Zamknij

Drogowa rewolucja przy Stryjeńskich. Dziś wieczorem znika rondo, ruch przejmie bypass

07:04, 17.05.2019 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 10:47, 17.05.2019
Skomentuj AŁ/Astaldi AŁ/Astaldi

Kolejne rondo na Ursynowie przechodzi do historii, przynajmniej na rok. Dziś po godz. 22:00 wykonawca Południowej Obwodnicy Warszawy wprowadza zmiany na skrzyżowaniu Płaskowickiej z Dereniową i Stryjeńskich. Znika wlot z ulicy Stryjeńskich, samochody pojadą bypassem. Pojawią się za to światła.

Przygotowania do tej zmiany organizacji ruchu trwały od wielu miesięcy. Kierowcy jeszcze przed końcem ubiegłego roku mogli zauważyć, że drogowcy z Astaldi wylewają asfalt na środku ronda przy Stryjeńskich. Później budowlańcy stopniowo zajmowali kolejne pasy ruchu, by przebudowywać instalacje podziemne.

Dziś wieczorem kolejny etap zmian - najważniejszy dla kierowców. Rondo na skrzyżowaniu ulic Płaskowieckiej, Stryjeńskich i Dereniowej zostanie ostatecznie zlikwidowane, a w jego miejsce wytyczone zostanie tradycyjne skrzyżowanie z sygnalizacją. Zamknięty dla ruchu zostanie wlot ul. Stryjeńskich – ruch będzie odbywał się tymczasową jezdnią, wybudowaną po zachodniej stronie dotychczasowego przebiegu ulicy. Na skrzyżowaniu z bypassem również stanęły światła, które będą sterowały ruchem.

Bypass przebiega pod blokiem przy Kazury 10, czyli budynkiem położonym najbliżej budowy tunelu POW. Kierowcy wyjeżdżający ul. Stryjeńskich z Ursynowa w kierunku centrum obawiają się korków.

- Korki będa po horyzont, jeszcze gorsze niż teraz. Rondo upłynniało jazdę, ze skrzyżowaniem i to takim podwójnym może być gorzej - mówi Hubert.

- Muszą zbudować ten tunel, nie przelecim nad nim, więc niech budują jak najszybciej i zwijają manatki. Jakoś musimy to przetrwać - komentuje inny kierowca Jan.

Jak będzie w rzeczywistości, o tym przekonamy się w poniedziałkowy poranek. Paradoksalnie, nowe skrzyżowanie Płaskowickiej ze Stryjeńskich wielu kierowcom może ułatwić poruszanie się autem, tym bardziej, że ma ono ograniczoną liczbę ramion, będą światła, a likwidowane rondo wielu jeżdżącym - co tu ukrywać - sprawiało problemy.

W związku ze zmianą organizacji ruchu ZTM likwiduje przystanek Stryjeńskich 01, który pojawił się w rejonie Kazury wiele miesięcy temu. Okoliczni mieszkańcy zdążyli się już przyzwyczaić, że linie 192 i 504 zatrzymują się pod ich blokami. Od soboty będą tamtędy tylko przejeżdżać. Najbliższy przystanek dla tych linii to Stryjeńskich 53 - przy Dereniowej lub os. Wyżyny na wysokości Belgradzkiej.

Kiedy kolejny bypass?

Zgodnie z obietnicami sprzed rozpoczęcia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy wykonawca utrzyma przejezdność aut na pozostałych głównych ulicach wylotowych w kierunku południowym, czyli Rosoła i al. KEN. Także w tych miejscach wkrótce powstaną bypassy. Od paru tygodni taki łuk powstaje po wschodniej stronie alei Komisji Edukacji Narodowej. Drogowcy zabrali tam kawałek trawnika i chodnika, by wytyczyć drogę zastępczą. Najpóźniej powstanie bypass wyginający ulicę Rosoła, ale tam prace nad nim jeszcze się nie rozpoczęły. O szczegółach Astaldi poinformuje na co najmniej dwa tygodnie przed ich wprowadzeniem.

ZMIANY NA STRYJEŃSKICH - OD PIĄTKU, 17 MAJA:

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(30)

KorbolKorbol

64 34

Ludzie chcą połączenia Belgradzkiej z Pileckiego, ale chuk to władzę obchodzi, niech stoją i przepalają paliwo, mamy z tego akcyzę! 08:39, 17.05.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

JaroJaro

33 54

Ale są też ludzie, którzy nie chcą połączenia Belgradzkiej z Pileckiego. I rolą władzy jest ważyć interesy/wolę obu grup. I władza to robi. I póki co górę widać bierze głos przeciwników połączenia. I władza się nie kryła z tym, że bliższe jest jej nie robienie łącznika. Zatem, czy to oznacza, że władzy coś nie obchodzi, czy też, że władza zajęła stanowisko? 09:41, 17.05.2019


BB

37 49

Metrem trzeba jeździć, a nie stać w korku jak idiota 10:04, 17.05.2019


II

16 23

Metro + tramwaje + autobusy. 00:31, 18.05.2019


WarszawiakWarszawiak

7 15

Mów za siebie , a nie za ludzi . Ja nie chcę tego połączenia , bo jeszcze więcej samochodów będzie jeździć przez Ursynów tranzytem . 23:45, 18.05.2019


reo

slakucslakuc

29 18

Duża część kierowców to mieszkańcy Powsina, Konstancina, etc. Owszem, lepiej gdyby zostawiali samochody (a z tych miejscowości autobusem do metra nie dojedziesz) i wsiadali do metra. Tylko, że na Kabatach nie ma park&ride. Więc kierowcy jadą dalej bo najbliższe są już za płaskowickiej. Jak, więc mają nie stać w korku jak idioci? 10:39, 17.05.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AnatolAnatol

27 29

Jak to nie dojedziesz? Nie kursują aby jakieś linie z konstancina do m kabaty? 12:03, 17.05.2019


jotjot

18 13

Na Kabatach cały parking Tesco jest zastawiony od rana do późnego popołudnia samochodami przyjezdnych do metra. To samo z okolicznymi uliczkami osiedlowymi. Parking P&R na Stokłosach jest zazwyczaj prawie pusty, wolne miejsca są też na P&R Ursynów, a zastawione są parkingi pod blokami, bo przecież trzeba zaparkować 3 m od wejścia do metra, a od P&R jest pewnie z 50 m dalej i taki hrabia z WGR czy WPI już tyłka nie może ruszyć. A komunikację (autobusy) z metrem to chyba Wilanów, Powsin i Konstancin ma teraz lepszą niż niektórzy mieszkańcy Ursynowa. 14:00, 17.05.2019


JaroJaro

23 2

Żeby P&R miał sens, nie może być w środku osiedla. Ludzie sami pokazują, gdzie powinny być zlokalizowane tego rodzaju inwestycje. Kabaty to jedna z takich lokalizacji - obrzeże miasta, początek linii metra. Ale Kabaty są zabudowane i się jeszcze dogęszczają, dlatego tam nie powstanie P&R. Powstaje za to np. przy Dworcu Południowym i w mojej ocenie nie ma to sensu. Rano największy korek jest na Puławskiej i jeśli ktoś już dojechał autem tą Puławską do Dworca, to dalej też pojedzie śmiało. Jak by na wysokości Lasu Kabackiego zobaczył korek po horyzont i obok zapraszał go parking i linia metra/kolejka, to by się przynajmniej zastanowił... Zobaczcie sobie parking przy PKP Piaseczno - to jest przykład dobrej lokalizacji dla P&R. 14:47, 17.05.2019


mikomiko

19 14

bypass? A ni buspas? 11:05, 17.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PaniOdPolakaPaniOdPolaka

16 21

nie, ignorancie 11:59, 17.05.2019


CC

4 58

Nie będę jeździł metrem z motłochem, jeśli stać mnie na samochód. 11:21, 17.05.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

JaroJaro

50 1

Wiesz, mógłbym napisać, że nie będę jak motłoch stał w korkach, które widzę idąc spokojnie do metra.... Ale nie napiszę, bo po co eskalować takie gównoburze ;-) 11:50, 17.05.2019


CC

34 27

Nie będę jeździł autem jak jakiś debil 25 minut, skoro mogę zatłoczonym metrem, wystając na przystankach z dwiema przesiadkami tylko godzinę, żeby przejechać aż 10 km. W końcu nie mam żadnych obowiązków, mieszkam z żoną i dziećmi u mamusi, wszystko już mam pod nos podstawione jak wracam, jest gitesik, polecam. 11:53, 17.05.2019


CC

32 17

Tylko mi nie mów Jaro, że się dałeś nabrać na ten jego trollowaty wpis, który ma niby nastawiać przeciw kierowcom.
Jak ktoś może jeździć metrem to niech jeździ. Ja też jeździłem jak pracowałem w Centrum. Teraz pracuje na Okęciu, więc jak widzę te debilne wpisy o błogosławionym wpływie tej jednej linii metra z ogonkiem, do tego obrażające innych, to niestety, tylko typ jak o
oderwany od codziennych realnych obowiązków może pisać takie bzdety. 12:02, 17.05.2019


JaroJaro

32 3

Zgodnie z zasadą: żyj i pozwól żyć... Jeden autem, drugi metrem, trzeci rowerem. A władze cisnąć na rozbudowę systemu transportu publicznego. No i w zasadzie na tym powinniśmy zakończyć, ale zawsze trafia się ktoś, kto musi na forum dawać upust własnym fobiom (jawnym i utajonym)... Ktoś wszędzie widzi wieśniaków (węszy swój swego?), inny za całe zło obwinia tych, co przez Ursynów tranzytem. Są też i tacy, wg których za całe zło świata odpowiadają rowerzyści... I gównoburza trwa. A może to tak celowo? Dziel i rządź. Metoda, jak na najwyższych szczeblach: skłócić ich nawzajem, niech mają używanie. Wtedy władza ma spokój... Ale co ja tam wiem... 13:08, 17.05.2019


polpol

6 17

Buraczyno.
To ty jesteś motłochem.
Ułomny mały człowieczku.
Jesteś zerem .
Ułomny umysłowo.
Kolegów to ty pewnie nie masz. 07:43, 18.05.2019


m jak metro - podpowm jak metro - podpow

11 3

Z motłochem? A dlaczegóż to? Przeciez metro to kręgoslup komunikacyjny stolicy. Ale jak czujesz sie lepszy siedzac w korku w jakimś kompakciku 1,6 to spoko - tylko nie blokuj lewego pasa i sygnalizuj zawczasu manewry. 18:03, 18.05.2019


MXMX

8 0

A pieszym coraz dalej do domów po zlikwidowaniu przystanku Stryjeńskich01 i kolejne obejścia 12:25, 19.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TDITDI

5 9

Hulajnoga elektryczna powinna pomóc.Otworzcie się Państwo na nowości:) 15:39, 19.05.2019


malgosia1973malgosia1973

6 1

Ja rozumiem, że wszyscy się jakoś w tych nowych warunkach musimy odnaleźć i dla każdej "frakcji" uczestników ruchu musi się znaleźć czas i miejsce, ale danie zielonego światła jednocześnie pieszym przekraczającym ul Płaskowickiej i samochodom skręcającym z bypasa w lewo, właśnie w ul. Płaskowickiej, to zaprawdę przedni pomysł. Przy ograniczonym ruchu weekendowym kierowcy nie dawali sobie z tym rady, a przepływ samochodów na jednej zmianie świateł był 4, ewentualnie 5. Dobrze, że jutro nie muszę sprawdzać, co tam się będzie działo rano ... 17:07, 19.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hhhh

11 5

skutek taki że Stryjeńskich dziś stoi od Wąwozowej :( 09:21, 20.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TDITDI

3 3

A metro jeździ bidulki 06:45, 21.05.2019


sadsad

4 0

@~TDI w niedziele spotkaliśmy na sacerze starsza panią, taka 80+ - porponuje jej zaproponowac hulajnoge elektryczną. A dla ciebie mam głowadzik... 12:56, 20.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TDITDI

1 1

Chętnie skorzystam 06:44, 21.05.2019


KleofasKleofas

8 2

Dziś rano ...te światła zamiast ronda spowodowały wszędzie na dojazdach korki :-( 13:49, 20.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

krócej znaczy lepiejkrócej znaczy lepiej

1 1

Ronda górą nad klasycznymi skrzyżowaniami z sygnalizacją?! :) Przecież "wszyscy" narzekają na ronda! 09:36, 21.05.2019


9uyt9uyt

3 2

Ciekawe co za światły umysł wymyślił tak idiotyczne rozwiązanie.
Korki po horyzont, w każdą stronę, moze za wyjątkiem KEN->Puławska po poludniu. Dereniowa korek się robił tuż za kościołem po południu, od stronych Auchan Pileckiego zapchana...
I powiedzą "trzeba jakoś to przeżyć" - trzeba było pomyśleć i robić etapami.
Na każdym odcinku rozbabrane... 08:14, 21.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

krócej znaczy lepiejkrócej znaczy lepiej

3 0

Mieszkańcy Warszawy i okolic oraz tranzytowe TIR-y, czekają na zakończenie tej budowy. W systemie o którym piszesz trwałaby dużo, dużo dłużej. Skoro POW ma powstać, to zdecydowanie lepiej aby budowa trwała jak najkrócej. 09:33, 21.05.2019


KorbolKorbol

5 0

I teraz widać jak bardzo potrzebne jest połączenie Belgradzkiej z Pileckiego! Nawet po tymczasowych płytach betonowych 12:45, 21.05.2019


0%