Zamknij

Ktoś zniszczył tęczową flagę wywieszoną na balkonie. Ursynów nie taki tolerancyjny?

15:07, 23.01.2021 Kamil Witek Aktualizacja: 14:07, 25.01.2021
Skomentuj archiwum artystki archiwum artystki

Wywieszona przez ursynowską artystkę na balkonie oryginalna tęczowa flaga została zniszczona przez nieznanych sprawców. Działaczka LGBT nie zamierza się poddawać. Sprawa trafiła na policję.

Dobromiła, artystka, aktywistka i osoba LGBTQ+, flagę wywiesiła w czwartek na balkonie swojego mieszkania na Ursynowie. Jak twierdzi, do tej pory bała się to zrobić. Kiedy w końcu zebrała się na odwagę, okazało się, że nie wszystkim to odpowiada. Dzień później flaga została zniszczona.

- W nocy zastałam flagę oblaną wybielaczem, w efekcie czego na materiale pojawiły się przepalone plamy oraz śmierdzi chlorem – poinformowała Dobromiła.

fot. prywatne

Kto zniszczył flagę, tego nie wiadomo. - Myślę, że to mogli być sąsiedzi. Mieszkam zbyt wysoko, by dało się zniszczyć flagę z dołu – stwierdza artystka.

Sprawa została zgłoszona na policję. Nie było jednak łatwo. Mundurowi potraktowali sprawę inaczej, niż spodziewała się tego Dobromiła.

Udało mi się, po całym dniu kursowania na komendę, zgłosić sprawę. Została potraktowana jako zniszczenie mienia. Nawet nie zająknęli się o przemocy i dyskryminacji – opowiada aktywistka.

Policjanci nie przyjęli, że motywacją sprawców mogła być nienawiść do osób LGBTQ+. Dlatego najprawdopodobniej skończy się na uznaniu sprawy za wykroczenie.

"Tęcza nie obraża"

Dobromiła z wywieszania flagi rezygnować nie zamierza. Wcześniej nie spotkała się z podobnymi zachowaniami na Ursynowie. Martwi ją jednak inna rzecz.

- Mieszkam tu zaledwie od roku i tylko spaceruję i nie znam wielu osób ani sąsiadów. Ale widzę, jak zasprayowywane są pioruny, które pojawiły się podczas protestów na murach i zastępują je teraz faszystowskie symbole. To też jest przykre – uważa.

Flaga, jako jedna z wielu, została wykonana przez panią Dobromiłę własnoręcznie. Na co dzień artystka szyje je na zamówienie, w czym pomaga zrzutka w internecie. Część zysku z ich sprzedaży przekazywana jest na rzecz fundacji "Miłość nie wyklucza".

Pierwsza z flag powstała po wydarzeniach na Krakowskim Przedmieściu w sierpniu zeszłego roku, po zatrzymaniu Margo, działaczki znanej z zablokowania furgonetki "Anty LGBT".

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(58)

MrFrostyMrFrosty

76 59

źle działało na ich niezdefiniowaną seksualność to zniszczyli 15:40, 23.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sąd ostatecznysąd ostateczny

15 14

Zniszczyli, bo mają dość chuliganerii, która pod tęczowymi sztandarami atakuje kościoły katolickie na Ursynowie. Niszczcie swoje tęczowe flagi, sierpy i gwiazdy, ale od kościołów wara! 14:43, 25.01.2021


KonKon

5 7

Sad: niekatolicy dokladaja ze swoich podatkow na te koscioly. Czy faktycznie katolickie koscioly w Polsce sa tylko katolikow ? Twoja obrona kleru i kosciolow jakos mnie odpycha, to nie jest wiara tylko organizacja. A za chwile pewnie ideologia :-)) 09:15, 26.01.2021


reo

KamilaKamila

92 72

A to ciekawe, bo na ursynowie widuje flagi lgbt, wisza od dawna i jakos nie widac na nich sladow zniszczenia. A tu prosze, jeden dzien i juz zniszczona?? . I cyk donosik do prasy, kroimy aferke. Jakiez to wszystko przewidywalne. Smierdzi prowokacją na kilometr. 15:54, 23.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nopnop

84 70

był taki strażak, który sam podpalał las, gdyż uwielbiał gasić pożary i żeby było o nim głośno, gdyż zawsze na miejscu pojawiał się pierwszy 16:01, 23.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LegionistaLegionista

61 71

ojej, to straszne 16:25, 23.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 jako jako

99 83

dziwni sąsiedzi, nawet nie mają odwagi spojrzeć w oczy dziewczynie. Mnie by nie przeszkadzała na balkonie sąsiadów ani tęczowa flaga, ani 8 gwiazdek. Widać jakiś bardziej tolerancyjny jestem. 16:35, 23.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

polpol

87 59

Święta racja 17:03, 23.01.2021


sąd ostatecznysąd ostateczny

23 15

Ale chuliganom spod znaku tęczy i pioruna bardzo przeszkadzają ursynowskie kościoły, bo je atakują. Tęczowa artystka po prostu zbiera owoce z tych ziaren nienawiści zasianych przez nich w grudniu. 14:39, 25.01.2021


  jako jako

19 13

@sąd - jestem przeciwny mazaniu po kościołach, ale może nie dyskutujmy kto pierwszy zasiał ziarno nienawiści, bo raczej będziemy mieli odmienne zdania. Najlepiej by było wzajemnie uznać prawo do wieszania flag i stawiania kościołów. Nawet jeśli jedna strona uważa drugą za całkowitych odmieńców (delikatnie mówiąc) 15:09, 25.01.2021


KabaciakKabaciak

94 111

Wywieszanie symboli skrajnie radykalnego, lewicowego ekstremizmu moze sie spotykac z nerwowymi reakcjami i trudno sie temu dziwic. 16:43, 23.01.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ErkoErko

94 69

Jej balkon, jej sprawa co na nim wiesza - lepsza tęczowa flaga niż różowe barchany twojej żony. 17:18, 23.01.2021


issaaissaa

81 46

~Kabaciak. podobnie jak wpychanie wszędzie (w życie publiczne) katolickich symboli, obrzędów, ze nie wspomne o przymusowym łożeniu na kościół przez wszystkich obywateli ( w podatkach). Mnie się to nie podoba..nawet bardzo...sponsorowanie wałków ojczulka dyrektorka i jego maybachów....no ale FLAGA!!!! samo zuo!!! i "lewicowy ekstremizm"! oczywiście.. Co tam haracz na kosciół....Zaprawdę, powiadam wam..jeszcze kiedys przejrzycie na oczy, baranki 18:41, 23.01.2021


dsaddsad

18 13

mowisz o krzyzu i kosciele? 19:11, 23.01.2021


Łukasz420Łukasz420

46 33

pol, nie pajacuj, bo patologią można być niezależnie od swojej orientacji seksualnej 19:45, 23.01.2021


65+65+

347 52

Wolni jesteśmy tylko wtedy, gdy sami decydujemy o tym, kiedy jesteśmy widoczni, a nie kiedy nas nie widać. Artystka, pani Dobromiła jest jeszcze wolną osobą. Takie drobne decyzje (jak np. wywieszenie flagi LGBT) zwiększa prawdopodobieństwo, że w przyszłości nadal będziemy mieć wolne i uczciwe wybory. W polityce dnia codziennego bardzo liczą się nasze słowa, gesty, czyny lub ich brak. Ten, kto zniszczył flagę artystki jest przykładem człowieka, który wykazał się tzw wyprzedzającym posłuszeństwem wobec władzy i jest gotowy do kompromisu w zakresie spełnienia oczekiwań rządzących w kwestii łamania praw człowieka. Dobrowolne oferowanie przywódcom tego rodzaju usług przyczyniło się w przeszłości do politycznej tragedii. Naziści i komuniści wykorzystali to i przystąpili do przebudowy porządku publicznego, który doprowadził do ludobójstwa wielu narodów. 19:17, 23.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Łukasz420Łukasz420

105 97

Drodzy! Olejcie ten artykuł, to zwykła prowokacja, taki Szutowicz w naszym lokalnym wydaniu. Mieszkam na Ursynowie od zawsze, jestem bi, wiedzą o tym chyba wszyscy sąsiedzi w mojej klatce. Trudno ukryć pewne rzeczy w małym bloku. Nigdy, podkreślam NIGDY, nie spotkałem się z najmniejszym aktem nietolerancji z czyjejkolwiek strony, nie mówiąc już o nienawiści. Dresy z bloku spytały mnie po prostu któregoś dnia, czy jestem pedałem. Odpowiedziałem spokojnie, bez focha, że to tylko w połowie prawda, itd. jak to u mnie wygląda. Nic mi nie zrobili. Mało tego, jeden z nich zaczął podrzucać mi pyszne leczo, kotlety z ciecierzycy itp. bo gościu pracuje w gastro i świetnie gotuje. Ludzie są ciekawscy, wścibscy nawet, ale żeby ktoś miał na mnie pluć, bo jestem bi? Nikogo normalnego to nie obchodzi. No ale ja nie prowokuję, nie biegam na parady, moja orientacja nie jest moim sposobem na życie. Kiedyś zakładałem tęczowe ciuchy, bo lubię kolory, ale zaprzestałem. Nie chcę być kojarzony z LGBTQWERTY+ 19:29, 23.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SowkSowk

25 83

Ta flaga nie jest i nie była tęczowa. 20:59, 23.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Klara31Klara31

68 109

Oczywista podpucha. 23:41, 23.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ursynów44Ursynów44

27 4

@piwowar1 vel @Klara31 - tyś kobieta czy mężczyzna? Trolek zapomniał, że IP łatwo sprawdzić :-))))) Tyś to sama jedna wielka podpucha :-)))) 18:15, 25.01.2021


Kabaty zieloneKabaty zielone

105 105

Namalowane bazgroły należy usuwać.
Dotyczy to tak samo piorunow jak i symboli komunistycznych, czy narodowosocjalistycznych. 06:54, 24.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IrfyIrfy

73 70

O, widzę, że zostałem ocenzurowany... Cóż, takie czasy i taka wolność słowa. To może powiem tak - straszna szkoda, że obecnie zamiast jakichś realnych osiągnięć wartościuje się ludzi według ich orientacji seksualnej. Smutne. Na koniec dodam - i nie jest to żadna "mowa nienawiści" ani wzywanie do przestępstw, tylko - zwykły wierszyk. Epitafium. Głównie dla wolności słowa. Ale artystce od flag zezwalam na wykorzystanie, kiedy nadejdzie ta chwila. Tu spoczywa Dobromiła, która lesbijką była. I tym się odznaczała, że ciągle o tym gadała. Więcej osiągnięć brak, dziś leży tu na wznak. O wieńców i kwiatów składanie uprasza się tylko panie. 14:44, 24.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

65+65+

327 45

Odnoszę wrażenie, że niektóre osoby umieszczające komentarze pod artykułem, odbierają informacje w nim zawarte, jako te które podważają ich wizję postrzegania rzeczywistości. Nie starają się ich wnikliwie przeanalizować i zweryfikować, co w efekcie prowadzi do nieuzasadnionego i bezmyślnego hejtowania. Gdyby postarały się postawić w położenie hejtowanej osoby, wyobrazić sobie, co ona może czuć, to zapewne powstrzymałyby się przed tego rodzaju krzywdzącymi opiniami. Ale do tego potrzebna jest odrobina empatii. W przypadku osób narcystycznych jest to nie realne, gdyż są zafiksowani na zaspakajaniu własnych potrzeb emocjonalnych, nie troszcząc się o to, jak ich działania wpływają na innych. 18:24, 24.01.2021

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

 jako jako

82 43

może być również tak, że im ktoś bardziej hejtuje tym większy ma problem z własną seksualnością, jak znany już wszystkim pan europoseł w Węgier, zapalony katolik, homofob i narodowiec, który w wolnym czasie... 18:32, 24.01.2021


SuhanovSuhanov

45 86

Wiemy, wiemy, cieplaki. Każdy, kogo brzydzi nachalna, wciskająca się wszędzie i wypadająca z lodówki homo-propaganda to musi, po prostu musi być kryptociota.... 18:37, 24.01.2021


 jako jako

70 32

@Suhanov - nie myślałem, że każdy, ale skoro tak mówisz, pewnie masz większe rozeznanie w temacie. 18:40, 24.01.2021


IrfyIrfy

23 16

@Jako Jesteście tacy sami. Wszyscy. LGBTQWERTY, klechy, mułłowie, chasydzi, wszystkie inne cholery. Nigdy, za żadne skarby nie dociera, że niektórych kompletnie nie interesujecie. Jesteście O B O J Ę T N I. I to jest obojętność a nie jakaś "skrywana preferencja seksualna" czy "podświadome dążenie do boga". I w ramach tej obojętności niektórzy chcieliby, żeby tęczowe flagi, ale i krzyże półksiężyce, gwiazdy Dawida i inne takie rzeczy wisiały sobie tam, gdzie gromadzą się ich wyznawcy. Może tak dalibyście ludziom spokój? Lubicie taki a nie inny seks? To zajebiście! Lubcie go sobie w zaciszu sypialni, tak jak ja lubię pomarańcze w zaciszu pokoju i nikomu ich na siłę pod oczy nie pcham... 19:16, 24.01.2021


 jako jako

20 11

@Irfy - ale żeś mnie zaliczył do szerokiego grona :-) Choć chyba nie do końca tam pasuję i nie do końca powinieneś do mnie mówić w liczbie mnogiej, gdyż w 100% podpisuję się pod tym co napisałeś dalej. W pełni popieram od "obojętności" aż do "zacisza sypialni". 19:27, 24.01.2021


Prawdziwy_patriotaPrawdziwy_patriota

64 51

Ataki na symbol tęczy są zwyczajnie przejawem głupoty. Dla katolików tęcza to symbol przymierza Boga z ludźmi, dla osób niewierzących symbol różnorodności. Nie istnieje powód by ktokolwiek rozumny miał atakować tęczę. Symbol powinien łączyć a nie dzielić. 22:09, 24.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

co ty pieprzysz?co ty pieprzysz?

36 50

Tecza to od pewnego czasu symbol syfu. 17:39, 25.01.2021


Prawdziwy_PatriotaPrawdziwy_Patriota

32 21

@Kabaciak przypominam o możliwości sprawdzenia wszystkich wpisów danej osoby, rozumiem że nie chce się Pan ujawniać z taką skrajną głupotą podpisując się własnym nickiem. Jeśli nazywasz tęczę symbolem syfu to jesteś zwykłym bluźniercą bo mówisz o symbolu Boga. A odpowiadając na zaczepne pytanie w nazwie "wszystkie bliskie ci osoby". Mam nadzieję że na tym skończymy gimnazjalną wymianę 20:02, 25.01.2021


Ursynów44Ursynów44

35 11

"co ty pieprzysz" vel "Kabaciak" - oj, oj, oj, co to się zapomniało o numerze IP? To wszystko widać :-) Dla mnie komentarze kogoś, kto publikuje je pod różnymi nickami są warte mniej niż zużyty papier toaletowy do potrzeby nr 2. 21:02, 25.01.2021


piwowar1piwowar1

77 75

Ale pierdoły. Czy jak ktoś pobazgrał na ścianie kletki schodowej to też napiszecie w duchu sensacji? 13:01, 25.01.2021

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Prawdziwy_patriotaPrawdziwy_patriota

62 49

Flaga była czyjąś własnością i została wywieszona na czyimś balkonie. Zapewniam iż jeśli ktoś by się Tobie włamał do mieszkania czy nawet wskoczył na sam balkon i napisał na ścianie "jesteś śmieciem" to byś po pierwsze, defekował ze strachu w majtasy, po drugie zapewne byś to komuś zgłosił. Abstrahując od wszystkiego też byśmy to potępili. 13:38, 25.01.2021


  jako jako

51 29

@piwowar - cześć Klara31. Zdążyłaś już zmienić płeć i naważyć piwa? Zuch dziewczyna :-ppppp 13:44, 25.01.2021


sąd ostatecznysąd ostateczny

51 12

~patriot - pokaż swoje wpisy potępiające sprejowanie kościelnej własności podczas grudniowych ataków na ursynowskie kościoły (np. mazanie wulgarnych napisów na schodach kościoła bł. Władysława z Gielniowa), a dopiero potem obiecuj, że byś potępił pisanie na ścianie. 14:30, 25.01.2021


Ursynów44Ursynów44

36 21

@piwowar1 vel @Klara31 - tyś kobieta czy mężczyzna? Trolek zapomniał, że IP łatwo sprawdzić :-))))) 18:15, 25.01.2021


Prawdziwy_PatriotaPrawdziwy_Patriota

32 23

@sad Potępiam grudniowe pomazanie bramy i/lub drzwi 4 kościołów. To były konkretne 4 kościoły i ani jednego kościoła więcej, każdy akt głupoty potępiam. Tak samo potępiam głupią retorykę "ataków na kościoły", poza pomazanymi 4 kościołami nic poważnego i bulwersującego się nie stało. 19:55, 25.01.2021


nick_zniknick_znik

4 0

@sąd ostateczny
mam wrażenie że zwyczajnie odwracasz kota ogonem. nie można się wypowiadać na jakiś temat bo się wcześniej na inny podobny nie wypowiedziało? bez sensu 09:29, 29.01.2021


nopnop

68 66

bzdura, robi szum bo chce nagłośnić swój biznes flagowy na zamówienie, pewnego rodzaju happening 15:26, 25.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nick_zniknick_znik

10 5

W sensie że sama sobie zniszczyła?
Wygrałeś w konkurencji na najgłupszą insynuację w tych komentach 09:23, 29.01.2021


konstytucjakonstytucja

57 70

Wyrozumiali ci faszyści, zamiast spalić żywym ogniem pochlapali płynem na plamy. Marna prowokacja. 16:06, 25.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobasRobas

9 3

Jednym się nie podoba co ktoś maluje na swoim płocie i dewastacja tego jest wtedy ok,
a drugim nie podoba się, co kto wywiesza na swoim balkonie i też dewastują to !
A wiec obie dewastacje są ok, lub jedna i druga jest złem ! 20:56, 26.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nick_zniknick_znik

10 3

To chyba jest bardziej skomplikowane niż myślisz. Każdy ma prawo robić co chce, pod jednym wszakże warunkiem: nie wolno mu ograniczać wolności innych. Tak więc pomazanie sprayem cudzego muru nie jest wyrazem wolności, bo ogranicza wolność właściciela muru. Gdyby sprayem pomazał własny mur, to nie byłoby sprawy.
Podobnie z flagą. Powieszenie jej na balkonie, o ile nie zasłania ona światła sąsiadom mieści się w granicach przyzwoitości.. ale zniszczenie jej już nie - chyba że ktoś zniszczyłby własną flagę.
Ale słuszna jest uwaga właścicielki, że tu nie chodzi o niszczenie mienia tylko o ważną kwestię przemocy. Bo nie po to gnojki zniszczyły flagę, żeby była tylko zniszczona, ale żeby przekazać właścicielce, że oni (te gnojki) nie dają jej prawa do wolności - bo powieszenie flagi jak wykazałem wcześniej jest aktem wolnej woli. 09:22, 29.01.2021


RobasRobas

7 0

~nick_znik
To nie jest skomplikowane, jak myślisz - tylko miałem nadzieję, że czytający zrozumieją moją sugestie. W listopadzie na tym portalu był artykuł na temat: Na ogrodzeniu szkoły sióstr Niepokalanek przy ulicy Zaruby powstał mural autorstwa kibiców Legii z napisem “Niech żyje wolna Polska” ( to jest mur sióstr i za ich zgodą powstał mural ).
Mural został bardzo skrytykowany i atakowany przez "opcję tęczową" i w konsekwencji zdewastowany.
Czym ten przypadek różni się od dewastacji tej flagi ???
Więc ponownie zapytam: czy obie dewastacje są ok, czy jedna jest ok.( tylko, która) czy obie są złem ! 20:06, 03.02.2021


Rozszyfruj moje skróRozszyfruj moje skró

8 6

No cóż jeżeli komuś przeszkadza flaga na czymś balkonie to śmiało można gasić balkonowego palacza wiadrem wody. 00:09, 28.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nick_zniknick_znik

14 10

Współczuję sąsiada/ki.. nienawiść to stan umysłu, który uważam powinien być zakwalifikowany jako jednostka chorobowa i leczony. 09:34, 29.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nopnop

7 11

nie oskarżaj sąsiadów jeśli nie masz dowodów, a jeśli sama artystka sprofanowała swoje wielkie dzieło ? masz dowody na sąsiadów jeśli nie to zamilcz 14:31, 30.01.2021


0%