Zamknij

Korki w Dolinie Służewieckiej i apel o ograniczenie buspasów. Co na to drogowcy?

14:10, 13.04.2022 Kamil Witek Aktualizacja: 14:18, 13.04.2022
Skomentuj KW KW

Jak bumerang wraca temat korków w Dolinie Służewieckiej. Po wytyczeniu buspasów na odcinku od Nowoursynowskiej do Sobieskiego kierowcy znów skarżą się na długie przejazdy ulicą. Drogowcy i miejscy przewoźnicy nie chcą jednak słyszeć o zmianach, np. o czasowym obowiązywaniu buspasów.

Dolina Służewiecka przez lata była synonimem stania w korku. Wytchnienie przyniosło otwarcie tunelu POW. Ruch zmalał i jak nigdy wcześniej ulicą można było przejechać bez problemu. Kierowcy nie zdążyli się tym nacieszyć. Niecały miesiąc później na odcinku od Nowoursynowskiej do Sobieskiego pojawiły się buspasy. Od tamtego czasu minęły trzy miesiące i nadal mają uwagi co do pasów dla autobusów i innych uprzywilejowanych pojazdów.

- Samochody stoją w korku, a tymczasem po buspasach z rzadka przemyka autobus lub taksówka - zauważa nasz czytelnik, kierowca z Ursynowa, który wczoraj przejeżdżał Doliną.

fot. nadesłane

Wielu kierowcom marzy się powrót do stanu sprzed buspasów. Od samego początku ich funkcjonowania uważali, że są bez sensu. Skoro ruch zmalał to i autobusy - jeżdżące tamtędy z niedużą częstotliwością - pokonują trasę szybciej. Jeśli buspasy muszą być, to niech działają na innych zasadach.

- Teraz obowiązują 24 godziny na dobę. Może warto by było zastanowić się, czy nie ograniczyć ich obowiązywania do godzin szczytu? - zastanawia się nasz czytelnik.

Drogowcy: żadnych zmian

Pytany przez nas Zarząd Dróg Miejskich obstaje przy pozostawieniu buspasów w obecnej formie. Ograniczenie pasów tylko do godzin szczytu nie ma - zdaniem drogowców - sensu. Jeśli poza nimi nie ma korka, to dodatkowy pas nie jest kierowcom potrzebny.

- Zaś w sytuacji, gdy korek jest także w innych godzinach, to po to jest buspas - ma zapewniać bezkorkowy przejazd pasażerom komunikacji miejskiej - stwierdza Jakub Dybalski, rzecznik drogowców.

Liczba autobusów też nie ma znaczenia - żaden nie powinien stać w korku. Nie ma natomiast pewności, czy bez buspasów rzeczywiście ich nie będzie. Okienko między otwarciem tunelu a wyznaczeniem buspasów nie jest obiektywnym wyznacznikiem - był to okres świąteczny. Tak twierdzi ZDM.

"Powinny być całodobowe"

A co na propozycję kierowców Zarząd Transportu Miejskiego? Pomysł na czasowe ograniczenie ich funkcjonowania - chociaż gdzieniegdzie w Warszawie występuje - nie spodobał się miejskim przewoźnikom. 

- Uważamy i od samego początku uważaliśmy, że buspasy w Dolinie powinny być całodobowe - podkreśla Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.

Mimo wszystko ostateczne zdanie w kwestii buspasów nie należy do ZDM i ZTM. Wprowadzaniem tego typu zmian na stołecznych drogach zajmuje się Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym. Jednak po wypowiedziach drogowców i przewoźników - ZTM już zapowiedział, że nie będzie rekomendować żadnych zmian - trudno spodziewać się spełnienia żądań kierowców. Do buspasów będą musieli się przyzwyczaić.

[ZT]19133[/ZT]

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(52)

TerrTerr

49 32

Podobnie jak wielu kierowców nie mógłem się doczekać.otwarcie tunelu a wizja dolinki bez korków osladzala długie,stracone minuty spędzone w kilometrowym ogonie nawet w weekendy.Tunel otwarty i jest jak było czyli fatalnie. To jest dyletanctwo i debilzm drogowców. 14:22, 13.04.2022

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Inaczej rzecz ujmująInaczej rzecz ujmują

13 10

... bez miliardowych wydatków na tunel było by to samo ale znacznie taniej? 15:01, 13.04.2022


DaroDaro

19 5

Od momentu uruchomienia tunelu miasto przystąpiło do remontu Trasy Łazienkowskiej. Stąd ponownie dużo większy ruch na Dolince. Po remoncie Trasy ponownie część kierowców przeniesie się na Trasę Łazienkowską. Ulice to układ naczyń połączonych. Jak gdzieś jest zwężenie to korkuje się po sąsiedzku. 15:24, 13.04.2022


MrFrostyMrFrosty

2 2

skąd dokąd jeździsz? 18:44, 13.04.2022


FaziFazi

17 10

Jest jeszcze gorzej niż przed otwarciem tunelu, bo urzędach zrobiły badania w pierwszym tyg. Stycznia kiedy dużo ludzi wyjechało z miasta. Poza tym autobusy w dolince mają problem z wyjazdem z Nowoursynowskiej czy Wałbrzyskiej w dolinkę. A obowiązywanie buspasów w nocy to już chyba na złość robią. 21:04, 13.04.2022


Obserwator Obserwator

11 12

Słuszna uwaga. Bus pas na Nowoursynowskiej ulatwilby jazdę autobusów skrecajacych w Dolinę 21:38, 13.04.2022


reo

KryKry

42 43

Popieram te buspasy i sadze ze powinny byc az do biurowego serca kraju w mordorze.

Nie licze na zrozumienie ludzi ktorzy woleli metry mieszkania kosztem odleglosci od pracy i szkoly dzieci. Placcie za swoje decyzje. 14:44, 13.04.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

StasioJasioStasioJasio

32 20

biorac nawet zalozenie ze w autobusie bedzie 20 osob - to jest to w dalszym ciagu 20 x wiecej niz najczesciej w samochodzie - Transport zbiorowy to jest podstawa i przyszlosc. a do narzekajacych kierowcow - moze pora odnowic flote samochodowa i przejsc na samochod elektryczny? - wtedy buspasikiem bedzie mozna bezkarnie pomykac:) 15:11, 13.04.2022


atsats

19 15

I tym autobusem to sobie dojedziesz... Do przystanku gdzieśtam, potem kolejne minuty spędzone na sterczeniu w oczekiwaniu aż drugi przyjedzie, albo metro, żeby móc się przesiąść w jeszcze inny numerek.
Normalnie "ja to proszę pana mam bardzo dobre połączenie" z "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz"... 18:08, 13.04.2022


Obserwator Obserwator

18 21

Zamiast sterczec można tez podejść pieszo, albo skorzystać z roweru miejskiego. Tak, na tym polega system przesiadkowy, aby mieć dobre połączenie. 21:36, 13.04.2022


1717

7 10

W Warszawie komunikacja jest na takim wysokim poziomie że nie pamiętam kiedy sterczałem na przystanku... 12:15, 14.04.2022


Obserwator Obserwator

31 30

Warszawa stawia na ekologię i równoważenie mobilności. Jest nawet w ZDM Wydział Zrównoważonej Mobilności. Nie tylko samochodem można się przemieszczać po Warszawie. 15:20, 13.04.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BoomBoom

18 16

Jakby stawiała na ekologię to by walczyła z niską emisją. I już ponad 60% podróżujących korzysta z transportu miejskiego. Socjalistom pewnie marzy się 100%. 19:32, 13.04.2022


DrCatDrCat

7 4

Można np. balonem, ale w sumie po co w ogóle się przemieszczać, skoro można telepracować, a zakupy robić w sieci? No chyba, że na spacer z psem (najlepiej do rezerwatu). 10:32, 14.04.2022


BoomBoom

34 28

Buspas na al. Sikorskiego to totalny bezsens, bo na tym odcinku nie było korków. A teraz została wymuszona zmiana pasów przed skrzyżowaniem z Sobieskiego. Buspas na odcinku Doliny Slużewieckiej od biedy mógłby zostać, ale też nie całodobowo, bo to jest bez sensu. Jakoś na Sobieskiego nie jest całodobowy. 15:33, 13.04.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak dla buspasówTak dla buspasów

38 49

Bardzo dobrze, tak trzymać. Gdyby korków nie było, bus pasy byłyby niepotrzebne. Dość dyktatury samochodziarzy. 17:49, 13.04.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kollokollo

1 1

Powiedział ... , który nie jest w stanie zrobić Prawa Jazdy. 22:03, 02.06.2022


asdasd

1 1

kollo vel ekko - a skąd wiesz? Dla ciebie rozumiem prawo jazdy jest takim życiowym sukcesem, że aż dużych liter używasz? 08:36, 03.06.2022


MonalisaMonalisa

22 9

Niech haloursynow napisze artykul o tym ile mandatów wystawiono na Dolince Służewieckiej od czasu zamontowania buspasów (wystarczy wniosek do policji o info publiczną), bo często widzę samochody, które jadą sobie buspasem jak gdyby nigdy nic, więc zastanawiam się czy nikt tego nie egzekwuje (i czy sama się nie przejechać hehe) 19:43, 13.04.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ursurs

31 28

Transport publiczny to przyszłość poruszania się w mieście, gdzie nie ma miejsca na auto dla każdego mieszkańca. Tak dla buspasów! 20:58, 13.04.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DiklDikl

11 15

Tylko najpierw trzeba wybudować P+R przy każdej pętli WTP. Tak jest w cywilizowanych krajach, od tego się zaczyna, a nie od d/strony. 10:30, 14.04.2022


spizispizi

24 25

kierowcy samoluby do autobusów..Pasażerowie busów zadowoleni. 22:20, 13.04.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

memememe

18 9

A kiedy Ciszewskiego-bis ? Cisza coś jak makiem zasiał... 22:55, 13.04.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ornitolokornitolok

6 1

Tylko kwilenie sójki słychać. 10:29, 14.04.2022


albertalbert

7 1

Protestują skutecznie ci z nowego bloku Wzgórze Słowików, oddanego kilka lat temu 19:49, 14.04.2022


Ja TyJa Ty

27 17

Teraz autobusy w dolince nie przekraczają 30km/h bo potem stoją na przystankach i tyle to jest zysku z utrudniania ludziom życia. Drogowcy wpierw powinni ukończyć odpowiednie szkoły nabyć praktyki pod specjalistami a nie kursy po zawodówce i przystępować do szkodzenia mieszkańcom!!!. Cholerni nieudacznicy. 08:47, 14.04.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DBCDBC

13 12

Ale co ty bredzisz? Większość mieszkańców - tych zapełniających autobusy - skorzystała na zmianach. Mniejszość stojąca w korkach - w większości przypadków 1 osoba na auto - ma gorzej, fakt. Ale mogą przecież wsiąść w autobus. 16:18, 14.04.2022


DBCDBC

22 28

Jest bardzo proste rozwiązanie tego problemu. Przesiąść się w autobus. 09:31, 14.04.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

14 10

Można ewentualnie puścić buspasami samochody z min 3 osobami na pokładzie. Tak jak się to robi na świecie. Z tym, że wymagałoby to pewnej dyscypliny...
09:59, 14.04.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KorkoCCionkKorkoCCionk

21 21

Korki są, bo ludzie wożą bąbelki do szkół, przedszkoli i na zajęcia pozalekcyjne. Ja od 2 klasy podstawówki jeździłem sam. Aha, no i pieska na spacer trzeba zawieźć, najlepiej jak najdalej od domu, bo przecież nie będzie robił na nasz kochany niestrzyżony trawniczek pod blokiem. Telepraca, zakupy przez internet, to takie proste. 10:34, 14.04.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

s.s.

15 10

Nie no racja, nie warto wychodzić z domu, nawet na krok. To przecież niebezpieczne, niezdrowe, a co gorsza nieekologiczne! A transport indywidualny to samo zło! Bo przecież człowiek może nim jechać gdzie chce, i to jeszcze sam! Towarzysz Mencwel tak mówił na ostatnim wiecu, nie kłamię! 14:55, 14.04.2022


Anonimowy obserwatorAnonimowy obserwator

20 9

Korzystam często z 317 w kierunku Wilanowa. Dzięki buspasowi mogę zdążyć z pracy do drugiej pracy dodatkowej. Jest to dla mnie wielkie ułatwienie życia. 12:12, 14.04.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

altkinaltkin

17 9

"Ograniczenie pasów tylko do godzin szczytu nie ma - zdaniem drogowców - sensu. Jeśli poza nimi nie ma korka, to dodatkowy pas nie jest kierowcom potrzebny.
- Zaś w sytuacji, gdy korek jest także w innych godzinach, to po to jest buspas - ma zapewniać bezkorkowy przejazd pasażerom komunikacji miejskiej - stwierdza Jakub Dybalski, rzecznik drogowców."
To odwróćmy pytanie: to w takim razie czemu na innych buspasach są ograniczenia godzinowe, skoro to bez sensu? 14:32, 14.04.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ursurs

6 7

może żeby kierowcy sie nad sobą mniej użalali 16:24, 14.04.2022


albertalbert

7 14

Jeżeli buspas ma ograniczone godziny to wielu kierowcow nie zwraca uwagi na te godziny i o każdej godzinie jeździ buspaem. Takie godziny powinny byc zlikwidowane, poza szczytem nie ma korkow i dodatkowy pas (zamiast buspasu) jest niepotrzebny. 19:47, 14.04.2022


InżynierInżynier

20 29

Kierowca auta ma ten komfort że może wybrać inną trasę.Nie ma przymusu stania w korku.A jak ktoś wozi siebie to niech spojrzy w dowód ile miejsc ma pustych obok - za luksus się płaci.czy jadąc do restauracji też zajmujesz stolik 5 osobowy? 14:33, 14.04.2022

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

BoomBoom

28 14

Dokładnie tak, więc autobusy nie powinny jechać z kilkoma pasażerami, bo to nie jest ekonomiczne i ekologiczne. Uważam, że co najmniej połowa miejsc powinna być zajęta. A jak nie, to autobus powinien stać i czekać na pasażerów. Wiele ile pali taki autobus? A często jeżdżą prawie puste. Pora skończyć z pustymi przebiegami, jak w PRLu. 16:08, 14.04.2022


DBCDBC

16 25

Dokładnie! Każdy kierowca niech sobie odpowie na pytanie: czemu nie wybrał autobusu? W 90% przypadków odpowiedź brzmi: bo samochodem jest WYGODNIEJ. Tylko że do tej pory w Dolince mieli wygodniej kosztem pasażerów autobusów. Dzięki buspasowi wróciła równowaga. 16:22, 14.04.2022


ekkoekko

1 1

Stoi w korku 100 samochodów z 200 pasażerami a tu nagle przemyka autobus z 5 pasażerami, a nie lepiej by było gdyby te 100 samochodów przejechało? 21:59, 02.06.2022


asdasd

1 1

Nie, bo lepiej żeby z tych 50 samochodów zrezygnować na rzecz przejazdu autobusem. Takie są na świecie tendencje by uprzywilejowywać transport zbiorowy. Kierowca stojąc często w korku może wpadnie na pomysł, że przynajmniej czasem może w sumie samochód zostawić na parkingu. 08:34, 03.06.2022


ss

1 1

asd i inni - na świecie miasta są bardziej skondensowane, wszystko jest bliżej i nogi lub rower wystarczą, a my mamy obsrany krajobraz i długie dojazdy, a opór zagęszczania zabudowy jest taki, ze nowe domy budowane sa w Tarchominie czy gdzieś tam w polu, ale jak wprowadzą kartki na paliwo to może pojawią się i ekologiczne furmanki (w Warszawie przed wojną było 10.000 koni) 16:45, 03.06.2022


KorbolKorbol

11 1

Jadę sobie Doliną Służewiecką i co widzę drzewa sadzą!
Zacytuje info z 2005 roku"Urzędnicy zdecydowali: w Dolinie Służewieckiej, która w przyszłości stanie się ważnym fragmentem warszawskiej obwodnicy, prawdziwego tunelu nie będzie. Zamiast niego zostaną wybudowane wiadukty i niezadaszone zagłębienia w jezdni, którymi kierowcy bezkolizyjnie, bez konieczności zatrzymywania się na światłach,
ominą często zakorkowane skrzyżowania Doliny z ulicami poprzecznymi -
Idzikowskiego, Sobieskiego, Bonifacego, al. Wilanowską oraz Nowoursynowską i Rosoła. - Wiadukty i zagłębienia będą budowane na przemian - wyjaśnia Urszula Nelken, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich. ZDM zdecydował, że w okolicach Idzikowskiego i Sobieskiego powstanie zagłębienie, przy Bonifacego i al. Wilanowskiej wiadukt, przy Nowoursynowskiej kolejny wykop, a przy Rosoła omijająca skrzyżowanie górą estakada. 10:34, 15.04.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KorbolKorbol

10 1

Na początku marca ZDM otworzy oferty w przetargu na projekt modernizacji Doliny,
ale prace w tym roku nie ruszą. Ich koszt jest szacowany na 300 mln zł. Wstępny
plan zakłada, że inwestycja ruszy w przyszłym roku, a zakończy się na przełomie
2008 i 2009 roku."

Jak się domyślam korki tu mają być już zawsze. 11:01, 15.04.2022


KorbolKorbol

5 3

Wpisy o Dolince były celem przypomnienia. Patrząc na temat mam taki obraz."Z zeznań Timothy'ego McVeigha wynika, że wybuch w Oklahoma City miał być zemstą na rządzie i administracji USA za oblężenie w Waco w Teksasie" i dla odmiany "Theodore Kaczynski przez blisko dwie dekady wodził za nos federalne organy ścigania. Zabijał Amerykanów, pragnąc ich przekonać, że technologia jest zła i powinni wrócić na łono natury." Dwa przykłady ludzi których działa innych doprowadziły do realizacji własnej drogi.
Pierwszy, to przykład zemsty na ratuszu za bus pas na dolince, drugi to przykład tych co zmuszają innych do poruszania się autobusem, "a jak nie będziecie to was pokarze" Sami sobie hodujemy takich ludzi i nie trzeba specjalnie szukać takich u nas w kraju. Przykład z Gdańska, a na naszym podwórku ktoś podpalał auta, to może i metro, ostatnio zatrzymali wagony na stacji i je pomazali. Czy tylko ja to widzę, czy może jeszcze się nie boję o tym pisać? Wiecie co pусский военный корабль, иди нахуй 11:36, 15.04.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

6 2

To ekstemizm zielonych komunistów walczących z samochodami, ale zupełnie ignorujących taką zabójczą dla nas niską emisję. 12:29, 15.04.2022


KrowaKrowa

4 7

Buspas zostawić, ale wykroić po dodatkowym pasie z szerokiej łączki rozdzielającej obydwie jezdnie. 15:10, 15.04.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrodaBroda

18 7

Ten buspas to jeden z najgłupszych pomysłów. Postanowiono go stworzyć zaraz po otwarciu tunelu bez sprawdzenia jak wtedy będzie rozkładał ruch, a pasażerowie autobusów tkwią w błędnym mniemaniu, że podróżują szybciej wyłącznie dzięki niemu (w niewielkim stopniu), a nie dzięki tunelowi.
Ze stada autobusów za Nowoursynowską większość skręca w Wilanowską, co przestało być takim problemem, kilka w Bonifacego ma czwarty pas, a Sikorskiego jedzie coś co 5-10 minut.
Chyba jedyny pożytek to brak rozjeżdżania trawy w Dolince przy ustępowaniu miejsca karetkom, może wreszcie ktoś ją dosieje.
19:25, 16.04.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janekjanek

5 8

Tam jedzie sporo autobusów, więc buspas jest konieczny. Rozwalonemu w swoim autku kierowcy nic się nie stanie jak sobie postoi kilka minut. Natomiast upchniętym w zbiorkomie pasażerom będzie miło, jak szybko przejadą. 09:56, 23.04.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WarszawaWarszawa

5 3

Popieram mimo że ostatnio jeżdżę autem 06:36, 07.05.2022


kollokollo

2 1

Tylko, że w tych autobusach jest po kilku pasażerach. 22:05, 02.06.2022


asdasd

1 2

Jak paru kierowców przesiądzie się do autobusu to będzie ich już kilkunastu. I oto chodzi by w tym kierunku właśnie iść. 08:31, 03.06.2022


kollokollo

2 1

Nie każdy potrzebuje przejechać dwa, czy trzy przystanki, ja codziennie wyjeżdżam z Warszawy, więc co, mam parkować na Pradze i na Ursynów dojeżdżać autobusem? 22:08, 02.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%