Zamknij

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

15:16, 12.08.2021 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 15:19, 12.08.2021
Skomentuj unsplash.com unsplash.com

Zaletą sklepu internetowego jest fakt bezproblemowego docierania do nowych klientów dzień po dniu. Jest to znakomita alternatywa dla tradycyjnych form sprzedaży. Atutów prowadzenia takiej działalności jest naprawdę wiele, a ich liczba ciągle rośnie. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne, oszczędzamy na pracownikach, a powierzchnia sklepu może ograniczać się jedynie do magazynu. Jednak aby sklep internetowy przynosił zyski, muszą zaglądać do niego potencjalni klienci, którzy coś kupią. W tym celu konieczne jest skorzystanie z możliwości marketingu internetowego. Podstawowym celem, jaki stawia sobie każdy właściciel sklepu online to zwiększenie liczby klientów. Jak tego dokonać?

Jak zwiększyć sprzedaż? Dostosuj wygląd i działanie sklepu

W sklepie online niewątpliwie najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Jeżeli witryna będzie wyglądała, jakby została stworzona w ubiegłym wieku, szansa na to, że ktoś dokona u nas zakupów, jest bliska zeru.

Potencjalnym klientom należy zaprezentować coś, czego nie znajdzie nigdzie indzie. Produkty powinny być skierowane do konkretnej grupy docelowej, a wszelkie działania marketingowe muszą pomagać w jak najprostszym doprowadzeniu klienta do koszyka.

Celem zwiększenia sprzedaży strona powinna być estetyczna, atrakcyjna wizualnie oraz w pełni funkcjonalna. Nawigacja powinna być czytelna, a wszelkie potrzebne informacje powinny znajdować się w zasięgnięciu jednego kliknięcia.

W dobrym sklepie internetowym nie może zabraknąć istotnych elementów, jak:

  • Wyszukiwarka,
  • Wyraźny przycisk „dodaj do koszyka”,
  • Podział na kategorie,
  • Koszyka (zwykle w prawym górnym rogu),
  • Opinie klientów, którzy skorzystali już ze sklepu.

Aby sklep internetowy wyglądał profesjonalnie i zachęcał klientów do zakupów, warto stworzyć jego stworzenie profesjonalnym firmom, np.: https://www.premiumdigital.pl/tworzenie-stron-internetowych/.

Zachęcenie potencjalnych klientów — opisy produktów w sklepie internetowym

Niechlujne i powielane opisy to prawdziwa plaga wśród nowopowstałych sklepów internetowych i nie tylko. To marnowanie ogromnego potencjału, jaki niesie ze sobą wykorzystanie content marketingu. Ciekawe i unikalne opisy przekładają się na zwiększenie zainteresowania klientów, a co za tym idzie większą sprzedaż. Dodatkowym atutem jest pozycjonowanie stron, dzięki opisom przyjaznym SEO.

To właśnie opis jest bezpośrednim czynnikiem, zaraz obok zdjęć, który nakłania do pozostawienia przez klienta swoich pieniędzy w sklepie internetowym.

Zwiększenie sprzedaży przez prowadzenie bloga

Jeżeli już mowa o opisach produktów, warto zaznaczyć rolę prowadzenia bloga we współczesnym sklepie internetowym. Jest to aktualnie właściwie nie możliwość, a konieczność. Znajomość produktów oraz rynku, daje szansę na stworzenie poczytnych artykułów, które będą spełniały przynajmniej 2 funkcje. Wartościowy content sprawi, że w oczach klientów będziemy profesjonalistami w swojej branży i chętniej kupią u nas produkt. Pokazywanie nietypowych zastosowań asortymentu, ich funkcji i cech, pomoże wzbudzić chęć posiadania wśród potencjalnych nabywców. Poza tym, blogi w sklepach internetowych pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej i ściągają darmowy ruch z wyszukiwarek.

Wzrost sprzedaży dzięki gratisom do zakupów

Wiele właścicieli sklepów myśli, że w celu zwiększenia sprzedaży należy korzystać z płatnych reklam i podobnych rozwiązań. Nic bardziej mylnego. Istnieje mnóstwo sposobów, aby dotrzeć do nowych, oraz zatrzymać stałych klientów na dłużej. Jak tego dokonać? Wykorzystać stary jak świat, darmowego upominku. Kto z nas nie lubi dostawać prezentów? Dobrą informacją jest to, aby na stronie sklepu nie było żadnej informacji o dodatkowym gratisie. Klient, otrzymując paczkę z prezentem, na pewno będzie mile zaskoczony i jest duża szansa, że:

  • Powie o nas znajomym,
  • Pozostawi pozytywną opinię,
  • Zrobi zakupy kolejny raz.

Bonusy, promocje i ich rola w zwiększeniu sprzedaży

Aby sprowadzać nowych użytkowników do sklepów internetowych, warto stosować wszelkiego rodzaju promocję i zniżki. Przykładem może być tutaj 20 % zniżka na 2 produkt lub 5 produkt gratis. Słowa takie jak rabat czy promocja działa jak wabik na klientów. Dobrze skonstruowany marketing internetowy zawiera tego typu kwestie jak darmowa dostawa. Może to być również dodatkowy gadżet firmowy, czy zniżka na kolejne zakupy.

Newsletter w marketingu internetowym

W celu zwiększenia liczby klientów warto zainteresować się e-mail marketingiem. To bardzo skuteczny sposób na to, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie. Kampania marketingowa przeprowadzona w ten sposób może być świetną okazją na przypomnienie klientom i zaprezentowanie produktów w nowej odsłonie lub w promocji.

Chociaż utarło się, że ten kanał komunikacji z klientem traktowany jest jako spam – to nieprzerwanie firmy marketingowe, jak Premium Digital mówią o bardzo skutecznej promocji za pomocą tego narzędzia.

Media społecznościowe a marketing internetowy

Jednym z wielu kanałów dotarcia do większej rzeszy klientów jest użycie reklam płatnych np. za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dzięki takiej promocji jesteśmy w stanie docierać do ściśle określonej grupy docelowej. Warto dodać, że w mediach społecznościowych możemy też promować się zupełnie za darmo, dodając ciekawe posty, lub tworząc konkursy. Dobrym sposobem jest także nawiązanie współpracy w social mediach z influencerami wybierając odpowiednią grupę docelową.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Celem, który stawia sobie niemal każdy sklep internetowy, jest wspiąć się jak najwyżej w wyszukiwarce Google. Istnieje wtedy duże prawdopodobieństwo dokonywania zakupów przez klientów, którzy zostają pozyskani zupełnie za darmo, z ruchu organicznego.

Pod pojęciem pozycjonowania kryje się wiele zagadnień i działań, które mają na celu wypromowanie witryny jak najwyżej w rankingu wyszukiwarek. Jest to dość trudne zadanie, dlatego warto zlecić je specjalistom w dziedzinie, jak: https://www.premiumdigital.pl/pozycjonowanie-stron-warszawa/. Zaufanie profesjonalistom jest o wiele skuteczniejsze, niż próby pozycjonowania na własną rękę, które bez elementarnej wiedzy, mogą skończyć się niepowodzeniem.

Płatne reklamy

Aby pozyskać nowych klientów i zachęcić tych starych do podjęcia decyzji zakupowej warto także skorzystać z wszelkiego rodzaju reklam. Chodzi tutaj np. o narzędzia marketingowe jak programy partnerskie, reklamy Google, czy Facebook Ads.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%