Powrót linii 136 i 503 na dotychczasowe trasy w obu kierunkach, wycofanie 192 z Dereniowej oraz skierowanie 195 aż na Belgradzką, a 504 pojedzie prosto jak strzała ulicą Stryjeńskich na Kabaty. Od poniedziałku - po czterech latach przerwy - autobusy na Imielinie wracają na swoje dawne trasy, choć nie wszystkie. ZTM zdecydował się na kilka zmian. Jak się wydaje, korzystnych dla pasażerów.
O planowanych zmianach pisaliśmy już w kwietniu - wszystkie wcześniejsze nieoficjalne informacje się potwierdziły. Od poniedziałku, 12 lipca - po oddaniu do użytku ronda Krystyny Krahelskiej - na swoje dawne trasy wraca większość autobusów przejeżdżających przez Imielin.
Zmiany polegają głównie na przywróceniu tras sprzed rozpoczęcia budowy POW. I tak linie 136 i 503 mają wrócić odpowiednio na Cynamonową i Dereniową w obu kierunkach. Autobusy te zawracać będą na rondzie Krahelskiej.
Linia 192 zostanie wycofana z Dereniowej, a skierowana na Pileckiego. To nowe rozwiązanie. - Ma ono na celu postulowaną przez mieszkańców poprawę połączenia osiedli w rejonie skrzyżowania Płaskowickiej i Pileckiego ze stacją Metro Imielin - argumentuje ZTM. Przypomnijmy, niedawne zmiany na trasie linii 179 spowodowały, że autobusy te nie dowożą już pasażerów do tej stacji. 192 nie wróci na Lanciego.
Co z linią 195, która od paru miesięcy znów jeździ ulicą Lanciego? Od poniedziałku pojedzie Stryjeńskich i zawracać będzie ul. Belgradzką i Lanciego. Dlaczego aż tam?
- Wynika to z wykorzystania już przez linię 503 możliwości postoju na przystanku na Płaskowickiej po zachodniej stronie skrzyżowania z al. KEN, umożliwiającym zawracanie na rondzie Krahelskiej - tłumaczy ZTM. To oznacza, że 195 zostanie wycofana z ul. Cynamonowej, ale - przypomnijmy - wróci tam dwukierunkowo 136.
Linia 504 nie wróci na dawną trasę. Zamiast skręcić z Dereniowej w Płaskowickiej, a później z alei KEN w Belgradzką, wciąż będzie jeżdzić prosto ulicą Stryjeńskich aż do Wąwozowej i Osiedla Kabaty. Zadowoleni z takiego obrotu z pewnością będą mieszkańcy Wyżyn i zachodniej części Kabat.
ZTM wprowadził też pewne zmiany w układzie przystanków - np. w ich numeracji, uruchamia też kilka nowych przystanków - m.in. dodatkowy dla linii 136 obok bazarku. O szczegółach piszemy pod zamieszczonym niżej schematem.
Schemat tras autobusów od 12 lipca:
136: MŁYNÓW – … – Cynamonowa – F. Płaskowickiej – NATOLIN PŁN (powrót: NATOLIN PŁN. – F. Płaskowickiej – rondo K. Krahelskiej – F. Płaskowickiej – Cynamonowa – I. Gandhi – Dereniowa – … – MŁYNÓW),
192: METRO WILANOWSKA – … – Cynamonowa – I. Gandhi – rtm. W. Pileckiego – F. Płaskowickiej – al. Komisji Edukacji Narodowej – Przy Bażantarni – … – OS.KABATY,
503: KONWIKTORSKA – … – J. Rosoła – I. Gandhi – Dereniowa – F. Płaskowickiej – rondo K. Krahelskiej – F. Płaskowickiej – NATOLIN PŁN (powrót: NATOLIN PŁN. – F. Płaskowickiej – Dereniowa – I. Gandhi – … – KONWIKTORSKA)
Ponadto dotychczasowa trasa objazdowa dla linii 504: OS.KABATY – al. Komisji Edukacji Narodowej – Wąwozowa – Stryjeńskich – Dereniowa – J. Ciszewskiego – rtm. W. Pileckiego – Puławska – … – DW.CENTRALNY, stanie się trasą stałą.
Zmiany przystankowe:
Uruchomienie przystanku: NATOLIN PŁN. 06, zlokalizowanego na zewnętrznym chodniku dawnej pętli autobusowej na ul. Płaskowickiej przed rondem K. Krahelskiej ok. 40 metrów za przystankiem NATOLIN PŁN. 08
Wznowienie funkcjonowania przystanków:
Utrzymany zostaje przystanek CYNAMONOWA 02. Przystanek będzie obowiązywał jako stały dla linii 136 w kierunku krańca NATOLIN PŁN. Utrzymany będzie też przystanek MIGDAŁOWA 01.
W celu uporządkowania numeracji istniejących przystanków w ramach zespołu przystankowego NATOLIN PŁN. wprowadzone zostają następujące zmiany w numeracji:
Zlikwidowany zostaje przystanek CYNAMONOWA 52
~gonzo08:24, 11.07.2021
A to po zakończeniu prac nad POW to pętla autobusowa nadal będzie zajęta przez syfiasty bazar? Przecież obecna lokalizacja bazaru miała być TYLKO TYMCZASOWA. 08:24, 11.07.2021
Olga08:32, 11.07.2021
Świetnie, ze 504 bedzie dalej jezdzic wzdłuż Stryjenskich, zamiast krążyc po całym Natolinie.
Tylko mogliby jeszcze zlikwidowac to idiotyczne przewężenie w stronę Płaskowickiej, bo tu sie traci sporo czasu, a jak sie skończą home officy to znowu bedą giga korki:( 08:32, 11.07.2021
pol09:21, 11.07.2021
Kiedyś ,zanim nie było przewężenia i świateł zginął w tym miejscu młody chłopak ,bo jakiemuś burakowi za kierownicą bardzo się śpieszyło.
Mieszkam przy tym przewężeniu i jakoś specjalnych korków nie widzę.
Może lekkie przytkania przez godzinę ok 8 rano.
A autobus jak najbardziej niech sobie jeździ 09:21, 11.07.2021
Forza Italia08:42, 12.07.2021
A dlaczego nie ma logicznego połączenia Belgradzkiej z Pileckiego? To by rozładowało korki na Stryjeńskich, Kenie i Rosoła 08:42, 12.07.2021
Mr.15:40, 11.07.2021
Słabo z tym 504. Na Stryjeńskich nie ma przystanku pomiędzy "Stryjeńskich" a "Os. Wyżyny", po co ma tamtędy jeździć. Tylko po to, żeby czasowo wyglądało lepiej... 15:40, 11.07.2021
mieszkanka15:18, 13.07.2021
Słabo,że z Os.Wyżyny w stronę Metra Natolin zostało już tylko 179 15:18, 13.07.2021
JPRDLE08:36, 11.07.2021
18 7
Ale wicie, rozumicie kolega karczeski musi z czegoś żyć a przesiedleniec z Wielkopolski ma takie dobre serduszko więc w dudzie z kierowcami zbiorkomu... 08:36, 11.07.2021