Zamknij

Co z tą Rosnowskiego? Ursynów czeka, Wilanów też niegotowy

07:38, 20.10.2017 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 22:26, 22.10.2017
Skomentuj SK SK

Na przełomie listopada i grudnia przejedziemy ulicą Rosnowskiego z Kabat do Powsina - zapowiada burmistrz. Kierowcy nie wierzą, bo inwestycja już kilka razy złapała poślizg. Wbrew pozorom do otwarcia połączenia z Ursynowem nie jest gotowy także Wilanów. Wkrótce ma się za to rozpocząć przebudowa Relaksowej, która jest niezbędna do uruchomienia nowego połączenia.

Nowa ulica Rosnowskiego na Ursynowie to zaledwie 200 metrów - od Relaksowej do nowo wybudowanej Korbońskiego na Wilanowie. Całość ma stanowić wygodne połączenie między Kabatami a Powsinem i zakończyć mękę kierowców, którzy dziś jeżdżą prowizorycznym zjazdem przy ul. Rzekotki.

Problemów z inwestycją było tyle, jakby budowano autostradę. Najpierw z niewyjaśnionych powodów miasto nie chciało wydać pozwolenia na budowę - procedura trwała ponad 6 miesięcy. Gdy buldożery pojawiły się na budowie, na przeszkodzie stanęło gniazdo sójki, które w okresie ochronnym mieszkańcy wypatrzyli na jednym z drzew. 

Problemy z przetargami

Prace ruszyły dopiero w maju, i choć ulicę wybudowano w kilka tygodni (teraz drogowcy kończą ustawianie ekranów akustycznych), do jej otwarcia potrzeba jeszcze przebudowy ul. Relaksowej, którą kierowcy pojadą dalej. Brakuje dosłownie kilkudziesięciu metrów, by połączyć ulice.

Poszerzenie tej ulicy (wraz z budową drugiej nitki kabackiego odcinka ul. Rosoła i przebudową skrzyżowania z Wąwozową) jest w planach od lat, ale nie było na to pieniędzy. Gdy w 2015 roku się znalazły i wydawało się, że prace zostaną zsynchronizowane z budową Rosnowskiego, pojawiły się problemy. Po przeciągających się pracach projektowych, dopiero na początku tegorocznych wakacji dzielnica ogłosiła przetarg. Okazało się, że wykonawcy chcą 16 mln złotych a dzielnica w budżecie ma tylko 12 mln. Przetarg unieważniono.

Drugi przetarg ogłoszono po dwóch tygodniach, wyłączając z niego poszerzenie Rosoła. Ale sytuacja się powtórzyła - jedyna firma, która zgłosiła się do udziału w przetargu zażądała prawie 10 milionów, o pół miliona więcej niż zakładała dzielnica. Tym razem przetargu nie odwołano, a burmistrz zdecydował o zwiększeniu budzetu inwestycji o 560 tys. złotych. 

- Podpisaliśmy umowę na poszerzenie Relaksowej, budowę skrzyżowania z Rosnowskiego i przebudowę skrzyżowania Relaksowej z Wąwozową - mówi Robert Kempa. Prace mają ruszyć dopiero po podpisaniu umowy z miejskimi wodociągami, bo konieczna jest przebudowa rur. - W przyszłym tygodniu mam nadzieję, podpiszemy i tę umowę - mówi burmistrz.

Rosnowskiego przejezdna przed końcem roku?

Gotowa jest już tymczasowa organizacja ruchu na Relaksowej. Wykonawca - firma Falbruk - tak zaprojektowała prace, że ulica ma być przejezdna. Najpierw kierowcy będą jeździć po starej zwężonej nitce, bo roboty będą trwały na budowie nowej. Potem ruch będzie się odbywał po nowo wybudowanych uliczkach odbarczeniowych po wschodniej stronie Relaksowej - sama ulica zostanie zamknięta, np. skręt bezpośrednio z Wąwozowej będzie niemożliwy. Część ruchu od strony Kabackiej będzie wówczas odbywać się przez ul. Dembego. Szczegóły organizacji ruchu i terminy wkrótce przedstawimy na Haloursynow.pl.

Co ciekawe dzielnica obiecuje, że właśnie dzięki dobrze zaplanowanej organizacji ruchu, na przełomie listopada i grudnia uda się włączyć do ruchu nową ul. Rosnowskiego. Kierowcy będą mogli wjechać w nią, gdy gotowa będzie druga nitka Relaksowej. Pytanie czy Wilanów będzie gotowy? 

Korbońskiego (tak nazywa się ulica po stronie Wilanowa) jest już gotowa, ale trwają jeszcze odbiory techniczne, a ostatnio po obfitych opadach zapadł się fragment ścieżki rowerowej. Najwyraźniej są też problemy z odprowadzaniem wód opadowych, bo podczas ulew nowa ulica została zalana.

- Czekamy na wydanie pozwolenia na użytkowanie. Przewidujemy termin do połowy listopada - mówi Elwira Wiechecka z urzędu dzielnicy Wilanów, zapewniając nas, że odbiory się nie przedłużają.

Jeśli więc przebudowa Relaksowej się nie opóźni, połączenie zostanie oddane do użytku tak jak planuje Ursynów - w trybie "przejezdności". Wszystkie prace mają zakończyć się do końca roku. Wówczas droga zostanie oficjalnie oddana do użytku - w styczniu wyjadą na nią autobusy. 

Wiosną natomiast ma się rozpocząć poszerzenie ostatniego odcinka ul. Rosoła - od Wąwozowej do Jeżewskiego. Czyli inwestycja, która w planach dzielnicy miała być gotowa do końca roku, ale - ze względu na problemy ze znalezieniem wykonawcy - także opóźni się o pół roku.

ZOBACZ STAN ROBÓT NA ROSNOWSKIEGO:

[ZT]8700[/ZT]

[ZT]8882[/ZT]

[ZT]7654[/ZT]

[ZT]7596[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(25)

aa

34 33

i dobrze! im później tym lepiej. Dłużej będzie spokój! 13:51, 20.10.2017

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

goostav234goostav234

22 14

A co nie stać cie na samochód i został ci tylko rowerek? To dobrze im później powstaną jakieś wasze chore maziaje na jezdni tym lepiej a po wyborach zacznie sie kasowanie tych rowerackich głupot 15:20, 20.10.2017


hrabiahrabia

11 28

Oczywiscie, ze dobrze. Otwarcie tej drogi w ogole powinno byc zablokowane przez Ursynow do czasu otwarcia prawdziwego polaczenia z Wilanowem. Polaczenie z Powsinem sluzy wylacznie mieszkancom Powsina, Konstancina, okolic GK itp. i bez innych, docelowych polaczen drogowych (POW, Ciszewskiego) zdewastuje Kabaty. 08:35, 23.10.2017


JanJan

27 8

A gdzież to można znaleźć klasyfikację na połączenia docelowe i te niecelowe? Czy decyduje o tym jedynie odległość od własnego bloku? Kolejny głos Kabat? 16:57, 23.10.2017


tubylectubylec

8 7

Do Jana: Po co nazywać to połączenie pod Lasem Kabackim połączeniem Ursynowa z Wilanowem? To połączenie pod Lasem nie usprawni połączenia obu sąsiadujących dzielnic. Przykład: niedługo zostanie oddany do użytku Szpital Południowy na Ursynowie, a mieszkańcy Wilanowa chcąc dojechać do tego szpitala będą mieli dwie drogi: 1/ tak jak obecnie przez Mokotów, czyli zatłoczoną Doliną Służewiecką, 2/ odległym od centrów obu dzielnic wybudowanym połączeniem pod Lasem Kabackim.
Inna sprawa: dojazd Wilanowian do metra. Jakby przedłużono na wschód ul. Ciszewskiego, to sprawa byłaby prosta, bo w pobliżu skrzyżowania ul. Ciszewskiego z al. KEN jest wybudowany za 17 mln parking "Parkuj i jedź", który stoi pusty, a w pobliżu jest stacja metra Stokłosy. To "połączenie dzielnic" nie będzie służyć mieszkańcom tych dzielnic, tylko mieszkańcom Konstancina i okolicznych miejscowości nie leżących w granicach Warszawy.
Niestety, to połączenie jest budowane z podatków mieszkańców Warszawy! 09:05, 29.10.2017


aa

3 5

do goostav234: mam auto i mam rower chociaż nie wiem co z tym tematem ma wspólnego rowerek. Chore maziaje na jedni? likwidowanie ścieżek dla rowerów? Człowieku! leczysz kompleksy bo nie dostałeś na komunię rowerka i do tej pory nie opanowałeś umiejętności jazdy na rowerze? Ta droga mieszkańcom Kabat i Ursynowa jest potrzebna jak wrzód na d..... . Żeby ułatwić dojazd mieszkańcom Powsina, Piaseczna i GK utrudnia się życie mieszkańcom Warszawy. Korki, wypadki, spaliny i inny syf będą mieć ludzie pod oknami. 11:50, 30.10.2017


goostav234goostav234

3 5

Do budy roweraku! i nie udawaj że stać cie na samochód 14:22, 30.10.2017


aa

2 1

do goostav234: masz coś do powiedzenia na temat czy jesteś tylko internetowym trolem, który pisze jakieś pierdy kiedy tylko sołtys włączy wf-fi na wsi? 12:51, 31.10.2017


reo

alisterkabatalisterkabat

36 10

To dewastująca tę część Kabat inwestycja. Wezmą nas w "kleszcze" - z jednej strony tunel i autostrada (bez filtrów?) w odległości 1.5 km - z drugiej wysyp aut i tranzyt od strony Góry Kalwarii, Konstancina itp. A Bur - Mistrz zachwycony... bo pewnie za kilka lat będzie gdzie indziej.
14:51, 20.10.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MisioMisio

17 7

Jak za kilka lat? Niech już za rok będzie gdzie indziej. 19:24, 20.10.2017


m.m.

7 1

np. w willi w Konstancinie. 13:59, 26.10.2017


tubylectubylec

42 40

Ursynowianie wyjdą na tym "jak Zabłocki na mydle". Cały ruch z Konstancina i okolic będzie się teraz przetaczał przez Ursynów. Ursynowianie będą mieli tylko więcej spalin, większy tłok na ulicach, a jeszcze się zwiększy jak rozkręci się na dobre budowany metodą odkrywkową tunel Południowej Obwodnicy Warszawy.
Przez Ursynów w najbliższych latach z południa na północ mają być tylko trzy przejazdy: Rosoła, al. KEN i Dereniową/Stryjeńskich. Jak to się wszystko pomieści?
Zamiast, tak jak chcieli mieszkańcy Ursynowa i Wilanowa, przedłużyć ul. Ciszewskiego na wschód, aż do al. Rzeczypospolitej, żeby połączyć centra obu sąsiadujących dzielnic, to wybudowano połączenie pod samym Lasem Kabackim, z którego mieszkańcy Ursynowa i Wilanowa nie będą korzystać wcale lub bardzo sporadycznie. 16:14, 20.10.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ASAASA

28 16

Ursynów nie czeka. Ursynów tego połączenia nie chce, ale co zrobić skoro BURMISTRZ CHCE! 22:52, 20.10.2017


JanJan

27 6

Proszę nie wypisywać bzdur, za przedłużeniem Ciszewskiego optowali głównie nowi mieszkańcy Wilanowa. Mieszkańcy Kabat gardłowali za Ciszewskiego, tylko ze złudną (jak się okazało) nadzieją, że kiedy powstanie Ciszewskiego Bis, to może nie będzie połączenia z Powsinem na Kabatach. 16:53, 23.10.2017


sarasara

29 28

To bardzo dobre wiadomości 19:21, 20.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MiKiMiKi

42 41

Ta droga to TRANZYT przez Ursynów dla mieszkańców Konstancina, Powsina czy Góry Kalwarii i innych do Centrum, na Mokotów czy do Domaniewskiej i tamtejszych biur. Po co takie połączenie. Kabaty zalane zostaną tranzytem, a parking przy Tesko będzie całkowicie zapchany. Zatrzymać tą budowę do czasu wykonania POW, a dla Wilanowa i Ursynowa przedłużyć Ciszewskiego. 22:47, 20.10.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanJan

30 9

Argumentacja słuszna, ale niekonsekwentna. Skoro Rosnowskiego nie jest potrzebna mieszkańcom Ursynowa, to dlaczego inaczej ma być z Ciszewskiego. Moralność Kalego widać w rozumowaniu: "połączenie owszem, byle dalej od mojego domu". 16:45, 23.10.2017


UrsynowianinUrsynowianin

36 33

Ursynów wcale NIE CZEKA na tę inwestycję. Sprawi one, że jeszcze więcej chamusiów z swoich terenówkach będzie rozjeżdżać ludzi na KEN-ie. 11:35, 21.10.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hrabiahrabia

16 7

Zgadzam sie, ze ta droga jet wbrew mieszkancom Ursynowa. Ale dlaczego "chamow w terenowkach", prostaku? Nie stac cie na terenowke czy masz jakies kompleksy? 08:37, 23.10.2017


ZaqZaq

15 10

Pewnie ojciec ziemię na wsi sprzedał i kupił mieszkanie na Ursynowie a na terenówkę już nie starczyło więc stąd ta awersja do innych kierowców 11:06, 23.10.2017


JanekJanek

31 28

Bardzo się cieszę. W końcu po ponad 27 latach oczekiwania władza realizuje obietnice. Droga była na planach z lat 80 i w końcu będzie oddana do użytkowania. 15:12, 21.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Robert Robert

26 16

Znowu obsuwa. Kiedy wreszcie będziemy normalnie wyjechać z tej dziury? 17:53, 22.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcabc

32 10

droga jest potrzebna bo dolina I pulawska stoja w korkach wiec bedzie cos od poludnia jakas alternatywa choc w jedna strone I tak ruch tam idzie 14:48, 23.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SKSK

12 34

Najpierw zrobić ul. Ciszewskiego, a nie robić tranzyt przez Kabaty. Będzie POW i to powinno wystarczyć. 18:23, 23.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WilanówWilanów

1 4

Pieprzeni egoisci z Ursynowa... macie metro więc musicie się liczyc z tym aby ułatwić do niego dojazd innym ludziom, nieważne czy warszawiakom czy niewarszawiakom, więc każde polaczenie to krok w kierunku cywilizacji! Co innego, że to akurat jest najmniej potrzebne z tych trzech planowanych połączeń Wilanowa z Ursynowem... w każdym razie gdyby nie cholerne protesty, ta ulica powstałaby już dawno i zaczęłaby się już może budowa Ciszewskiego bis. A tak i tak powstanie co ma powstać tylko przez was pajace wszystko się przeciąga!! 00:39, 10.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%