Rosnowskiego oddana do użytku. W planach są kolejne połączenia drogowe pomiędzy Ursynowem a Wilanowem. Budowa najważniejszego z nich - przedłużenia ul. Ciszewskiego do Miasteczka Wilanów, być może ruszy w przyszłym roku.
Połączenie Powsina z Kabatami budzi emocje, bo układ komunikacyjny południowej części Ursynowa - zdaniem krytyków tej drogi - nie jest gotowy na przyjęcie dodatkowych aut z Wilanowa. Dzielnica uważa, że armagedonu nie będzie, bo na Ursynów przyjadą ci sami kierowcy, którzy przyjeżdżali do nas już wcześniej. Różnica jest tylko taka, że pojadą komfortową ulicą.
Z punktu widzenia ursynowian dużą ważniejszym połączeniem dwóch dzielnic byłoby położone bardziej na północ przedłużenie ulicy Ciszewskiego aż do Miasteczka Wilanów. Pomiędzy ulicą Kiedacza a aleją Rzeczypospolitej brakuje zaledwie 1,4 km.
W czerwcu tego roku radni przyznali pieniądze wykup niezbędnych gruntów (5,7 mln złotych) a wcześniej Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, który odpowiada za tę inwestycję, zamówił projekt ulicy. W planach inwestycyjnych miasta Ciszewskiego-bis zapisana jest na lata 2020-2023. Burmistrzowie Ursynowa i Wilanowa starają się, by przesunąć te pieniądze już na przyszły rok.
Najpierw jednak musi się zakończyć procedura wydawania decyzji środowiskowej dla nowej inwestycji. Ulica będzie bowiem przebiegać przez skarpę ursynowską - obszar chronionego krajobrazu, w sąsiedztwie obszaru Natura 2000.
- Jesteśmy na etapie postępowania ws. wydania deyzji środowiskowej. Mam nadzieję, że ta decyzja będzie wydana na początku przyszłego roku, co z kolei - jeśli nie będzie odwołań i się uprawomocni - otworzy drogę do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej i realizacji samej inwestycji. Na połączenie ulicy Ciszewskiego i naszej ulicy Oś Królewska na pewno więc jeszcze trochę poczekamy - mówi Ludwik Rakowski, burmistrz Wilanowa.
Większym optymistą jest burmistrz Ursynowa. - Na chwilę obecną idzie wszystko w miarę sprawnie. My jako burmistrzowie będziemy starali się doprowadzić do przesunięcia środków finansowych na wcześniejsze lata. Wszystko wskauzje na to, że termin rozpoczęcia w 2018 roku jest realny - przekonuje Robert Kempa.
Ciszewskiego-bis będzie ulicą kategorii lokalnej, z jedną jezdnią o szerokości 7 metrów (z dwoma pasami ruchu), po jednej stronie powstanie ścieżka rowerowa, a po obu - chodniki, odwodnienie oraz oświetlenie.
Niewykluczone więc, że Ciszewskiego szybciej połączy Ursynów z Wilanowem niż planowana w ramach Południowej Obwodnicy Warszawy ulica Płaskowickiej-bis, która ma powstać razem w obwodnicą - do 2020 roku. Rada dzielnicy Ursynów w poprzednich kadencjach aż 9 razy występowała do miasta z wnioskiem o budowę Ciszewskiego-bis w pierwszej kolejności, przed innymi połączeniami.
Kazimierz10:14, 21.12.2017
Korek z dolinki przejdzie na Ciszewskiego, jak nic 10:14, 21.12.2017
Obserwator12:56, 21.12.2017
Mam nadzieję że budowa Ciszewskiego nie zostanie zaprojektowana prosto w mogile Powstańców Warszawy i stojąca nad nią wierzbe płacząca. Swoją drogą mogiła jest chyba coraz bardziej zapomniana. 12:56, 21.12.2017
karol16:00, 21.12.2017
To nie jest mogiła. 16:00, 21.12.2017
klara19:59, 21.12.2017
Nareszcie coś się zaczęło dziać na naszym kochanym Ursynowie ! 19:59, 21.12.2017
Okoliczniak20:16, 22.12.2017
"być może ruszy w przyszłym roku"
Uwierzę jak zobaczę koparki. 20:16, 22.12.2017
Klikacz00:25, 12.01.2018
Jak już mają robić przedłużenie Ciszewskiego to niech je zrobią ale po dwa pasy w każdym kierunku, tak jak to jest na Ursynowie a nie wąską uliczkę z jedną jezdnią w dwóch kierunkach na której będą wieczne korki. 00:25, 12.01.2018
klara19:58, 21.12.2017
3 2
Jasneeeeeee. Mordor będzie skręcał na Ursynów, żeby wrócić do Trasy Siekierkowskiej ? Bez czarnowidztwa ! 19:58, 21.12.2017