- Nie planowaliśmy, ani nie zamierzamy poprowadzić ruchu tranzytowego ulicami miejskimi przez Ursynów - tak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad "dementuje" nasze informacje, że do czasu zakończenia budowy tunelu auta jadące trasą ekspresową będą kierowane na objazd lokalnymi ulicami. Drogowcy mówią jednak o zakazie ruchu tylko dla ciężarówek powyżej 16 ton, czym potwierdzają swój plan zalania Ursynowa autami z trasy S2, bo zakaz ten obowiązuje już dzisiaj. Burmistrz ostro komentuje oświadczenie drogowców.
- GDDKiA nie planowała ani nie zamierza poprowadzić ruchu tranzytowego ulicami miejskimi przez Ursynów do czasu zakończenia realizacji S2 na odcinku od węzła Przyczółkowa do węzła Puławska. W związku z pojawiającymi się w przestrzeni publicznej nieprawdziwymi informacjami o planowanej organizacji ruchu w związku z finalizowaniem budowy drogi ekspresowej S2 Południowej Obwodnicy Warszawy, stanowczo je dementujemy - tak brzmi stanowisko generalnej dyrekcji wobec planów, które opisaliśmy w poniedziałek na Haloursynow.pl.
Przypomnijmy, Astaldi, czyli wykonawca odcinka A Południowej Obwodnicy Warszawy, złożyło w stołecznym ratuszu projekty stałej organizacji ruchu, które polegały na poprowadzeniu lokalnymi ulicami Ursynowa ruchu z otwieranych do końca roku dwóch odcinków POW - wawerskiego i tego z mostem na Wiśle oraz węzłem Przyczółkowa.
Informację potwierdził nam dyrektor operacyjny Astaldi Marcin Żabka (jego wypowiedź przytaczamy w artykule o planach GDDKiA) oraz rzeczniczka prasowa Urzędu m.st. Warszawy Karolina Gałecka.
- Firma Astaldi złożyła schemat połączenia węzła Ursynów Zachód – Ursynów Wschód po śladzie wariantu objazdu tunelu ciągami ulic Ghandi – Rosoła z prośbą o opinię. 25 sierpnia do urzędu miasta wpłynęło pismo w sprawie tego odcinka. Dotyczyło ono koncepcji czasowej organizacji ruchu w celu zapewnienia przejezdności pomiędzy węzłami Ursynów Wschód i Ursynów Zachód. Zawarta też została informacja o zakładanej dacie (31.12.2020 r.) przejezdności pomiędzy tymi węzłami poprzez układ dróg miejskich – po tzw. objeździe awaryjnym tunelu ulicami Gandhi i Rosoła - poinformowała nas Gałecka.
Dziś GDDKiA wydała oświadczenie, w którym stwierdza, że:
Twierdzenia pojawiające się w przestrzeni publicznej, w tym wypowiedzi przedstawicieli władz Dzielnicy Ursynów, mówiące o puszczeniu ruchu tranzytowego na teren Ursynowa, wprowadzają opinię publiczną w błąd. Wywołują jedynie niepotrzebne obawy u mieszkańców Ursynowa i Wilanowa.
Przyznaje jednak, że w celu dokończenia robót na węźle Puławska niezbędne będzie uruchomienie węzła Ursynów Zachód (skrzyżowanie Płaskowickiej z Gandhi) oraz węzła Ursynów Wschód, nieopodal skrzyżowania Rosoła z Płaskowickiej. Czyli de facto wpuszczenie ruchu na lokalne drogi Ursynowa.
Słowem kluczowym w "dementi" GDDKiA jest słowo "tranzyt". Drogowcy rozumieją go tylko jako ruch ciężarówek pow. 16 ton. Dlatego uznali, że nie można mówić o puszczeniu tranzytu przez Ursynów, o czym informował burmistrz Robert Kempa.
- Dla obszaru przylegającego do S2 na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Puławska dalej obowiązywał będzie wdrożony zakaz ruchu pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t. Taka sama sytuacja będzie na węźle Ursynów Wschód, gdzie w ramach czasowej organizacji ruchu związanej z brakiem przejezdności tunelu planowany jest zakaz poruszania się pojazdów ciężarowych po terenie m.st. Warszawy, o czym świadczą m.in. procedowane w Urzędzie Miasta projekty - pisze GDDKiA.
Tyle że GDDKiA zupełnie pomija ruch aut poniżej 16 ton, w tym aut osobowych. A z dokumentów, które trafiły do urzędu stołecznego wprost wynika, że przejezdność odcinka między węzłami POW na Ursynowie będzie zapewniona do końca roku "w zakresie lokalnego układu ulic".
GDDKiA poinformowała, że kierowcy aut powyżej 16 ton będą informowani o zamknięciu tunelu na tyle wcześnie, że będą mogli zmienić trasę przejazdu i uniknąć przejazdu ulicami miejskimi.
- Takie rozwiązanie wpłynie na wyeliminowanie utrudnień na terenie m.st. Warszawy w przypadku wystąpienia zdarzenia losowego w tunelu - stwierdzili drogowcy.
Burmistrz Ursynowa, który przeczytał to stanowisko, mówi nam, że nie może nadziwić się ilości niedopowiedzeń w nich zawartych.
- Po pierwsze - mówi - to tłumaczenia "małego Kazia". Mówią o zakazie ruchu aut powyżej 16 ton, ale łaski nie robią. Ten zakaz obowiązuje już teraz. Zresztą ciekawe, jak zamierzają to wyegzekwować? Co zrobi ciężarówka, która jedzie od wschodu, od strony Wilanowa? Co ten kierowca zrobi? Nie zjedzie w ul. Rosoła i Gandhi? Przeskoczy nad Ursynowem? - pyta Robert Kempa.
Po drugie, burmistrz prostuje słowa GDDKiA, że nie planowała ona tranzytu przez Ursynów. - W spotkaniu w urzędzie miasta w ubiegłym tygodniu uczestniczyło trzech przedstawicieli GDDKiA. Jak rozumiem, "przechodzili obok z tragarzami", jak w "Misiu" u Barei? - kpi burmistrz.
I kwituje, komentując tytuł oświadczenia wydanego przez generalną dyrekcję "Liczą się tylko rzetelne informacje! Nie planowaliśmy i nie chcemy poprowadzić tranzytu przez Ursynów".
- W pełni się zgadzam! Oczekuję tylko rzetelnych informacji ze strony instytucji publicznych - mówi w rozmowie z Haloursynow.pl.
W środę po południu rzeczniczka miasta przesłała naszej redakcji obiecane stanowisko w sprawie planów puszczenia ruchu przez Ursynów do czas zakończenia budowy tunelu.
- Stanowisko jest jednoznaczne: trasa projektowo procedowana zawsze była dla potrzeb objazdu zamkniętego awaryjnie tunelu POW i w opinii Biura Polityki Mobilności i Transportu nie może być wykorzystywana do prowadzenia ruchu tranzytowego. Przekładałoby się to na ogromne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zablokowanie ruchu lokalnego w dzielnicy Ursynów. Brak jest na to zgody - napisała Karolina Gałecka.
Poniżej publikujemy w całości oświadczenie GDDKiA:
Liczą się tylko rzetelne informacje! Nie planowaliśmy i nie chcemy poprowadzić tranzytu przez Ursynów
09-09-2020GDDKiA nie planowała ani nie zamierza poprowadzić ruchu tranzytowego ulicami miejskimi przez Ursynów do czasu zakończenia realizacji S2 na odcinku od węzła Przyczółkowa do węzła Puławska. W związku z pojawiającymi się w przestrzeni publicznej nieprawdziwymi informacjami o planowanej organizacji ruchu w związku z finalizowaniem budowy drogi ekspresowej S2 Południowej Obwodnicy Warszawy, stanowczo je dementujemy.
Terminy realizacji inwestycji
Zakończenie budowy drogi ekspresowej S2 Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinkach C i B, przebiegających przez teren Wawra i Wilanowa, oraz ursynowskiego odcinka A (bez tunelu) nastąpi do końca 2020 roku. Planowany termin oddania do użytku tunelu przewidziany jest w II kwartale 2021 roku. Pisaliśmy o tym szerzej w komunikacie z 21 sierpnia br. https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/38864/W-tym-roku-polaczymy-wezel-Lubelska-z-Wilanowem
Nowe terminy zakończenia budów związane są z uznaniem przez inwestora (GDDKiA) części zasadnych roszczeń złożonych przez wykonawców poszczególnych odcinków S2 - https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/37501/Poludniowa-Obwodnica-Warszawy-opoznienie-czy-zasadne-wydluzenie-czasu-na-ukonczenie-Wyjasniamy.
Poprawa warunków komunikacji
Realizowany obecnie razem z węzłem Lubelska ponad 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej, po oddaniu do ruchu, niewątpliwie korzystnie wpłynie na odciążenie miejskiego układu drogowego w Warszawie. Tak jak wielokrotnie informowaliśmy oraz zgodnie z podanymi powyżej terminami w pierwszej kolejności planujemy oddać do ruchu przeprawę mostową wraz z węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński. Następnie do tego układu drogowego podłączyć zamierzamy odcinek do węzła Lubelska wraz z elementami tego węzła. W ten sposób podróżni zyskają nową alternatywę dla dojazdu do Warszawy od wschodu. Będą mogli tak jak dziś dojeżdżać DK2 i ul. Trakt Brzeski do Trasy Siekierkowskiej, bądź skorzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej S2 i w zależności od celu podróży zjechać na węźle Patriotów, węźle Wał Miedzeszyński lub węźle Przyczółkowa.
Tranzyt z zakazem
Zgodnie z procedowanymi w Biurze Polityki Mobilność i Transportu Urzędu m.st. Warszawy projektami stałej organizacji ruchu dla drogi ekspresowej S2 POW przewidziano zakaz poruszania się pojazdów ciężarowych powyżej 16t (poza drogą ekspresową).
W celu dokończenia robót na węźle Puławska niezbędne będzie uruchomienie węzła Ursynów Zachód. Dla obszaru przylegającego do S2 na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Puławska dalej obowiązywał będzie wdrożony zakaz ruchu pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t.
Taka sama sytuacja będzie na węźle Ursynów Wschód, gdzie w ramach czasowej organizacji ruchu związanej z brakiem przejezdności tunelu planowany jest zakaz poruszania się pojazdów ciężarowych po terenie m.st. Warszawy, o czym świadczą m.in. procedowane w Urzędzie Miasta projekty.
Nieprawdziwe informacje wprowadzają w błąd
Twierdzenia pojawiające się w przestrzeni publicznej, w tym wypowiedzi przedstawicieli władz Dzielnicy Ursynów, mówiące o puszczeniu ruchu tranzytowego na teren Ursynowa, wprowadzają opinię publiczną w błąd. Wywołują jedynie niepotrzebne obawy u mieszkańców Ursynowa i Wilanowa.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że nigdy nie planowała poprowadzenia ruchu tranzytowego przez Ursynów. Proponowany objazd na terenie m.st. Warszawy jest przewidywany tylko i wyłącznie w przypadku wystąpienia awarii w tunelu (skutkującej jego zamknięciem), tak aby ruch odbywał się w sposób uporządkowany i umożliwiał jedynie ewakuację pojazdów znajdujących się bezpośrednio przed i w tunelu w momencie wystąpienia zdarzenia.
Dbamy o bezpieczeństwo
W ramach inwestycji wyznaczona została trasa po sieci dróg krajowych będących w zarządzie GDDKiA, której zadaniem będzie prowadzenie ruchu tranzytowego w sytuacji zamknięcia tunelu. Korzystać z niej będą pojazdy jadące w kierunku tunelu. Kierowcy będą informowani o zamknięciu tunelu na tyle wcześnie, że będą mogli zmienić trasę przejazdu i uniknąć przejazdu ulicami miejskimi.. Takie rozwiązanie wpłynie na wyeliminowanie utrudnień na terenie m.st. Warszawy w przypadku wystąpienia zdarzenia losowego w tunelu.
W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa w ramach inwestycji powstaje również Centrum Zarządzania Tunelem i Centrum Zarządzania Ruchem. Jednocześnie przypominamy, że już w 2013 r. prowadzone były uzgodnienia związane z organizacją ruchu dla tej inwestycji. Kontynuacja tych uzgodnień odbywała się również na etapie tworzenia dokumentacji projektowej, a obecnie jest finalizowana.
Wychodząc naprzeciw mieszkańcom Warszawy
W tym miejscu chcemy przypomnieć, że zarówno na etapie przetargu jak i samej realizacji, otrzymywaliśmy wnioski i postulaty dotyczące wcześniejszego uruchomienia węzłów drogowych na terenie Ursynowa, jeszcze przed oddaniem tunelu do użytkowania. Wnioski te argumentowano chęcią poprawy komunikacji mieszkańców między dzielnicami Warszawy.
[ZT]15589[/ZT]
[ZT]15579[/ZT]
[ZT]15543[/ZT]
[ZT]15599[/ZT]
pozdroDLAkumatych16:06, 09.09.2020
Szambelan tak właśnie obietnicy dotrzymał. Robił co mógł dla radzinnego Ursynowa i kochanych sąsiadów. Na pocieszenie parada klaunów za 300 000. Elo. 16:06, 09.09.2020
jako17:41, 09.09.2020
no tak, gdyby dres z Opola rządził miastem rur by nie rozsadziło. Sensownie myślisz Legionisto, bardzo sensownie, jak wszyscy twoi kumple. Nie poszedłbyś szczuć do siebie? 17:41, 09.09.2020
jako17:44, 09.09.2020
sorry - to miała być odpowiedź do postu poniżej, nie chciałem zaśmiecać :-( 17:44, 09.09.2020
alisterkabat17:58, 09.09.2020
To jest okazja nie tylko dla władz miasta, ale i dla naszego burmistrza, żeby pokazać, czy bardziej dbają o 150 000 warszawiaków - mieszkańców Ursynowa, czy o "drożność" dla tranzytowców. 17:58, 09.09.2020
MrFrosty19:21, 09.09.2020
a co mogą zrobić? 19:21, 09.09.2020
Szofer00:30, 10.09.2020
Przesadzasz. Puszczenie ruchu dwiema ulicami uprzykrzy życie może 1/4 mieszkańcom dzielnicy...
Brak trasy tranzytowej z zachodu na wschód utrudnia życie 50.000 kierowcom dziennie 00:30, 10.09.2020
antyJaro10:07, 10.09.2020
Kolejna chorobliwa sym,etrystka. Dziwnym trafem nie masz zadnych żadań wobec GDDKiA. Bo lewacka dupka się trzesie ze strachu przez naziolkami??? 10:07, 10.09.2020
kazimierz pulaski18:53, 09.09.2020
moim zdaniem już dawno powinni otworzyć ruch od puławskiej do wału miedzyszynskiego oczywiście z zakazem dla poj o masie powyżej 16t. Opóźnienie na tunelu jest i każdy to widzi. Cała trasa miała być oddana bodajże w tym roku a najdłużej pieprzą się właśnie z tunelem. Aha a jak sie mieszkańcom nie podoba puszczanie ruchu ulicami dzielnicy to proszę bardzo niech każden jeden mądry zakasa rękawy i pomoże przy budowie tunelu. Wtedy szybciej ruch pójdzie docelowym przebiegiem i każdy będzie zadowolony. Najlepiej siedzieć i stękać że ojoj ruch z S8 i S2 wejdzie im na ulice... 18:53, 09.09.2020
LOL19:21, 09.09.2020
nie no, najlepiej to przygłupiaste i anonimowe 'komentarze' pisać 19:21, 09.09.2020
Warszawiak ( bardzo 22:58, 09.09.2020
Kaziu , powiem ci tak , zrobisz karierę w polityce . PISz tak dalej . 22:58, 09.09.2020
Balbina19:41, 09.09.2020
na Karczunkowskiej przy PKP Jeziorki nie działają windy 19:41, 09.09.2020
Seniorka6620:39, 09.09.2020
Balbina - rozumiem, że zgłosiłaś to gdzie trzeba, np. na telefon interwencyjny, tak? Bo wiesz - komentarz na portalu to dobry pomysł ale nie jest to zgłoszenie, które w magiczny sposób te windy naprawi 20:39, 09.09.2020
Mietek00:32, 10.09.2020
Zgłoś administracji osiedla 00:32, 10.09.2020
Unicorn20:04, 09.09.2020
Obawiam się że nie pozostanie nam nic innego jak protesty i blokowanie ruchu. 20:04, 09.09.2020
Klapsa20:06, 09.09.2020
No i pamiętać o decyzji miasta przy kolejnych wyborach. 20:06, 09.09.2020
Boom07:34, 10.09.2020
Klapsa, niby o jakiej decyzji miasta? To wina pisowskiej gddkia. Tyle czasu babrać się z taką budową to śmiech na cały świat. Nic dziwnego, że Azja odjeżdża skoro budowa prostego tunelu tyle trwa. Ja dobrze pamiętam, że na budowie przez długi czas niewiele się działo z winy wykonawcy. Stanowcza reakcja nadzoru powinna nastąpić o wiele wcześniej, a nie słuchać bajek o procentach zaawansowania gdy ciągle straszyły dziury w ziemi. 07:34, 10.09.2020
Zaciekawiony20:15, 09.09.2020
Czemu ograniczenie do 16T a nie do 3,5T ? 20:15, 09.09.2020
kabatyn09:11, 10.09.2020
Zaopatrzenie... 09:11, 10.09.2020
Wiewiewie21:00, 09.09.2020
To zagryweczka GDDKIA , która ma sprawić ze minister Adamczyk zachowa stołek. Przecież wkrótce rekonstrukcja! Więc chłop musie pochwalić „sukcesem”. Nieważne ze kosztem mieszkańców. 21:00, 09.09.2020
ha ha21:08, 09.09.2020
naczelny wróżbita kraju Jackowski na listopad przewiduje wojnę , więc już nie zdążą otworzyć trasy 21:08, 09.09.2020
Gubernator ursynowsk00:36, 10.09.2020
To prawda. Lepiej niehc już rzucają łopaty i jada do domu nie wiem czemu jeszcze tego nie zrobili, po co marnować pieniądze podatników. 00:36, 10.09.2020
Warszawa23:16, 09.09.2020
Ojej ale w czym problem- przecież SUV em do przedszkola jeździ się równie dobrze i w innym celu po Ursynowie- a że ktoś przejazdem? No coz a mało tu przyjezdnych? 23:16, 09.09.2020
Gubernator ursynowsk00:37, 10.09.2020
My o zupie ten o dupie...
W domu wszyscy zdrowi tak w ogóle? 00:37, 10.09.2020
ola2900:08, 10.09.2020
Gdy będzie już tunel, to w przypadku zamknięcia tego tunelu (np. wypadki) cały tranzyt i tak pojedzie zastępczo ulicami Ursynowa. Fajnie będzie tu mieszkać, korki zapewnione i smrodzik. 00:08, 10.09.2020
Gorol00:40, 10.09.2020
A to dlatego tam macie najtańsze familoki. W takim urbanizacyjnym hasioku nikt nie chce żyć. Dupnie macie
Heeej 00:40, 10.09.2020
Szybcior07:24, 10.09.2020
A ja się cieszę, wreszcie będę mógł zjechać z obwodnicy bezpośrednio na Płaskowockiej. 8 lat na to czekałem. Do tego na wschód tez pojadę szybko, hurra. Mieszkam na Ursynowie więc i tak nie będę korzystał z tunelu. Dla mnie budowa się już kończy:)
Korki?! Przecież są od lat, teraz w relacjach północ-południe, a będą w relacjach wschód-zachód, co mi/Wam za różnica?
Też się cieszcie, jak ja, będzie tylko lepiej. Zamiast martwić się o tranzyt skupcie się na zrobieniu parku nad tunelem. To jak on ma się w ogóle nazywać? 07:24, 10.09.2020
Z Kabat08:22, 10.09.2020
Jak to "jak"? "Park linearny nad tunelem POW". Pop prostu. 08:22, 10.09.2020
antyJaro10:04, 10.09.2020
I tak mógłbyś zjechac i tak. Bo to jest przewidziane. Ale chodzi przeciez o 150 tys. samochodów, które zjadą razem z Tobą, a miało ich tu nie być! 10:04, 10.09.2020
Ja08:46, 10.09.2020
A teraz którędy jeżdżą? Przez inne części miasta... Przecież nagle nie przybędzie samochodów. Bicie piany i tyle. 08:46, 10.09.2020
italiano08:49, 10.09.2020
Jeżdżą omijając Warszawę 08:49, 10.09.2020
Mariano15:55, 11.09.2020
Pulawska i dolina sluzewiecka faktycznie omija Warszawe 15:55, 11.09.2020
Cytad08:47, 10.09.2020
Jeśli dobrze rozumiem stanowisko miasta podane przez rzeczniczkę, to jest ono takie samo jak stanowisko GDDKiA: nie ma zgody na tranzyt. Trzeba od nich jednoznacznie wyciągnąć brak zgody na puszczenie jakiegokolwiek ruchu po śladzie tunelu - niech z otwarciem gotowych odcinków czekają aż będzie gotowa całość trasy. 08:47, 10.09.2020
raf09:10, 10.09.2020
Jako słoik mieszkający na Ursynowie czekam z utęsknieniem na otwarcie mostu i na cywilizowany zjazd z autostrady na Ursynów.
Jeżeli nie będzie ciężarówek, to nie będzie tak źle. 09:10, 10.09.2020
antyJaro10:03, 10.09.2020
Bo akurat kierowca ciezarowki zorientuje sie, że nie moze gdzieś wjechać... Zobacz co sie dzieje na S8. Ciągle wjezdzają na zakazach, policja ma to w du... 10:03, 10.09.2020
Boom10:18, 10.09.2020
Każdy na to czeka. Ale nawet teraz w późnych godzinach wieczornych ul. Płaskowickiej się korkuje. Czy cały odcinek Płaskowickiej będzie dwujezdniowy dwupasmowy? Bo jak na razie to w okolicy Braci Wagów jest wąskie gardło. 10:18, 10.09.2020
Jaro09:55, 10.09.2020
Coś nam umyka. Poprawcie mnie, jeśli się mylę. Burmistrz bije polityczną piankę (bo to nawet nie piana), bo musi. Partyjny obowiązek. Najważniejsza jest w tym wszystkim informacja, że nie będzie ruchu ciężarówek (pow. 16T). Jeszcze niedawno nie było to pewne. Natomiast ruch samochodów osobowych i dostawczaków i tak będzie. A niby jak jest teraz? Kto zakaże zjechać z S2 na Puławską i dalej śmignąć Ursynowem mniej więcej wzdłuż tunelu, np. do Rosoła, potem Korbońskiego i Przyczółkową wrócić do ekspresówki? No nikt. Żadnej magicznej zgody kogokolwiek tu nie trzeba. Otwarcie węzłów U. Wschód i Zachód może natomiast ułatwić dotarcie do "bram" Ursynowa, w związku z czym i zachęcić do przejazdu lokalnymi ulicami Dzielnicy, zamiast np. Doliną i Puławską. Alternatywą mogłoby być jedynie nie otwieranie w ogóle ruchu na gotowych odcinkach POW. Ale to od samego Węzła Lubelska, bo tak samo pokrzywdzeni mogliby się poczuć np. mieszkańcy Wawra... 09:55, 10.09.2020
antyJaro10:02, 10.09.2020
Ty celowo manipulujesz? Nikt nie zabroni zjazdu, oczywiście! Ale tu chodzi o to, że 150 tys. pojazdów zamiast wjechać w tunel pojedzie pod oknami. Nie zauważasz smogu, hałasu, korków? Bo ci tak wygodnie politycznie? 10:02, 10.09.2020
Jaro10:32, 10.09.2020
A Ty celowo nie rozumiesz tego, co napisałem, czy Ci tak wygodnie politycznie? Gdzie w moim komentarzu widzisz akceptację dla ruchu 150 tys. pojazdów? Lepiej napisz, co proponujesz w tej sytuacji. 10:32, 10.09.2020
baba210:34, 10.09.2020
Dzisiaj jadą, też TIR-y, Puławską i Dolinką. Część skraca przez Ursynów. 10:34, 10.09.2020
antyJaro10:38, 10.09.2020
Skoro tunel ma zostać otwarty za "pare miesięcy" - tak twierdzi GDDKiA, to czekajmy na tunel. I będzie git. 10:38, 10.09.2020
nick_znik12:45, 10.09.2020
Chodzi o otwarcie zjazdów z S2 wsch i zach. jeśli otworzysz np. zachód, to ruch pójdzie w Gandhi. zważywszy, ze czasy czekania na światłach są długie.. to będzie stały korek o każdej porze dnia na całej długości Gandhi. Dodaj do tego brak umiejętności jazdy po rondach (jedna z kilku cech narodowych) i tam gdzie nie ma świateł (np. na rondzie przy szpitalu pd.) będzie ono non stop zablokowane - jak na skrzyżowaniu Płaskowickiej i Roentgena.
A wystarczy nie otworzyć zjazdu i ruch będzie odbywał się jak dzisiaj w Puławską (i analogicznie po wsch stronie w Przyczółkową). 12:45, 10.09.2020
Jaro15:19, 10.09.2020
Świetnie, zbliżamy się do sedna. Czyli w zasadzie to nie chcielibyśmy, żeby otwierać węzły U. Wschód i Zachód. To jest jakiś konkretny postulat. To ważne, by ustalić, czego chcemy. Żeby zdawać sobie sprawę również z konsekwencji. Czyli być odpowiedzialnymi. Ja też nie jestem za dorzuceniem samochodów na naszych ulicach. Tu zgoda. Trzeba tylko pamiętać, że nie otwieranie węzłów działa wobec wszystkich. Żeby potem nie psioczeć na gdakę, że nie daje mieszkańcom Ursynowa wygodnie wjechać gotowym węzłem z S2 na dzielnicę. 15:19, 10.09.2020
Szybcior15:49, 10.09.2020
150 tys. samochodów na tranzycie?! To chyba przez cały tydzień. Tym jednym pasem zjazdowym do skrzyżowania Płaskowickiej z Gandhi to może przejedzie 900 samochodów na godzinę, przy sprzyjających warunkach. W dużym natężeniu ruchu, przy światłach i ruchu od Puławskiej to będzie dużo, dużo mniej. Te światła beda "trzymać" ruch i ograniczać liczbę samochodów wjeżdżajacych na Ursynów. Od wschodniej strony podobnie. Sama ulica Płaskowickiej tez ma swoje ograniczenia. Nie da się aby przez Ursynów przejechało dodatkowe 150tys samochodów w tranzycie. Zgadzam się, że bedą, ale nie w takiej ilości. Popatrzcie sobie na obecne obciążenia ulic. A jak ktoś bardzo musi to niech sobie przez godzinę ręcznie policzy samochody na jakiejś ruchliwej ulicy, chociaż jeden pas i później pomnoży. Nawet jak bedą korki to tylko przez kilka dni, potem kierowcy beda omijać Ursynow, nikt nie lubi stać w korkach, nie tylko mieszkańscy Ursynowa. Po otwarciu Korbońskiego miały być rozjechane Kabaty, i są rozjechane? 15:49, 10.09.2020
konstytucja09:54, 14.09.2020
Fakt. Większość jedzie przez Orszady. 09:54, 14.09.2020
Rumburak16:47, 14.09.2020
Widać, że nie jeździsz do pracy na 8 rano z Kabat. Czas przejazdu przez Ursynów wydłużył się cztero-, pięciokrotnie! 16:47, 14.09.2020
komentatorka17:42, 10.09.2020
STOP budowie autostrady przez Ursynów!!! 17:42, 10.09.2020
komentator14:55, 11.09.2020
STOP wypisywaniu durnot niedouczonej gawiedzi 14:55, 11.09.2020
Ja jaja13:52, 11.09.2020
zablokujemy ulice zjazdowe! I cała trasa w korkach. niech próbują. A będzie kara dla Astaldi? Nie, bo urzędnik by nie zarorbił... 13:52, 11.09.2020
yebiewdenko14:53, 11.09.2020
internet sobie zablokuj lepiej i nie wypisuj głupot, chyba że chcesz uprzykrzyć milionom kierowców życie. Nie jesteś pepkiem swiata żeby najważniejszy europejski trakt zachod - wschod zblokowac. 14:53, 11.09.2020
Kamilu 11:46, 15.09.2020
Burmistrz ma rację tylko co z tego jak GDDKIA zrobi jak będzie chciała i jeszcze będą mówili że to sukces. Lekcje propagandy brali chyba u samego Jacka Kurskiego 11:46, 15.09.2020
jako16:39, 09.09.2020
47 36
nie śmierdzą ci ruble, które bierzesz? 16:39, 09.09.2020
Legionista17:24, 09.09.2020
44 50
Rafałek tak dba o Warszawę, że nic mu się nie udaje, poza paletami na Bankowym, lgbt rtv agd, kozy na wyspie, klauni, jakieś inne pierdoły, pijani kierowcy w mza, no i 2x wylew ścieków do Wisły. 17:24, 09.09.2020
Warszawa23:19, 09.09.2020
7 13
Jak kaczorek dbał to torby śmieci walały się po całej Warszawie i były syfiaste Ikarusy- przyjezdny może o tym nie wiedzieć 23:19, 09.09.2020
Legionista00:12, 10.09.2020
16 10
Do Warszawa:
Zapomniałem dodać że aktualnie problem ze śmieciami jest jak w Neapolu. Jeden wielki syf! Narzekałem na HGW, ale rządy Rafała to jakaś prowokacja 00:12, 10.09.2020