Zamknij

Pozycjonowanie małego biznesu w Warszawie – Skutecznie i szybko

10:23, 15.10.2018 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 15:13, 28.10.2018
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

W XXI wieku każdy nawet najmniejszy biznes musi posiadać skuteczną formę reklamy, aby móc utrzymać się na rynku. Forma reklamy uzależniona jest od rodzaju działalności w której działamy, jednak zdarzają się tak uniwersalne formy promocji własnego biznesu jak pozycjonowanie strony internetowej.

Warszawa charakteryzuje się zdecydowanie największą konkurencją wśród większości branż biznesowych w naszym kraju. Często zdarza się tak, że lokalny przedsiębiorca praktycznie nie ma możliwości, aby rywalizować z innymi bardziej rozwiniętymi firmami działającymi w tym samym segmencie biznesowym. W takiej sytuacji przychodzi nam z pomocą jedna z najskuteczniejszych technik promocji biznesu jakim jest pozycjonowanie lokalne.

Taka forma pozycjonowania skierowana jest dla biznesów, które potrzebują w krótkim czasie zbudować swoją widoczność w Internecie. Jak wiadomo, Internet daje praktycznie nieograniczone możliwości i bardzo często, po prostu wyrównuje szanse konkurowania między poszczególnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne oferuje wiele korzyści dla dopiero startujących biznesów jak i tych, które najzwyczajniej w świecie chcą się rozwijać.

Pierwszą z korzyści o której warto wspomnieć jest z pewnością zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Poprzez większy przepływ użytkowników na stronie mamy okazję, aby zaprezentować im nasze usługi oraz produkty, a poprzez takie działanie wywołać u nich intencję zakupową.

Następną istotną korzyścią płynącą z pozycjonowania lokalnego jest rozpoznawalność nazwy naszej firmy na rynku lokalnym. Mieszkając w Warszawie w dzielnicy Wola, użytkownicy poprzez pozycjonowanie naszej strony w Internecie oraz mapach Google zaczną kojarzyć np. nasza pizzerię właśnie z tym obszarem. Dodatkowo jeśli nasza pizza zadowala kubki smakowe klientów, to z pewnością polecą ją oni swoim znajomym, poprzez pocztę pantoflową, a także media społecznościowe, dzięki którym szybko mogą wysłać link do wizytówki pizzerii w usłudze Google Moja Firma.

Kolejnym istotnym profitem jest również możliwość wykonania tzw. ucieczki do przodu. Zamiast od samego początku wdawać się w nierówną walkę z konkurencyjnymi firmami na dużym obszarze, możemy od razu wyrównać szansę na rynku lokalnym. Warto mieć na uwadze, że możliwy przykładowy zakres działań podczas linkbuilding’u (proces obejmujący zdobywanie wartościowych odnośników do strony internetowej, mający znaczący wpływ na ranking wyszukiwarki) jest mocno ograniczony, co działa na korzyść dopiero wchodzących na rynek firm.

Pozostaje jedynie pytanie jak to zrobić oraz ile to kosztuje?

Pozycjonowanie lokalne nawet w tak konkurencyjnym mieście jak Warszawa, wcale nie jest tak drogie jak mogłoby się to wydawać, aczkolwiek z pewnością droższe niż np. w Piotrkowie Trybunalskim czy Pile. Koszt w dużej mierze uzależniony jest od wielkości miasta, konkurencyjności oraz popularności branży w której działamy.

Perspektywa samodzielnych działań, skierowanych na pozycjonowanie lokalne, bez wsparcia Agencji SEO mającej doświadczenie w tym temacie wygląda niezbyt optymistycznie. Przeważnie kończy się to tak, jak podczas samodzielnie wykonywanych napraw samochodu, który znacznie lepiej byłoby odstawić do autoryzowanego salonu. Zdecydowanie rekomendujemy współpracę z profesjonalistami, którzy znają się na rzeczy.

Artykuł został opracowany z pomocą agencji 1stplace.pl.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%