Nie przeszkodziły korki i utrudnienia podczas budowy POW. Ursynów - zdaniem mieszkańców - jest najlepiej skomunikowaną dzielnicą Warszawy. Tak wynika z kolejnej odsłony rankingu dzielnic Otodom.pl.
W której dzielnicy Warszawy zdaniem respondentów są najmniejsze korki? Gdzie jest najbardziej rozwinięty transport alternatywny? Gdzie komunikacja miejska działa najsprawniej?
Na potrzeby drugiego Rankingu Dzielnic portal nieruchomościowy Otodom zapytał prawie 5 tys. warszawiaków, jak oceniają komunikację w poszczególnych dzielnicach stolicy. Pod uwagę wzięto pięć czynników:
Okazało się, że mieszkańcy stolicy wysoko oceniają poruszanie się po mieście, choć wskazali też kilka kwestii wymagających poprawy.
Najwyższą łączną ocenę w kategorii „komunikacja” w rankingu dzielnic Warszawy uzyskał Ursynów. Co prawda respondenci sygnalizowali problemy z korkami, jednak bardzo wysoka ocena za komunikację miejską i łatwy dojazd w niemal każde miejsce Warszawy przechyliły szalę zwycięstwa.
Za najmniej zatłoczone mieszkańcy uznali ulice Bielan, Żoliborza i Ursusa. Miejsce do parkowania z kolei najłatwiej znaleźć w Wesołej, Wawrze i Rembertowie. Ze względu na pozostałe kryteria łączna ocena wypadła nie najlepiej.
Pięć najlepiej skomunikowanych dzielnic Warszawy według mieszkańców stolicy to: Ursynów, Bielany, Praga-Południe, Żoliborz i Praga-Północ.
- Ursynów i Bielany nie są dzielnicami centralnymi, więc na pierwszy rzut oka ich wysoka ocena może dziwić. Rozwiązanie znajduje się pod ziemią - obie dzielnice obsługuje warszawskie metro. Myślę, że to podstawowy powód wysokiej oceny wspomnianych dzielnic - mówi Małgorzata Podbielska, En Casa Premium Real Estate.
Drugim może być wygodna komunikacja rowerowa. Zarówno w Lesie Kabackim jak i Bielańskim od lat jest dobra infrastruktura dla rowerzystów.
- Ścieżki rowerowe, dodatkowe oznaczenia, bezpieczne przejazdy - to wszystko powstaje i zmienia się na naszych oczach w ostatnich latach. Na Ursynowie i Bielanach wyraźnie najszybciej. Postrzeganie roweru jako alternatywnego środka transportu zmienia się, a ułatwia to także wysoka dostępność rowerów miejskich – dodaje ekspertka.
Spójrzmy teraz na wyniki z drugiego końca listy. Nie odstają one zbytnio od tych z czołówki, wygląda więc na to, że w stolicy nie ma problemu nierównego dostępu do komunikacji. Wyjątkiem jest fatalna ocena Rembertowa w kategorii korków, mocno odstająca od średniej.
Sporym zaskoczeniem jest też pozycja Śródmieścia. W pierwszej edycji Rankingu Dzielnic Otodom Śródmieście zajęło pierwsze miejsce, w edycji 2020 jest dopiero dziesiąte.
Generalnie komunikacja w Warszawie została oceniona bardzo wysoko przez jej mieszkańców. Największy problem, jaki sygnalizowali respondenci, to spore korki. Być może dlatego warszawiacy doceniają transport miejski i komunikację alternatywną.
Na tle pozostałych 11 miast, dla których Otodom przygotował Ranking Dzielnic 2020, Warszawa uplasowała się na ósmym miejscu z oceną 3,47 punktu. Na pierwszym miejscu w kategorii “komunikacja” znalazł się Białystok, który zdobył 3,75 punktu, na drugim Gdynia (3,69), a trzecim Lublin (3,66). Najmniej zadowoleni z komunikacji w swoich miastach są mieszkańcy Krakowa i Łodzi. W obu miastach ocena w tej kategorii to zaledwie 3,32.
(źródło: Otodom)
Boom10:18, 11.07.2020
Chyba ci co głosowali niezbyt dokładnie znają topografię poszczególnych dzielnic skoro Ursynów wygrywa. Ursynów ma przewagę w postaci linii metra, ale już alternatywna komunikacja z sąsiadującymi dzielnicami i miastami jest słaba. Szczególnie dużo o tym mogą powiedzieć mieszkańcy Pyr. 10:18, 11.07.2020
zwykły obserwator18:17, 11.07.2020
Zdjęcie tytułowe ilustruje kwintesencję komunikacji Ursynowa - czerwona wszechfala, paraliżująca wraz organizacją "budowy" POW całą dzielnicę, hi, hi. Szmalcują OTODOM deweloperzy by sprzedać przed ostateczną blokadą dzielnicy. Już Burmistrz dopilnuje. Metro tylko czeka na niemogących przejechać przez POW - zaduch, obieg zamknięty, wiruski i inne patogeny w gotowości, hi, hi. Rozkochane neurobiałki nie rozumieją w czym rzecz, hi, hi. No i bagaż bez opieki też się przytrafi. Nie dojadą, nie wyjadą, nie zaparkują, hi, hi. 18:17, 11.07.2020
bella10:25, 13.07.2020
A co z dojazdem na Wilanów czy przejazdem przez Puławską, Dolinkę Służewiecką czy na Zielony Ursynów. Co z objazdami? 10:25, 13.07.2020
1 linia autob.07:07, 18.07.2020
Nie wiem kto takie bzdury pisze o Ursynowie, że ma dobre połączenie .mieszkam na kłobuckiej i nie mam żadnego połączenia z Ursynowem, a do najblizszego metra mam 15 przystanków.
Oczywiście zaraz mądry napiszę, Od kiedy Kłobucka jest ursynowem, a no od wtedy kiedy jest na mapie. Ursynowa!!!! 07:07, 18.07.2020
UrsynówImlien09:41, 18.07.2020
No ale ty piszesz z punktu widzenia Kłobuckiej. A to - powiem delikatnie - nieco nietypowy Ursynów. Ursynów oczywiście, ale jednak inaczej się o Ursynowie myśli. Ja piszę z punktu widzenia Imielin - Natolin, czyli typowego Ursynowa, gdzie komunikacja jest naprawdę super - metro w 18 minut do centrum, wiele linii autobusowych, a dla chętnych gęsta sieć rowerów miejskich. Z pewnością też widać to po cenie m2 mieszkania - im gorsza komunikacja, tym nieruchomości tańsze. 09:41, 18.07.2020
Imielin...10:35, 11.07.2020
8 1
Masz rację choć Pyry to już taki nietypowy Ursynow że tak to określę. Dla większości Ursynow to okolice kilku stacji metra 10:35, 11.07.2020
Xyz11:16, 11.07.2020
9 2
Dokladnie tak. Samo metro do centrum super, pewnie, pod warunkiem, ze jezdzi. Bo jak stanie, wtedy to jest syf, mogiła. Ale juz dojechac z ursynowa do dzielnic wschodnich i zachodnich to juz syf totalny. Dobrze, ze obwodnica bedzie, to autem kilkanascie minut. 11:16, 11.07.2020