Zamknij

Konsultant SEO – 4 kroki do optymalnej promocji firmowej witryny

11:36, 29.02.2020 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 15:18, 29.02.2020
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Globalna sieć stała się głównym źródłem informacji o wszystkich funkcjonujących przedsiębiorstwach, oferując jednocześnie możliwość kontaktu z nimi oraz przedstawienia oferty. Jednak aby potencjalny klient mógł do tych informacji dotrzeć, powinien najpierw znaleźć firmową stronę w natłoku innych. Nie jest to łatwe, gdyż specjaliści już dawno spostrzegli, że potencjalny klient odwiedzi witrynę co najwyżej kilku firm, które zajmą najwyższe miejsce w wynikach wyszukania. Nawet jeśli mamy najkorzystniejsze ceny na rynku nic to nie da, jeśli nikt nie będzie miał okazji się z nimi zapoznać. Z pomocą przychodzi pozycjonowanie, czyli zestaw takich działań, które pozwolą na podniesienie rankingu strony (na przykład w Google) tak, że firmowa witryna pojawia się na pierwszych miejscach po wpisaniu kluczowej frazy. Oczywiście działania takie powinno się zlecać specjalistom. Dobry konsultant SEO w krótkim czasie spowoduje zauważalny wzrost odwiedzin strony a także zamówień. Jakie narzędzia może on wykorzystać?

Content marketing

Wydawać by się mogło, że dane przedsiębiorstwo ma ciekawą stronę, dobrze napisane treści czy opisy, a mimo to odwiedzających witrynę jakoś mało. Wyszukiwarka Google indeksuje witryny, które mają wartościowe teksty, jednak powinny być one skonstruowane tak, by być interesujące zarówno dla zwykłego czytelnika, jak i fachowca. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, iż serwis powinna być regularnie aktualizowany. Dobry tekst to nie tylko wartościowa informacja, ale również większe prawdopodobieństwo podlinkowania jej na innych stronach. Dzięki temu mechanizm wyszukiwarki uznaje treści za atrakcyjne i przyznaje dodatkowe punkty w rankingu. Konsultant SEO potrafi uatrakcyjnić warstwę tekstową tak, iż nie tylko będzie ona interesująca, ale sprytnie wplecione zostaną w nią tak zwane słowa kluczowe. Słowa kluczowe to nic innego jak fraza, wpisywana w wyszukiwarkę by odnaleźć najlepszą firmę lub sklep oferujący poszukiwany przez klienta towar.

Audyt techniczny

Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google to nie tylko zasługa dobrych tekstów. Równie ważne jest odpowiednie zoptymalizowanie strony i dostosowanie jej do prawidłowego wyświetlania się w witrynach mobilnych. Również prawidłowa struktura serwisu oraz odpowiednie wykorzystanie linków wewnętrznych może być kluczem do lepszej pozycji. Konsultant SEO, korzystając z odpowiedniego oprogramowania oraz swojego doświadczenia jest w stanie określić jak zindeksowana jest strona firmowa w Google i jakie informacje zebrał o niej tak zwany robot internetowy. Ten niewielki programik ma istotne znaczenie w pozycjonowaniu, gdyż odwiedza on poszczególne podstrony wykorzystując linkowanie wewnętrzne i indeksuje je. Analiza jego pracy pozwala więc odnaleźć mocne i słabe strony firmowej witryny i je ulepszyć lub wyeliminować. Dzięki tej wiedzy można zoptymalizować architekturę serwisu i znacząco poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie https://pawel-kozlowski.pl/.

Linkbuilding

W najprostszym ujęciu linki to takie elementy strony, których kliknięcie przenosi użytkownika do innej witryny zewnętrznej lub do wewnętrznej podstrony serwisu. Może również prowadzić do takich elementów jak film, obrazek czy dokument. Na pozycje strony w wyszukiwaniach wpływ ma ilość inków, prowadzących do niej i znajdujących się w serwisach zewnętrznych. Ale istotna jest jeszcze jedna wartość, tak zwany Page Rank (PR). Serwisy, do których prowadzi dużo odsyłaczy mają wysoki PR, ale również linki z witryn z dużym PR mają większy wpływ na tą wartość dla stron podlinkowanych. Dlatego też ważne jest, skąd prowadzą odnośniki do pozycjonowanego serwisu. Dobry konsultant SEO ma do dyspozycji wiele narzędzi, dzięki którym pozycjonowana przez niego strona otrzymuje wysoką wartość PR. Oprócz tych oczywistych, jak umieszczanie hiperłączy w katalogach stron, chętnie wykorzystywany jest tak zwany marketing szeptany, czyli publikowanie komentarzy na różnych blogach albo forach, oczywiście zawierających link do pozycjonowanej strony.

Pozycjonowanie lokalne

Bardzo ważnym słowem kluczowym dla wyszukiwarki jest lokalizacja. Wiele osób, wpisując szukaną frazę w okienko Google, dodaje również miasto w którym usługa czy zakup ma być zrealizowane. Dlatego należy zadbać o odpowiednie wypromowanie swojej witryny na szczeblu lokalnym, gdyż wyszukiwarka przedstawi wyniki dopasowane do obszaru zainteresowań klienta. Jest to jak najbardziej logiczne, gdyż prowadząc firmę stacjonarną w Warszawie nie pozyskamy klienta z Pekinu, choć właśnie nasza firma wyświetliłaby się jako pierwsza. Odpowiednie wypozycjonowanie serwisu mieszczącego się w stolicy pozwoli na dotarcie przede wszystkim do klientów z Mazowsza, gdyż to właśnie oni stanowić będą docelowy target. Pozycjonowanie lokalne w Warszawie wymaga zastosowania nieco innej strategii przez konsultanta SEO, ale efekt końcowy z pewnością warty będzie zainwestowanych w promocję pieniędzy. Więcej informacji można przeczytać na stronie https://pawel-kozlowski.pl/skuteczne-pozycjonowanie-warszawa.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%