Zyskanie widoczności w Internecie to sposób na sukces w biznesie, a najlepszym sposobem dotarcia do potencjalnego klienta jest bez wątpienia pozycjonowanie. To właśnie skuteczne SEO pozwala wypromować stronę internetową i zająć przez nią wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Jednak aby prowadzone działania można było uznać za udane, konieczne jest stosowanie się do wielu zasad i respektowanie wytycznych Google. Na co zwrócić szczególną uwagę, aby pozycjonowanie było skuteczne?
Niezbędne w SEO
Po pierwsze meta tagi – do tych najważniejszych należą:
- title (tytuł strony),
- description (opis strony, widniejący w wynikach wyszukiwania Google pod linkiem do witryny),
- słowa kluczowe, które trzeba wybrać pod kątem oferty, potrzeb oraz tego, co pragniemy promować w Internecie.
Po drugie – wygląd strony i jej działanie. To bardzo istotny element, który ma służyć nie tylko walorom estetycznym, ale również pozwala dostosować witrynę do wszystkich niezbędnych wymogów Google. A do tych należą między innymi: szybkie wczytywanie się strony, jej responsywność (dostosowanie do urządzeń mobilnych), odpowiednio zaprojektowana nawigacja oraz menu oraz brak jakichkolwiek błędów.
Niezwykle istotne są również treści, które służą z jednej strony odpowiadaniu na pytania użytkowników oraz zainteresowaniu ich stroną internetową, a z drugiej umieszczenie wewnątrz witryny odpowiedniej ilości słów kluczowych. Aby treść była skuteczna i zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania, powinna:
- zawierać odpowiednie ilości słów kluczowych (bez przesycania tekstów, co Google może potraktować jako spam),
- być odpowiednio sformatowana pod kątem wypunktowań, nagłówków i akapitów,
-być merytoryczna i odpowiadać na pytania lub wątpliwości użytkownika,
- posiadać odpowiednią długość,
- być zaopatrzona w linki, zdjęcia, filmy oraz wszystkie inne elementy, które urozmaicają treść,
- nie posiadać błędów ortograficznych, stylistycznych, interpunkcyjnych itd.
Agencje SEO, takie jak mateusz-kozlowski.pl, współpracują z wykwalifikowanymi copywriterami, którzy są w stanie zaopatrywać w wysokiej jakości teksty na strony internetowe, blogi itd.
Skuteczne pozycjonowanie – nie tylko strona!
Optymalizacja witryny jest bardzo ważna, bo to ona jest wizytówką firmy i to ją Google ocenia pod kątem przydatności, ustalając przy tym ranking. Jednak niezwykle istotne jest również popularyzowanie jej w Internecie, co osiągnąć można dzięki zbudowaniu odpowiedniego profilu linków. Chodzi w tym przypadku o to, że im więcej odnośników do naszej witryny znajduje się na innych stronach, tym szanse na jej wypozycjonowanie rosną. Mogą to być linki na blogach, stronach internetowych uważanych za autorytety branży, w mediach społecznościowych i wszędzie tam, gdzie przyniesie to naszej stronie sukces.
Konieczne jest więc zadbanie o profil firmy w mediach społecznościowych i odpowiednie treści na nim, które będą udostępniane, dzielenie się produktami w zamian za recenzję, a także tworzenie wartościowych tekstów na stronie, które ktoś zechce udostępnić innym.
Najważniejszy ciągły rozwój!
Oczywiście w pozycjonowaniu ogromną rolę odgrywa nie tylko doświadczenie, ale również wiedza – bez niej nie da się być skutecznym. A wiedza ta ewoluuje, ponieważ ciągle zmieniają się wytyczne Google i rozwijają się algorytmy. Należy więc cały czas być na bieżąco, zwracać uwagę na potrzeby Google i użytkowników, dostosowując swoje działania właśnie do nich.
Jeżeli natomiast nie chcesz samodzielnie pozycjonować swojej strony, bo uważasz, że nie masz wystarczających umiejętności albo odpowiedniej ilości czasu - warto skorzystać z usług specjalistów, którzy w swoich działaniach wykorzystują doświadczenie i wiedzę, posiadają specjalistyczne narzędzia, a także mogą korzystać z usług najlepszych copywriterów czy programistów. Ty w tym czasie będziesz mieć możliwość skupienia się na podstawowych potrzebach swojego przedsiębiorstwa.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz