Zamknij

Kabaty nie chcą galerii "molocha". Radni jednomyślni

19:08, 18.04.2017 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 17:54, 20.04.2017
Skomentuj SK SK

Ursynowscy radni chcą kolejnej zmiany planu miejscowego na Kabatach. Ma to zabezpieczyć tę część Ursynowa przed wybudowaniem olbrzymiej galerii handlowej na miejscu dzisiejszego Tesco. - Taka galeria to naruszenie ładu społecznego i przestępstwo! - grzmieli mieszkańcy, którzy domagali się interwencji od radnych.

Tesco chce wybudować ogromną galerię handlową w miejscu, gdzie dziś stoi blaszany hipermarket. W marcu inwestor po raz trzeci złożył w ratuszu raport środowiskowy, co znów uruchamia procedurę zmierzającą do wybudowania molocha. Galeria o powierzchni ok. 60 tys. metrów kwadratowych ma być niewiele mniejsza od Galerii Mokotów i wypełni całą działkę o pow. 4,3 ha, gdzie dziś znajduje się parking i hipermarket.

- Gigantyczny obiekt przerastający potrzeby całej dzielnicy wygeneruje hałas, zanieczyszczenia powietrza, naruszy wartość przyrodniczą a wartość mieszkań spadnie. Skutki obciążenia ulic nie zostały przeanalizowane - mówiła Agnieszka Marianowicz-Szczygieł, mieszkanka Kabat.

- Ta budowa zamknie panoramę al. KEN. Panoramę ulic zamyka się pięknymi budynkami a to będzie bunkier! - mówił Ryszard Olejniczak, mieszkaniec Kabat.

- To degradacja miasta, w którym się urodziłem, w którym przeżyłem wojnę! Kolejne wydarzenia historyczne deptały to miasto. Myślałem, że będę mógł już spokojnie umrzeć ale nie - to miasto wciąż jest deptane i degradowane! - grzmiał mieszkaniec sprzeciwiający się planowanej budowie galerii.

Mieszkańcy zaapelowali do Rady Dzielnicy i Rady M. St. Warszawy o zmianę uchwalonego w 2008 roku planu miejscowego dla Kabat. Żadają zmniejszenia tzw. współczynnika intensywności zabudowy (z 1,5 do 0,5-0,7) - który określa jak duża może być galeria. Chcą też zwiększenia ilości zieleni.

- Wielkie galerie takie jak Arkadia czy Galeria Mokotów nie znajdują się tak blisko zabudowań. Dla Tesco przewidziano jedynie 7% powierzchni biologicznie czynnej (czyli zieleni - dop. redakcja) a inne galerie mają nawet po 30% - czytamy w uzasadnieniu do uchwały wzywającej miejskich radnych do zmiany planu.

Uchwała przeszła jednogłośnie, co mieszkańcy Kabat zgromadzeni w ratuszu nagrodzili brawami. 

- Ta droga, którą rozpoczynamy to droga na 3-5 lat. Tyle w mieście stołecznym trwa uchwalanie planu miejscowego. Wierzę w to, że bez względu na to, którą drogę wybierzemy, uda nam się doprowadzić do powstania galerii wg proponowanych przez nas współczynników - dodawał radny Kamil Orzeł.

- Proszę Was abyśmy razem poszli na Radę Maista, bo tam będą się rozgrywały losy naszej części dzielnicy - Kabat - apelował radny Krystian Malesa z PO, szef komisji architektury, jeden z autorów uchwały radnych ws. planu.

UCHWAŁA RADNYCH URSYNOWSKICH:

[ZT]9121[/ZT]

[ZT]9088[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(68)

Mieszkaniec UrsynowaMieszkaniec Ursynowa

40 7

Tak trzymać. Walczyć tak jak walczy Wilanów. Tesco jest topornym i dziwnym inwestorem. ZERO rozmów z dzielnicą, miastem i mieszkańcami. Oni się chyba z choinki zerwali. To nie są już lata 90 gdzie przyszedł zagraniczny inwestor a wszyscy całowali go po stopach. Galeria TAK ale przyjazna dla otoczenia i sąsiedztwa. Ekologiczna i w jak najmniejszym stopniu oddziaływająca na otoczenie. Obecny syfny, śmierdzący i odrażający blaszak jest również nie do zaakceptowania i trzeba sobie też szczerze powiedzieć. 21:12, 18.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rekinrekin

27 9

Kto ma trochę rozumu w głowie, nie zaakceptuje budowy molocha przy REZERWACIE!!! 10:09, 19.04.2017


reo

ursynekursynek

3 18

może najlepiej będzie jak Tesco zostanie rozebrane a w jego miejsce zostanie wybudowane kolejne zamknięte osiedle 21:37, 18.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Grzegorz z WiolinoweGrzegorz z Wiolinowe

10 10

zadajmy pytanie kto nie chce, sklepikarze z galerii Ken Center i Galerii Mokotów.
Czy mieszkańcy Ursynowa?
Otwieram dyskusję :) 21:40, 18.04.2017

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

kabaciarzekabaciarze

35 6

Jestem mieszkańcem, ja i moja rodzina i nikt z nas nie chce galerii w postaci zaproponowanej przez Tesco. Wolimy kawę i obiad w niesieciowej knajpce z klimatem i takie same codzienne zakupy. 09:38, 19.04.2017


rekinrekin

38 6


Kto ma trochę rozumu w głowie, nie zaakceptuje budowy molocha przy REZERWACIE!!! 10:08, 19.04.2017


facepalmfacepalm

1 37

@kabaciarze - a kto Ci broni. Czy ktoś ci będzie kazał tam chodzić? zmuszał do tego? Wieś tańczy i śpiewa. Wyjść na ulicę i wszystko oprotestować, żadnych zmian, żadnego postępu. Żeby nie było niczego!! 13:09, 19.04.2017


stefanstefan

24 3

Odnoszę wrażenie, że facepalm to sam burmistrz, albo ktoś z jego bliskiego otoczenia. Jaki inny "mieszkaniec" by pisał pod każdym artykułem, że mieszkańcy nie mają prawa głosu, bo miasto się musi rozwijać, więc należy kasować zielone tereny i budować wszędzie gdzie się da przewymiarowane drogi czy tak jak w tym wypadku centra handlowe. 14:02, 19.04.2017


kabaciarzekabaciarze

13 2

Facepalm, dobrze mówisz: wieś śpiewa i tańczy, żadnych zmian, żadnego postępu... i żeby nie było niczego - taka jest i do tego zmierza propozycja Tesco. 09:37, 20.04.2017


j. j.

0 0

Oczywiście, że nikt nie chce. Każdy ma samochód i może sobie do 'galerii' pojechać, kiedy tylko zapragnie i będzie miał na to czas. Akurat tego jest wokoło pod dostatkiem.

00:46, 04.05.2017


ursynekursynek

4 4

gdzie mój komentarz? 21:56, 18.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

patrykpatryk

9 30

Ciekawa sprawa, że za czasów Guziała taka uchwała nie przeszła, a teraz za rzekomo deweloprskiej PO przeszła jednogłośnie ..... ciekawe, ciekawe 23:57, 18.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

stefanstefan

24 1

Rzekomo deweloperskiej? Dobry joke :) 12:59, 19.04.2017


sąsiadsąsiad

15 57

Mieszkańcy Ursynowa chcą galerii Tesco. Tesco było pierwsze, a potem powstały okoliczne blokowiska. Bądźmy poważni - nikt nikogo nie zmuszał do kupna mieszkania koło hipermarketu. 08:34, 19.04.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

rekinrekin

25 7

Zdaje się że sąsiad zazdrosny jest że nie mieszka blisko REZERWATU?
10:04, 19.04.2017


stefanstefan

25 3

Może sąsiad po prostu pracuje dla Tesco :) I tak żadna galeria Tesco tam nie powstanie, bo Tesco przeżywa problemy finansowe i chodzi tylko o to, żeby uzyskali niezbędne pozwolenia a potem sprzedali teren pod "galerkę". 14:04, 19.04.2017


NickNick

37 8

Tak duża galeria nie jest w tym miejscu potrzebna. Kabaty są zbyt zagęszczone żeby stawiać w środku osiedla takiego molocha. 09:52, 19.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SomsiadSomsiad

10 60

Kabaty chcą galerii. Galerii nie chcą tylko mieszkańcy Zaruby którzy sprowadzili do nowychsię tam gdy już istniał projekt przebudowy 10:07, 19.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SomsiadSomsiad

20 66

Kabaty chcą galerii. Nie chcą jej tylko mieszkańcy Zaruby którzy tanio kupili mieszkania wiedząc o planowanej inwestycji a teraz chcieliby by cała okolica zmieniła swoje plany bo oni tam mieszkają. Takie trutnie które chcą np. dobrego dojazdu ale nie pod ich oknem tylko u sąsiada. 10:09, 19.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UllaUlla

5 2

bzdury!!! kabaty NIE CHCĄ galerii!!!! 19:28, 20.04.2017


facepalmfacepalm

22 62

jak zwykle 5 czy 6 budynków uważa że wie lepiej co che cała dzielnica. Wiedzieliście gdzie kupowaliscie mieszkanie, wiedzieliscie co macie, i możecie mieć przed oknami. Ulice zawsze mogą poszerzyć, usługi rozbudować, a tu kilku krzykaczy uprzykrza życie całej dzielnicy. 10:11, 19.04.2017

Odpowiedzi:12
Odpowiedz

#BezMolocha#BezMolocha

19 7

Zanim zaczniesz się wypowiadać, zgłąb temat, a nie rzucasz słowami na prawo i lewo bez kompletnej wiedzy o sprawie. Chcemy zmniejszyć wielkość galerii, tak by nie była rozmiarów Galerii Mokotów! informacje o zmianie takich planów nie docierają do mieszkańców! Polecam dokształcanie się o destrukcyjnych zmianach w krajobrazie miasta https://www.youtube.com/watch?v=OttpAG46FTY 11:22, 19.04.2017


#BezMolocha#BezMolocha

15 5

Zanim zaczniesz się wypowiadać, zgłąb temat, a nie rzucasz słowami na prawo i lewo bez kompletnej wiedzy o sprawie. Chcemy zmniejszyć wielkość galerii, tak by nie była rozmiarów Galerii Mokotów! informacje o zmianie takich planów nie docierają do mieszkańców! Polecam dokształcanie się o destrukcyjnych zmianach w krajobrazie miasta https://www.youtube.com/watch?v=OttpAG46FTY 11:22, 19.04.2017


stefanstefan

25 3

Tak czytam Pana komentarze i Pan to chyba zawsze przez pryzmat interesów burmistrza i urzędu patrzy, a nie dzielnicy i jej mieszkańców. 12:58, 19.04.2017


SomsiadSomsiad

12 45

Dokładnie. HIT a potem Tesco istniały zanim wybudowano bloki przy Zaruby. Ludzi którzy kupili w nich mieszkania doskonale wiedzieli że supermarket istnieje i w perspektywie ma nastąpić jego rozbudowa. Mimo to kupili mieszkania. Po czym zaczął się festiwal żądań: bo głośno, bo całodobowo, bo jest ruch dojeżdżających, bo będzie rozbudowa. W nosie mają innych ludzi w dzielnicy którzy chcą centrum wreszcie centrum handlowego tak jak to zaplanowano już kilkanaście lat temu. Teraz oczywiście "nagle" pojawia się argument bliskości rezerwatu. Tylko że rezerwat jest kilkaset metrów od Tesco oddzielony polami na których nie będzie budynków bo nie dopuszcza tego plan zagospodarowania. 13:39, 19.04.2017


stefanstefan

34 5

No i jak się ładnie dogadują facepalm (człowiek burmistrza Kępy?) z Somsiadem (pracownik Tesco?) :) Nie rozumiem tylko skąd u Panów takie przeświadczenie, że Ursynowianie chcą kolejnego centrum handlowego. Rozumiem, że Wy chcecie, ale dlaczego rościcie sobie prawo do mówienia w imieniu mieszkańców, skoro ich nie reprezentujecie? 14:08, 19.04.2017


facepalmfacepalm

5 36

@stefan - czysta socjotechnika rodem ze starego systemu, jako że brak argumentów to trzeba oczernic kogoś kto ma inne zdanie żeby go zdyskredytować. Słoma... słoma z butów wystaje. nic więcej. 19:33, 19.04.2017


stefanstefan

17 4

@facepalm raczysz sobie żartować? Twoimi jedynymi "merytorycznymi" argumentami są "5 czy 6 budynków uważa że wie lepiej co che cała dzielnica" oraz "miasto musi się rozwijać". Wstań z kolan człowieku i przestań bredzisz, albo przyznaj się że reprezentujesz Tesco lub burmistrza to przynajmniej będziemy wiedzieli z kim mamy do czynienia. 12:06, 20.04.2017


SomsiadSomsiad

6 29

Z Tesco łączy mnie to że psioczę na kolejki do kas...

Niestety przeciwnicy budowy nie mogą znieść że mieszkańcy Kabat mają całkiem inne zdanie o rozbudowie niż paru krzykaczy z Zaruby. Typ ludzi którym przeszkadza nowy wyjazd w kierunku Powsina "bo oni tam nie jeżdżą". I gardłują że na Jeżewskiego zabrano im "ich darmowe miejsca" parkingowe choć to wina dewelopera że nie mają gdzie parkować. A mieszkańcy są zadowoleni że wreszcie po byle duperele nie trzeba będzie jeździć na Mokotów czy do Janek. I paroma krzykaczami się nie będą przejmować. 12:17, 20.04.2017


stefanstefan

12 6

@Somsiad proszę Cię nie wypowiadaj się w imieniu mieszkańców Kabat tylko zacznij we własnym imieniu, albo chociaż w imieniu swoich mocodawców. I proszę Cię nie kłam. Abstrahując od tego, że wpuszczanie ruchu z Konstancina przed wybudowaniem łącznika z Wilanowem jest bez sensu, to "nowy wyjazd w kierunku Powsina" jeszcze długo nie powstanie ze względu na niekompetencje burmistrza. Na Jeżewskiego to nie deweloper skasował miejsca parkingowe tylko Dzielnica!!! Ty w ogóle mieszkasz na Ursynowie człowieku, że piszesz takie farmazony??? 13:03, 20.04.2017


facepalmfacepalm

5 17

stefciu, po 3 kometarzach wiesz kim jestem i kogo reprezentuje? :) Wszechwiedzą i pewnością siebie dorównujesz największym półgłówkom tego świata. Weź zimny prysznic i przestań lać jad w każdym komentarzu. Właśnie przez takie zaściankowe myślenie ta dzielnica się tak wolno rozwija nie rozwija. 14:07, 20.04.2017


stefanstefan

7 3

Nie wiem, ale się domyślam kogo reprezentujesz. Wiem za to, że jesteś zwykłym trollem, który nie ma argumentów, więc ucieka się do inwektyw. 14:33, 20.04.2017


SomsiadSomsiad

8 6

Stefan: Czemu to ja mam się nie wypowiadać w imieniu mieszkańców? Czy mieszkańcami Kabat są tylko przeciownicy budowy galerii? Otóż nie - są nimi też zwolennicy.

Wpuszczenie ruchu nowym łącznikiem w miejsce ciasnego jest "bez sensu"? Dlaczego? Bo Ty tam nie jeździsz? Znów: inni nie mogą korzystać bo paru przeciwników uważa że ma monopol na to co mieszkańcom potrzebne.

A na Jeżewskiego nikt - nawet dzielnica - nie zabrał mieszkańcom miejsc do parkowania. Uporządkował tylko ruch. A miejsc parkingowych braknie bo deweloper nie wywiązał się z budowy parkingu piętrowego - to jest prawdziwy powód problemu. Ale mieszkańcy jak przy Tesco protestowali choć doskonale wiedzieli gdzie i jakie mieszkania kupili. 16:03, 20.04.2017


rekinrekin

59 10

Na Kabatach mamy już Biedronkę, i 2 Lidle, zarządowi z TESCO dziękujemy. Zdaje się że to rodzima firma z Anglii. Zamknąć blaszak i wybudować basen, teren rekreacyjny, bądź po prostu posadzić drzewa, których ostatnio w naszym KRAJU ubyło!!!
Kto ma trochę rozumu w głowie, nie zaakceptuje budowy molocha przy REZERWACIE!!! 10:14, 19.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RebusRebus

60 14

Nie chcemy molocha przy rezerwacie przyrody!!!
10:45, 19.04.2017

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

facepalmfacepalm

14 49

należałoby w takim razie wasze bloki zburzyć i zamienić na domy jednorodzinne. Zaściankowe myślenie. 13:06, 19.04.2017


stefanstefan

35 6

Zaściankowe myślenie to jest budowa centrum handlowego pod samym lasem zwłaszcza w kontekście faktu, że Auchan/Obi zostanie niebawem przerobiony na galerię handlową. 14:10, 19.04.2017


RezerwatRezerwat

22 2

Od Przy Bażantarni do Lasu Kabackiego powinny być TYLKO domy jednorodzinne, które powinny być stanowić jego otulinę. Wybudowanie tylu bloków wielorodzinnych w tej okolicy to gwałt na rezerwacie Las Kabacki oraz rezerwacie Park Natoliński. 18:12, 19.04.2017


facepalmfacepalm

4 32

@stefan - świetnie. niech będzie galeria i tu i tu. Niech dzielnica się rozwija, buduje drogi, aleje, tworzy w usługach miejsca pracy a nie bedzie smutna sypialnią warszawy. Jeśli nic nowego nie zaoferuje, szczególnie młodym mieszkańcom, przez protesty kilku zaściankowych krzykaczy, szybko popadnie w zapomnienie. Dzieci sie odchowaja i uciekną i zostanie patologia i emeryci. Ale wy potraficie mysleć tylko tu i teraz. Teraz mi się nie podoba to będę palił opony. 19:41, 19.04.2017


KabatmanKabatman

28 3

Całe Kabaty przeciw molochowi Tesco! U siebie w Anglii nie ośmieliliby się na stawianie takiego kloca w środku mieszkaniowej dzielnicy koło rezerwatu, zrównoważonej i harmonijnie się rozwijającej. Uważają nas za trzeci świat. Przeliczą się. Całe Kabaty przeciw molochowi Tesco! 21:20, 19.04.2017


adrianadrian

17 6

Spokojnie z tą propagandą. Kabaty nie są zrównoważone i nie rozwijają się harmonijnie. Pozwolono na zbyt gęstą zabudowę wielorodzinną. Równie dobrze można napisać, że Piaseczno rozwija się w sposób zrównoważony i harmonijny... 10:40, 20.04.2017


stefanstefan

21 6

@facepalm gdybyś nie był tylko trollem to wiedziałbyś, że centra handlowe nie są żadnym panaceum na tworzenie nowych miejsc pracy czy zwiększanie oferty młodym mieszkańcom. Mało tego, to właśnie centra handlowe są miejscem spotkań patologii (przypomnij sobie film Galerianki), dalej galerie handlowe zasysają życie do środka, podnosząc jedynie swój zysk, miastu w zamian nie dają nic. W tym konkretnym przypadku mówimy o terenie pod samym lasem, w bardzo atrakcyjnym punkcie - w sercu Kabat! Teren powinien być zagospodarowany przez obiekt użyteczności publicznej - basen, dom kultury, park, amfiteatr, tężnie - cokolwiek, pomysłów jest milion, ale wy się uparliście na centrum handlowe bo $ się musi zgadzać... 12:13, 20.04.2017


KabatmanKabatman

5 3

@ Adrian - Na tle wielu innych warszawskich osiedli Kabaty jednak rozwijają się harmonijnie. Przede wszystkim nie są sypialnią, tylko mają swoje życie. Porównywanie z Piasecznem jest nonsensem. Oczywiscie nie jest to ideał, mogłoby być lepiej. Ale to że dopuszczono zbyt gęstą zabudowę wielorodzinną (+ jeszcze pare błędów) to nie powód, żeby teraz rozdeptać dzielnicę gigantycznym centrum handlowym. Całe Kabaty przeciw molochowi Tesco! 17:50, 20.04.2017


stefanstefan

28 7

Dopóki dzielnicą rządzi platforma z przystawkami w osobach Jurczyńskiej, Pomianowskiego i Orła to możemy być pewni, że ta galeria powstanie. Już oni dopilnują tematu. W radzie miejskiej tak samo większość ma PO, więc nie liczyłbym na żaden ukłon w stronę mieszkańców. 13:01, 19.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OverLordOverLord

20 58

Galeria potrzebna, niech w koncu buduja! 13:46, 19.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LiLi

20 41

Galeria jest potrzebna i większość Ursynowian jej chce . Dość szantażu kilku mieszkańców z okolicznych bloków. Jak nie chcieliście się wprowadzać z rezerwatu trzeba było zostać u rodziców na wsi 15:06, 19.04.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ullaulla

12 6

większość mieszkańców nie chce tej galerii!!!!!!!! 19:23, 20.04.2017


j.j.

2 2

Większość nie chce. 00:43, 04.05.2017


michumichu

18 39

Chcemy galerii! Mam już dość tego zapyziałego Ken Center i jedynego multikina. Ursynów musi mieć galerię z prawdziwego zdarzenia. A o tym, że teren należy do Tesco wiadomo od dawien dawna, więc co sąsiedzi się burzą? 18:23, 19.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

volta2volta2

0 1

akurat ken center zapyziałe nie jest, jak mi czegoś w tesco zabraknie, to spoko znaję właśnie tam.

ostatnio byłam i były dzikie tłumy, w tygodniu, w godzinach emeryckich, co tam się dzieje w weekend, to nie wiem, nie spedzam łikendów w takich przybytkach. 21:54, 13.05.2017


KabatmanKabatman

35 5

Uwaga! Uaktywniły się trolle piszące dla Tesco, zapewne wynajęte z jakiejś agencji PR lub social media. Na statusie ustalili, że najbardziej nośne będą dwie linie argumentacji: 1) To tylko kilku pieniaczy z okolicznych bloków nie chce galerii, reszta dzielnicy ją popiera; oraz 2) Ludzie kupując mieszkania wiedzieli, że za oknami wyrośnie im ten moloch.
Jedno i drugie to kłamstwo. Całe Kabaty przeciw molochowi Tesco! (bo całe na nim ucierpią). 21:08, 19.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XX

25 2

Spam i trolling widzę kwitnie, cóż za nagły zalew komentarzy i dyskusja. Też myślę, że to celowe działania marketingowe > właśnie fingowanie społecznego dowodu słuszności przez te 2 argumenty (jedynie kilku awanturników z pobliskich budynków buntuje się przeciw galerii, a reszta popiera ten pseudo rozwój + ludzie kupując mieszkania wiedzieli, że za oknami wyrośnie im moloch).

MAMY WYSTARCZAJĄCO GALERII W WARSZAWIE I NIE TRZEBA PSUĆ W TYM CELU KABAT 00:32, 20.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WróbelWróbel

15 8

Tak się kończy dopuszczenie populistów do żłoba. Projekt Ursynów ma układy z TESCO, Zbudują Wam tą galerię niskich lotów. Nie bójcie się. 10:16, 20.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

stefanstefan

11 6

Projekt Ursynów ma układy z Tesco, rządząca miastem Platforma z deweloperami, a IMU jest ułożone ze spółdzielniami i układ się domyka. Jeśli chcemy ocalić ten teren to trzeba odsunąć od władzy ten krąg wzajemnej adoracji. 12:56, 20.04.2017


ViolaViola

32 12

Krótko. Galeria nie jest mi potrzebna. Kocham naturę. Uwielbiam Las Kabacki. To zadecydowało, że tu mieszkam.

18:05, 20.04.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SomsiadSomsiad

10 20

Wszystko jasne. "Mi nie jest potrezbna" a innych mam poniżej pleców. Typowe zaściankowe myślenie. Jak ktoś kocha naturę to raczej miasta nie wybiera jako miejsca do mieszkania. 09:12, 23.04.2017


stefanstefan

13 6

Uuu ekspert od zaściankowego myślenia uraczył nas kolejnym komentarzem :) 12:31, 23.04.2017


AnitaAnita

40 8

Jestem rodowitą warszawianką. To, co zaczęto robić z Ursynowem od ok. 1995 roku, a mianowicie budowa zamkniętych osiedli, hipermarketów tuż pod lasem kompletnie zrujnowało tę piękną , zieloną dzielnicę. I powiem wam, że jest mi wszystko jedno, czy powstanie kolejna galeria, kolejne osiedle , autostrada... Nic nie przywróci ciszy, zieleni i czystego powietrza . 18:28, 24.04.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SomsiadSomsiad

11 25

Mocno naginasz rzeczywistość. Raczej błotniste pustkowia a nie zielona dzielnica tu była wcześniej. "Tuż pod lasem" to jest kilkaset metrów i jeden (!) hipermarket. Obwodnica jest planowana od 40 lat i wreszcie da dobry wyjazd z dzielnicy z ominięciem wiecznie zakorkowanych Puławskiej i Dolinki. Znów przeszkadza tym którzy kupili mieszkania przy Płaskowickiej ze świadomością że będzie tam obwodnica a teraz protestują. Miasto nie powstaje dla zieleni i czystego powietrza - to tylko jeden z elementów składowych i w 99% miast nie są to elementy dominujące. Jeśli jest się miłośnikiem natury to nie wybiera się miasta jako miejsca do życia. Tego "miłośnicy natury" nie chcą niestety zrozumieć i uważają że inni powinni akceptować ich wizje/. 09:05, 25.04.2017


mis b.mis b.

7 7

Przesadzasz. Miasta maja to do siebie, ze sie rozwijaja. To co zrobiono z Mokotowem i Zoliborzem po I wojnie swiatowej to tez skandal?? A takie piekne wsie byly i pola po horyzont. I te wiatraki-kozaki na Woli... Lotnisko na Polach Mokotowskich - bliziutko i wygodnie, a nie we wsi Okecie. Niestety, dzisiejszy Ursynow jest jedna z nielicznych dzielnic stolicy, ktore nie maja ani ulicy handlowej gdzie koncentrowaloby sie zycie mieszkancow ani rynku, ani galerii (nie popieram, jednak jak nie ma ulicy handlowej, nie ma rynku, nie ma deptaku ze sklepami, kawiarniami i restauracjami, to po prostu nie ma miasta - jest tylko osiedle-sypialnia). Malo tego: Ursynow nie ma ani szpitala, ani teatru, ani kin poza Multikinem, a jednoczesnie jest wielki jak solidne miasto na Zachodzie. KEN nigdy nie stanie sie sercem Ursynowa bo ma skale dla sloni, a nie dla ludzi: to jest szeroki sciek komunikacyjny, z odległościami nie dla pieszych, zas blaszak Tesco jest obrzydliwy - powinen zniknac. 21:07, 25.04.2017


AnitaAnita

17 7

Szanowny Panie'' Somsiedzie'', skąd ma Pan takie konkretne dane, że ''w 99% miast nie są to elementy dominujące'', bardzo proszę o wskazanie źródła , chętnie poczytam. Wie Pan, dobrze by było, gdyby nie patrzył pan na rzeczywistość w taki ograniczający samego pana sposób. Jak jest wieś, to muszą być pola, krowy i kury, jak jest miasto - autostrady, kominy, centra handlowe. To schematyczny sposób myślenia czterolatka, którego umiejętności poznawcze są jeszcze, bądź co bądź, ograniczone.Miasto powstaje dla ludzi, którzy chcą tam nie tylko pracować i robić zakupy, ale również wypoczywać. Znam osoby, wywodzące się ze środowisk wiejskich, którym po zamieszkaniu w Warszawie strasznie przeszkadza zieleń, śpiewające ptaki... To kojarzy im się z ich, bądź ich rodziców, pochodzeniem. Na siłę próbują być bardziej ''miejscy'', denerwuje ich to, co związane ze wsią , chociażby przyroda. Zupełnie bezpodstawnie wstydzą się swojego pochodzenia. 12:29, 25.04.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mis b.mis b.

12 38

Blaszak Tesco jest ohydny, szpeci Kabaty i je kompromituje. Powinen zniknąć i to szybko. W to miejsce galeria, ale z oferta w strone luksusu, dla klienteli z południa Warszawy, z Konstancina, itd. Kino – alternatywne. Delikatesy, a nie supermarket. Do tego cour food jak Koszyki, a nie plastykowe tace i jedzenie rekami na miare McDonalda. Luksusowa silownia. Platne parkingi od 3 godz., żeby nie zostawiano samochodow „do metra”. Taka galeria podbilaby wartosc okolicznych mieszkan, buda Tesco przestalaby straszyc. 21:15, 25.04.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

volta2volta2

18 2

na ja akurat nie tęsknię za mieszkańcami konstancina, wystarczy że nas rozjeżdżają w tygodniu i przyjeżdżają do znienawidzonej aglomeracji. może niech już w weekend zostaną u siebie?

nie chcę płacić za luksus, na który stać konstancin, a kabaty - niekoniecznie. juz i tak ceny tu wyśrubowane. 21:49, 13.05.2017


URSYNOWIANINURSYNOWIANIN

29 10

Może i budynek Tesco szpeci Kabaty. Ale nie ma i nie będzie zgody mieszkańców Ursynowa na zbudowanie MOLOCHA HANDLOWEGO tuż pod lasem Kabackim. Przecież TESCO dba o swoje interesy, a nie dobro dzielnicy i jej mieszkańców! O nasze otoczenie musimy zatroszczyć się sami – dlatego PROTEST przeciw INWESTYCJI Tesco w TEJ SKALI ma dla nas sens. 14:01, 11.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wybór jest prostywybór jest prosty

11 16

Znaczna część mieszkańców Ursynowa chce budowy galerii Tesco. Ani jeden z kilkudziesięciu radnych nie miał na tyle odwagi, aby przeciwstawić się krzykliwej części przeciwników galerii? Ja nie chcę, aby reprezentowali mnie radni, którzy dają się zastraszać, więc przy najbliższych wyborach tylko nowe nazwiska mają u mnie szanse. 21:39, 21.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wybór jest prosty: Twybór jest prosty: T

15 5

Zdecydowana większość mieszkańców Ursynowa NIE CHCE budowy molocha TESCO tuż pod Lasem Kabackim. Radni dzielnicy słusznie poparli wolę większości mieszkańców Ursynowa w tej słusznej sprawie. 10:12, 09.06.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

URSYNOWIANIEURSYNOWIANIE

4 8

MY CHCEMY TESCO!
MY CHCEMY TESCO!
MY CHCEMY TESCO! 22:02, 12.06.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AntoniAntoni

6 4

Chcecie TESCO? Przecież już jest - od 18 lat, na Kabatach. 08:32, 13.06.2017


0%