Wtorkowy poranek będzie pierwszym dniem testu zmian w sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. KEN i Płaskowickiej. Drogowcy na wniosek kierowców zdecydowali się wydłużyć "zielone" dla jadących aleją.
Od rozpoczęcia budowy tunelu POW w rejonie alei KEN kierowcy narzekają na poranne korki w alei. Sytuacja pogorszyła się jeszcze, gdy drogowcy odcięli ulice Braci Wagów i Lanciego od Płaskowickiej, zwężyli wylot ze Stryjeńskich oraz zakazali skrętu w Płaskowickiej z ul. Rosoła.
- Wyjazd z Kabat w kierunku północnym stał się koszmarem. Korek sięga już nie tylko metra Natolin, ale czasami nawet parkingu przy Raabego - mówi Mirosław, kierowca z Kabat.
Problem dostrzegła dzielnica. 11 stycznia burmistrz Ursynowa wysłał do miejskich inżynierów ruchu prośbę o rozważenie wydłużenia zielonego światła dla kierowców jadących z południa na północ, czyli mieszkańców próbujących wydostać się z Ursynowa rano. Podobny pomysł zgłosił 20 stycznia radny Maciej Antosiuk z Projektu Ursynów.
- Po zlikwidowaniu możliwości skrętu z ul. Rosoła w ul. Płaskowickiej jest to tym bardziej zasadne, albowiem ruch na Płaskowickiej znacznie zmalał, a kierowcy jadący al. KEN stoją każdego dnia w olbrzymich korkach - pisał radny Antosiuk.
Drogowcy z miejskiego Biura Polityki Mobilności i Transportu, którzy odpowiadają w stolicy za projekty organizacji ruchu, przeprowadzili badania ruchu na skrzyżowaniu. Okazało się, że zmiany są konieczne, urzędnicy opracowali więc nowe programy sygnalizacji dla każdej pory dnia.
- Korekty objęły wydłużenie fazy sygnału zielonego dla wlotów na ciągu al. KEN. W szczególności dotyczy to porannego szczytu komunikacyjnego, gdzie fazę tę wydłużono o ponad 10 sek. wraz z cyklem sygnalizacji - mówi Tomasz Demiańczuk z urzędu miasta.
W poniedziałek zmiany zostały wprowadzone w życie. Sygnalizacja działa już wg nowego programu. Czy zmniejszy to poranne i popołudniowe korki oraz upłynni ruch w alei Komisji Edukacji Narodowej? We wtorek rano pierwszy sprawdzian. A po majówce test z pełnym obciążeniem.
Osioł16:52, 29.04.2019
Oprócz Raaaabego jest jeszcze Meeeetro. Poleeeecam.
Zwlaszcza w kierunku północnym. 16:52, 29.04.2019
kom17:02, 29.04.2019
w koncu po 5 miesiacach od zamkniecia lanciego i braci wagow! 17:02, 29.04.2019
zzz18:54, 29.04.2019
dzisiaj o 8:05 zero korków ale to raczej początek długiego weekendu.... 18:54, 29.04.2019
Hgw21:02, 29.04.2019
Robić testy jak połowa miasta na Majówce... 21:02, 29.04.2019
Go21:35, 29.04.2019
Jak Janusze nie skumaja o co chodzi to nicto nie da. 21:35, 29.04.2019
Jola7707:49, 30.04.2019
Oczywiście pieszych jak zwykle olano, badano tylko ruch na wylotach, czyli ruch na ulicach. Ludzie w tych okolicach mają nogi i próbują dostać się z Meander na Mandarynki do szkoły. 07:49, 30.04.2019
On08:17, 30.04.2019
Oj kup sobie hulajnogę zwykła czy elektryczną- jest dwa do trzech razy szybciej niż z buta. 08:17, 30.04.2019
Logiczny18:15, 30.04.2019
Meander jak.sama nazwa wskazuje meandruje. 18:15, 30.04.2019
Grigor08:34, 30.04.2019
Wspaniale. Cóż za sukces, udało się po prawie czterech miesiącach!
Teraz niech przedłużą zielone na skrzyżowaniu Gandhi/Rosoła w kierunku SGGW, bo rano korek sięga chyba Jeżewskiego! 08:34, 30.04.2019
Huraś10:10, 30.04.2019
niemożliwe! 10:10, 30.04.2019
Siek13:36, 30.04.2019
~Siek Ruch na skrzyżowaniu KEN z Plaskowicką spowalniają skutecznie "cwaniacy' , którzy umyślnie wjeżdżają w drogę parkingową od wschodniej strony KEN i potem wymuszają pierwszeństwo wpychając się na prawy pas KEN (150 m przed skrzyżowaniem). A wystarczy tylko postawić blokadę np. w połowie drogi parkingowej i byłby koniec ze spryciarami. ~Siek 13:36, 30.04.2019
Oj14:33, 30.04.2019
Ja tam skręcałem w prawo z Kenu na parking bo nie dało się jechać ledwo zaparkowałem i ucieklem do metra. Nie dało się jechać. 14:33, 30.04.2019
G tg hg ff22:11, 02.05.2019
Ja korzystam codziennie z tego parkingu. Żadnych blokad. 22:11, 02.05.2019
Zenon08:46, 13.05.2019
Zielone na al. KEN wydłużyli, ale tylko dla samochodów, piesi nadal mają krótki czas na przejście. W momencie, gdy piesi już stoją i czekają, kierowcy jadą al. KEN jeszcze dobre 20 sekund.
Druga sprawa, światła dla pieszych są tak durnie ustawione, że idąc wzdłuż ul. Płaskowickiej od "bazarku" przecinamy al. KEN na przejściu dla pieszych, a potem chcąc dostać się na samą al. KEN, trzeba biec po ścieżce rowerowej żeby wyrobić się na kolejnych światłach przecinających ul. Płaskowickiej. Inaczej nie da rady, trzeba czekać na kolejny cykl. 08:46, 13.05.2019
A08:04, 30.04.2019
2 6
A dodam jeszcze ze tycj Januszow kest sporo. Widac to po tym jak z dwocg pasow zrobili 3 (osiedlowa ulica) zeby sie spowalniac. Madrzu Januszs ktorzy szybciej chcac robia wolniej dla wszustkich. 08:04, 30.04.2019