Zamknij

BUDOWA POW: Tak idą prace w tunelu. Czy skończą się do czerwca? FOTO

16:43, 14.01.2021 Redakcja Haloursynow.pl
Skomentuj GDDKiA/K. Nalewajko GDDKiA/K. Nalewajko

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chwali się pracami w tunelu POW pod Ursynowem. - Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 89 procent - informują drogowcy i zapewniają, że w II kwartale kierowcy pojadą tunelem.

W tunelu przybywa betonu. Widac to na zdjęciach i filmiku zaprezentowanym przez GDDKiA. W północnej nawie tunelu ułożono już 1 km podbudowy betonowej, czyli tej warstwy, która znajdzie się bezpośrednio pod betonem cementowym, po którym będą jeździć samochody - dokładnie takiej samej jak na dwóch oddanych już odcinkach POW między węzłami Lubelska i Wilanów.

- Zakończono już wypełnianie ścian żelbetowych, budowę przejść awaryjnych oraz wnęk pod urządzenia przeciwpożarowe. Kontynuowane są prace związane z budową chodników oraz elementów betonowych odwodnienia liniowego. Ściany tunelu pokrywane są powłoką antykorozyjną, a pod sufitem montowane są wentylatory strumieniowe - poinformowała Małgorzata Tarnowska ze stołecznego oddziału GDDKiA.

ZOBACZ, CO SIĘ DZIEJE W TUNELU POD URSYNOWEM:

A co się dzieje na powierzchni?

Drogowcy przygotowują do uruchomienia rond na skrzyżowaniu alei KEN i ul. Płaskowickiej. Trwa tam układanie krawężników i chodników. Podobnie jest przy ul. Rosoła. 

- Na ul. Płaskowickiej, w kierunku ul. Branickiego, na lewej jezdni wykonana została warstwa ścieralna nawierzchni, natomiast pomiędzy ulicami Rosoła i Cynamonową ułożono podbudowę z kruszywa - informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.

Na dwóch łącznicach w węźle Puławska, gdzie istniejąca trasa łączy się z nowo budowaną, ułożono warstwę ścieralną. Dobiega końca budowa obiektu, w którym będzie się mieściło Centrum Zarządzania Tunelem, a docelowo także Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem. W jego pomieszczeniach w styczniu pojawią się pierwsze elementy wyposażenia. Finiszują prace związane z budową stacji wentylatorowych i transformatorowych przy obu portalach tunelu.

Po wschodniej stronie tunelu, pomiędzy obiektami biegnącymi nad ul. Ledóchowskiej i projektowaną przez m.st. Warszawa ul. Rzeczypospolitej, w 100 proc. została ułożona nawierzchnia betonowa i kończone jest układanie nawierzchni bitumicznej.

Tunel pod Ursynowem o długości ok. 2,3 km, prowadzi m.in. pod I linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane zostaną drogi ewakuacyjne o szerokości 1 metra.

Budowę ursynowskiego odcinka POW, który liczy 4,6 km, prowadzi firma Astaldi. Umowa została zawarta w listopadzie 2015 roku. Koszt to ok. 1,2 mld złotych. Wszystkie trzy odcinki POW to koszt ok. 4,4 mld, z czego 1,95 mld dołożyła Unia Europejska.

ZOBACZ ZDJĘCIA PRAC W TUNELU (źródło: GDDKiA/Krzysztof Nalewajko):

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(15)

Miało być DO MARCA!Miało być DO MARCA!

15 12

Jak to "prace skończą się do czerwca"? Przecież to wszystko miało skończyć się DO MARCA. 18:05, 14.01.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

HH

9 7

Nie chyba w polowie roku mielu oddac tunel. 19:31, 14.01.2021


BoomBoom

10 8

Aby oddać tunel do ruchu w połowie roku to prace budowlane muszą się zakończyć koło marca. Potem będą trwały długie odbiory techniczne, bo tunel z instalacjami wymaga szczegółowej kontroli (zabezpieczenia) i nie da się puścić ruchu drogowego w trybie przejezdności, jak to robiono na przykład na A2. 08:50, 15.01.2021


ss

3 3

tak, pamiętamy odbiory tunelu Wisłostrady - tam strażacy odbierali na podstawie aktualnych interpretacji przepisów a nie zatwierdzonej dokumentacji... 09:11, 15.01.2021


TaxTax

2 1

Dokładnie, termin jest do końca marca - następnie są odbiory. 10:59, 15.01.2021


reo

TtTt

14 10

A czy oni moga tam pracowac w ogole? Przeciez szaleje koronawirus. 19:32, 14.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

koksu 5 gramkoksu 5 gram

6 0

w tunelu nie szaleje bo jeszcze nie przedostał się przez warsty ziemi i betonu ... 23:30, 19.01.2021


W(BJS)W(BJS)

16 4

A CO Z FILTRAMI ? 13:07, 16.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

hahahahahaha

5 1

beda za 10 lat 13:47, 18.01.2021


2BORNOT2B2BORNOT2B

0 1

Filtry na portalach wjazdowych do tunelu*? To jak poruszać się będą samochody?
* normalnie to tędy odbywać się będzie wymiana powietrza. 22:58, 19.01.2021


inż. kurwoskiinż. kurwoski

5 0

a po cholere? to tylko zwiększy koszty kierowniku 23:30, 19.01.2021


Czesio i drużyna.Czesio i drużyna.

3 0

Mam tam robić. tu pytanie: płacą?? 16:06, 16.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ja juz sie napracowaja juz sie napracowa

5 0

zależy, jeśli sie udaje że coś robi to coś tam płaca a jak tylko podpierasz sie o szpadel to połowę , a jak w ogole nie przychodzisz to wcale :/ 23:36, 19.01.2021


puk-pukpuk-puk

0 0

Do końca września 2021 pojedziemy tym tunelem, wcześniej chyba jednak nie. 14:27, 17.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jack OrlandoJack Orlando

0 0

Ciekawe czy ściany tunelu będą otynkowane czy może pomalowane na jakiś kolor czy takie brzydkie z łatanego betonu? Może ktoś wie? 09:56, 28.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%