Zamknij

Milion utopiony na Szolca-Rogozińskiego. Los pawilonu nadal w zawieszeniu

14:38, 13.06.2018 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 21:16, 13.06.2018
Skomentuj SK SK

Od trzech lat piętro pawilonu przy Szolca-Rogozińskiego 1 należące do miasta, generuje jedynie wysokie koszty. Mijają kolejne miesiące, a urzędnicy mówią o "skomplikowanych procedurach sprzedażowych". Przez lata nie chcieli słyszeć o wynajmie, więc w budynku utopiono już ponad milion złotych.

Dzielnica ma prawo do lokali o powierzchni prawie 2.000 m2 w pawilonie na Szolca-Rogoźniskiego 1. Przez lata były tu wydziały urzędu dzielnicy, potem do 2015 roku, część obiektu zajmował oddział terenowy Straży Miejskiej. Od tamtej pory, dwie ogromne przestrzenie świecą pustkami i generują straty sięgające już... miliona złotych.

Pozostałe lokale na parterze (należące do spółdzielni) zmieniają najemców jak w kalejdoskopie. Gdyby nie znajdujące się na parterze Tesco, pawilon świeciłby pustkami.

Biurokratyczne schody

W 2015 roku dzielnica słusznie stwierdziła, że pawilon dożywa swoich dni i nowa inwestycja w tym miejscu jest pożądana, a swoje udziały trzeba sprzedać. Od tamtej pory niewiele się dzieje, a pustostany jedynie generują koszty.

- Zarząd dzielnicy Ursynów podjął decyzję o przeznaczeniu lokali do sprzedaży uwzględniając także miesięczne koszty utrzymania oraz ewentualne nakłady finansowe, jakie należałoby ponieść decydując się na ich wynajęcie – tłumaczy Barbara Mąkosa-Stępkowska z ursynowskiego ratusza.

Oferta sprzedaży więc będzie, ale na razie urzędnicy wymieniają się korespondecją z miejskimi biurami odpowiedzialnymi za zbywanie zbędnego miejskiego mienia. 

- Należy zaznaczyć, iż zbycie lokalu pozostającego w mieszkaniowym zasobie Warszawy obwarowane jest licznymi ograniczeniami prawa – podkreśla Mąkosa-Stępkowska. Te "ograniczenia" trwają już trzy lata. Czas i publiczny pieniądz lecą...

Spółdzielnia Mieszkaniowa "Na Skraju", która w 50% jest właścicielem pawilonu, myśli o jego wyburzeniu, ponieważ działka idealnie nadaje się na kontynuację przebudowy okolicy i postawienie Cynamonowego Domu 2.

Jednak obecnie, nowe władze spółdzielni mówią, że nie mają żadnych informacji na temat planów dzielnicy i ewentualnej możliwości nabycia lokali. Nieoficjalnie mówi się, że miasto jest związane wyceną biegłych i chce za swoją część pawilonu 8 milionów złotych, co może być ceną zaporową dla spółdzielni czy innego nabywcy. Pat trwa. Po ostatnich zmianach we władzach spółdzielni "Na Skraju", nowa inwestycja jest ostatnią rzeczą, jaką się one zajmują.

Stracona szansa? 

Po opuszczeniu lokalu przez straż miejską mówiło się o tymczasowym przeznaczeniu pomieszczeń dla organizacji pozarządowych lub stworzeniu tam zalążka centrum aktywności lokalnej. Także z tych planów nic nie wyszło.

- Zaraz po wyprowadzce straży miejskiej, jako stowarzyszenie Nasz Ursynów, napisaliśmy pismo dotyczące wynajmu lokali w pawilonie – mówi radny Daniel Głowacz, który poruszył temat pawilonu na jednej z sesji Rady Dzielnicy. - Z tego co wiem, nigdy nie dostaliśmy odpowiedzi.

Dodaje, że według niego wynajem powierzchni, nawet po obniżónych stawkach miejskich, może nie przynosiłby dużych dochodów, ale zmniejszyłby minus jaki generuje pusty budynek.

- Punkt Informacyjno-Konsultacyjny gnieździ się na Dereniowej, ten obiekt byłby idealny. Można było też rozważyć stworzenie tam posterunku policji – dodaje Głowacz.

Średni miesięczny koszt samego ogrzewania lokali w starym pawilonie to ponad 8.000 zł, a roczny koszt utrzymania i obsługi budynku w części miejskiej to: 353.000 zł. Liczby mówią same za siebie.

[ZT]14161[/ZT]

[ZT]20430[/ZT]

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(35)

uuuullllllllaaaaaaaauuuullllllllaaaaaaaa

15 0

a filii urzędu skarbowego nie można tam urządzić? 15:44, 13.06.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hbkhbk

13 10

Dzielnica nie powinna sprzedawać swoich udziałów spółdzielni, tylko po wyburzeniu pawilonu w nowo powstałym budynku, w części do jakiej posiada prawo, urządzić urząd skarbowy dla Ursynowa (nie filię).
Wciąż tylko słyszę, że nie ma terenów, dlatego na Ursynowie nie może powstać US. Niech prawnicy dzielnicy wezmą się do roboty, a któreś z walczących w wyborach ugrupowań, niech wpisze US na Ursynowie do swojego programu. 16:58, 13.06.2018


afroafro

11 5

Panie radny/prezesie @hbk panu nie wstyd się wypowiadać w tym wątku? przez waszą ekipę milion złotych poszło się... 18:19, 13.06.2018


reo

lookelooke

7 12

Szkoda ze PISMAK nie napisał STOLCA -Rogo......
Gramatyka z II klasy gimbazy się kłania .NIE ODMIENIA SIĘ pierwszego członu nazwiska.
17:23, 13.06.2018

Odpowiedzi:12
Odpowiedz

znaFcaznaFca

10 3

z tego co pamiętam to właśnie niedawno znawcy doszli do wniosku, że w tym wypadku to był od lat błąd i powinno być "Szolca- Rogozińskiego" ;) 17:57, 13.06.2018


afroafro

8 9

urzednicy miejscy se wymyślili, że szolca jest poprawnie, na szczescie sie tam szybko wycofali z tej poprawności 18:21, 13.06.2018


polonista2polonista2

9 3

Nie masz racji. Jest poprawnie. Zajrzyj do słowników i porad choćby prof. Miodka na temat odmiany nazwisk dwuczłonowych, w których pierwszy człon nie jest herbem lub zawołaniem. 21:35, 13.06.2018


EwaKEwaK

8 6

@looke - nie masz racji, ciekaw jestem czy wystarczy Ci jaj, by przeprosić :-) "Zespół Nazewnictwa Miejskiego, po zasięgnięciu opinii językoznawców przyznał, że zasadą w języku polskim jest odmiana obu członów nazwiska. Można jej nie stosować dla pierwszeggo członu nazwiska, jeśli jest on nazwą dawnego herbu lub dawnym zawołaniem bojowym. W związku z tym, prawidłowa nazwa ulicy powinna brzmieć ulica Stefana Szolca-Rogozińskiego" 01:17, 14.06.2018


EwaKEwaK

7 5

@afro - nikt się nie wycofał. Poprawnie jest Szolca-Rogozińskiego, jednak nie będą zmieniane tablice, dowody itp. 01:18, 14.06.2018


afroafro

7 11

@EwaK jak nie wiesz to nie pisz. Urzędnicy i radni z peo chcieli nam mieszkańcom szolca zafundować ambaras przez durną zmianę literki. Na szczęscie w pore darmozjady się ogarnęły i wycofały się z tego pomysłu. 10:42, 14.06.2018


EwaKEwaK

5 4

@afro - to prawda ze nie będzie zmiany nazwy, tablic i wymiany dowodów. To jedna sprawa. Ale druga sprawa to odmiana - tu nie masz racji- poprawnie jest Szolca- Rogozinskiego. Także zrozum, że to dwie różne kwestie, Ok? 11:40, 14.06.2018


afroafro

4 9

Cieszę się, że wreszcie to zrozumiałaś Ewka 16:53, 14.06.2018


EwaKEwaK

3 4

@afro - nie denerwuj się, ale ty dalej nie zrozumiałeś. Przeczytaj od początku, nie obrażaj się - daj sobie szansę. Ja rozumiem od początku. Napisałeś "se wymyślili, że szolca jest poprawnie". Jest poprawna forma Szolca od zawsze - to się nie zmieniło i nie zmienia i nikt tego nie wymyślił teraz. Radni chcieli tylko oficjalnej zmiany zgodnej z odmianą - by zmienić tablice i dowody. Dobrze że do tego nie doszło, bo byłaby to przesada (jedna litera a tyle zamieszania). Ale odmiana "Szolca" jest prawidłowa jako jedyna. Teraz rozumiesz? Jeśli nie - przeczytaj ponownie. 00:23, 15.06.2018


afroafro

1 8

co ty tak Ewka bronisz tych, jak to mówi pan burmistrz, tłumoków? 17:51, 15.06.2018


EwaKEwaK

2 1

@afro - ja nikogo nie bronię! Wcale nie interesuje mnie kontekst polityczny tej sprawy i dziwią ciągłe próby upolityczniania. Piszę tylko, że jedyną poprawną formą jest "Szolca-Rogozińskiego" i tyle. Nazwa i tablice nie zostały zmienione (i słusznie - bez przesady), ale poprawną formę należy w życiu stosować - czy to w piśmie (haloursynow.pl ma rację tak pisząc) czy w mowie, tyle! 08:24, 16.06.2018


ImielImiel

1 0

Ale do tłumoka afro to nie dociera... jakoś mnie to nie dziwi. 20:43, 21.06.2018


czarna masaczarna masa

12 4

jaki Pan taki kram 17:49, 13.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NickNick

9 2

Z tego co ja wiem to wynika, że władze spółdzielni chciały postawić kolejny blok, co było uważam dobre, aby pozbyć się straszącego swoim wyglądem budynku, ale sprzeciwiała się część członków spółdzielni, bo za wysoki blok, bo ten budynek jest dobry, po co inwestować. Efekt będzie taki, że miasto i spółdzielenia sprzedadzą budynek, a deweloper postawi co będzie chciał, a członkowie spółdzielni nie będą mieli wpływu na to co powstanie, chociaż teraz mogliby zdecydować. No ale tak to już jest i chyba nie jedyny to taki przypadek. 22:35, 13.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrsynowianinUrsynowianin

9 7

DO Autora artykułu: proszę poprawić błąd w nazwie ulicy! To NIE jest ulica Szolca-Rogozińskiego tylko Szolc-Rogozińskiego. Nazwy tej Ursynowskiej ulicy się NIE odmienia!!!! 00:15, 14.06.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

EwaKEwaK

7 11

Chyba nie jesteś na bieżąco. Własciwa jest odmiana obu członów nazwiska - poszukaj sobie nawet na tym portalu artykułu o tym. "Zespół Nazewnictwa Miejskiego, po zasięgnięciu opinii językoznawców przyznał, że zasadą w języku polskim jest odmiana obu członów nazwiska. Można jej nie stosować dla pierwszeggo członu nazwiska, jeśli jest on nazwą dawnego herbu lub dawnym zawołaniem bojowym. W związku z tym, prawidłowa nazwa ulicy powinna brzmieć ulica Stefana Szolca-Rogozińskiego" 01:16, 14.06.2018


qwrqwr

10 3

Mimo to Rada Warszawy nie zmieniła nazwy ulicy, i wciąż pozostaje jako obowiązująca SZOLC-ROGOZIŃSKIEGO 09:58, 14.06.2018


goostav 234goostav 234

0 8

A mówisz stolca czy stolec? 11:15, 14.06.2018


EwaKEwaK

3 6

@qwr - rada nie zmieniła nazwy i nie trzeba zmieniać tablic i dowodów. Ale to nijak ma się do poprawności - poprawna forma jest gdy odmieniamy. Także to są dwie różne sprawy! 11:37, 14.06.2018


ImielImiel

17 15

Proponuje najpierw zorientować sie w jakim stanie jest budynek i później dopiero komentować. Dlaczego za czasów min. guzieła nie remontowano ww. budynku? Żeby cokolwiek teraz tam zrobić (czy wynająć) potrzebny byłby ogromny remont- widziałem pomieszczenia na 1 p. tuż przed wyprowadzką Straży Miejskiej- totalna ruina. Już widzę jak Dyzma guzieł darby się, że to niegospodarność. Zbliżają sie wybory i znów guziełowy populistyczny trup wypłynął na ursynowskie wody. ...Choć patrząc na "osiągnięcia" budowlane pietrka na Kłobuckiej, to może lepiej, że nie zlecił remontu Szolca 1. 08:59, 14.06.2018

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

afroafro

15 21

to chyba sam pan kępa napisał ten komentarz :D Chyba zabolało, że halo wyciągnęło peosuarom że tak zręcznie obracają publicznym groszem, że miliony publicznych pieniędzy gdzieś znikają. 10:45, 14.06.2018


ImielImiel

6 12

Afro. Twoj wpis merytorycznie jest marniutki. Do obecnego burmistrza jest mi daleko, ale jak widać tobie do byłego jak najbliżej. Masz jakies dowodu na korupcję i układziki? Ganiaj do prokuratury, inaczej udowadniasz jakim żałosnym trolem jesteś. I jeszcze powiadasz, że to platforma wymyśliła zmianę na Szolca Rogozińskiego... HAHAHA. 15:09, 14.06.2018


afroafro

12 15

Panie burmistrzu Kępa mój wpis to była subiektywna ocena, także proszę się nie emocjonować i darować sobie te marzenia, bo nie będę na rozkaz jakiegoś partyjnego urzędasa spod poznania biegać do prokuratury. W głowę się pan weź puknij. Urzędnicy ratusza okupowanego przez Hankę nakręcili cała aferkę o jedną literkę. Pan chyba to żeś powinieneś wiedzieć panie Kępa? 16:57, 14.06.2018


ImielImiel

10 10

Tak oczywiscie... Afro właśnie po raz kolejny udowodniłeś... jakim jesteś kret ynem. 17:01, 14.06.2018


afroafro

9 10

Pozdrawiam serdecznie Robciu. 17:17, 14.06.2018


ImielImiel

1 9

Zieeeeew. Nuda tłumoczku... 17:31, 15.06.2018


ImielImiel

5 0

Podążając twoim pokrętnym tokiem "rozumowania" to: pietrek pierniczysz od rzeczy. A tak na marginesie: marnujesz tlen 21:16, 15.06.2018


MałgosiaMałgosia

15 1

A ktoś wie, ile czasu będzie jeszcze straszyła budowa Ursynowskiego Fortepianu? Czy nic z tym nie można zrobić? 09:22, 14.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

afroafro

14 18

Poesuary już się przecież przymierzały z deweloperom do postawienia tam bloku, pewnie jeszcze przed wyborami będą coś tam chcieli ugrać dla siebie, jakiś mały bonusik na koniec kadencji. 10:45, 14.06.2018


DonekDonek

9 1

jako sąsiedzi tego pawilonu uważamy za słuszne umieszczenie tu instytucji użytecznej dla wszystkich np. Policja, Urząd Skarbowy dla Ursynowa, biblioteka, ZOZ , szczególnie Policja by się przydała, bo nieopodal rośnie młodzież szkoły średniej i nikt ich nie dogląda a i my ucieszymy sie na widok policjana, bo chyba z pół roku już nikt nie patroluje osiedla, proszę o wiecej pomysłów na instytucje 12:03, 14.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NickNick

1 4

Policja przydałaby się zdecydowanie. Tym bardziej, że jak przejeżdzają to "nie widzą" samochodów na zakazie, czy na wysepkach ograniczających widoczność 20:23, 14.06.2018


0%