Zamknij

Merchandising - co to takiego?

09:04, 10.06.2019 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 09:07, 10.06.2019
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Merchandising to usługi, których głównym celem jest wsparcie sprzedaży. Skuteczne działania merchandisingowe charakteryzują się przede wszystkim umiejętnym planowaniem przestrzeni sprzedażowej, dzięki czemu można w odpowiedni sposób eksponować oferowane przez siebie produkty. To z kolei w konsekwencji sprawia, że klienci są w sposób efektywny zachęceni do ich zakupu. Podstawą merchandisingu jest odpowiednia aranżacja otoczenia sprzedażowego oraz optymalne rozmieszczenie oferowanych towarów - zwrócenie uwagi kupujących jest jedną z podstaw działalności w handlu. Poniżej omawiamy poszczególne rodzaje merchandisingu - stacjonarny, profesjonalny oraz mobilny.

Rodzaje merchandisingu 

Merchandising stacjonarny to taki, który skierowany jest do obiektów wielkopowierzchniowych (o powierzchni sprzedaży większej niż 400 m²). Wynika to z tego, że w przypadku tego typu obiektów handlowych odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni handlowej ma ogromne znaczenie. Równie ważna jest dbałość we wprowadzaniu późniejszych modyfikacji. Każde przedsiębiorstwo, które zajmuje się świadczeniem usług merchandisingu, za główny cel powinno kłaść sobie wsłuchiwanie się w indywidualne potrzeby każdego z klientów. Dla przykładu: gdy na usługę merchandisingu decyduje się sklep spożywczy, należy pamiętać o szeregu niezwykle istotnych czynników, takich jak lokalizacja, osiągane zyski itd. 

Merchandising profesjonalny j est takim typem merchandisingu, w którym osoby odpowiadające za spełnianie potrzeb oraz oczekiwań klientów nieustannie szkolą się, aby posiadać jak największy zasób wiedzy pozwalający na świadczenie usług merchandisingowych na najwyższym poziomie. Osoby te szkolą się zarówno w trybie stacjonarnym jak i w trybie internetowym. 

Merchandising mobilny to usługa, z której korzystają przede wszystkim punkty handlowe o małej powierzchni. W ich przypadku przedsiębiorstwa zajmujące się merchandisingiem muszą w sposób bardzo elastyczny dostosowywać się do ich potrzeb oraz oczekiwań. Wszyscy klienci, którzy decydują się na usługę merchandisingu profesjonalnego, mogą również korzystać ze specjalnych raportów, które zawierają komplet informacji odnośnie wydajności poszczególnych realizowanych zadań. 

Na rynku istnieje duża ilość przedsiębiorstw oferujących usługi merchandisingu. Jedną z firm zajmujących się merchandisingiem jest Meservice.pl - wsparcie sprzedaży klientów na najwyższym poziomie to cel, który postawiła sobie ta firma. 

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%