Zamknij

Ruszyła budowa nowych świateł w alei KEN. Do grudnia stanie 6 sygnalizacji

14:52, 08.11.2019 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 17:53, 08.11.2019
Skomentuj SK SK

Rozpoczęła się budowa 6 sygnalizacji świetlnych w alei Komisji Edukacji Narodowej. Miejscy drogowcy zdecydowali się je postawić, by ukrócić piractwo drogowe przed przejściami. Właśnie przez takie zachowania kierowców najczęściej dochodzi do potrąceń pieszych.

Decyzja o postawieniu 6 nowych sygnalizacji świetlnych zapadła na początku roku. Zarząd Dróg Miejskich czekał na wolne środki w budzecie i na początku września ogłosił przetarg. W dopięciu budżetu (3,3 mln zł) pomogła dzielnica, która postanowiła wyłożyć 340 tys. złotych.

W ostatnich dniach firma Podkowa przystąpiła do budowy świateł. W dwóch miejscach - przy parkingu P&R Metro Ursynów oraz przy P&R Metro Stokłosy trwają już roboty ziemne.

- Zaczynamy od miejsc, w których konieczne są większe prace. W obu tych lokalizacjach przejścia dla pieszych zostaną przesunięte - mówi Mikołaj Pieńkos z Zarząd Dróg Miejskich.

Zebry na wysokości Końskiego Jaru oraz Koncertowej będą przeniesione o kilka metrów bliżej Doliny Służewieckiej, tak, aby nie sąsiadowały z zawrotką przy parkingu Park & Ride. Podobnie będzie w przypadku przejścia na wysokości al. KEN 81. Aby ograniczyć koszty i nie obejmować sygnalizacją wyjazdu z parkingu P&R Stokłosy, drogowcy przesuną zebrę o kilka metrów na północ.

Pozostałe światła zamontowane zostaną na przejściach w rejonie ul. Koński Jar i Koncertowej (drugie przejście), przy kościele Wniebowstąpienia na wysokości al. KEN 101 oraz przy Telekiego i Jeżewskiego na Kabatach. To ostatnie zebry na odcinku od Doliny Służewieckiej po Wąwozową, przy których jeszcze nie ma sygnalizacji.

- Nowa sygnalizacja zostanie skoordynowana z pozostałymi - mówi Mikołaj Pieńkos. Dzięki temu światła mają się dostosowywać do natężenia ruchu samochodów oraz tworzyć tzw. zieloną falę. Parę lat temu w tym celu wzdłuż alei KEN drogowcy położyli światłowód i stacje sterujące całym systemem.

Natomiast wbrew wcześniejszym zapowiedziom Zarząd Dróg Miejskich w tym roku nie przebuduje skrzyżowania alei  z Bartóka i Surowieckiego, co powinien zrobić w ramach realizacji projektu z Budżetu Partycypacyjnego na 2018 rok. Zakłada on wyznaczenie przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu al. KEN i ul. Surowieckiego. Dokumentacja techniczna jest gotowa od października ubiegłego roku, ale okazało się, że inwestycja przekracza założony budżet projektu i możliwości finansowe ZDM. Dlatego przesunięto ją na rok przyszły.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z BUDOWY ŚWIATEŁ W ALEI KEN:

[ZT]13863[/ZT]

[ZT]13195[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(19)

 uwielbiam_gumowe_ga uwielbiam_gumowe_ga

24 26

Za mało. Powinno być 66. I drugie tyle takich mini-światełek pomiędzy nimi.... 17:34, 08.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kurkawodnakurkawodna

37 7

nie..., między nimi śpiące policjanty i a na końcu fotoradar, a to wszystko zwęzić do jednego pasa. 17:49, 08.11.2019


ss

14 20

zapominacie o osiatkowaniu najlepiej z drutem kolczastym pomiędzy przejściami 20:00, 08.11.2019


reo

LegionistaLegionista

24 3

w ogóle zamknąć ulice KEN na całej je długości i będzie spokój 18:57, 08.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mieszkaniec ImielinaMieszkaniec Imielina

23 14

Wbrew pozorom, całkiem rozsądny pomysł. Tyle, że utrudniłby, a w niektórych miejscach uniemożliwił dojazd mieszkańcom. Dlatego najlepiej zwęzić do jednego pasa, a na drugim zrobić miejsca do parkowania. 20:37, 08.11.2019


UrsynowianinUrsynowianin

11 26

Miejsca do parkowania zamiast sciezek rowerowych 21:06, 08.11.2019


Taki fajny byłTaki fajny był

12 3

Super sprawa ostatnio jeździ jakieś Volvo które po pierwsze nie używa kierunkowskazów po drugie zajeżdża drogę pieszym na przejściu a po trzecie chyba się dziś rozbiło na kenie.ups... 19:00, 08.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JJ

15 7

Bedzie bezpieczniej i to sie chwali. Szczegolnie jeslu chodzi o dzieci mlodsze. 20:18, 08.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

misiumisiu

9 12

pod warunkiem że wariaci będą się zatrzymywać na czerwonym, w co śmiem wątpić.

napiszę coś co się nie spodoba, ale przejść na KEN jest zbyt dużo, szczególnie przy metro stokłosy i kościele, można by było zrezygnować z tych dwóch bez świateł.... 22:51, 08.11.2019


OnOn

14 5

Przy metrze i przy kościele bez świateł- dobry gość:) 05:00, 09.11.2019


GunsGuns

18 11

Głupota drogowych decydentów w stolicy przekracza jakiekolwiek dopuszczalne normy. Jak zwykle idzie się po najmniejszej linii oporu bez względu na jakiekolwiek negatywne konsekwencje wywołane takim działaniem.

Zamiast budowy tych sześciu sygnalizacji świetlnych wystarczyłoby postawić odcinkowy pomiar prędkości na dwóch ciągach komunikacyjnych w relacji północ - południe (tj. KEN oraz Rosoła). Dzięki temu nie paraliżujemy ruchu drogowego, nie zwiększamy zanieczyszczenia powietrza (z którym mamy aż tak duży problem) i zwiększamy bezpieczeństwo względem innych uczestników ruchu drogowego.

Z drugiej strony jestem ciekaw czy nowe sygnalizacje świetlne będą skorelowane z działaniem "zielonej" fali na Al. KEN, za którą zapłacono kilkanaście milionów złotych jakiś czas temu.

I na sam koniec dodam, że jestem zwolennikiem priorytetyzacji ruchu pieszego i rowerowego względem samochodów. Uważam jednak, że należy zachować zdrowy rozsądek i ograniczać tak bezsensowne pomysły. 09:52, 09.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkaniec ImielinaMieszkaniec Imielina

9 6

Zielona fala na Ken? Może i jest ale wymaga jazdy z prędkością 80-90 km/h. 19:37, 09.11.2019


Mieszkaniec ImielinaMieszkaniec Imielina

13 8

Jeszcze należy odtworzyć przejście w rejonie KEN 50 i 52, które bezmyślnie zlikwidowali niekompetentni pseudo-projektanci przy okazji dobudowania 2 jezdni KEN. Dodam, że w interesie społecznym koszty odbudowy powinni ponieść z własnej kieszeni, ci projektanci i urzędnicy, którzy to zatwierdzili. 19:43, 09.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PtomkPtomk

8 7

No to dodajmy kolejne przejścia i koniecznie ze światłami! Na opuszczenie Ursynowa pd. samochodem trzeba będzie kwadransa (vide ul.Puławska). Zielona fala w jedną stronę oznacza postój na każdych światłach w przeciwną. Światłami nie oduczymy chamstwa drogowych chuliganów! 22:56, 10.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Taka prawdaTaka prawda

7 4

Puławską to jeżdżą Osiołki z taką samą prędkością wszystkim pasami Jak by was trochę od kierownicy odspawac i powierzyć ja fachowcom z ZTM i na Puławskiej zrobić buspas to od razu można by szybciej przejechać. 05:47, 11.11.2019


FaziFazi

3 4

Jest komunikacja miejska. Zamiast beczeć proszę z niej korzystać. 08:34, 12.11.2019


ursikursik

1 0

no fajnei moze to ukroci autostradowe zaped posrodku sporego osiedla przecietego na pol kregoslup 14:23, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AśkaAśka

0 2

Może na niektórych ulicach Ursynowa ograniczyć prędkość do 40 km/godz. 12:15, 22.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zwykły obserwatorzwykły obserwator

1 0

Cóż, nadszedł czas na ukatrupienie KEN. Burmistrz zna się na dywersyjnej robocie. Sparaliżował POW'em cały Ursynów, ale jeszcze za mało. Stachanowiec sabotażu. Niestety neurobiałki głuptaski wybrały, i pewnie są przeszczęśliwe. Neurobiałki to też ciekawostka, skąd to zdurnowacenie? 30 stopni i zaduch w metrze też im nie przeszkadza. Do Puławskiej 7/24 w korku stoją. I nic? 20:34, 25.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%