Zamknij

Burzliwa sesja o "małym objeździe". Radni dociskali, dyrektor GDDKiA wił się jak piskorz

14:58, 15.09.2020 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 15:06, 15.09.2020
Skomentuj GDDKiA GDDKiA

Nadzwyczajna sesja rady Ursynowa. Radni jednogłośnie przegłosowali stanowisko, w którym protestują przeciwko puszczeniu ruchu z trasy POW przez Ursynów, jeszcze przed zakończeniem budowy tunelu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po raz kolejny zaprzeczała, że chce puścić tranzyt, ale potwierdzała, że do końca roku chce uruchomić oba ursynowskie węzły obwodnicy. Wychodzi na to samo - auta poniżej 16 ton wjadą na lokalne ulice.

- Jeszcze raz chciałbym zdementować, że GDDKiA chciała przeprowadzić ruch tranzytowy przez Ursynów - powtarzał Jarosław Wąsowski, p.o. dyrektora stołecznego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na wtorkowej nadzwyczajnej sesji radnych dzielnicy.

Tyle, że nikt mu nie uwierzył, a z każdą kolejną minutą sesji rady stawało się jasne, że auta z trasy S2 będą mogły wjechać na "mały objazd" ursynowskiego tunelu.

O planach puszczenia ruchu, zanim ruszy tunel, pisaliśmy już w poprzedni poniedziałek. Wykonawca ursynowskiego odcinka obwodnicy firma Astaldi złożyła taką koncepcję w urzędzie miejskim. Mowa w niej o uruchomieniu dwóch ursynowskich węzłów trasy S2 do końca 2020 roku. To oznaczałoby, że ruch z obu stron wleje się na lokalne ulice Ursynowa - ul. Gandhi, Rosoła czy Płaskowickiej. Pod oknami mieszkańców może przejeżdżać dodatkowo kilkadziesiąt tysięcy aut dziennie.

Na sesji dyrektor Wąsowski powtarzał, że pismo Astaldi już nie obowiązuje, a firma wysłała 10 września "sprostowanie".

Dopytywany jednak przez radnych o definicję tranzytu, którego rzekomo drogowcy nie chcą wpuszczać na Ursynów, wił się w odpowiedziach jak piskorz. Ostatecznie w żadnej z nich nie zdementował naszych informacji, że kierowcy aut poniżej 16 ton wjadą na Ursynów zarówno od strony wschodniej, jak i zachodniej. Jedyny konkret? Zapewnienie, że na długo przed wjazdem do Warszawy kierowcy ujrzą komunikat informujący o nieczynnym tunelu.

- Halo, kierowco dzieje się coś niedobrego, nie wjeżdżaj do Warszawy, wjedź na duży objazd. A mały objazd będzie dla tych, którzy mimo to wjadą do Warszawy - objaśniał jego działanie p.o. dyrektora warszawskiego oddziału generalnej dyrekcji.

Co to jest ruch tranzytowy?

Wąsowski próbował przekonywać radnych, że uruchomienie dwóch węzłów ursynowskich oraz - w pierwszej kolejności - mostu na Wiśle będzie ułatwieniem dla mieszkańców Ursynowa. 

- Państwo posługujecie się nazwą "ruch tranzytowy", jakich pojazdów ten ruch dotyczy? Nie będzie żadnego ruchu czy ruchu tylko poniżej 16 ton? Gdzie jest ta granica ruchu tranzytowego? - dociskał radny KO Robert Wojciechowski.

- Pojazdy powyżej 16 ton, nawet w tej chwili, nie mają możliwości wjazdu na teren Warszawy, chyba, że mają specjalną przepustkę - odpowiadał dyrektor.

Po chwili dopytywał burmistrz Ursynowa Robert Kempa, wyraźnie poirytowany brakiem jasnej odpowiedzi. - Jaka jest definicja tranzytu? Jakiekolwiek auta? Czy nie będą jeździły tylko pojazdy powyżej 16 ton?

- Odwrócę pytanie. Czy pojazdy przejeżdżające z Wilanowa do Ursynowa to jest ruch tranzytowy czy nie? Ta przeprawa ma służyć również Państwu! - mówił p.o. dyrektora GDDKiA w Warszawie. 

Tak wyglądała cała sesja nadzwyczajna poświęcona problemowi puszczenia ruchu na POW z ominięciem tunelu.

- Kierowca jadący z Poznania do Lublina będzie miał 2 kilometry w korku do przejechania (lokalnymi ulicami Ursynowa - dop. redakcja). Dla niego to będzie pikuś, tylko ja dojeżdżając z Kabat do mamy na Imielinie, samochodem już nie wyjadę. Nieodpowiadanie na to pytanie też jest odpowiedzią - kwitował radny Wojciechowski.

- Nie sądzę, aby kierowcy z Lublina wybierali trasę przez Ursynów. Nikt, świadomie nie będzie wybierał tej drogi, tylko pojedzie, tak jak jeździł. Przewidujemy jeszcze system zarządzania ruchu, który zostanie uruchomiony razem z tunelem. Kierowcy dostaną informacje wcześniej - ripostował dyrektor z GDDKiA.

- Gwarantuję, że spora część "kozaków" będzie "kozaczyła" i będą próbowali do momentu, aż rozbiją się o korki na Ursynowie, Wilanowie i Mokotowie. Spora część kierowców nic z tych informacji o nieczynnym tunelu robić sobie nie będzie - odpowiadał Tomasz Sieradz.

- Jako kierowca, dojeżdżając do Przyczółkowej i mając do wyboru: pojechać 4 km prosto do węzła Ursynów Zachód, czy do Dolinki Służewieckiej, to zapewniam, że każdy normalny kierowca, posługując się internetową nawigacją, przejedzie przez Ursynów - stwierdził burmistrz Robert Kempa.

- W chwili obecnej dzielnica nie jest zaopatrywana? Czy nie ma dostaw do sklepów, szpitali? Tak czy inaczej ten ruch się odbywa - odpowiadał dyrektor Wąsowski.

Park, filtry i odcinkowy pomiar prędkości

GDDKiA zapewniała, że jej celem jest jak najszybsze zakończenie budowy POW. Dopytywana przez radnego Macieja Antosiuka z Projektu Ursynów o to, czy będzie blokowała przekazanie miastu terenu nad tunelem pod budowę parku linearnego, zaprzeczyła.

- Myśmy wielokrotnie prosili i czekali na stanowisko władz miasta i dzielnicy. Nie otrzymaliśmy go. A od tego zależała m.in. konstrukcja tunelu. Nie uzależniamy przekaznaia terenu od wprowadzenia rozwiązań komunikacyjnych - powiedział Jarosław Wąsowski.

Radni mają też obawy o dużą liczbę wypadków w tunelu, pytali o możliwość wprowadzenia odcinkowego pomiaru prędkości na trasie obwodnicy.

- Nam zależy na odcinkowym pomiarze prędkości. Ale jest niuans. Nie jest to zależne od GDDKiA, tylko od Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Myślę, że sfinalizujemy te rozmowy. Bez takiego systemu ciężko jest zarządzać ruchem, gdy dozwolona prędkość jest tak często nieprzestrzegana - mówił dyrektor.

Padły też pytania o filtry spalin, ale niczego nowego nie usłyszeliśmy. - Analiza porealizacyjna będzie wykonana w rok po zakończniu budowy. Jeśli ta analiza wykaże, że trzeba takie działania podjąć, to my to zrobimy - odpowiadał przedstawiciel generalnej dyrekcji.

Radni przyjęli stanowisko w sprawie koncepcji puszczenia ruchu z trasy POW przez Ursynów do czasu uruchomienia tunelu. Zagłosowali jak jeden mąż - bez względu na opcję polityczną. Sprzeciw ma trafić do GDDKiA oraz do prezydenta stolicy.

Niewykluczone, że będzie ciąg dalszy rozmów z GDDKiA na posiedzeniach komisji radnych. Organizacje społeczne przeciwne "małemu objazdowi" tunelu rozważają też po sięgnięcie po bardziej drastyczne środki nacisku - zorganizowanie protestów i blokady dróg.

TREŚĆ STANOWISKA UCHWALONEGO PRZEZ RADĘ URSYNOWA:

Południowa Obwodnica Warszawy (POW) składa się m.in. z odcinków drogi ekspresowej S2 biegnącej na terenie dzielnic: Ursynów (odcinek A wraz z tunelem), Wilanów (odcinek B) i Wawer (odcinek C). Budowa tunelu jest znacznie opóźniona względem pozostałych odcinków. Z informacji upublicznionych  przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wynika, że zakończenie budowy drogi ekspresowej na odcinkach naziemnych A, B i C nastąpi do końca 2020 r., ale planowany termin oddania do użytku tunelu, przewidziany jest najwcześniej w II kwartale 2021 roku. 

Z uwagi na opóźnienie w budowie tunelu, GDDKiA planuje częściowo otworzyć drogę ekspresową S2 POW i przeprowadzić przez lokalny układ komunikacyjny Ursynowa ruch samochodowy (tranzyt do 16 ton). Ma to stanowić czasową organizację ruchu w celu zapewnienia przejezdności pomiędzy węzłami Ursynów Zachód i Ursynów Wschód.

Rada Dzielnicy Ursynów wyraża stanowczy sprzeciw wobec takiej koncepcji. Realizacja zaproponowanego układu drogowego jest niebezpieczna dla mieszkańców oraz doprowadzi do paraliżu komunikacyjnego zarówno dzielnicy Ursynów, jak i okolicznych – Wilanowa i Mokotowa.

Lokalny układ drogowy dzielnicy Ursynów nie jest przystosowany do przyjęcia wewnątrz dzielnicy ruchu tranzytowego z drogi ekspresowej S2 POW (szacowanego na kilkadziesiąt tysięcy samochodów). Wobec stwierdzonych już opóźnień inwestycji, trudno dać wiarę, iż wskazywane obecnie przez GDDKiA terminy oddania tunelu do użytku, zostaną dotrzymane. Istnieje ryzyko, że mieszkańcy Ursynowa i użytkownicy trasy zostaną z tymczasowym rozwiązaniem znacznie dłużej, niż wskazują deklaracje.   Na tej, proponowanej przez GDDKiA, atrapie układu komunikacyjnego znajduje się aż 11 placówek oświatowych, w tym 7 przy ul. Gandhi z przejściami dla pieszych bez sygnalizacji. Realizacja takiej organizacji ruchu oznaczałaby narażenie pieszych uczestników ruchu drogowego (w tym dzieci), na zagrożenie zdrowia i życia.

Rada Dzielnicy Ursynów  zwraca uwagę, że zaproponowana przez GDDKiA koncepcja tymczasowa,  stoi w sprzeczności z wcześniejszymi zapewnieniami, że budowane odcinki drogi ekspresowej S2 POW wraz z tunelem, zostaną oddane do użytku w całości, a nie etapami. Celem takiego podejścia było uniknięcie dodatkowych uciążliwości dla społeczności lokalnych, czy to Ursynowa, czy innych dzielnic Warszawy. Dlatego też w ocenie Rady, aktualne propozycje GDDKiA, stanowią rażące naruszenie umowy społecznej.

Ponadto Rada Dzielnicy Ursynów z niedowierzaniem i niepokojem przyjmuje informacje, które pojawiły się w doniesieniach medialnych, jakoby brak akceptacji ze strony m.st. Warszawy propozycji GDDKiA, oznaczał brak zgody na przekazanie terenu nad tunelem POW pod budowę tzw. parku linearnego. Rada Dzielnicy Ursynów domaga się od GDDKiA zaprzeczenia, iż takowe stwierdzenia miały miejsce. Taki sposób prowadzenia rozmów przez instytucje publiczne byłby niedopuszczalny i stanowił by naruszenie powszechnie obowiązujących standardów. Budowa parku nad tunelem POW jest dla mieszkańców dzielnicy Ursynów i m.st. Warszawy priorytetowa, a jego realizacja nie będzie możliwa bez przejęcia przez m.st. Warszawa terenu nad tunelem.

Biorąc powyższe po uwagę, Rada Dzielnicy Ursynów zwraca się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o odstąpienie od pomysłu skierowania przez dzielnicę Ursynów ruchu tranzytowego z naziemnych części drogi ekspresowej S2 POW. Apelujemy o otwarcie wszystkich odcinków drogi ekspresowej S2 POW (A, B i C) w jednym czasie i zgodnie z deklarowanymi terminami.

Jednocześnie Rada Dzielnicy Ursynów zwraca się do Biura Polityki Mobilności i Transportu m.st. Warszawy o negatywne zaopiniowanie koncepcji przedstawionej przez wykonawcę GDDKiA, dotyczącej czasowej organizacji ruchu na terenie Ursynowa.

[ZT]15599[/ZT]

[ZT]15579[/ZT]

[ZT]15543[/ZT]

[ZT]15558[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(44)

RemekRemek

4 17

O bieda akcja otwartych już im plastusie szabelkę z rka wytracili, nunu 15:15, 15.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jotjot

17 2

A jak już chcesz zaistnieć, to może po polsku coś napisz? 16:14, 15.09.2020


reo

ss

8 9

a definicja "normalny kierowca" ??
bo z rządzącymi dzielnicą to sprawa jest jasna 15:57, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoomBoom

24 12

Przy takiej postawie gddkia trzeba się pytać o podstawowe definicje, bo komunikaty mają jak paski na TVP Info. Ciekawe gdzie byli jak na pustym placu budowy hulał wiatr, a robota stała. 18:02, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zwykły obserwatorzwykły obserwator

15 4

Niezła maskirowka, cuzamen do kupy sparaliżowali Ursynów (jedni POW, drudzy 30cm krawężniki, organizacja ruchu, czerwona wszechfala, słupeczki+płoteczki+kamuleczki) i teraz dobiją dzielnice - operacja warta cysterny szampana, hi, hi. 18:18, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MartaGMartaG

4 11

Nie martwcie się, nie puszcza przez Ursynów bez tunelu. Ludzie by im nie pozwolili na taki paraliż. To zwykły Fake News proszę państwa :) 20:03, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

facepalmfacepalm

16 8

to niech gdaka otworzy sobie węzeł, ale niech ursynów nie otwiera swojego odcinka Gandhi i pozostawi bariery na wysokości Alternatywy/Pustułeczki. Przecież nie będzie tranzytu to nie będzie z tego kłopotu. 21:01, 15.09.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

5 0

A w przypadku awaryjnego zamknięcia tunelu już po jego otwarciu. Którędy pojadą samochody jak nie Gandhi? 11:22, 16.09.2020


issaaissaa

0 0

~Obserwator, ale ze co? przewidujesz "awarie" co tydzień? miesiac?
Awaria to awaria, nie norma. Tymczasem GDKiA chce wprowadzic rozwiazanie "awaryjne" na stałe, na kilka miesiecy, a znajac nasze realia - na kilka lat. 14:52, 23.09.2020


Warszawiak (bardzo jWarszawiak (bardzo j

10 4

NO PASARÀ . 21:20, 15.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

malgosia1973malgosia1973

0 1

Kto/co ma nie przejść? Użyłeś liczby pojedynczej. A tu chyba cały czas o samochodach w liczbie mnogiej. 10:28, 16.09.2020


WściekłaWściekła

12 9

Gdzie jest ta petycja otwartego Ursynowa? Dawać ją - musi ją podpisać jak najwięcej ludzi z ursynowa! 21:29, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JJ

4 5

Co lepsze : lidl czy biedronka? 21:39, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stoperanstoperan

19 18

Sam wyjdę na Ghandi i będę powolnym przechodzeniem tam i z powrotem blokował przejście dla aut z rejestracjami niewarszawskimi. Podobna metodologię zastosowali onego czasu górale pod Poroninem, jak im chcieli zakopianke puścić tunelem i sprzedaż przydrożnych oscypków i innych wiktuałów ograniczyć. . Wtedy tamta akcja im pomogła. 22:21, 15.09.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kierowcakierowca

12 14

A przy okazji będziesz blokował auta z rejestracjami warszawskimi.
Czyli wkurzysz wszystkich. I chyba tylko ty będziesz zadowolony - z samego Siebie a dokładniej z braku logiki w Swoich działaniach 08:24, 16.09.2020


ObserwatorObserwator

6 10

A od kiedy wszyscy mieszkający na Ursynowie muszą mieć warszawskie rejestracje??? Idąc w drugą stronę to widziałem kiedyś z Zakopanem zakopiańska taksówkę z rejestracją z Warszawy. 11:15, 16.09.2020


Inny punkt widzeniaInny punkt widzenia

14 16

Stałam dzisiaj pół godziny na zawrotce do Puławskiej i widziałam mój blok w odległości 5 minut po otwarciu Węzła Ursynów. Często też jeżdżę do Otwocka i wjazd na nowy most byłby wymarzonym rozwiązaniem. Nie rezygnujmy z otwarcia tych połączeń. One nam też ułatwią życie. 22:22, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie dla tranzytu.Nie dla tranzytu.

18 6

No cóż, Gandhi jest łatwo zablokować i będziemy to robić. A brak filtrów to chamska oszczędność na zdrowiu ludzi. 07:21, 16.09.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kierowcakierowca

8 16

Fajnie wszystko blokować.
Czy jesteś kierowcą? Czy jeździsz zawsze zgodnie z przepisami? Nie kombinujesz za kółkiem?
Patrząc na węzeł Puławska - to idąc Waszymi pomysłami - też powinniście go zablokować - przecież tam gro kierowców łamie przepisy... I to Was nie kłuje w oczy?
A może Sami jesteście tymi kierowcami.
U siebie nie ale gdzie indziej to macie w nosie.... 08:27, 16.09.2020


ObserwatorObserwator

9 7

I zablokujemy autobusy i dojazd do domów??? 11:19, 16.09.2020


KrzysztofKrzysztof

11 16

Radni z lewa i prawa napinają się jakby chodziło o kwestię życia i śmierci.
Nie wnikam w racje stron, bo te można "budować" do granic absurdu.
Przecież wystarczy ograniczyć ruch tą ""przepinką" wyłącznie do pojazdów samochodów osobowych do czasu uruchomienia przejazdu przez tunel POW.
O co tyle krzyku ?
Pseudo cwanicy łamiący wszelkie ograniczenia byli, są i będą. I to na nich swoją skuteczność powinny skupić służby uprawnione do egzekwowania przepisów ograniczających ruch samochodowy dla innych pojazdów z wyłączeniem uprawnionych.
Ale malkontentom, zapewne i to proste rozwiązanie będzie pod górkę. 07:47, 16.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wszystko stoi na glowszystko stoi na glo

11 7

To wystarczy do czego? Chyba do zakorkowania dzielnicy i uniemozliwienia normalnego poruszania sie po niej. Z mieszkancami tej dzielnicy mozna chyba zrobic wszystko wg wladz. Tak jak ponad 2 lata temu mozna bylo puscic ruch tranzytowy z konstancina uliczkami Zaruby i Debego ktore staly na calej swojej dlugosci i uniemozliwialy mieszkancom wyjazd z wlasnego domu. 08:56, 16.09.2020


ZniesmakZniesmak

19 7

Analiza porealizacyjna będzie wykonana w rok po zakończniu budowy. Jeśli ta analiza wykaże, że trzeba takie działania podjąć, to my to zrobimy.... Czyli jaki i gibiący się za nim rojeski kiwający łbem najnormalniej KŁAMALI. 07:53, 16.09.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KrzysztofKrzysztof

23 32

Gdyby Pan Jaki -obrońca polskich spraw w europarlamencie- został wybrany prezydentem Warszawy, to słowa by dotrzymał i na 100% filtry by powstały.
A towarzysz Trzaskowski niczego nie potrafi, poza dbaniem o własne przyjemności. Chcieliśta go na Prezydenta Warszawy, to mata to, co cała Polska i świat słyszy, widzi i czuje.
Dawać przykłady...... tylko po co, jak wszyscy wszystko wiedzą. 08:17, 16.09.2020


AutochtonAutochton

15 1

Taka sama gadka gości z GDDKiA była w przypadku niskich ekranów z kręgów betonowych przy Gawota. Ruch puszczono w 2012 roku. Po pół roku miała być analiza pomiary i ewentualna modyfikacja. Przez 7 lat mieszkańcy tej ulicy walczyli z GDDKiA. Przechodzili kolejne etapy sprawy, by wreszcie w 2029 w ciągu 3 dni żurawiem dołożyli brakujące kilkadziesiąt kręgów i wypełnili ziemią.
Tak samo będzie z filtrami tunelu i innymi rzeczami. Ludzie nie wierzcie tym krętaczom, czego nie zrobią od razu tego będą starać się nie zrobić już w ogóle. 09:24, 16.09.2020


Warszawiak(bardzo juWarszawiak(bardzo ju

6 7

Dlatego nie dałeś przykładów , Krzysiu , bo ich nie ma . Trollować też trzeba umieć . 09:31, 16.09.2020


1010

15 9

Będziemy blokować. Do chodzenia po pasach wystarczy kilka osób !!! 09:09, 16.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

9 12

I zablokujemy mieszkańcom dojazd do domu. 11:16, 16.09.2020


KorbolKorbol

11 1

Tak dla podkręcenia takie info związane z tematem spodziewanego ruchu aut.
""Wiadukty Trasy Łazienkowskiej trzeba zbudować od nowa. "Są w stanie agonalnym"

To nie będzie zwykły remont wiaduktów. Trzeba postawić je od zera. Najpierw drogowcy zburzą jeden wiadukt i ruch puszczą starym. Potem ruch zostanie przełożony na nową estakadę, a stara będzie zburzona i postawiona na nowo.

- Prace zapewne już w terenie ruszą w przyszłym roku i zakładamy, że łącznie z okresem przygotowawczym i z czasem, jaki będzie potrzebny na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, będzie to około 35 miesięcy - informuje Gajewska.

Trasa Łazienkowska to jedna z najpopularniejszych tras w stolicy. Codziennie przejeżdża nią ponad sto tysięcy samochodów. Kierowcy na myśl o skutkach nadchodzącego remontu mówią: "będzie armagedon"." 10:31, 16.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

issaaissaa

0 0

ale o sssooo chodzi???
Trasa łazienkowska ma juz prawie 50 lat i, przy takim natezeniu ruchu, ma prawo do remontu. Niemniej tamten ruch samochodowy w żaden sposob nie przełozy sie na Ursynow. Natomiast mozna by było postawic tymczasowy most zastępczy, jakim był np. most Syreny. Tyle, że to mogłoby sie stac w normalnym kraju a nie psiorskim, gdzie każdy psior tylko łapkami przebiera, jak tu udowodnic "niekompetencje czaskowskiego" i ze sobie "nie radzi". 14:43, 23.09.2020


bella2bella2

7 7

I tak jadą przez Dolinkę Służewiecką i Puławską. 12:13, 16.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekawaCiekawa

7 15

Nie demonizujmy. Te nowe węzły- nam- mieszkańcom Ursynowa- też ułatwią życie. Przez tydzień będzie armagedon- a potem i tak ruch wróci na Dolinkę.
A nam niech otworzą skończone ulice wzdłuż Płaskowickiej- nie wiadomo dlaczego ciągle nieoddane....
Przeżyliśmy kopanie tunelu, przeżyjemy i zjazdy na Ursynów, niech jak najszybciej kończą tą budowę- a widać już światełko w tunelu (POW:))
A jeżeli ta nowa, wysoka budowla przy Straży jest wyrzutem spalin- to już nasz rozegrali. Zbudowali komin do rozpraszania zanieczyszczeń i nigdy na poziomie ziemi nie będą przekroczone dopuszczalne stężenia! 13:51, 16.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

warszawianinwarszawianin

11 4

POW to autostrada, a nie obwodnica. W tunelu, czy nie i tak będzie to gigantyczna fabryka smogu. 19:06, 16.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asdasd

1 0

A teraz rozwiń akronim i zobacz co napisałeś.: "Południowa Obwodnica Warszawy to autostrada, a nie obwodnica." 14:16, 21.09.2020


ktośktoś

4 6

Ursynów sparaliżuje pół Polski przez ich widzimisię. Co za ludzie... 22:13, 17.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BezWęzłówBezWęzłów

1 1

Sprawa jest prosta. Gonić takich egoistów, co tylko pod siebie biorą! Nie powinno być węzłów Urs Zach ani Urs Wschód. Tylko tunel. Wtedy tranzyt jechałby tunelem, a ci a bloków niech się dalej tłuką Puławską, Płaskowickiej, Roentgena i Gandhi etc. Ja, jadąc z Okęcia na Wilanów, nie byłbym wówczas dla nich rozjeżdząjącym im osiedle tranzytem. 10:32, 18.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanJan

0 0

Akurat węzeł wschód połowicznie tylko posłuży mieszkańcom, podobnie jak i zachód. Więc możesz śmiało ograniczyć emisję jadu.
"Węzeł Ursynów Wschód będzie zlokalizowany przy wylocie tunelu pod skarpą, w rejonie ulicy Kokosowej. Podobnie jak węzeł Zachód będzie jednokierunkowy – z Ursynowa można pojechac tylko dalej na wschód, na Ursynów wjechać tylko od strony Wisły." 15:41, 22.09.2020


mestmest

4 1

Trzeba przekonac GDDKiA do prowadzenia prac w tunelu w trybie 24/7 oraz do zwiekszenia liczby pracownikow nawet o kilkaset procent, tak aby tunel zostal otwary jednoczesnie z obwodnica. Slowem metoda chinska: bardzo duzo ludzi, praca non-stop. W 2000 roku Chiny mialy 0 km superszybkich kolei. Dzis maja ich wiecej niz caly swiat razem wziety. Tunel musi byc oddany razem z trasa. 15:31, 20.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wacław JarząbekWacław Jarząbek

1 0

Oczywiście! I tak o powinno być prowadzone od początku. A Dzielnica powinna cały czas, jako gospodarz terenu, monitorować i punktować wykonawcę do GDDKiA. Gołym okiem było widać tempo robót - długie miesiące, kiedy nic się nie działo, np. na zamkniętej Lanciego. A nagle zdziwienie i lament, że jest opóźnienie. Gołym okiem było widać, na samej budowie i na spotkaniach Rady i Zarządu Dzielnicy z Astaldi, niedostateczną mobilizację wykonawcy. A już apogeum było obklejenie całej budowy banerem, jak to bardzo się Astaldi "stara" i przeprasza za opóźnienia 21:52, 24.09.2020


HarryHarry

3 0

Moze i nie byloby takiego problemu, gdyby zrobili Plaskowickiej wg wstepnych planow budowy POW i po dlugosci od Rosola do Polskich drog byly by po 2 pasy ruchu. Nawet bez tranzytu, ilosc samochodow, w porannych godzinach szczytu, bylaby tak duza, ze zablokowalaby caly dojazd do Pulawskiej mieszkancom. Swoja droga, jak juz ktos zwrocil uwage, taki armagedon bedzie tak czy siak, jak cos sie stanie w tunelu i puszcza wszystko gora... 11:01, 22.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MisiekMisiek

1 1

Puszczą a potem TVP będzie pokazywać jak Trzaskowski sobie nie radzi, korki w mieście a ludzie wk..wieni... 18:09, 22.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Freak11111Freak11111

0 0

W dni parzyste będę chodził po przejściu dla pieszych bez sygnalizacji. W jedną i w drugą stronę. Bez przerwy. W nieparzyste będę zatykał rury wydechowe tunelu pow. 17:27, 24.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Realista-123Realista-123

2 0

Z Poznania do Lublina to jeździ taki gigantyczny tranzyt, że ho ho!!! Co za bzdury! Typowe dla POKO. Przecież tu chodzi o ruch typowo miejski i dojazdy do i z Ursynowa!!!!! Żadne TIRy, które akurat można spokojnie zablokować zakazami (i które tak pojadą przez Górę Kalwarię). Chodzi o ruch samochodów osobowych i to ruch miejski. Nie ma żadnego osobowego tranzytu Poznań-Lublin!!!!!! 21:42, 24.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wacław JarząbekWacław Jarząbek

2 0

Przecież wystarczy, żeby Astaldi oddało 200m zamkniętej teraz Płaskowickiej (od Rosoła do Cynamonowej) i po sprawie!!!!! Puścić na te 2 miesiące ruch osobowy prosto Płaskowickiej (a niech stoi tam nawet korek, jak i stał cały czas ostatnie 2 lata), TIRy zakaz wjazdu całodobowy i koniec sztucznego problemu!!!!!!!!!! A my wreszcie będy mieli normalny dojazd na i z Ursynowa do Wilanowa i na drugi brzeg Wisły, bez gigantycznych korków i dokładania kilometrów Dolinką i Trasą Siekierkowską 22:02, 24.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%