Zamknij

Nieoficjalnie: Tesco sprzedaje grunt na Kabatach. Co z planami wielkiej galerii?

12:37, 22.02.2019 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 20:55, 22.02.2019
Skomentuj SK SK

4,5 hektarowa działka w sercu Kabat, na której do niedawna Tesco planowało budowę ogromnej galerii handlowej, zmieni właściciela. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie Tesco sprzeda grunt brytyjskiemu oddziałowi firmy deweloperskiej Heriot Reit, która zarządza centrami handlowymi i buduje biura.

Tesco od wielu lat stara się o zgodę na wyburzenie obecnego pawilonu blaszanego na Kabatach i rozpoczęcie nowej inwestycji - budowę "Galerii Kabaty" zbliżonej do "Galerii Mokotów". Sprawa nie może się doczekać finału. Utknęła na etapie tzw. decyzji środowiskowej, którą wydaje urząd miasta. Inwestor stara się o nią już po raz trzeci, za każdym razem napotykając mocny opór sąsiadów. 

Mieszkańcy Kabat, którzy nie wyobrażają sobie molocha wciśniętego między Wąwozową, al. KEN, Zaruby i Iwanowa-Szajnowicza, nadesłali kilka tysięcy uwag do Biura Ochrony Środowiska, które prowadzi postępowanie. Po naciskach przeciwników inwestycji, miasto ogłosiło przystąpienie do zmiany planu miejscowego dla tej części Kabat. Urzędnicy planują tak zmienić wskaźniki zabudowy, by inwestor został zmuszony do zweryfikowania swoich zamierzeń.

Już ta groźba ostudziła zapał brytyjskiego Tesco do kontynuowana prac na nowym projektem. Jak się dowiedzieliśmy jego spółka zależna "Kabaty Investments" przeciągała sprawę decyzji środowiskowej w stołecznym urzędzie, planując sprzedaż działki. Pierwsze informacje o możliwości zbycia terenu pojawiły się przy okazji wyrażania zgody przez miejskich radnych na przystąpienie przez samorząd do zmiany planu miejscowego. Głosowanie odbyło się tuż przed wyborami samorządowymi.

Dziś sprawa jest już przesądzona. Tesco pozbywa się 4,5 hektarowego terenu, na którym od lat 90. stoi blaszak.

Co dalej z "Galerią Kabaty"?

Nabywcą terenu ma być firma deweloperska z RPA, która posiada oddział również w Wielkiej Brytanii. Na swojej stronie internetowej chwali się inwestycjami deweloperskimi.

- Heriot Reit Limited jest spółką holdingową i inwestycyjną, posiadającą zdywersyfikowany portfel nieruchomości handlowych, przemysłowych, handlowych i specjalistycznych w Afryce Południowej o wartości 4,1 miliardów randów (nieco ponad miliard złotych) - pisze firma.

Heriot jest notowany na alternatywnym rynku giełdowym w Johannesburgu od 24 lipca 2017 r. W prospekcie firmy czytamy, że chce zwiększać swój portfel poprzez "rozwój i nabywanie aktywów powiększających rentowność, które zapewnią stały długoterminowy wzrost przychodów z najmu". Firma zajmuje się także budownictwem biurowym i mieszkaniowym.

Warunki sprzedaży kabackiego gruntu nie są znane, polska spółka Tesco odmawia komentarza w sprawie transakcji. Ale ponieważ brytyjska spółka-matka jest notowana na londyńskiej giełdzie, informacja wkrótce znajdzie swoje potwierdzenie.

Jak ustaliliśmy w dwóch niezależnych źródłach, w tym zbliżonych do polskiego oddziału Tesco, Heriot Reit chce całkowicie zmienić koncepcję przyszłej inwestycji na Kabatach. Na przejętej działce nowy właściciel chce postawić nie tylko centrum handlowe (trzy razy mniejsze niż planowało Tesco), ale także bloki mieszkaniowe. Jeszcze w tym roku ma zostać przygotowana koncepcja architektoniczna obiektów.

Bloki wzdłuż wschodniej granicy działki

Zabudowa mieszkaniowa na działce Tesco jest dopuszczalna. Została przewidziana w planie miejscowym z 2008 roku wzdłuż ul. Sępa-Szarzyńskiego, mimo że cały teren ma funkcję handlowo-usługową. Heriot chciałby wybudować bloki po to, by oddzielały one sąsiadów z ul. Zaruby od galerii handlowej. Samo centrum ma mieć powierzchnię ok. 26 tys. metrów kwadratowych, a więc 3 razy mniejszą niż w Galerii Mokotów i 4 razy mniejszą niż w centrum handlowym Arkadia. W środku swój sklep ma mieć również Tesco, ale zmniejszony o połowę w stosunku do dzisiejszego blaszaka. Szacunkowy koszt całej inwestycji Heriot to ok. 100 mln euro.

Nowy inwestor będzie musiał uzyskać wymagane zgody i pozwolenia, wycofać złożony już po raz trzeci raport środowiskowy, a przede wszystkim porozumieć się z sąsiadami i prowadzić jasną politykę komunikacyjną, czego zabrakło Tesco.

Miasto, mimo planowanej zmiany właściciela kabackiej działki, ma kontynuować prace nad zmianą planu miejscowego, aby zabezpieczyć sąsiadów przed nadmiernie uciążliwą zabudową. Będzie też przyglądać się działaniom nowego właściciela działki. Jego propozycje dotyczące zmniejszenia wielkości centrum handlowego to nowy rozdział w wieloletnim sporze o kształt południowej części Kabat.

[ZT]10411[/ZT]

[ZT]9269[/ZT]

[ZT]9121[/ZT]

[ZT]9129[/ZT]

[ZT]9088[/ZT]

[ZT]7842[/ZT]

[ZT]7492[/ZT]

[ZT]7419[/ZT]

[ZT]1845[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(65)

UrsynówUrsynów

16 6

No to czas na protesty! Nie chcemy mieszkań, sklepów biurowców! Zamontować filtry! Żadnej drogi! Protestujemy! 13:17, 22.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EUGENIUSZEUGENIUSZ

19 9

Protestujcie ... to takie polskie. Zabraniać innym decydować o swojej własności, kiedy brzuszek pełny a i na głowę nie pada. 13:55, 22.02.2019


reo

BB

14 3

Marzy się tam przedłużenie lasu kabackiego. Ale możemy pomarzyć. "inwestor" na pewno idealnie wykorzysta "swój" teren by kolejny raz zdywersyfikować (tfffu) swoje biznesy... Przykro, ale taka jest prawda. Ostatni ratunek w mieszkańcach, którzy nie będą się pier**** z deweloperką. 13:24, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CreetCreet

16 12

Interesująca hipokryzja w wykonaniu mieszkańców Kabat. Sklep im pod nosem już przeszkadza ale jak swego czasu były protesty dotyczące molochów w rodzaju Reala to tam cisza bo zacytuję tu jedną panią właśnie z Kabat "Przecież Ursynów musi mieć porządny supermarket i niech parę osób nie wybrzydza". Parafrazując te słowa "Ursynów musi miec porządną galerie i niech pare osób nie wybrzydza". Liczę na spotkanie tej pani obecnie, żeby jej to rzucić w twarz. 13:33, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

biznesiukładybiznesiukłady

14 11

nowe bloki? może najpierw deweloper zbuduje dla swoich nowych lokatorów nową szkołę i przedszkole, zapewne nowi mieszkańcy będą kuszeni planowaną szkołą na zaruby? , nie ma na to zgody, niech deweloper buduje nowe bloki i zapewni równolegle nowe placówki oświatowe dla swoich nowych lokatorów we własnym zakresie, szkoły nie są z gumy, najlepsze tereny dla bogatych korporacji a ludzie muszą ponosić konsekwencje tych kokosowych interesów, dosyć tego 13:35, 22.02.2019

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

EUGENIUSZEUGENIUSZ

25 4

a Twój developer zbudował nową szkołę i przedszkole? 13:53, 22.02.2019


partnerstwo publicznpartnerstwo publiczn

12 5

@EUGENIUSZ szkoły i przedszkola budowały spółdzielnie mieszkaniowe, w czasach dawno minionych. Teraz zgodnie z obowiązującym prawem developerzy nie są zobowiązani do budowy niczego poza inwestycjami przynoszącymi korzyści ekonomiczne. Za taką sytuację odpowiadają odpowiadają kulawe przepisy, czyli niewydolni urzędnicy i politycy. A jak się wreszcie zdecydują i zabiorą za zmiany, to Warszawa będzie już zabudowana, czyli tzw. musztarda po obiedzie :-/ 14:05, 22.02.2019


EUGENIUSZEUGENIUSZ

11 5

do ~partnerstwo publiczne. Bzdury piszesz. Kto jest inwestorem budowy szkoły na Zaruby, rozbudowy SP 100 przy Tanecznej, budowy żłobka przy Tanecznej? Które spółdzielnie prowadzą inwestycje oświatowe na Ursynowie? Jaki jest procent tych inwestycji a jakie są potrzeby i oczekiwania mieszkańców. Powtarzasz legendy miejskie. 14:12, 22.02.2019


partnerstwo publicznpartnerstwo publiczn

7 2

@EUGENIUSZ pytałeś o deweloperów, więc nawiązałam do czasów, kiedy budowaniem domów (czyli uogólniając obecną deweloperką) zajmowały się spółdzielnie mieszkaniowe. Było minęło. Obecnie budowaniem placówek oświatowych zajmuje się samorząd, żadna tajemnica. Gdzie te legendy miejskie? 14:21, 22.02.2019


EUGENIUSZEUGENIUSZ

7 2

do ~partnerstwo publiczne. Jak przeczytasz wpis, który jest komentowany (~ biznesiukłady wpis 9) - zrozumiesz co skomentowałem. 14:29, 22.02.2019


partnerstwo publicznpartnerstwo publiczn

5 3

@EUGENIUSZ ok rozumiem. Co nie zmienia faktu, że moim zdaniem w przypadku tej konkretnej działki, najlepszym rozwiązaniem byłby zakup przez miasto bądź Skarb Państwa, z przeznaczeniem na budowę inwestycji użyteczności publicznej. 14:40, 22.02.2019


EUGENIUSZEUGENIUSZ

5 0

do ~partnerstwo publiczne. Zgadzam się, że to pomysł godny uwagi (prywatnie mi się podoba). Masz u mnie plusa :) 14:43, 22.02.2019


OdeonOdeon

24 7

Konieczny kolejny protest. Żadnego molocha, zadnej rozbudowy... Powrót do natury. Trzeba też wyburzyć bloki na Zaruby. Dać szansę przyrodzie i lasowi kabackiemu na rozwój. 13:36, 22.02.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

EUGENIUSZEUGENIUSZ

23 9

Nic prostszego, jak złożyć TESCO lepszą ofertę niż Heriot Reit np. przebić cenę i za własne pieniądze zrobić na 4,5 ha działce wybieg dla piesków ... "dać szansę przyrodzie i lasowi kabackiemu". Ludzie decydujcie o swoim a nie cudzym! 13:52, 22.02.2019


biznesbiznes

12 15

eugeniusz a wiesz co to plany zabudowy terenu, interes mieszkańców oraz ochrona środowiska naturalnego jakim jest rezerwat przyrody czyli las kabacki? mieszkańcy muszą dbać o otaczające nas środowisko bo gdyby deweloperom dać wolną rękę to zabudowaliby blokami caly las kabacki zapewniam 13:56, 22.02.2019


EUGENIUSZEUGENIUSZ

15 6

do ~ biznes. Wiem "co to plany zabudowy terenu, interes mieszkańców oraz ochrona środowiska naturalnego jakim jest rezerwat przyrody czyli las kabacki" a Ty wiesz, że inwestycja będzie prowadzona z naruszeniem prawa? Ktoś wyłoży górę kasy i nie zadba o inwestycję zgodną z prawem? Mieszkańcy chcą decydować o cudzej własności ... i tyle w temacie. 14:07, 22.02.2019


AndziaAndzia

5 2

Eugeniusz, wybieg dla psów jak najbardziej jest pożądany. Dobry pomysł. po co twoja złośliwość i ironia? 19:08, 22.02.2019


biznesbiznes

21 11

pora ukrócić interesy developerów na kabatach 13:46, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

partnerstwo publicznpartnerstwo publiczn

9 17

Czy miasto bądź Skarb Państwa nie może kupić tej działki? Z przeznaczeniem na budowę instytucji użyteczności publicznej? Brakuje gruntów, a ta działka jest świetnie skomunikowana i warto myśleć o potrzebach mieszkańców ciągle się rozwijającej dzielnicy, a tylko budować nowe budynki, gdzie sprowadzą się osoby oczekujące wydolnej infrastruktury miejskiej. Czy właściciele sąsiadujących gruntów nie mają w polskim prawie zagwarantowanego pierwokupu? 13:55, 22.02.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

EUGENIUSZEUGENIUSZ

29 7

Zróbmy tam miłą i ekologiczną spalarnię śmieci, albo nie mniej urokliwy i zaciszny tor żużlowy. 13:59, 22.02.2019


partnerstwo publicznpartnerstwo publiczn

14 7

@EUGENIUSZ po co te kpiny? Brakuje nam skarbówki, sądu, prokuratury, szkół, przedszkoli, żłobków, całodobowej placówki opiekuńczej dla seniorów. Duża dzielnica, do sprawnego działania potrzebuje infrastruktury, a nie tylko zwiększania liczby mieszkańców i sklepów wielkopowierzchniowych. 14:14, 22.02.2019


EUGENIUSZEUGENIUSZ

20 4

do ~partnerstwo publiczne. Zgadzam się z trafnymi spostrzeżeniami o brakach w dzielnicy. Wkurza mnie jedynie kierowanie roszczeń wobec właściciela nieruchomości, lub inwestora, protesty i tupanie nóżką - zamiast żądań działań władz miasta, lub dzielnicy. Władze sobie siedzą w ciepełku i zacierają ręce zamiast pozyskać środki i złożyć rynkową ofertę na przejęcie nieruchomości. Dodatkowo uzyskać finansowanie dla potrzebnych dzielnicy inwestycji (np. wymienionych przez Ciebie). To nie właściciel, to nie inwestor są wrogami. Grzech zaniechania i braku gospodarności leży po stronie władzy i tam należy kierować swoje prośby, groźby zażalenia. 14:25, 22.02.2019


partnerstwo publicznpartnerstwo publiczn

4 2

@EUGENIUSZ no to zgoda:-) 14:31, 22.02.2019


EUGENIUSZEUGENIUSZ

7 3

do ~partnerstwo publiczne. Pewnie, że zgoda :) Warto, żebyśmy, jako mieszkańcy nie dawali się manipulować i trafnie identyfikowali źródła problemu. 14:36, 22.02.2019


TomekTomek

11 2

Na przykład sąd dla Ursynowa gnieździ się gdzieś na Woli :) 15:30, 22.02.2019


Rudy_z_NatolinaRudy_z_Natolina

18 21

Bardzo dobrze. Ładne osiedle przyda się w tym miejscu. Galerie handlowe proszę budować wzdłuż Przyczułkowej wtedy nowa droga z Rosnowskiego będzie naprawdę miała rację bytu dla mieszkańców Ursynowa. Biorąc pod uwagę że przy Przyczułkowej ma powstać Media Marks i IKEA będzie rewelacyjny dojazd a tutaj spokój i ładne osiedle :) Super ! 14:47, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kabaty78Kabaty78

17 8

To teraz chyba przeciwnicy galerii będą mieli pełne gacie. Wydaje mi się ze Tesco jakiś czas temu odpuściło sobie budowę. Jak teren kupił developer (nie koniecznie mieszkaniowy - tak nazywa się tez firmy które inwestują w grunt i potem realizują inwestycje by wycisnąć z tego maksymalny zysk) to szybko zacznie przygotowania i realizacje. Galerii, biur, mieszkań - kto wie. Oczywiście ze sklepem wielkopowierzchniowym (Tesco?). Także dla malkontentów-przeciwników to zła niestety wiadomość. 14:59, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WPIWPI

16 14

Gdzie teraz samochód będę stawiał? 15:10, 22.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WrcWrc

2 0

U siebie pod bramą bo jest dobry dojazd do metra. 12:26, 24.02.2019


partnerstwo publicznpartnerstwo publiczn

11 5

Analizując temat uważniej... Apelowałabym do naszych włodarzy, aby pilnie wysłali do afrykańskiego inwestora(!) notę informacyjną, zawierającą uwagę o toczącej się procedurze zmiany zapisów planu zagospodarowania. Efektem której niewątpliwie będzie zmniejszenie współczynnika zabudowy, czyli spadku wartości gruntu. Być może obecnemu właścicielowi ten detal umknął w negocjacjach... Nowi kupią i będą się odwoływać od niekorzystnych zmian. A wystarczy zadbać o przesłanie oficjalnej informacji... 15:17, 22.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OnOn

0 1

Nie pekaj z tym wykrzyknikiem akurat Ci stamtąd pomagali w Warszawskim Powstaniu. 12:27, 24.02.2019


partnerstwo publicznpartnerstwo publiczn

1 0

@On chodzi o opinie jakimi cieszą się firmy rejestrowane w RPA. 09:27, 25.02.2019


MateoMateo

9 15

Tyle gruntów, a nie można znaleźć innego miejsca na taką budowę. 15:24, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zaruby9Zaruby9

18 19

3 razy mniejsze centrum handlowe i mieszkania? Jestem za! 15:51, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StasioJasioStasioJasio

40 9

zamiast sklepu z parkingiem bedziecie juz wkrotce mieli kolejnych 200 mieszkan - osob ktore wykupia mieszkania ale 'zapomna' wykupic miejsca garazowego - zamienil stryjek siekierke na kijek :) 16:01, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ewkaewka

33 27

Takie Tesco czy duża galeria handlowa to dar niebios dla mieszkańców. wszystko na miejscu, pod ręką. Co za durnie protestują? 16:11, 22.02.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

kabaciakkabaciak

17 14

Zrob sobie dworcowa poczekalnie u siebie w sypialni, a nas nie uszczesliwiaj handlowym molochem w sasiedztwie. 19:45, 22.02.2019


alisterkabatalisterkabat

8 6

Idź do szkoły, proszę :) 20:39, 22.02.2019


biznessbizness

13 8

ewka- zapewne cię zdziwię, ale życie nie polega tylko na kupowaniu 00:00, 23.02.2019


polpol

7 10

Co za debil to popiera??? 00:05, 23.02.2019


mesiomesio

3 3

pewnie w korpo pracujesz i zryty beret masz 20:43, 23.02.2019


TomekTomek

14 7

Już odrazu Państwo ma kupić grunt, Państwo ma dużo swoich gruntów i nie będzie kupywac komercyjnie. Mozecie się zarzucić jako sąsiedzi i zasiać Las lub coś w tym stylu. 17:23, 22.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AndziaAndzia

14 5

Tomek, coś się kupuje, a nie kupyje, więc nie będzie kupować a nie kupywać. Nie ma słowa kupywać w języku polskim. 19:01, 22.02.2019


Kondonowicz z UsranoKondonowicz z Usrano

19 19

Protestujmy przeciwko wszystkiemu! Niech nie będzie niczego! 17:49, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OLOOLO

10 20

NAJLEPIEJ WYBUDOWAC KACZKA TOWER 19:13, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WaldekWaldek

20 11

jakos 2 lata temu pisalem - ze Ci ktorzy tak nie chca tej galerii, dosatna za to osiedle z jeszcze wiekszym ruchem samochodow w okolicy i wiekszym halasem za oknami... 20:04, 22.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

polpol

7 12

nie sądzę 00:03, 23.02.2019


CaytCayt

15 6

Niech sobie Tesco wybuduje galerie w londynie w st jameses park obok staruchy elki 20:07, 22.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

biznesbiznes

22 3

w Londynie taki numer z wielką galerią handlową pod nosem mieszkańców i przy rezerwacie przyrody nigdy nie miałby szans powstać, dlatego próbowali głupim polaczkom postawić to badziewie i trzepać kasę aż miło, nie udało się to teraz afrykańczyk będzie próbował swoich sił 00:31, 23.02.2019


rezereze

17 1

Przeciez pojawila sie opcja wybudowania galerii dla Ursynowa przy Auchanie. Miejsce jest dobrze wybrane, autostrada i tak wyklucza zabudowe mieszkaniowa, miejsca jest duzo. Nic innego nie moza tam zrobic. O co zatem teraz awantura? Lobbowac za nowa opcja i tyle. 00:17, 23.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mikolajmikolaj

0 1

powiedz to ludziom mieszkajacym obok Auchan. Tez nie chca tam galerii handlowej. 21:45, 25.02.2019


rezereze

20 7

Wciskanie mastodonta handlu na osiedle mieszkaniowe bylo glupota. Chapeau bas dla ludzi, ktorzy to zatrzymali. 00:32, 23.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZniesmakZniesmak

14 3

To stanie kol3jny "Apartmą" i ludzie beda stękać, że metro, że samoloty, że dziki... 14:27, 23.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wik-torwik-tor

9 6

To dobra koncepcja. Będą bloki i małe centrum handlowe, dostosowane do osiedla. 21:05, 23.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RudiRudi

3 8

Powinni sprzedać teren developerowi i niech ten wybuduje tam bloki. Tesco niech zabiorą z kabat i wybudują galerię gdzieś indziej. Niech się cieszą kabaciarze. 08:31, 24.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

bartek kabartek ka

8 5

Teraz jęczą, że chcą im moloch wybudować, a jak go zburzą i nic tam nie powstanie tylko tak jak piszesz wejdzie developer, to będą jęczeć, gdzie my teraz zakupy będziemy robić. Polaczkom nigdy nie dogodzisz. 20:02, 24.02.2019


ChoinkaChoinka

5 1

Eeee, akurat wiesz mieszkańcy Kabat to raczej w tym Tesco rzadko zakupy robią, jeżdżą do Leclerca albo kupują w okolicznych sklepikach. Więc lamentować nie będą. Tak sobie myslę, po co ta żółć, ta nienawiść do wszystkiego ci się rusza, aż wam się uszami wylewa, jakbyście mogli to byście wszystkich pozabijali - a to dlatego że słój, a to dlatego że parkuje, a to dlatego że ze wsi na zakupy do Warszawy przyjeżdża. Żenujące. ŻE-NU-JĄ-CE 13:34, 26.02.2019


EE

9 4

Parking przy Tesco to Park and Ride dla mieszkańców spoza Warszawy którzy przesiadają sie do metra. I to jest ekologiczne, co teraz sie stanie z tymi osobami? Niby nie problem Ursynowa, niby nie problem gmin z których oni przejeżdzają... 13:31, 24.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

i bardzo dobrze!i bardzo dobrze!

3 6

Nie będzie tego parkingu, nie będzie codziennie przyjeżdżających słojów spod Warszawy. 22:25, 25.02.2019


zonkzonk

16 5

niech wytną cały las kabacki i postawią bloki a między blokami piękne galerie handlowe, aby wszystkie panie, które zjechały się w te okolice z wiosek i wioseczek miały gdzie zaopatrywać się w cudne ciuszki, torebeczki i buciki, niech dadzą nowe śliczne parkingi aby owe elegantki mogły zostawiać swoje śliczniusie samochodziki 17:48, 24.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrsynmanUrsynman

6 0

Ja bym przyjrzał się transakcji zakupu tego gruntu przez TESCO pod kątem jej zgodności z obowiązującymi wówczas przepisami. 07:46, 26.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariannaMarianna

2 1

Jak widzę najwięcej do powiedzenia mają ci, których sprawa gruntów TESCO nie dotyczy. Mieszkam w pobliżu i uważam , że mieszkania i małe centrum handlowe to jest dobry pomysł. Po TESCO nie będę płakać. Mamy dużo małych i nieźle zaopatrzonych sklepików, a jak ktoś tęskni za marketami może robić zakupy w Lidlu przy Rosoła. 12:01, 05.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%