Zamknij

GDDKiA chwali się tunelem POW w budowie. A co z terminami?

09:37, 25.07.2020 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 20:05, 25.07.2020
Skomentuj GDDKiA/K. Nalewajko GDDKiA/K. Nalewajko

Drogowcy chwalą się postępami na budowie tunelu POW na Ursynowie. Wciąż jednak nie podają informacji o tym, o ile budowa tego odcinka trasy S-2 się wydłuży.

Astaldi oddało kierowcom i pieszym ulicę Braci Wagów, po wakacjach, a najpewniej dopiero jesienią, to samo czeka aleję KEN i ul. Lanciego. To, czego nie widać to trwające wciąż prace w tunelu. Budowniczowie przekopali się już przez całą jego długość, a ziemia z jego środka została wywieziona.

- W płycie stropowej do zabetonowania pozostały tylko niewielkie otwory technologiczne (6 z 11), które wykorzystywano do wydobywania ziemi spod stropu, a obecnie dostarczane są materiały do budowy płyty dennej. Płyta denna, którą zaprojektowano na ok. 1/2 długości tunelu, została wykonana w 55 proc., a w kolejnych 20 proc. zazbrojona. Trwają prace związane ze zbrojeniem pozostałej części - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Gotowy jest też cały strop pośredni w najgłębszej części tunelu (po dwóch stronach biegnącego w poprzek tunelu metra) na długości ok. 600 metrów. Przypomnijmy, na tym odcinku tunel jest tak zagłębiony, by przejść pod metrem. Dlatego ma aż dwie "kondygnacje" podziemne. Ta wyższa o powierzchni aż 7,7 tys. metrów kwadratowych pozostanie pustą przestrzenią. Miasto, ze względu na wysokie koszty, nie zdecydowało się na porozumienie z GDDKiA, aby powstał w niej parking publiczny, choć z pewnością w tym rejonie Ursynowa taki obiekt przydałby się.

- Przestrzeń ta będzie pełnić funkcję technologiczną, konstrukcyjną - informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA i dodaje, że nie jest już możliwe przekazanie jej pod cele publiczne.

ZOBACZ PRZEJAZD PRZEZ BUDOWANY TUNEL (źródło: GDDKiA)

W środku tunelu trwa budowa wypełnień ścian żelbetowych, przejść awaryjnych, stropów łukowych, zabudowy chodnikowej. Od zachodniej strony tunelu, czyli od strony Auchan rozpoczęto układanie warstw konstrukcji nawierzchni. W nawie północnej tunelu wykonywana jest stabilizacja podłoża oraz warstwa odsączająca.

Roboty trwają również na powierzchni, bo tunel to zaledwie połowa budowanego przez Astaldi ursynowskiego odcinka POW.

- Na pozostałej części trasy trwają prace związane z układaniem kolejnych warstw nawierzchni przyszłej drogi ekspresowej. Sukcesywnie zasypywane są kolejne segmenty nad tunelem. Prowadzone są roboty odtworzeniowe: humusowanie terenu pod zieleniec przy nowo wybudowanych parkingach pomiędzy ul. Pileckiego, ul. Stryjeńskich, humusowanie i roboty brukarskie w ciągu ul. Płaskowickiej na wysokości  ronda ul. Pileckiego - informuje GDDKiA.

Na ul. Rosoła - na części wyłączonej z ruchu – budowana jest kanalizacja deszczowa. Drogowcy wymieniają też nawierzchnię drogi dojazdowej. Trwają też prace na estakadach na węzłach Ursynów-Zachód (przy skrzyżowaniu Płaskowickiej i Gandhi) oraz Ursynów-Wschód (za skrzyżowaniem Płaskowickiej z Rosoła). Na niektórych widać już wylany asfalt.

- Przy zachodnim portalu tunelu powstają również budynki przyszłego Centrum Zarządzania Tunelem, stacja wentylatorowa zachodnia i stacja transformatorowa, a przy portalu wschodnim – stacja wentylatorowa wschodnia i stacja transformatorowa - informuje GDDKiA.

A co z terminem?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych po raz kolejny nie podała oficjalnej daty zakończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku ursynowskim. Przypomnijmy, kilka tygodni temu dyrektorka polskiego oddziału Astaldi informowała, że termin ten zostanie przesunięty do marca przyszłego roku.

GDDKiA stwierdza jedynie, że wciąż czeka na podpisanie aneksu do umowy, który zawiera nowy termin.

- Finalizowane są sprawy formalne związane z ustaleniem treści aneksu do umowy dotyczącego terminu zakończenia inwestycji. GDDKiA jest gotowa do podpisania aneksu. Oczekujemy na przekazanie przez Astaldi zgody na zawarcie aneksu wydanej przez sąd włoski w związku z toczącym się postępowaniem restrukturyzacyjnym - informuje Małgorzata Tarnowska z warszawskiej GDDKiA.

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(15)

UrsynowianinUrsynowianin

8 8

Można było rozwiązać problemy z parkowaniem dla wielu mieszkańców i przyjezdnych, ale pan Kempa do wyższych rzeczy jest przeznaczony i nie zabiegał o taką inwestycję... 13:18, 25.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

 jako jako

13 6

Mówisz o parkingu w pustce technologicznej? Nikt by z niego nie korzystał. Nawet gdyby był darmowy to i tak „za daleko od klatki”. Gdyby był płatny to tak jakby nie istniał. Można za to było tam przenieść bazarek. Syf, smród i hałasy zostałyby pod ziemią. Wystarczyło jedynie otwory technologiczne przerobić na świetliki. 13:50, 25.07.2020


KorbolKorbol

2 0

Jadąc do stolicy autostradą miał by kierowca piękne miejsce na zostawienie auta i zwiedzanie miasta (nawet płatne), a i bazar by się zmieścił. Było to omawiane wielokrotnie ... 14:05, 27.07.2020


reo

Markiz Markiz

2 7

Kiedy obwodnica Kołbieli 17:19, 25.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Daria z Wyżyn Płn.Daria z Wyżyn Płn.

4 0

Minister Adamczyk z PiSu obiecał, że filtry będą w tunelu w momencie oddania do ruchu. Trzymamy za słowo. 19:02, 25.07.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

3 0

No , pożyjemy , zobaczymy . 22:21, 25.07.2020


jotjot

7 2

A o tym, że wraz z otwarciem tunelu pojawią się w nim polskie samochody elektryczne też mówił? 00:00, 26.07.2020


durexdurex

2 1

To zdaje sie kandytat Patryk Jaki juz zalatwil. 09:02, 26.07.2020


nick_zniknick_znik

0 0

nooo jak pis obiecał....

Prezes Kaczyński powiedział że chce dobra Polaków... rodacy masowo zaczęli ukrywać swoje dobra. 07:55, 28.07.2020


wuuuawuuua

1 0

~Warszawiak No chyba że nie pożyjemy bez tych filtrów 09:21, 30.07.2020


BoomBoom

7 6

Czy ktoś zna jakikolwiek odcinek drogi szybkiego ruchu oddany do użytkowania w terminie w ciągu ostatnich kilku lat? Czy też to ciągle nieustające pasmo sukcesów gddkia? 22:16, 25.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Łowca jełopówŁowca jełopów

5 3

Piepszysz dla zasady polaczku: a chociażby trasa od Nadarzyna do Opaczy była oddana przed terminem. Wymieniać dalej? 18:44, 26.07.2020


BoomBoom

4 4

Połączeń pamięta opóźnienie odcinka od Nadarzyna do Radziejowic czy też brak zjazdów z węzłów też na S8 w kierunku na Białystok. Opóźnienie na POW, opóźnienie na S79, opóźnienie domknięcia obwodnicy. A to tylko okolica Warszawy. 21:42, 26.07.2020


durexdurex

3 1

A park linearny bedzie juz w 2050. Jak okolicznosci beda sprzyjajace. 09:01, 26.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

m-am-a

1 0

Wy tu o drogach, a pod Lasem Kabackim zboczeniec (facet czy baba) wkłada rękę pod koszulkę! 01:01, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%