Zamknij

"Pospieszny" zamieni się w linię zwykłą? Radny chce zmian na trasie 401

16:00, 08.03.2021 Kamil Witek Aktualizacja: 14:48, 09.03.2021
Skomentuj SK SK

Zamiast linii przyspieszonej 401 powinna być zwykła, np. 301. Tak uważa jeden ze stołecznych radnych, który chciałby w ten sposób "poprawić bezpieczeństwo pasażerów". Zarząd Transportu Miejskiego takim zmianom nie jest przychylny.

Autobus linii 401 dowozi pasażerów z Ursynowa do Ursus w dosyć krótkim czasie. Dzieje się tak, ponieważ jest to linia przyspieszona – nie zatrzymuje się na wszystkich przystankach na swojej trasie. Stołeczny radny Piotr Żbikowski chciałby zmienić charakter tej linii. Przy zachowaniu tej samej trasy 401, przemianowane na np. 301, miałoby stać się zwykłą linią.

- Zwiększenie częstotliwości kursowania tej linii i zatrzymywanie się autobusów na wszystkich przystankach ulic Łopuszańska, Hynka czy Sasanki skróci czas oczekiwania na przystankach i zmniejszy zatłoczenie na odcinku, gdzie jedyną linią zwykłą jest 189 – podkreśla Żbikowski.

Wg radnego zwiększyłoby się też bezpieczeństwo pasażerów, co w czasach pandemii jest niezwykle pożądane. W autobusach byłoby mniej ludzi.

Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, odpowiada, że ZTM nie chciałby mimo wszystko rezygnować z linii 401.

- Ideą autobusu 401 jest transport pasażerów, którzy pokonują dłuższe dystanse. To jest grupa klientów, która odpadłaby z potencjalnego 301 – stwierdza rzecznik.

Czy zmiany są potrzebne?

Zatrzymywanie się autobusu na każdym przystanku znacznie wydłużyłoby czas podróży. Poza tym, jak przekonuje rzecznik ZTM, na trasie 401 i 189 nie zaobserwowano znacznego wzrostu liczby pasażerów. Zaś obydwie te linie uzupełniają się. Przy zmianie 401 na linię zwykłą ich przystanki po prostu by się pokryły.

Ponadto linia 189 jeździ z jedną z największych częstotliwości w Warszawie – w godzinach szczytu nawet co 4 minuty. Gdyby to nie wystarczało, ZTM podsyła dodatkowe autobusy, które nie figurują w rozkładzie. Czas oczekiwania skraca się wtedy nawet do 2 minut. Tym samym ZTM przekonuje, że zmiana nie ma większego sensu. 

[ZT]16877[/ZT]

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(11)

Lukasz436Lukasz436

14 1

Tam się jeszcze powinno zdjąć przystanki. Widać np. jak osratni dodany bubel jest wykorztstywany tj. Nowoursynowska. W każdym kursie pojedyncze osoby zatrzymują autobus... 16:11, 08.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Swój Swój

6 0

Dokładnie TAK 21:51, 08.03.2021


reo

BoomBoom

16 0

Jestem ciekawy kiedy któryś radny wpadnie na pomysł stosowania autobusów na pedały. Taka unowocześniona wersja autobusu z Flinstonów.
Siedzą i dumają nad kolejnymi głupotami. 18:04, 08.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Swój Swój

3 3

Z jednym ma rację radny zaradny z tymi przystankami na hynka i Łopuszańskiej jest to możliwe ale pod jednym warunkiem WSZYSTKIE wtyki na 504 i 401 kończące na natolinie przenumerować na 389 i będzie git. A nie likwidować 401 21:47, 08.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kurkawodnakurkawodna

6 8

Tylko plebs jeździ komunikacją miejską 08:45, 09.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwrqwr

5 0

Obecne "przyspieszone" i tak już niewiele pomijają, na ogół przystanki które dla linii zwykłych są "na żądanie", to nie to co dawne pośpieszne A i U. 11:28, 09.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

apel do  Ratusza Warapel do Ratusza War

1 7

Co łączy Ursynów z Ursusem ? Czy jest wielu pasażerów , którzy przemieszczają się z Ursynowa do Ursusa? Komu to służy ? Czy nie należałoby skracać tras, a jeździć częściej . NIe należy wyznaczać tras krętych, między małymi ciemnymi , niezamieszkałymi uliczkami , gdzie pustostany . Ludzie mogą podejść parę kroków do przystanku, tylko trzeba im tą drogę dobrze urządzić i oświetlić. Będą zadowoleni jeśli autobusy będą jeździły częściej . 13:26, 09.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

tmktmk

5 0

Wbrew temu co Pan pisze są osoby, które jeżdżą niemal całą trasą. Lepiej byłoby wyprostować linię, tak żeby jadąc z Ursynowa nie nadrabiała trasy przy SGGW. Zaoszczędzone wozokilometry lepiej przeznaczyć na linię lokalną. 13:42, 09.03.2021


Wiwat 401Wiwat 401

2 0

Zapraszam przekonać się na własne oczy. Zalecam przejechać się w kierunku Ursynowa rano oraz w kierunku Ursusa ok. 16-17 22:01, 09.03.2021


Wiwat 401Wiwat 401

2 0

Czy pan radny Piotr Żbikowski dojeżdża linią 401 z Ursynowa do Ursusa, że decyduje o kursowaniu tej linii? Podejrzewam, że porusza się po terenie tzw. Mordoru, dlayego chce aby 401 zayrzymywało się na każdym przystanku w tej okolicy. A ja dojeżdżam codziennie przynajmniej dwa razy w ciągu dnia od roku 2007. Pamiętam, że ta linii kursowała aż do Marysina. Skrócenie trasy linii 401 bardzo utrudniło życie wielu osobom( relacje podróżnych) muszą teraz przesiadać się do kolejnego autobusu.Zmiana linii przyśpieszonej na zwykłą nie rozwiąże problemu czekania. Ponieważ jedyne korki, w których stoją wszystkie autobusy nie zależnie od ich przyśpieszenia na tej trasie są akurat w rejonie ul. Marynarskiej. Większa ilość autobusów jest rozwiązaniem problemu oraz bus pasy.Poza tym, dlaczego na tej trasie mają jeździć dwa autobusy zwykłe jeśli może jeden z nich być przyspieszony? Nie przemawia do mnie argumenty kowidowe. Mniejsza wymiana pasażerów w autobusie zapewnia tym pasażerom większe bezpieczeń 21:56, 09.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

spizispizi

0 1

jeden radny i jedna myśl. to jest właśnie KaczoPiSlandia. 12:00, 12.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%