Zamknij

Czym jest i jakie formy może przybierać reklama zewnętrzna?

19:54, 01.01.2019 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 19:55, 01.01.2019
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Reklama jest bardzo ważnym aspektem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Pozwala bowiem skutecznie zwiększyć rozpoznawalność firmy i marki, dotrzeć z jej ofertą do szerokiego grona odbiorców oraz podnieść wyniki sprzedażowe. Szczególne znaczenie we współczesnych działaniach marketingowych posiada reklama zewnętrzna. Czym jest reklama zewnętrzna i jakie są jej najważniejsze formy?

Reklama zewnętrzna – stały element krajobrazu wielkich miast

Reklama zewnętrzna to według definicji reklama, która występuje poza miejscem zamieszkania konsumentów. Mówiąc o niej bardzo często spotkamy się także z terminami outdoor, OOH (skrót od „out of home”) lub po prostu reklamą outdoorową. Podstawowym zadaniem reklamy zewnętrznej jest docieranie oraz utrwalanie w świadomości odbiorców jej przekazu w chwilach, kiedy znajdują się oni poza swoim domem.

Reklama zewnętrzna na dobre zadomowiła się w wielkich miastach. Z nośnikami reklamowymi, które zaliczają się do reklamy zewnętrznej spotykamy bowiem praktycznie na każdym kroku. Aby zwiększyć szanse na dotarcie do konsumentów oraz zachęcenie ich do zakupów lub wykonania pożądanej przez reklamodawcę czynności, nośniki reklamy zewnętrznej najczęściej umieszczane są w widocznych miejscach. Natykamy się na nie m. in. podczas spacerów na deptaku w centrum miasta, w czasie zakupów w centrum handlowym, a także podczas postoju na czerwonym świetle na ruchliwej ulicy.

Formy reklamy zewnętrznej – jakie nośniki są najczęściej wykorzystywane?

Reklama zewnętrzna może przybierać różnorakie formy. Zaliczamy do niej m. in. billboardy, plakaty, afisze, citylighty, szyldy i wiele innych, które łączy ze sobą umiejscowienie w dobrze widocznych miejscach na terenie miasta, przy ulicach, w parkach oraz wszędzie tam, gdzie na co dzień przebywają ludzie – potencjalni odbiorcy przekazu reklamowego. Omówmy pokrótce najważniejsze z form reklamy zewnętrznej.

Reklama wielkoformatowa to forma reklamy zewnętrznej, którą najczęściej umieszcza się na ścianach budynków np. w czasie ich remontu lub renowacji. Aby reklama zaliczała się do kategorii wielkoformatowych jej powierzchnia powinna wynosić co najmniej 1000 m2. Zaletą reklamy wielkoformatowej jest przede wszystkim jej rozmiar, który pozwala na zapoznanie się z treścią przekazu reklamowego wszystkim przechodniom przebywającym w jej sąsiedztwie.

Inną formą reklamy zewnętrznej, którą spotykamy praktycznie na każdym kroku są billboardy. Najczęściej umieszcza się je przy ruchliwych ulicach oraz na trasach pozamiejskich z odpowiednim podświetleniem. Billboardy możemy spotkać także na ścianach budynków oraz na słupach. Ich bardziej nowoczesnymi odpowiednikami są z kolei podświetlane citylighty, które z reguły są mniejszych rozmiarów oraz znajdują się głównie na przystankach autobusowych, przy deptakach, w galeriach handlowych i na dworcach.

Reklama zewnętrzna to także mniejsze afisze i plakaty, których zadaniem jest najczęściej informowanie mieszkańców o zbliżających się imprezach kulturalnych oraz wydarzeniach. Przykleja się je w odpowiednio przygotowanych do tego celu miejscach np. na słupach ogłoszeniowych, na ścianach budynków oraz w witrynach. Plakat od afisza zasadniczo różni się bardziej bogatą oprawą graficzną, wykorzystaniem szerokiej palety kolorystycznej oraz wydrukiem na specjalnym papierze plakatowym.

Partnerem artykułu jest portal Reklama oferujący usługę: reklama zewnętrzna - więcej na Reklama.pl.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%