W przyszłym roku może ruszyć budowa Ciszewskiego-bis - trzeciego, po ul. Rosnowskiego i Płaskowickiej-bis, połączenia dzielnicy Ursynów z dzielnicą Wilanów. Po wielu perturbacjach drogowcy dostali wreszcie pozwolenie na wybudowanie tego kilometrowego odcinka ulicy.
Oś Królewską w Wilanowie dzieli od ul. Ciszewskiego zaledwie tysiąc metrów w linii prostej. Od lat 80. ubiegłego wieku urbaniści planowali więc połączenie obu ulic po Skarpie Warszawskiej. Dziś po wielu perturbacjach jest coraz bliżej do spełnienia się marzeń wielu kierowców - budowa Ciszewskiego bis ma pozwolenie na budowę.
- Budowa może się rozpocząć w przyszłym roku. W listopadzie poprosiłem prezydenta Trzaskowskiego o przyspieszenie finansowania tej inwestycji, radni zatwierdzili ten pomysł w grudniu na sesji budżetowej - mówi burmistrz Robert Kempa.
W budżecie miasta zarezerwowano na tę inwestycję 80 mln złotych. Ale choć pieniędzy nie brakowało, to urzędnicze procedury szły jak po grudzie. Najpierw trzeba było odkupić od właściciela jedną z niezbędnych działek pod budowę ulicy. Negocjacje zakończyły się sukcesem dopiero wówczas, gdy zabrał się za to burmistrz Kempa.
W 2017 roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przygotował projekt, a w kolejnym roku uzyskał decyzję środowiskową. Określa ona m.in. to czy droga będzie uciążliwa dla okolicznych mieszkańców i środowiska naturalnego. Trasa wytyczona została na cennej przyrodniczo Skarpie Warszawskiej, w sąsiedztwie obszaru Natura 2000.
Decyzję środowiskową zaskarżyli mieszkańcy sąsiadujący z przyszłą trasą m.in. ze względu na obawy o nadmierny hałas. Samorządowe Kolegium Odwoławcze co prawda odrzuciło te skargi, ale popełniło błąd proceduralny i samo musiało zwrócić się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego o... uchylenie własnej decyzji. Proceduralny galimatias trwał blisko rok.
Dołożył się do niego w końcówce ubiegłego roku burmistrz Wilanowa, który przy ul. Oś Królewska buduje nową szkołę. Okazało się, że projekt nowej placówki koliduje z projektem ul. Ciszewskiego-bis. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych musiał ustąpić dzielnicowej inwestycji, poprawić swoją dokumentację i ponownie oddać ją do zatwierdzenia.
- Czekamy na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Spodziewamy się jego wydania w czerwcu - mówiła nam w maju Małgorzata Gajewska ze ZMID.
Pozwolenie już jest i otwiera drogę do ogłoszenia przetargu i rozpoczęcia budowy. ZMiD chce go ogłosić w najbliższych miesiącach, a umowę podpisać w końcówce tego roku. Jeśli wszystko by się powiodło, buldożery mogłyby wjechać na plac budowy wiosną 2021 roku, a kierowcy pojechaliby z Ursynowa na Wilanów przedłużoną ul. Ciszewskiego w 2022-2023 roku.
Na odcinku od ul. Kiedacza do al. Rzeczypospolitej do wybudowania jest 1,4 km ulicy. Projekt zakłada jedną jezdnię o szerokości 7 metrów z dwoma pasami ruchu, ścieżkę rowerową, chodniki, odwodnienie oraz oświetlenie.
W maju ursynowski radny Antoni Pomianowski rzucił pomysł, by - z powodu przeciągających się procedur - zrezygnować z udowy przedłużenia Ciszewskiego-bis, a pieniądze przeznaczyć na Park nad POW lub wykupienie gruntów od prywatnych właścicieli na tzw. psiej górce pomiędzy ul. Rosoła, Gandhi i Szolca-Rogozińskiego, gdzie powstał park Polskich Wynalazców.
[ZT]15633[/ZT]
[ZT]14848[/ZT]
[ZT]16275[/ZT]
leon20:04, 03.07.2020
Masakra, mam nadzieję, że pech prześladujący Ciszewskiego bis będzie trwał i do wybudowania tej drogi nigdy nie dojdzie. 20:04, 03.07.2020
Ursynowianka21:34, 03.07.2020
Kolejna informacja pod publiczkę. Naiwni wyborcy dadza się zwabić. 5 lat temu w artykule z czerwca 2015r. na tym portalu pisali: "Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na zaprojektowanie przedłużenia ul. Ciszewskiego. Na razie jednak nie wiadomo kiedy powstanie połączenie Ursynowa z Wilanowem. W planach miasta wciąż widnieje rok 2023". Tempo zawrotne! Burmistrz prosił o przyspieszenie inwestycji, a jeszcze nie dawno portal pisał,że w ogole moze nie dojść do budowy z braku pieniędzy. Coś mi się tu nie zgadza. 21:34, 03.07.2020
REDAKCJA22:09, 03.07.2020
Ursynowianka, nigdy nie pisaliśmy, że może nie dojść do budowy z powodu braku pieniędzy. Bo w planie finansowym miasta te pieniądze są od kilku lat. Coś Ci się pomyliło. 22:09, 03.07.2020
Legionista21:42, 03.07.2020
Wybudowanie 1,4km odcinka 2x2 trwa 2 lata. W Chinach w czasach Covid zbudowali by to w... 2 miesiące 21:42, 03.07.2020
Boom09:43, 05.07.2020
Niestety, ale uzyskanie pozwoleń i uzgodnień trwa dłużej niż sama budowa. I to jest niestety chore. 09:43, 05.07.2020
Legionista12:38, 05.07.2020
ale zobacz, mają już PnB i dalej to wszystko trwa. Projektowanie drogi ok 7-9 m plus budowa kilkanaście miesięcy + okresy zimowe...i tak się u nas buduje krótki odcineczek drogi 12:38, 05.07.2020
Boom13:57, 05.07.2020
Ja tam w artykule widzę 4 lata od projektu do podpisania umowy. Ale założony czas budowy to kpina. 13:57, 05.07.2020
Z Ursynowa05:56, 04.07.2020
Zapytam wprost: po jaką cholerę te kolejne tysiące samochodów z innych dzielnic? Mało jest problemów z autami osób, które na codziennie rano blokują samochodami każde wolne miejsce (chodniki, ulice) na Ursynowie, bo tu przesiadają się do metra? Mało? 05:56, 04.07.2020
jako13:35, 04.07.2020
A po co ty jeździsz do innych dzielnic? No chyba, ze nie ruszasz się z Ursynowa. Daj ludziom żyć człowieku. 13:35, 04.07.2020
Hophop00:36, 06.07.2020
Po jaka cholere te auta z ursynowa w innych dzielnicach? 00:36, 06.07.2020
Nick16:28, 04.07.2020
Może w końcu nie będzie zakorkowanego Rosoła i KEN, może w końcu samochody nie będą przeciskać się lokalnymi objazdami żeby uniknąć korków, może w końcu mieszkańcy lokalnych/polnych dróg nie będą musieli walczyć z szukającym ujścia z dzielnicy ruchem tranzytowym. Może będzie mniej smogu. Może. Ta droga miała być gotowa zanim nasi drodzy włodarze otworzyli ściek komunikacyjny (dla naszego dobra) z Konstancina i Piaseczna. Uwierzę jak zobaczę. 16:28, 04.07.2020
Boom18:31, 04.07.2020
Może w końcu jadąc do Wilanowa lub na Sadybę nie trzeba będzie przepychać się przez Dolinę Służewiecką. 18:31, 04.07.2020
Krzysztof09:13, 05.07.2020
Oczyma wyobraźni widzę, jak Pan radny Pomianowski staje na głowie i robi wszystko, by nie doszło do realizaji tej inwestycji. Jak kładzie się przed koparkami i wciskając dłonie w ziemię krzyczy: nie, nie, nie. Nie dam ani centymetra, bo obiecałem, że ta droga (choć konieczna i planowana zanim powstało "osiedle słowików") nigdy nie powstanie. Pan radny (a idę o zakład) uruchomi rzekomych obrońców przyrody, klimatu i ludzi, którzy napiszą opinie przeciw powstaniu tej ulicy. Zasługi Pana radnego, dostrzeżone zostaną w ratuszu Pana Rafała Trzaskowskiego i inwestycja zostanie wstrzymana pod banalnym pretekstem.
Więc poczekamy i zobaczymy czy znów w Warszawie zwycięży kasta. 09:13, 05.07.2020
Pomianowski14:38, 06.07.2020
Gratuluję bujnej wyobraźni ;) Słuszna uwaga że droga była planowana od dawna - bo właśnie wtedy była potrzebna! 14:38, 06.07.2020
Pepe21:39, 06.07.2020
Panie Radny,
da się jeszcze zablokować budowę tej drogi?
Po do kolejny przejazd? po co niszczenie rezerwatu? 21:39, 06.07.2020
jako21:49, 06.07.2020
@Pomianowski - Może i bujna wyobraźnia u Krzyśka, ale jak się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Czemu tylko mentalnie chce pan blokować inwestycję? Chłopaki w puszczy do drzew się przykuwają, to i pan mógłby dać przykład jak blokować inwestycje. Śmiało! 21:49, 06.07.2020
Krzysztof 23:36, 06.07.2020
Szanowny Panie radny Pomianowski. Pańska postawa niezbicie dowodzi, że tam gdzie ma Pan osobisty interes, to Pana zaangażowanie jest imponujące. Pisze Pan:... TO WTEDY BYŁA POTRZEBNA.... Pan kpi ? Czy rznie przysłowiowego głupa ? Powiem Panu tak: Dla mieszkańców Ursynowa, powinien Pan zrzec się mandatu radnego - bo hamulcowy dla tej inwestycji nam jest niepotrzebny ! 23:36, 06.07.2020
Ryszard3210:48, 05.07.2020
To najlepsze połączenie Ursynowa z Wilanowem. Ulica powinna powstać już ze 20 lat temu. Plany były. Deweloper budujący osiedle obok na skarpie doskonale wiedział o przyszłej Ciszewskiego, mieszkańcy też, ale liczyli na udane protesty kosztem innych (ludzie przy KEN czy Wąwozowej też przecież mieszkają). 10:48, 05.07.2020
Hophop00:41, 06.07.2020
Powinno. Ale niestety bedzie tylko po jednym pasie, a standardem w tak duzym miescie powinny byc po minimum dwa pasy w kazda strone. Ale fakt, lepsze to niz nic. Teraz czas na ogloszenie decyzji o przedluzeniu belgradzkiej do pileckiego. 00:41, 06.07.2020
Boom06:54, 06.07.2020
Hophop, nie pisz bredni. Droga będzie miała po dwa pasy ruchu. 06:54, 06.07.2020
Pomianowski14:39, 06.07.2020
~Boom to nieprawda, proszę sobie przeczytać szczegółową koncepcję planowanej inwestycji, Ciszewskiego-bis ma mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę. 14:39, 06.07.2020
Tom13:09, 06.07.2020
To będzie katastrofa dla Wilanowa znów zabetonują kawał terenu biologicznie czynnego który chłodnie wody opadowe. Podczas nasilających się burz Potok Służewiecki nie da rady odprowadzić wód opadowych jeszcze z Ciszewskiego Bis to wszystko spowoduje zalanie obszaru Mokotowa do Al. Wilanowskiej i Wilanowa do Rzeczpospolitej jak nie dalej. Ciekawe kto odpowie za ten stan podczas powodzi. 13:09, 06.07.2020
jako21:45, 06.07.2020
ojoj, wytyczenie przedłużenia Ciszewskiego spowoduje zalanie Mokotowa i Wilanowa??? I pewnie Wisła wyleje. czyżby istniał tajny plan spuszczania deszczówki z Ursynowa na Wilanów Ciszewskiego? A, to po to budują tą ulicę. Teraz wszystko jasne. 21:45, 06.07.2020
Guru9113:38, 06.07.2020
Ta droga jest planowana od 30 lat. Wilanów będzie mógł w końcu korzystać z usług na Ursynowie i z metra. Autobus można puścić. Ktokolwiek protestuje nie rozumie chyba potrzeb miasta. 13:38, 06.07.2020
denzel14:51, 06.07.2020
I kolejna ingerencja w Rezerwat przyrody Skarpa Ursynowska, zabetonujmy całą skarpę i zróbmy tam autostradę ...
po co ta ulica skoro będzie przejazd Wilanów - Ursynów przy obwodnicy. 14:51, 06.07.2020
jako21:43, 06.07.2020
masz jakieś wielkopańskie potrzeby. Po co ci autostrada na skarpie, skoro będziesz ja miał na obwodnicy? 21:43, 06.07.2020
kika20:32, 06.09.2020
Na wieś trzeba Słoiki i wtedy bedzie dobrze. Zieluno tam i do krów bliżej... 20:32, 06.09.2020
zdrowy rozsądek10:28, 17.07.2020
Proponuje zabetonować każdy obszar zielony na Ursynowie i tam gdzie się da zrobić drogę, pod każdym blokiem, żeby było sprawiedliwie. Wytnijmy wszystkie drzewa i uduśmy się we własnym smrodzie. Chorujmy, szybciej umierajmy, dajmy dzieciom lepsze życie. Czy wygoda nie przesłania ludziom zdrowego rozsądku? Proponuje jechać do Mikoszewa i zobaczyć ujście Wisły do Zatoki Gdańskiej a dla leniwych obejrzeć bajkę Wall-e. 10:28, 17.07.2020
Minus00:07, 05.07.2020
8 5
Minus minus minus 00:07, 05.07.2020