Zamknij

Budowa POW. Autobusy wracają na dawne trasy, ale nie wszystkie

07:25, 11.07.2021 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 22:47, 11.07.2021
Skomentuj ZTM ZTM

Powrót linii 136 i 503 na dotychczasowe trasy w obu kierunkach, wycofanie 192 z Dereniowej oraz skierowanie 195 aż na Belgradzką, a 504 pojedzie prosto jak strzała ulicą Stryjeńskich na Kabaty. Od poniedziałku - po czterech latach przerwy - autobusy na Imielinie wracają na swoje dawne trasy, choć nie wszystkie. ZTM zdecydował się na kilka zmian. Jak się wydaje, korzystnych dla pasażerów.

O planowanych zmianach pisaliśmy już w kwietniu - wszystkie wcześniejsze nieoficjalne informacje się potwierdziły. Od poniedziałku, 12 lipca - po oddaniu do użytku ronda Krystyny Krahelskiej - na swoje dawne trasy wraca większość autobusów przejeżdżających przez Imielin.

Zmiany polegają głównie na przywróceniu tras sprzed rozpoczęcia budowy POW. I tak linie 136 i 503 mają wrócić odpowiednio na Cynamonową i Dereniową w obu kierunkach. Autobusy te zawracać będą na rondzie Krahelskiej.

Będą też korekty

Linia 192 zostanie wycofana z Dereniowej, a skierowana na Pileckiego. To nowe rozwiązanie. - Ma ono na celu postulowaną przez mieszkańców poprawę połączenia osiedli w rejonie skrzyżowania Płaskowickiej i Pileckiego ze stacją Metro Imielin - argumentuje ZTM. Przypomnijmy, niedawne zmiany na trasie linii 179 spowodowały, że autobusy te nie dowożą już pasażerów do tej stacji. 192 nie wróci na Lanciego.

Co z linią 195, która od paru miesięcy znów jeździ ulicą Lanciego? Od poniedziałku pojedzie Stryjeńskich i zawracać będzie ul. Belgradzką i Lanciego. Dlaczego aż tam?

- Wynika to z wykorzystania już przez linię 503 możliwości postoju na przystanku na Płaskowickiej po zachodniej stronie skrzyżowania z al. KEN, umożliwiającym zawracanie na rondzie Krahelskiej - tłumaczy ZTM. To oznacza, że 195 zostanie wycofana z ul. Cynamonowej, ale - przypomnijmy - wróci tam dwukierunkowo 136.

504 migiem przez Stryjeńskich na Kabaty

Linia 504 nie wróci na dawną trasę. Zamiast skręcić z Dereniowej w Płaskowickiej, a później z alei KEN w Belgradzką, wciąż będzie jeżdzić prosto ulicą Stryjeńskich aż do Wąwozowej i Osiedla Kabaty. Zadowoleni z takiego obrotu z pewnością będą mieszkańcy Wyżyn i zachodniej części Kabat.

ZTM wprowadził też pewne zmiany w układzie przystanków - np. w ich numeracji, uruchamia też kilka nowych przystanków - m.in. dodatkowy dla linii 136 obok bazarku. O szczegółach piszemy pod zamieszczonym niżej schematem.

Schemat tras autobusów od 12 lipca:

136: MŁYNÓW – … – Cynamonowa – F. Płaskowickiej – NATOLIN PŁN (powrót: NATOLIN PŁN. – F. Płaskowickiej – rondo K. Krahelskiej – F. Płaskowickiej – Cynamonowa – I. Gandhi – Dereniowa – … – MŁYNÓW),

192: METRO WILANOWSKA – … – Cynamonowa – I. Gandhi – rtm. W. Pileckiego – F. Płaskowickiej – al. Komisji Edukacji Narodowej – Przy Bażantarni – … – OS.KABATY,

503: KONWIKTORSKA – … – J. Rosoła – I. Gandhi – Dereniowa – F. Płaskowickiej – rondo K. Krahelskiej – F. Płaskowickiej – NATOLIN PŁN (powrót: NATOLIN PŁN. – F. Płaskowickiej – Dereniowa – I. Gandhi – … – KONWIKTORSKA)

Ponadto dotychczasowa trasa objazdowa dla linii 504: OS.KABATY – al. Komisji Edukacji Narodowej – Wąwozowa – Stryjeńskich – Dereniowa – J. Ciszewskiego – rtm. W. Pileckiego – Puławska – … – DW.CENTRALNY, stanie się trasą stałą.


Zmiany przystankowe:

Uruchomienie przystanku: NATOLIN PŁN. 06, zlokalizowanego na zewnętrznym chodniku dawnej pętli autobusowej na ul. Płaskowickiej przed rondem K. Krahelskiej ok. 40 metrów za przystankiem NATOLIN PŁN. 08

Wznowienie funkcjonowania przystanków:

  • STRYJEŃSKICH 03, zlokalizowany na ul. Płaskowickiej za skrzyżowaniem z ul. Dereniową w kierunku ronda Krahelskiej. Przystanek będzie obowiązywał jako stały dla linii 192 w kierunku krańca OS.KABATY oraz dla linii 503 w kierunku krańca NATOLIN PŁN.
  • BRACI WAGÓW 01, zlokalizowany na ul. Płaskowickiej za skrzyżowaniem z ul. Braci Wagów w kierunku ronda Krahelskiej. Przystanek będzie obowiązywał jako stały dla linii 192 w kierunku krańca OS.KABATY oraz jako warunkowy dla linii 503 w kierunku krańca NATOLIN PŁN.
  • NATOLIN PŁN. 01, zlokalizowany na ul. Płaskowickiej przed skrzyżowaniem z ul. Lanciego w kierunku ul. Rosoła. Przystanek będzie obowiązywał jako warunkowy dla linii 136 w kierunku krańca MŁYNÓW
  • NATOLIN PŁN 02 wraz ze zmianą numeru na 08, zlokalizowany na zewnętrznym chodniku dawnej pętli autobusowej na ul. Płaskowickiej przed rondem K. Krahelskiej. Przystanek będzie obowiązywał jako krańcowy dla linii 136
  • MIGDAŁOWA 02, zlokalizowany na ul. Lanciego za skrzyżowaniem z ul. Migdałową w kierunku ul. Płaskowickiej
  • LANCIEGO 03, zlokalizowany w zatoce na ul. Lanciego za skrzyżowaniem z ul. Belgradzką w kierunku ul. Płaskowickiej

Utrzymany zostaje przystanek CYNAMONOWA 02. Przystanek będzie obowiązywał jako stały dla linii 136 w kierunku krańca NATOLIN PŁN. Utrzymany będzie też przystanek MIGDAŁOWA 01.

W celu uporządkowania numeracji istniejących przystanków w ramach zespołu przystankowego NATOLIN PŁN. wprowadzone zostają następujące zmiany w numeracji:

  • dotychczasowy przystanek NATOLIN PŁN. 02, zlokalizowany na ul. Płaskowickiej przed rondem K. Krahelskiej w kierunku zachodnim na zewnętrznym chodniku dawnej pętli autobusowej, zmienia numer na NATOLIN PŁN. 08
  • dotychczasowy przystanek NATOLIN PŁN. 11, zlokalizowany na al. KEN za rondem K. Krahelskiej w kierunku ul. Indiry Gandhi, zmienia numer na NATOLIN PŁN. 04
  • dotychczasowy przystanek NATOLIN PŁN. 12, zlokalizowany na al. KEN za rondem K. Krahelskiej w kierunku ul. Belgradzkiej, zmienia numer na NATOLIN PŁN. 03
  • dotychczasowy przystanek NATOLIN PŁN. 14, zlokalizowany na ul. Płaskowickiej za rondem K. Krahelskiej w kierunku ul. Stryjeńskich, zmienia numer na NATOLIN PŁN. 02
  • dotychczasowy przystanek krańcowy NATOLIN PŁN. 64, zlokalizowany na ul. Płaskowickiej za rondem K. Krahelskiej w kierunku ul. Stryjeńskich, zmienia numer na NATOLIN PŁN. 22

Zlikwidowany zostaje przystanek CYNAMONOWA 52

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(7)

~gonzo~gonzo

25 5

A to po zakończeniu prac nad POW to pętla autobusowa nadal będzie zajęta przez syfiasty bazar? Przecież obecna lokalizacja bazaru miała być TYLKO TYMCZASOWA. 08:24, 11.07.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JPRDLEJPRDLE

18 7

Ale wicie, rozumicie kolega karczeski musi z czegoś żyć a przesiedleniec z Wielkopolski ma takie dobre serduszko więc w dudzie z kierowcami zbiorkomu... 08:36, 11.07.2021


reo

OlgaOlga

17 8

Świetnie, ze 504 bedzie dalej jezdzic wzdłuż Stryjenskich, zamiast krążyc po całym Natolinie.
Tylko mogliby jeszcze zlikwidowac to idiotyczne przewężenie w stronę Płaskowickiej, bo tu sie traci sporo czasu, a jak sie skończą home officy to znowu bedą giga korki:( 08:32, 11.07.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

polpol

11 16

Kiedyś ,zanim nie było przewężenia i świateł zginął w tym miejscu młody chłopak ,bo jakiemuś burakowi za kierownicą bardzo się śpieszyło.
Mieszkam przy tym przewężeniu i jakoś specjalnych korków nie widzę.
Może lekkie przytkania przez godzinę ok 8 rano.
A autobus jak najbardziej niech sobie jeździ 09:21, 11.07.2021


Forza ItaliaForza Italia

9 11

A dlaczego nie ma logicznego połączenia Belgradzkiej z Pileckiego? To by rozładowało korki na Stryjeńskich, Kenie i Rosoła 08:42, 12.07.2021


Mr.Mr.

10 6

Słabo z tym 504. Na Stryjeńskich nie ma przystanku pomiędzy "Stryjeńskich" a "Os. Wyżyny", po co ma tamtędy jeździć. Tylko po to, żeby czasowo wyglądało lepiej... 15:40, 11.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkankamieszkanka

0 3

Słabo,że z Os.Wyżyny w stronę Metra Natolin zostało już tylko 179 15:18, 13.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%