejscu dawnego bazarku ?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ursynowski_Fortepian 19:44, 02.12.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

tubylectubylec

25 5

I po co piszesz te bzdury. Historia z gruntami na Ursynowie sięga 1990 r. Do tego roku nie było własności ani użytkowania wieczystego gruntów, na których stały bloki mieszkańców, wybudowane przez spółdzielnie mieszkaniowe na gruntach państwowych, które te spółdzielnie miały w tzw. zarządzie. W 1990 r. weszły w życie przepisy na podstawie których zarządzający gruntami z mocy prawa stawali się użytkownikami wieczystymi lub właścicielami gruntów i mogli składać wnioski o przyznanie im tego prawa i urządzanie ksiąg wieczystych dla tych gruntów. Spółdzielnia Mieszkaniowa "Na Skraju" (po wydzieleniu jej ze S.M. "Ursynów") miała w zarządzie grunty pomiędzy ulicami al. KEN, ul. Ciszewskiego, ul. Płaskowickiej, aż do granicy z Wilanowem, czyli do terenów Skarpy Warszawskiej na wschodzie.
Gdy złożyła wnioski o przyznanie jej użytkowania wieczystego to zaczęły się korowody z władzami miasta i sprawy w sądach rożnych instancji, a mieszkańcy nie mogli zostać właścicielami swoich mieszkań. c.d. nast 21:24, 02.12.2017


tubylectubylec

30 6

Niektórzy mieszkańcy do dziś nie mają pozałatwianych swoich spraw, z uwagi na spory sądowe pomiędzy S.M. "Na Skraju", a władzami miasta. W tym samym okresie miasto kategorycznie odmówiło, aby teren na rogu ulic Indiry Gandhi i Cynamonowej ( w środku osiedla "Na Skraju") jak i teren pomiędzy blokami przy ul. Polaka, a al. KEN zostały przyznane jako użytkowanie wieczyste S,M. "Na Skraju" i zaczęły się toczyć sprawy w sądach, które trwają do dziś. Jak budowano Ursynów, to nasze osiedle zaplanowano tak, aby pomiędzy ul Polaka a al. KEN był przeznaczony na rekreację. Przez długie lata na tym terenie funkcjonowały ogólnodostępne boiska do piłki nożnej dla dzieci i młodzieży z okolicznych bloków. O ten teren dbała S.M. "Na Skraju", a obecnie dzięki polityce władz miasta i dzielnicy (z PO) mieszkańcy będą mieć pod samymi oknami przenośne toalety, parkingi i budy bazarku zamiast trawników i pętli autobusowej. Będziemy protestować aż do skutku, bo tak nie można traktować mieszkańców. 21:44, 02.12.2017


mieszkaniec osiedla mieszkaniec osiedla

22 3

dawno już nie ma ruin niedoszłego fortepianu na skrzyżowaniu Gandhi i Cynamonowej . Po drugie jest to teren prywatny , takie informacje uzyskałem od Burmistrza Ursynowa Roberta Kempy . Kupcy z bazarku NA SKRAJU sami chcieli budować fortepian z własnych pieniędzy ale nie wiedzieli że do terenu są roszczenia od dawnych właścicieli , a teren Wilanowa , Ursynowa przed II wojną podlegał pod ród Branickich i te tereny były dzierżawione przez ludzi od Branickich , więc to nie spółdzielnia Na Skraju zniszczyła bazarek , tylko on sami się zniszczyli 23:40, 02.12.2017


reo

Halina Halina

29 6

Nie jestem w stanie tego zrozumieć, dlaczego tak długo to wszystko trwa i dlaczego cały czas ta sprawa jest na tapecie. Dlaczego rządząca Ursynowem Platforma Obywatelska sięga po takie środki? Czy nie mogli porozmawiać z tymi ludźmi z Polaka i starać się załagodzić ten konflikt? Przecież taki konflikt społeczny to jest coś, czego żadna partia nie powinna chcieć. 21:21, 02.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MIESZKANKAMIESZKANKA

14 42

Niestety głupota ludzi jest silniejsza.Szkoda tego bazarku.wiele lat jestem jego klientką,również ludzie z mojego bloku na Polaka.Następny taki bazarek jest dopiero w Konstancinie,czy będzie Wam lepiej tak daleko jeżdzić lub iść po kiepskie warzywa i owoce do dużego sklepu ? chyba szkoda zdrowia,i na kłotnie i na słabe warzywa z duzych sklepów 21:22, 02.12.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tubylectubylec

23 10

Z tą "głupotą" to popatrz w lustro. Od trzech lat kupcy z bazarku mieli propozycję, aby go przenieść na pusty parking w okolicach "Areny - Ursynów". Cały czas ignorowali tę propozycję, bo upatrzyli sobie trawniki pod oknami mieszkańców ul. Polaka, gdzie chcą urządzić parking z przenośnymi toaletami i miejsca do handlu prosto z samochodów. Na miejscu skasowanej pętli autobusowej chcą postawić na stałe swoje budy. Czy tak wygląda cywilizacja w XXI w?
Prezes SM Na Skraju proponuje kupcom teren w rejonie Rosoła - Płaskowickiej i pewnie znów będą niezadowoleni. Nie szkoda ci zdrowia mieszkańców ul. Polaka, którym pod oknami chcą urządzić przenośne toalety i parking dla klientów bazarku? Al. KEN to ponoć jest reprezentacyjna ulica Ursynowa i czy do niej pasuje smród, hałas, spaliny i fruwające śmieci bazarowe? Jak tak uwielbiasz bazarek, to zaproś kupców pod własne okna! 06:45, 03.12.2017


KasiaKasia

17 50

Ludzie ogarnijcie się. Bazarek jest tylko przeniesiony na czas budowy obwodnicy. Druga sprawa że pętla tak bardzo nie zniknęła, linia 503 i 195 nadal są w tym samym wręcz miejscu, 136 na cynamonowej. Każdy chodzi na zakupy na Bazarek, każdy chce by bazarek został. Natomiast przeniesienie go na pętlę to nie jest aż tak bardzo pod oknami różnych bloków. Wy chyba chorzy na leb jesteście że to pod.okanmi. chcecie robić zakupy, nie chcę Cię by bazarek zniknal. Ale już ból dupy macie że zostanie przeniesiony na pętlę. Najpierw pomyślcie głowa a później zacznijcie narzekać panstwo rozkapryszeni 21:23, 02.12.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Anna SzcześniakAnna Szcześniak

28 5

Powrót "Bazaru na Dołku" na dawne miejsce to zagadka! Pod linkiem mapa - oficjalne opracowanie z konsultacji społecznych nt Parku nad POW. Od początku pytam "Gdzie na tej mapie jest miejsce na nowe pawilony handlowe, które kupcy mają postawić na pętli? Pytam i pytam, oficjalnie tematu nie ma! Problemu również! Słowem ZAGADKA http://ursynow.pl/wp-content/uploads/2016/04/40_16_10_Koncepcja_Park-nad-POW_PROINWESTYCJA_plan-sytuacyjny.pdf 01:31, 03.12.2017


gonzogonzo

35 5

Właśnie o to chodzi, że po wybudowaniu POW w miejscu obecnego syfu zwanego bazarkiem od zawsze na planach i w konsultacjach miał powstać park. To tylko "kupcy" próbują znowu wcisnąć swoje klepisko ludziom pod okna ,zabierając miejsce zieleni/wypoczynku i robiąc wieś z Ursynowa. 11:19, 03.12.2017


StasioJasioStasioJasio

20 4

Wiesz jak to jest w Polsce -cos jest tymczasowe -i zostaje na lata.
Teraz chcecie wcisnac bazarek na niby 2-3 lata, tyle ze wybudowaniu tunelu, teren nie ma zaznaczonego bazarku - wiec za 2-3 lata znowu kupcu zaczna protestowac lub co gorsze beda chcieli zostac tu gdzie sie chca wcisnac obecnie - kiedys jezdzilem po warzywa na al lotnikow, jeszcze wczesniej za megasam i dawalem rade - mamy bardzo dobrze skomunikowana dzielnice - jak sie chce to mozna - a po co kogos uszczesliwiac na sile wciskajac mu robactwo brud syf i setki aut miedzy i tak zatloczone blokowiska 16:13, 03.12.2017


JakubJakub

31 7

Targowisko na rogu Płaskowickiej i KEN to nieporozumienie. Odebrało komuś rozum? Przecież to centrum. Nie ufam Karczewskiemu. Bazarek na Dołku dziś to jeden wielki syf, ten syf on chce przenieść na dugą stronę. 00:12, 03.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AniaAnia

30 5

Bez politycznego poparcia nie byłoby likwidacji pętli. Platforma na Ursynowie straciła moje poparcie. Mam wrażenie, że nie liczą się z ludźmi. Polaka i Kulczyńskiego nie zagłosuje już na PO, NU. 00:15, 03.12.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TubylecTubylec

11 3

Ja też uważam, że czas skończyć z rządami PO na Ursynowie. Ci ludzie mają głęboko gdzieś mieszkańców. Są aroganccy i wydaje im się, że będą rządzić tu wiecznie. Tylko jak przekonać mieszkańców, żeby nie głosowali na PO, tylko na kogokolwiek innego. Pora oczyścić W-we z PO!!!! 10:31, 04.12.2017


AsiaAsia

28 6

Byłam dziś na spotkaniu i mam wrażenie, że to wszystko to jakaś gra PO. Ci obecni kucpy wcale nie upierali się przy lokalizacji Polaka. Oni chcą mieć miejsce na handel i tyle. Dlaczego zatem nie przeniesiono ich w inne miejsce? 00:19, 03.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrisKris

30 9

Coraz głośniej o tym. Karczewskiemu nie zależy na kupcach i na targowisku, a na działce, która ma zostać uwłaszczona. Łapówy i deweloperka. Nic więcej. 00:23, 03.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PaulinaPaulina

32 11

Jestem z Kulczyńskiego. Bardzo mi się nie podobało dziś zachowanie niektórych kupców (chyba, że to były wynajęte osoby). Byli bardzo agresywni i czuć było od niektórych alko. Jeżeli radny dzielnicy Karczewski sięga do takich środków, to co to za człowiek? To degenerat. 00:28, 03.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

egonegon

14 37

pieniacze z Polaka, was jest 2% a 98 % chce bazarku blisko miejsca gdzie był dotychczas, zresztą to jest na 2 lata, chcecie spokoju, będziecie miec spokój przez całą wiecznośc albo przenieście się na wieś, tam wam będą ptaszki śpiewać i żaby kumkać, 00:52, 03.12.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

StasioJasioStasioJasio

20 9

a te 98% to kto to jest? moze i sa to osoby robiace zakupy na bazarku ale niekoniecznie to musza byc osoby zamieszkale na Kulczynskiego/Polaka - rownie dobrze moga byc to osoby z ul Na Uboczu/Meander a takze innych dalszych osiedli...chcesz ten bazar wez go sobie pod okno 16:07, 03.12.2017


gonzogonzo

30 9

Na wieś to powinien się przenieść właśnie ten bazar bo tam jest jego miejsce. Tu jest miasto. 16:20, 03.12.2017


zpolakazpolaka

18 6

przedstaw mi te 98 procent -egon czy tam ogon.jak już to nagle ich nie będzie.palant

16:59, 03.12.2017


StatystykStatystyk

10 0

Egon, podeślij wyniki badania statystycznego na które się powołujesz, bo jak masz takie dane, to warto abyś się podzielił z innymi. Chętnie je zobaczę. 23:48, 04.12.2017


MańkaMańka

39 11

Pętla,o bardzo ważne miejsce użyteczności publicznej (z komunikacji miejskiej korzystają wszyscy mieszkańcy) i nie można tego terenu zamienić na targowisko. Bazarek może być w innym miejscu, tym bardziej,że w ciągu tygodnia nie cieszy się dużym powodzeniem. Kupcom już dawno proponowano inną lokalizację, ale oni uparli się i chcą handlować przy reprezentacyjnej ulicy Ursynowa pozbawiając mieszkańców terenów zielonych i pogarszając komunikację miejską - nie ma na to zgody!!! 00:59, 03.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZorroZorro

17 35

Bazarku na Polaka nie chcą ale nocny sklep z wódą im nie przeszkadza.Wiecznie siedzące pijaki na przystankach też nie?? Wieczne interwencje policji też Nie?? Przecież tam na przystankach jest noclegownia dla bezdomnych. Smród i syf to mieszkańcom nie przeszkadza a bazar i owszem...to jest polityka. 05:25, 03.12.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

StasioJasioStasioJasio

22 7

Widac ze nie jestes tutejszy, bo gdybys mieszkal w okolicy wiedzialbys ze sklepu 24h niema juz ladny kawalek czasu, a sklep sasiadujacy czynny jest do 21:)
a to ze sa pijaki na przystankach to nie jest wina tego sklepu, po prostu nieudolnosci policji strazy miejskiej i innych sluzb ktore nie potrafia sobie poradzic z problemem.. 16:05, 03.12.2017


mieszkaniec Kulczyńsmieszkaniec Kulczyńs

10 2

To przede wszystkim wina władz dzielnicy i współpracujących z nimi od lat władz SM Na Skraju. Mieszkańcy już dawno zwracali uwagę, że sklep monopolowy z tanim winem służy głównie żulikom, którzy grzebią w otwartych śmietnikach, a potem na przeciwko mają skup surowców wtórnych, ale władze jakoś nie zrobiły nic, natomiast w lokalnych mediach co chwila pojawiały się artykuły o tym, jak pętla jest niebezpieczna. Komuś zależało na tym, aby okolica pętli taka była. Teraz nam mówią: będziecie mieli nowe piękne budy, cieszcie się. Skandal to jest. 08:06, 04.12.2017


mieszkaniec Kulczyńsmieszkaniec Kulczyńs

4 2

To przede wszystkim wina władz dzielnicy i współpracujących z nimi od lat władz SM Na Skraju. Mieszkańcy już dawno zwracali uwagę, że sklep monopolowy z tanim winem służy głównie żulikom, którzy grzebią w otwartych śmietnikach, a potem na przeciwko mają skup surowców wtórnych, ale władze jakoś nie zrobiły nic, natomiast w lokalnych mediach co chwila pojawiały się artykuły o tym, jak pętla jest niebezpieczna. Komuś zależało na tym, aby okolica pętli taka była. Teraz nam mówią: będziecie mieli nowe piękne budy, cieszcie się. Skandal to jest. 08:06, 04.12.2017


mieszkaniec Kulczyńsmieszkaniec Kulczyńs

3 1

To przede wszystkim wina władz dzielnicy i współpracujących z nimi od lat władz SM Na Skraju. Mieszkańcy już dawno zwracali uwagę, że sklep monopolowy z tanim winem służy głównie żulikom, którzy grzebią w otwartych śmietnikach, a potem na przeciwko mają skup surowców wtórnych, ale władze jakoś nie zrobiły nic, natomiast w lokalnych mediach co chwila pojawiały się artykuły o tym, jak pętla jest niebezpieczna. Komuś zależało na tym, aby okolica pętli taka była. Teraz nam mówią: będziecie mieli nowe piękne budy, cieszcie się. Skandal to jest. 08:07, 04.12.2017


tubylectubylec

27 7

Od wiosny 2018 r. budowa POW przez Wysoki Ursynów ruszy pełną parą. A ponieważ tunel będzie budowany metodą odkrywkową to wysokie ogrodzenia wzdłuż ul. Płaskowickiej przetną teren dzielnicy na dwie części: północną i południową. Mają być tylko trzy przejazdy drogowe: al. KEN, ul. Rosoła i ciągiem ulic Dereniowa - Stryjeńskich. Z uwagi na ogromną ilość samochodów to korki na Ursynowie są murowane, szczególnie w godzinach szczytu. Dlatego od ul. Płaskowickiej należy odsunąć jak najdalej wszystkie parkingi, myjnie, wymiany opon i bazarek Na Dołku. To będzie korzystne i dla kupców i dla kupujących, bo ktoś, kto postoi w korku trzy kwadranse będzie chciał jak najszybciej dotrzeć do domu, a nie szukać miejsca do zaparkowania i iść na zakupy. Poza tym na pewno jeszcze się pogorszy stan powietrza na Ursynowie, bo ogromna ilość samochodów, stających w korkach i wypuszczających spaliny - na pewno go nie poprawi. Winne będą władze dzielnicy z PO i władze miasta z PO za taką organizację budowy! 07:04, 03.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gonzogonzo

46 10

A czemu Ci kupcy przez 30lat nie myśleli nad nową lokalizacją tylko teraz się obudzili i lamentują,żalą się,marudzą,żądają nowej lokalizacji?To ,że ten bajzel i wylęgarnia śmieci i smrodu będzie zlikwidowany wiadomo było od lat.Wiadomo było ,że będzie tędy szła trasa.A oni co?Czekali jak ciamajdy nie szukając niczego, licząc ,że jak zawsze jakoś to będzie i ktoś się zlituje i zrobi coś za nich.Przez 30lat mieli w dup.. co się z nimi stanie i nie myśleli o sobie to teraz niech podkulą ogony i grzecznie się wyniosą spod okien mieszkańców i przywrócą weekendowy spokój dzielnicy.Niech na zawsze zniknie ten syf,brud, smród,hałas i bazarowicze mający się za święte krowy parkując gdzie popadnie,zastawiając wjazdy,samochody,przejścia,przejazdy,blokując skrzyżowania i chodząc przez ulice jak popadnie.Czemu przez 30lat podające się teraz za ofiary losu "kupcy"nie pomyśleli nad lokalizacją stałą tylko ciągle tymczasowa.Za mało czasu mieli?czy może mieli głęboko gdzieś swoje interesy?
09:57, 03.12.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

mieszkaniec Kulczyńsmieszkaniec Kulczyńs

16 9

Dokładnie tak. Pan Karczewski tłumaczy, że na bazarze jest brudno i nieestetycznie, bo obecna lokalizacja jest (od 30 lat) tymczasowa. Ale przy Polaka ma być czysto i schludnie, choć ta lokalizacja też jest rzekomo tymczasowa. Czyli 30 lat te oiękne, nowe pawilony będą na pętli stały, a my mamy się na to zgodzić? 19:23, 03.12.2017


tubylectubylec

14 3

Ależ oni myśleli o nowym terenie pod swój bazar i upatrzyli sobie teren zielony przy reprezentacyjnej al KEN, przy tej lokalizacji się uparli i walczą ze wszystkich swoich sił, aby ten cel osiągnąć. Przekabacili nie tylko władze dzielnicy, ale też i władze miasta na swoją stronę - teren pętli przy Płaskowickiej był w stałym zarządzie Zakładu Transportu Miejskiego. Władze miasta zmusiły ZTM, aby zrzekły się tego zarządu terenem pętli, aby miasto mogło go wydzierżawić stowarzyszeniu kupców. cdn 06:11, 04.12.2017


tubylectubylec

12 2

Kilka lat temu zaproponowano kupcom z bazarku na okres budowy POW teren przy Pileckiego - pomiędzy Gandhi i Płaskowickiej, koło Hali Arena Ursynów. Kupcy z tego nie skorzystali, uznając ten teren za mało prestiżowy do handlu bazarowego. Niejaki Karczewski wystartował w wyborach samorządowych i został radnym dzielnicy Ursynów, aby ten cel osiągnąć. 06:15, 04.12.2017


bobekbobek

4 18

i oto chodzi mieszkańcom Polaka, jak bazarek to nie u nich, niech będzie pod oknami innych. Oni za to będą przychodzić i kupować.
A że będzie przeszkadzał innym? Co to ich obchodzi. 09:22, 04.12.2017


MeanderMeander

39 9

Jeśli bazar wróci na dawne miejsce i będzie uprzykrzał życie lokatorom Meander to osobiście go wysadzę w powietrze. Przecież to udręka komunikacyjna, porozjeżdżane trawniki, ścisk i brak bezpieczeństwa w sytuacji np. pożaru. Do nas nikt nie dojedzie!!!!!!Mam dość tych ,,świeżych" warzyw i owoców i wędlinek ze zdechłych świń!!!!! I tych ludzi z wózkami jeżdzących po nogach zwykłym ludziom idącym chodnikiem!!!!!Panie Karczewski zabierz Pan bazar pod swój blok lub dom!!!!! 12:58, 03.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hbkhbk

18 34

Przyznam, że nie rozumiem wypowiedzi p. Danuty Turkiewicz, która na nagraniu video twierdzi, iż p. Karczewski powinien działać w imieniu mieszkańców i że wszedł do Rady Dzielnicy, bo chciał, aby bazarek istniał. Oznacza to tylko, że nikogo w kampanii wyborczej nie oszukał i że działa w imieniu wielu tysięcy mieszkańców, którzy oddali na niego głos. Ja osobiście oddałem na niego głos, nie dlatego, ze jest z PO, ale z powodu bazarku. i uważam, że byłby nieuczciwy, gdyby słuchał p. Skubiszewskiego i innych przeciwników bazarku. 15:02, 03.12.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hulkbusterhulkbuster

15 7

Trudno, żebyś oddał głos na kogoś innego a nie na siebie cwaniaczku. 11:29, 04.12.2017


Robert Robert

14 9

Miasto naliczylo mieszkańcom Grzegorzewskiej i Rogozinskiego horendalne opłaty a Pan Prezes robi gest. Super 15:17, 03.12.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tubylectubylec

0 0

Prezes SM "Na Skraju" chce kupcom wydzierżawić teren (nie za darmo), więc nie zarzucaj prezesowi, że rozdaje spółdzielcze pieniądze. Bo jakby transakcja dzierżawy się udała, to by było przynajmniej na część opłat z tyt. wieczystego użytkowania gruntów. 13:33, 06.12.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

23 5

Szanowni Państwo, do galerii zdjęć wrzuciłam wycinek mapy - koncepcji zagospodarowania terenu nad POW. Odcinek między Braci Wagów a KEN. Obecnie cały ten teren zajęty jest przez "Bazar na dołku." Proszę zwrócić uwagę jakiej wielkości teren jest przeznaczony na nowe targowisko. Jesienią tego roku Burmistrz Kempa uzyskał część środków na zagospodarowanie przestrzeni nad tunelem. Cały czas utrzymywane jest, że fundusze mają posłużyć na realizację parku. Tego parku, z koncepcji zaprezentowanej jesienią 2016. Teren nad tunelem ma zostać przekazany Zarządowi Zieleni, który zajmuje się warszawskimi parkami. Drodzy Kupcy z Bazaru na dołku, upewnijcie się czy wielokrotnie składana obietnica jest nadal w mocy. A hasło "Bazar na dołku powróci nad tunel, po zakończeniu budowy POW." jest przez władze dzielnicy i Warszawy rozumiane w sposób dosłowny. Czyli czy zaplanowane jest przeniesienie nowych pawilonów, które zamierzacie "tymczasowo" ulokować na terenie pętli. 16:08, 03.12.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Henryk.Henryk.

32 9

Nie daj Boże aby dopuścić lokalizację Bazarku nad tunelem. Można zlokalizować za Megasamem to w zupełności wystarszy lub wybudować fortepian , skończyć z prymitywizmem i prywatą. 19:01, 03.12.2017


mieszkaniec Kulczyńsmieszkaniec Kulczyńs

26 7

Lokalizacja bazaru na Pętli przy ul. Polaka będzie tak samo tymczasowa jak ta obecna - prawie 30 lat budy stoją, a kupcy handlują w brudzie, pyle, stojąc w kałużach. Dziwię im się, że nie wpadli na pomysł, aby zrezygnować z płacenia panu Karczewskiemu i wystąpić do dzielnicy o wybudowanie miejskiego targowiska 19:19, 03.12.2017


zpolakazpolaka

37 18

po co komu w ogóle ten bazarek? kupa smrodu ,smieci,brudu.serki zakurzone ,wędlina na pełnym słońcu-o przepraszam pod czerwonym namiotem żeby ładne zabarwione światło na wędlinę padało,ubrania śmierdzące myszami itd czyli jest niezbędny ,bo jak nie ta meliniarnia to co będzie wizytówką Ursynowa.głowy na wymianę -zalecenie dla kupców i p.karczewskiego 17:05, 03.12.2017

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

ketchupketchup

26 13

To prawda. Po co komu taki , który czynny jest tylko 2 dni w tygodniu ? Pozostałe dni co tam się dzieje ? Teren nieużyteczny dla mieszkańców Ursynowa przez większość dni w roku, ?!? 23:24, 03.12.2017


karolkarol

16 8

Po co komu? A radnemu ktory z tego dobrze zyje! 11:15, 04.12.2017


ItalianoItaliano

15 14

Mi jest potrzebny. Od 25 lat robię tam w weekend zakupy na cały tydzień . Warzywa i owoce w jakości nieosiągalnej nigdzie na Ursynowie. Ubrań nie wąchałem , zresztą myszy również nie, więc nie wiem jaki to zapach , wędlin też tam nie kupuję.
Poproszę o informację , gdzie można kupić na Ursynowie świeże warzywa i owoce przez cały rok w podobnym wyborze jak na bazarku . 11:58, 04.12.2017


MisiaMisia

17 8

Do Italia to krótko mieszkasz na Ursynowie, chyba pod lasem, bo ja mieszkam 36 lat. Wcześniej robiłam zakupy w osiedlowych warzywniakach i można do tego wrócić. 12:35, 04.12.2017


gonzogonzo

26 4

To dlaczego nie zrobić bazaru tylko weekendowego i tylko ze straganami? Po co całe syfiaste klepicho czynne cały tydzień skoro nikt tam w tygodniu nie robi zakupów?
Niech "kupcy" rozkładają się na straganach tylko w weekendy a dla takiego systemu było dużo propozycji min. parking przy ratuszu, parking przy multikine,parking/pętla na stokłosach.
Na co komu te pawilony,ajęty teren pełen błota czynny cały tydzień? 13:37, 04.12.2017


tubylectubylec

13 2

Do Italiano: zrób zakupy u pana Darka, który prowadzi zieleniak na rogu Cynamonowej i Gandhi tzw. Dzienny Bazarek. Ma tam świetny wybór warzyw i owoców krajowych i egzotycznych, które zawsze są świeże i pierwszej jakości. Prowadzi tam również sprzedaż niektórych przetworów: są smaczne sałatki warzywne, dynia marynowana, ćwikła, tarty chrzan na kwaśno, przepyszne kiszone ogórki i kiszoną kapustę, a nawet bardzo dobre śledzie w oleju lub śmietanie. Zakupy u pana Darka przypominają najlepsze tradycje kupców z ul Polnej w okresie PRL-u. 06:40, 05.12.2017


MaciejMaciej

16 21

Banda mocherow w tym kraju rządzi 18:49, 03.12.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hulkbusterhulkbuster

19 9

Swoją drogą tak, ale na Ursynowie rządzi klika Januszy (Kępa, Karczewski) uzupełniona o przyjezdzne Sebixy (Pomianofski, Orzeł, Ciołko) i lokalne Grażyny (Teresa O.) 11:31, 04.12.2017


BazylBazyl

7 4

Niemcy chętnie cię przyjmą u siebie. 23:44, 04.12.2017


egonegon

26 36

chcecie komfortu i luksusu pieniacze zpolaka to przenieście się do willowej ogrodzonej dzielnicy i będziecie mieć spokój , skoro mieszkacie w starym poperelowskim szarym blokowisku w środku dzielnicy to musicie m.. w kubeł i zaakceptować , że niesie to ze sobą pewne niedogodności i ograniczenia, czy ktoś pytał mieszkańców przy Stryjeńskich, gdy zbudowano im pod oknami Lidla z dużym parkingiem i ciężarówkami rozłądowującymi towar o 10 wieczorem czy 5 rano ? 19:39, 03.12.2017

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

tubylectubylec

25 9

Uważasz, że jak mieszkasz w "ekskluzywnej" części Ursynowa i stosunkowo nowym bloku, to możesz wyrażać się pogardliwie o innych mieszkańcach dzielnicy? To świadczy wyłącznie o tobie i twoim stosunku do innych ludzi! Jak budowali kłopotliwego "Lidla" przy Stryjeńskich, to mieszkańcy powinni się zorganizować i bronić spokoju mieszkańców. Na Kabatach od lat chcą rozbudować centrum handlowe i okoliczni mieszkańcy się zorganizowali i z tym walczą. Według ciebie to najlepiej nie dbać o własne otoczenie, tylko słuchać się takich przemądrzałych jak ty? 05:58, 04.12.2017


polpol

6 10

święta racja 09:51, 04.12.2017


egonegon

10 19

do tubylca: z twoją mentalnością to stałyby tylko szare bloki i trawka do zapaskudzenia przez twojego pieska bo tacy jak ty nie pozwoliliby na powstanie czegokolwiek w pobliżu 10:50, 04.12.2017


hulkbusterhulkbuster

14 12

Świeta logika egon tylko pogratulować. Pozdrów ode mnie swój kumpli aferzystów z ratusza. 11:37, 04.12.2017


tubylectubylec

13 2

Zastanów się nad własną mentalnością! Niedawno (na jesieni) burmistrz Kempa zapowiadał, że wzdłuż al. KEN sadzą cebulki kwiatów, które na wiosnę zakwitną i sprawią, że reprezentacyjna ulica Ursynowa będzie taka kwitnąca i przypominająca holenderskie dywany kwiatowe. Tymczasem jak przeniosą bazar na teren zlikwidowanej pętli to na terenie zielonym pomiędzy blokami ul. Polaka a al. KEN ma być parking dla handlarzy przyjeżdżający z towarem i sprzedający go prosto z samochodów, a przenośne toalety i śmietniki bazarowe zostaną usytuowane bezpośrednio pod oknami bloków Polaka 1 i Polaka 7. Dlaczego w innych rejonach Ursynowa al. KEN ma być piękna i kwitnąca, a na odcinku między wjazdem na Polaka a Płaskowickiej ma być parking, smród spalin, brud i fruwające śmieci? Też płacimy i to niemałe podatki i powinniśmy być traktowani tak samo jak inni mieszkańcy dzielnicy! 06:24, 05.12.2017


egonegon

4 10

do tubylca: mów do słupa a.... , człowieku, mnóstwo ludzi przy al.KEN i setkach innych ulic mieszka 3 metry od ruchliwych arterii i musi znosić spaliny, hałas i niedogodności, chcesz mieszkać w środku dzielnicy i oddychać świeżym powietrzem? przestań rżnąc g..a 09:24, 05.12.2017


tubylectubylec

9 2

Do Egona: mnie nie przeszkadza bliskość al. KEN i ruch samochodowy na niej, tylko nie chcę mieć pod samymi oknami bazarowego śmietnika i przenośnej toalety. Jeśli tobie to by nie przeszkadzało, to zaproś kupców pod własne okna i miej z tego satysfakcję, że masz blisko na zakupy! 16:52, 05.12.2017


bvcdbvcd

22 23

Typowe polactwo.
Chcemy bazarku,ale nie u nas 09:49, 04.12.2017

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

hulkbusterhulkbuster

21 17

Karczew przestań obrażać ludzi. Skok na publiczny teren i wałek radnego z burmistrzem to nie jest "polactwo" to jest bantustan. 11:35, 04.12.2017


MikiMiki

15 16

Bo Polak dla Polaka wilkiem, niestety , a Ci z Polaka są wyjątkowo agresywni i chamscy . 14:19, 04.12.2017


gonzogonzo

27 9

Ci z Polaka nie agresywni i chamscy tylko walczą o swoje. Próbują od dawna mediować i się dogadać w sprawie bazarku. Sami szukali lokalizacji dla kupców wyręczając ich. Tylko ,że nikt ich nie słucha i olewa więc co się dziwić ,że ludziom puszczają nerwy bo dalsze decyzje wpływają na komfort ich życia.
Bazar to wywalić na obrzeża gdzie nikomu nie będzie przeszkadzał, a dzielnicy przywrócić ład, porządek i zieleń z jakiej kiedyś słynęła. 18:06, 04.12.2017


MikiMiki

6 11

"Dalsze decyzje wpływają na komfort ich zycia" , czy to jest ważniejsze niż strata pracy i utrata bezpieczeństwa bytu wielu kupców dla których jest to jedyne źródło utrzymania. Ludzie trochę mniej pychy . 19:10, 04.12.2017


hulkbusterhulkbuster

17 7

Nie dość, że robią wałek żeby się uwłaszczyć na publicznym gruncie to jeszcze rozkręcają kampanię nienawiści przeciwko mieszkańcom. Puknij się pan w głowe panie Karczewski. 19:21, 04.12.2017


gonzogonzo

15 4

Do Miki - a o czym ci kupcy myśleli przez ostatnie kilkadziesiąt lat? Czemu nie myśleli o sobie ,żeby znaleźć lokalizację DOCELOWĄ a nie ciągle tymczasową?Dlaczego przez ich głupotę i olewcze podejście do swojej przyszłości mają cierpieć inni? TAK , ważniejszy jest komfort tych i wszystkich mieszkańców Ursynowa którzy jak bazar zniknie uzyskają spokój i trochę zieleni w swojej dzielnicy.
A Kupcy mogą przenieść się gdzie indziej i robić sobie bazar weekendowy i niech znajdą sobie lokalizacje docelową tak aby nikomu nie wadziła. A jak faktycznie są potrzebni i mają dobry produkt to nabywców wszędzie znajdą. 22:35, 04.12.2017


TubylecTubylec

16 9

Sprawa jest dziecinnie prosta. Trzeba przeprowadzić konsultacje z mieszkańcami i określić, gdzie mieszkańcy okolicznych domów chcą mieć blisko bazarek. Jeśli nie będzie takich chętnych, to ten przybytek trzeba definitywnie zamnkąć. Jest skadalem, że b. Kempa próbuje na siłe coś wciskać mieszkańcom. A kupcy, moga wynająć lokale handlowe na Ursynowie i prowadzić sklepy. Jeśli nie potrafią tak handlować, to zawsze moga się zatrudnić jako sprzedawcy, pracy jest w brud. 10:25, 04.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MałgorzataMałgorzata

25 12

Drodzy mieszkańcy Ursynowa! Gdziekolwiek mieszkacie, odpowiedzcie sobie na pytanie, czy chcecie mieć w "Sercu Ursynowa" takie krajobrazy jak teraz? Przejdźcie się na niedzielny, popołudniowy spacer obok bazarku. Porozwalane budy, zawalone pawilony, latające torby, wszechogarniający brud i śmieci. I tak przez cały tydzień. W "sercu Ursynowa"? Naprawdę tego chcecie? Teraz jest ten jedyny, właściwy moment na przeniesienie bazarku w bardziej ukryte miejsce z dostępnymi miejscami parkingowymi. Okoliczni mieszkańcy nie chcą bazarku, czyli chcą go Ci, co i tak do niego podjeżdżają. To podjadą i pod Arenę Ursynów i pod Megasam. Zawalczmy teraz o nasz ład przestrzenny, bo nigdy go potem nie odzyskamy! Czy nie chcecie żyć w zadbanej, schludnej dzielnicy? 10:56, 04.12.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jaja

0 0

Racja!!!!! 15:40, 15.12.2017


hulkbusterhulkbuster

25 17

Pieniacze, krzykacze, mohery. Pięknego języka państwo z PO używacie opisując mieszkańców. 11:32, 04.12.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MikiMiki

17 20

Przecież Ci ludzie tak się zachowują, krzyczą bluzgaja nie dają dojść do słowa, obrażają kupców. Byłam na spotkaniu i jestem w szoku , brak jakiejkolwiek kultury zaś ludzie z bazarku - wielki szacun. 14:13, 04.12.2017


hulkbusterhulkbuster

14 10

Trudno się dziwić, że ludziom puszczają nerwy jak się ich traktuje jak śmieci. 19:20, 04.12.2017


italianoitaliano

21 27

Bazarek na pewno nie jest estetyczną perłą . Problem sprzątania można prosto uregulować mandatami dla zarządcy. Z drugiej strony terany pętli to teraz siedlisko meneli śmierdzące moczem. A zielone tereny pomiędzy Polaka a KEN to jeden wielki wychodek dla psów. Skończy się tak ,że syf zostanie, a bazarku nie będzie. Szkoda , że mieszkańcy Polaka nie potrafią zadbać o swój najbliższy teren już teraz. Rozwiązanie jak zawsze znajdzie jakiś deweloper i powstanie tam jakiś "fajny" blok. 11:47, 04.12.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hulkbusterhulkbuster

18 12

Głupoty piszesz. Jak by problem syfu na bazarze chciano rozwiązać to by go rozwiązano, ale Karczewski twierdzi, że nie bylo sensu robienia czegoś takiego bo i tak siedzieli na walizkach. Tak samo problem meneli też można było rozwiązać o co mieszkańcy wielokrotnie bezskutecznie apelowali. 12:46, 04.12.2017


POPPOP

0 0

Popieram to co napisał italiano, czytając wpisy hulkbuster widać że to "Otwarty Ursynów" wszystkie kochani komentarze macie takie same - gracie tylko pod siebie a nie dla dobra Ursynowa (Po złe , Kępa zły wszystko co opozycja źle - szpital zły nowy dom sztuki zły ect. zmieńcie politykę) 15:38, 15.12.2017


MartaMarta

22 11

Obserwuję zacietrzewienie kupców i się zastanawiam – dlaczego, aż tak zależy im na tej lokalizacji? Prezcież to będzie centrum budowy, zakorkowane miejsce, nikt nie będzie o myślał o chodzeniu na bazar w tym miejscu. Pamiętacie jak metro budowali? Przecież to był wielki dół, syf i malaria. Bazarek poradziłby sobie w innym miejscu. Lepiej niż na tej pętli. 20:38, 04.12.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Miki Miki

11 20

Nie ma innego miejsca tu zmieściło by się wszyscy kupcy . W każdej dzielnicy jest bazarek i to w centrum pomiędzy blokami i nikomu to nie wadzi. 07:14, 05.12.2017


hulkbusterhulkbuster

15 11

Ponawiam pytanie, czy Ty Miki masz jakieś związki z Kępą albo Karczewski, że stawiasz tak kategoryczne tezy "Nie ma innego miejsca tu zmieściło by się wszyscy kupcy" ??? 12:39, 05.12.2017


FilipFilip

28 8

Dziś zatrzymano trzech miejskich urzędników. Korupcja. Nie wierzę, że ktoś robi takie rzeczy, jak likwidacja pętli na rzecz radnego PO za darmo. Musi tu być podwójne dno. 20:40, 04.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Miki Miki

17 19

W tym miejscu i tak powstanie blok a bazarek ma być tymczasowo i nie wiem po co tyle krzyku większość Ursynowian już się dziwi . 07:10, 05.12.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hulkbusterhulkbuster

15 12

Masz jakieś powiązania z obecną kliką okupującą ratusz lub ich zaprzyjaźnioną developerką, że masz takie pewne info? 12:37, 05.12.2017


amam

13 2

W poniedziałek 4 grudnia około 15.00 na przystanku , który miał służyć za nową pętlę dla autobusów na przeciwko biurowca Natpol stała laweta która przywiozła samochody do salonu p Bołtowicza , a dwa oczekujące autobusy blokowały ul. Płaskowickiej stojąc poza zatoką . Tak wygląda nowa organizacja po likwidacji pętli przy Polaka 18:59, 05.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

issaissa

10 16

targowisko to nie jest "prywatny interes" bo korzysta z niego wielu mieszkanców ursynowa, wystarczy spojrzec co tam się dzieje w weekend.
A co do estetyki to wystarczy o nią zadbać. Na Kabatach od poczatku funkcjonuje bazarek i nikogo nie razi brzydotą - ponieważ jej nie ma.
Chociaz ma on nieco inny charakter (brak rolnikow ze swoimi produktami) więc ja i tak jeżdże co tydzień "na dolek".
Nie wiem, jaka lokalizacja byłaby najlepsza ale na pewno gdzies na wygwizdów nie beda jeździc ani mieszkańcy, którym (szczególnie starszym) metro bardzo pomaga w podróży, ani sprzedawcy - jesli kupujacych nie bedzie.
I gdzie ja kupie porządne ogorki kiszone czy kapuste?
oraz inne warzywa.
Ale najłatwiej zlikwidować...chociaz przeciez to wlasnie zwolennicy pisu daża do "polskiego handlu". A tymczasem sami wpychacie ursynowian do wszechobecnych, u nas, marketów.
W całej Europie mozna spotkac weekendowe bazary, po ktorych zostaja smieci ale potem przyjeżdżają służby miejskie i sprzątają 01:38, 06.12.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

hulkbusterhulkbuster

12 7

1. To nie jest publiczne targowisko. Kasa za budy / stragany etc leci do kieszonki kolegi burmistrza, radnego z PO.
2. W weekend na bazarku są tłumy, w tygodniu nie ma żywej duszy
3. "Wygwizdowem" pan Karczewski określa lokalizacje przy Arenie Ursynów, czyli przeniesienie bazarku o jakieś pół kilometra? XD
4. Bazarek to nie jest jedyne miejsce na Ursynowie gdzie można dostać świeże ogórki czy kapustę (poczytaj komentarze)
5. Nikt poważny nie mówi o likwidacji bazarku, co najwyżej o przecięciu tego patologiczno-korupcyjnego układu
6. "Sami wpychacie ursynowian do wszechobecnych, u nas, marketów" to też argument żywcem wzięty z pana Karczewskiego (spisek lidla i biedronki wymierzony w tego biednego polityko-przedsiębiorcę)
7. PiS politycznie się nie angażuje w tę sprawę, ale sprawą interesuje się prokuratura
8. Na Ursynowie nie może być weekendowych bazarów, po burmistrz z radnym ostrzą sobie ząbki na konkretny teren i łatwo nie odpuszczą 12:20, 06.12.2017


ObserwatorObserwator

2 4

Rozumiem, że można być sympatykiem tego bazaru, ale taka bezkrytyczność powoduje ból zębów. 11:34, 07.12.2017


issaissa

0 0

hulkbuster, nie znam pana karczewskiego i szczerze, to w zadzie mam kłótnie o bazarek.
Nie mam też informacji kto komu i co daje do kieszeni
Natomiast KAŻDY bazar ma oplaty targowe
Nie znam innego miejsca gdzie mozna kupic dobre produkty od podwarszawskich rolnikow, za rozsadną cenę.
Prywatne warzywniaki to handlarze, zaopatrujący sie przemysłowo, na giełdzie.
Na bazarku są rolnicy i mali wytwórcy, ktorzy sprzedają swoje dobre produkty. Choć, oczywiscie, nie tylko oni. Ale to do nich ustawiaja sie kolejki.
Ja mam samochod i jest mi wszystko jedno, moge podjechac i pod Arenę (pół km???) - choć akurat tam nie widze miejsca do parkowania dla takiej ilości samochodów. Rondo przy Arenie i tak jest non stop zapchane, szczególnie w weekendy, kiedy ludzie jadą do Pulawskiej i obwodnicy. Jeśli jeszcze zjawia się tam samochody do bazarku to sam dojazd będzie gehenną.
A starsi mieszkańcy, którzy z wózeczkami, dojeżdżają metrem, do Areny nie pojadą.
Nie będzie klientów, nie ma bazaru, proste 01:16, 17.12.2017


tomtom

3 0

Zaraz sie okaze, ze mamy wiele halasu o nic, bo od marca zaczna sie obowiazkowe wolne niedziele. Co z handlem na bazarach? Bedzie tylko sobotni/jednodniowy? 23:21, 06.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tomtom

8 2

Czy Ursynow - przy okazji budowy i zmian - nie moglby sie "dorobic" hali targowej z prawdziwego zdarzenia? Krytej, ogrzewaniej, itd. Takiej jakie sa we Francji, w Hiszpanii, na Wegrzech, itd. Bez azjatycko-PRLowskich dziadowskich "boksow" jakie porobino takze w nowym Zieleniaku (Ochota), tyko prawdziwej hali targowej. Najblizsza taka jest we Wroclawiu. Rzadko tam bywam, w tym roku okazalo sie, ze bardzo wypiekniala przez ostatnie dziesiec lat. Mozna w niej zrobic zakupy, ale tez zjesc swieze jedzenie, spotkac sie ze znajomymi , itd. (kazda branza ma swoja czesc czy alejke: warzywa/owoce, pieczywo i ciasta, miesa i ryby, bary, winiarnie i kawiarnie itd.). Takie hale targowe "to jest to" dla miasta. Serce dzielnicy. W polskim klimacie brodzenie w blocie, lodzie czy skwarze i kupowanie przemarznietych lub przegrzanych produktow to srednia przyjemnosc... 23:47, 06.12.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

POPPOP

0 0

Ursynów jest bardzo biedną dzielnicą nie stać nas na taką piękna Halę, ale pomysł znakomiyt :) 15:25, 15.12.2017


ObserwatorObserwator

4 3

"Na Ursynowie nie ma innego miejsca pod bazarek! " - to kompletna bzdura. Już teraz miejsce bazarku jest beznadziejne. Nie ma gdzie zaparkować. Bazar powinien być w miejscu, w którym będzie odpowiedni parking i wcale nie musi to być centrum Ursynowa. Tereny od Płaskowickiej / Pileckiego w stronę Auchan są idealne na bazar i parking. 11:33, 07.12.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KRISKRIS

0 0

Przekupy z auchen mogli by odrazu sprzedawać warzywa na straganach, a tak poważnie może powinno się zrobic pożądek z fortepianem i zrobić tam bazarek jak 20 lat temu. Żadna zaproponowana lokalizacja nie jest pożąda - Bazarek szpeci ursynów i tyle czy jest to przy Polaka czy też przy Hali gdzie są wydażenia międzynarodowe w weekendy. Prawda jest taka że gdzie jest bazarek tam jest Bałagan. 15:23, 15.12.2017


issaissa

0 0

>Tereny od Płaskowickiej / Pileckiego w stronę Auchan są idealne na bazar i parking.

chyba nie widziałeś, co tam sie dzieje na jezdni dojazdowej do Auchan, szczególnie w weekendy.
Korek zaczyna sie właściwie juz od ronda.
Świetny pomysł, długo nad nim myslałeś?
01:33, 17.12.2017


KaprykosKaprykos

2 1

Boszzz, jak mnie mierzi te peło..... 12:41, 07.12.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DinoDino

3 1

Już niedługo :) 18:08, 10.12.2017


0%