Zamknij

Mieszkanie+ przy Karczunkowskiej. Ruszają konsultacje z mieszkańcami

15:12, 12.07.2018 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 08:27, 17.07.2018
Skomentuj SK SK

Czynsze o 25% niższe niż na wolnym rynku, 19 tanich budynków, park leśny ze stawami, ogrody społeczne, szkoła i przedszkole oraz błyskawiczny dostęp do stacji kolejowej PKP Jeziorki. To obiecują budowniczowie osiedla z rządowego programu "Mieszkanie Plus". Inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku.

Osiedle powstanie kosztem 800 mln złotych na blisko 15-hektarowej działce położonej na granicy Warszawy i gminy Lesznowola, tuż przy przystanku kolejowym Warszawa-Jeziorki. Liczyć będzie 2 700 lokali, zamieszka tam blisko 10 tys. osób - głównie mniej zamożni, który nie spełniają kryteriów dochodowych na mieszkanie komunalne. Mają wynajmować lokale z możliwością dojścia do własności po 20-25 latach.

Mix społeczny w miejscu, gdzie dziś jest pole

Układ urbanistyczny "Nowych Jeziorek" przygotowały dwie pracownie architektoniczne wyłonione w konkursie na koncepcję modelowego osiedla – 22Architekci i AMC - Andrzej M. Chołdzyński.

- Architekci przygotowali projekt, który zakłada nie tylko powstanie zabudowy mieszkaniowej, lecz także placu miejskiego, który będzie stanowił serce osiedla czy parku centralnego będącego miejscem rekreacji i wypoczynku. Chcemy stworzyć przestrzeń kompletną i funkcjonalną, w której mieszkańcy będą mogli wygodnie i aktywnie spędzać czas. Co ważne – nie będziemy stawiać płotów, by odgradzać się od otoczenia. Ruszamy z konsultacjami, by nowe osiedle opowiadało także na potrzeby jego sąsiadów i pozytywnie wpłynęło na całą okolicę - mówi Grzegorz Muszyński, członek zarządu BGK Nieruchomości S.A.

Osiedle ma zostać wybudowane w ciągu czterech-pięciu lat, w miejscu, gdzie dziś jest puste pole - w prostokącie pomiędzy torami kolejowymi, ul. Karczunkowską (miasto ją przebuduje) oraz planowaną ul. Agaty w gminie Lesznowola.

Mieszkania o powierzchni ok. 60 metrów kwadratowych będą ulokowane w 5 rodzajach bloków. Część z nich ma mieć wewnątrz dziedzińce z ogrodami sąsiedzkimi, pod którymi znajdą się naziemne miejsce parkingowe. Część - w zachodniej części osiedla - to będą tzw. galeriowce, bez klatek schodowych. Eksperymentem mają być lokale dwupoziomowe o pow. 55-65 m. kw. przeznaczone dla rodzin z dziećmi lub rodzin wielopokoleniowych. Każdy z bloków ma mieć własny lokal socjalny - gdzie będzie można organizować spotkania czy uroczystości rodzinne.

PONIŻEJ: Projekt zagospodarowania osiedla "Nowe Jeziorki"

Planiści przyjęli bardzo skromne wskaźniki dotyczące miejsc parkingowych - zaledwie 0,5 miejsca na jedno mieszkanie. 

- Są one tak przyjęte, aby zachęcić mieszkańców do korzystania z kolei. Będzie też system wynajmu aut elektrycznych - tłumaczy Andrzej M. Chołdzyński, projektant osiedla, który nie ukrywa, że wzorował się na prof. Marku Budzyńskim i jego idei Ursynowa Północnego.

- Mieliśmy te same problemy co on. I tak samo tworzymy skromną tkankę mieszkaniową w dużej ilości zieleni - mówi architekt.

Nie brakuje wątpliwości. Czy liczba miejsc parkingowych nie jest zbyt mała? Czy zaplanowana szkoła na ok. 1,3-1,5 tys. dzieci pomieści wszystkich chętnych?

- Czy na tę liczbę mieszkańców dobrze jest tu zaprojektowana infrastruktura społeczna i komunikacyjna? My jako Lesznowola mamy do tego bardzo, ale to bardzo dużo wątpliwości - mówił Andrzej Olbrysz z urzędu gminy w Lesznowoli. - W dzielnicy Białołęka, procent dzieci w stosunku do liczby mieszkańców wynosi 24%, a w Lesznowoli - 15%. Tutaj powinna być szkoła na terenie przynajmniej 4,5 ha, a mamy dużo mniejszy teren - dodawał. 

Architekci odpierali te zarzuty - ich zdaniem planowana szkoła jest wystarczająco duża. Zapraszali do debaty na temat planów modelowego osiedla. 

Ruszają konsultacje społeczne

Taka okazja pojawi się jeszcze w wakacje. Projektanci ruszają ze spotkaniami otwartymi dla sąsiadów przyszłego osiedla i potencjalnych jego mieszkańców, które poprowadzi Fundacja Skwer Sportów Miejskich - ta sama, która przeprowadza konsultacje ws. zagospodarowania przyszłego parku przy Górce Kazurce.

Konsultacje odbędą się 19 lipca (godz. 18:00) i 5 września w Centrum Edukacji i Sportu w Mysiadle przy ul. Kwiatowej 28. Swoje uwagi dotyczące nowego osiedla można zgłaszać także mailowo pod adres: [email protected].

- Na podstawie spotkań, warsztatów i wywiadów zostaną wypracowane wytyczne, które będą przekazane pracowniom projektującym osiedle oraz zaprezentowane mieszkańcom - infomuje inwestor osiedla, rządowa spółka BGK Nieruchomości.

[ZT]10086[/ZT]

[ZT]10206[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(10)

Marcin KaniaMarcin Kania

6 1

Jestem zaniepokojony…

1. Pomysłem połączenia ruchu pieszego i samochodowego z terenem Mysiadła.
2. Wskaźnikiem miejsc postojowych dla samochodów osobowych. Przypomnę: dla funkcji mieszkaniowej: 0,5 miejsca na 1 mieszkanie.
3. Pomysłem zaprojektowania zbyt małej infrastruktury społecznej (szkoła, przedszkole).
4. Projektem wysokości budynków (średnio 20 m).

Pełna infrastruktura kulturalna, sportowa i powszechnej opieki zdrowotnej powinna powstać wyłącznie na terenie Osiedla Nowe Jeziorki. Nasza infrastruktura nie będzie w stanie "przyjąć" ponad 10 tys. osób. 16:41, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

pppppp

2 0

A co z samolocikami podchodzącymi do lądowania lub startującymi z Okęcia? Wiem - CPK Baranów!!! 21:41, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WarszawiakWarszawiak

6 0

A to dobre! Architekt teoretyk fantasta. 0,5 miejsca na mieszkanie. W tej okolicy każda przeciętna rodzina ma średnio na pewno ponad 1,5 samochodu. Skończy się parkowaniem na trawnikach. Papier jednak wszystko przyjmie. Chyba, że będa tam przesiedlać patologię eksmitowaną z kwaterunku za długi i dewastacje to wtedy 0,5 powinno wystarczyć. 08:16, 13.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZgrzytZgrzyt

2 0

Masz 100% racji tylko nie skończy się to tylko na parkowaniu na trawnikach ...ale również na parkowaniu na lokalnych wąskich uliczkach jak i na tych uliczkach ruch z lokalnego zmieni się na tranzytowy do osiedla aby ominąĆ korek na Puławskiej ! 08:38, 13.07.2018


przeciwnyprzeciwny

1 0

chyba 0,5 litra... 22:49, 14.07.2018


EDzszedłEDzszedł

4 0

Włodarze Ursynowa są mocno odrealnieni, albo chodzi o wyrzucenie na peryferia "mniej zamożnych", którzy nie spełniają kryteriów dochodowych aby zostać mieszkańcem Ursynowa? Na tę chwilę koleje PKP nie są w stanie obsłużyć okolicznych mieszkańców. Kolejka PKP na stacji Jeziorki nie jest w stanie otworzyć drzwi, a co dopiero wpuścić nowych pasażerów. To co dzieje się jesienią i zimą przypomina wywózki na Sybir a nie przejazd do stacji Okęcie. (!) Czekamy na obiecaną SKM
Infrastruktura samochodowa? W tych okolicach każdy ma samochód, a jak ma się dzieci to potrzebne są dwa. 3 tys dodatkowych aut na ulicy Pławskiej (to tylko co 3 mieszkaniec). Proponowałbym pionowzloty, albo tanie będzie jak projektanci przyjadą raz o godzinie 7.00 na miejsce i spojrzą realnie na ich projekt. (!) Czekamy z nadzieją na Puławską BIS.
Szkolnictwo? Szkoły w Nowej Iwicznej, Mysiadle, Zgorzale - dzieci tam chodzą na 2 lub 3 zmiany. Pomożecie Towarzysze, jak wołał towarzysz Gierek? (!) Czekamy na rozbudowę szkół 13:36, 16.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehehehe

1 0

A Park & Ride wyparował.
Po zaparkowaniu pewnie i tak nie da się już "ride" z PKP Jeziorki. 00:53, 19.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZgorzałowiczZgorzałowicz

2 0

Wiecie jak wygląda zabudowa wszędzie naokoło tego planowanego osiedla? Są to domki jednorodzinne. W Lesznowoli miejscowy plan zagospodarowania tez przewiduje taką zabudowę.

Dojazd do Warszawy samochodem to koszmar, a do kolejki już teraz ciężko jest wejść.

Karczunkowska jest wąską wiejską ulicą i nie ma alternatywnych dróg dojazdowych. Jest mało szkół, sklepów, etc. a rząd chce tu umieścić 10 000 osób? 1-2 tysiące może, ale 10 000!?

To jest chore rozwiązanie, które może funkcjonować dobrze tylko na etapie planowania, a potem będzie to koszmar dla obecnych mieszkańców i tych, którzy zamieszkają na tym osiedlu... 11:54, 19.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LopekLopek

0 0

Taki fajny pomysł, wynajęcie będzie tańsze o 25% i jeszcze dopłata. Czyli znowu złupią tych co ciężko pracują. Twór komunistyczny. 15:30, 08.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

panppanp

0 0

wygląda na to że powstanie trochę niskiej jakości bloków, bez parkingów na peryferiach, ze słabym połączeniem komunikacyjnym z miastem - czyli tanie budownictwo, które za parę lat nie remontowane zamieni się w kolejne getto z patologią - z daleka śmierdzi gomułką 11:38, 09.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%