Brak oznakowania poziomego na skrzyżowaniu Rosoła i Płaskowickiej daje się kierowcom we znaki. Według mieszkańców niebezpieczne sytuacje są tam normą. Drogowcy obiecują zająć się sprawą, ale dopiero na wiosnę.
Już od ponad miesiąca kierowcy mogą korzystać z w pełni przebudowanego skrzyżowania ulic Rosoła i Płaskowickiej. Nie jest to jednak takie proste. Na samochody jadące w stronę Kabat czyha tam pułapka. Na odcinku tuż przed krzyżówką brakuje oznakowania poziomego.
- Powoduje to bardzo duże zagrożenie. Kierowcy nie wiedzą, jak i którym pasem mają jechać i zajeżdżają sobie drogę, ponieważ brakuje pasów akurat na skręcie i ci z prawego pasa wjeżdżają pod pojazdy poruszające się pasem po stronie osi jezdni - pisze do nas pan Jacek.
Zdaniem mieszkańca tego typu sytuacje to już niemal norma. Jedynie przed samym skrzyżowaniem pasy są widoczne. Niewiele lepiej jest po wschodniej stronie jezdni. Poprawy oznakowania wymaga na przykład pas do skrętu w prawo w Płaskowickiej z Rosoła.
- Wygląda to na zwykłe niedbalstwo drogowców - komentuje nasz czytelnik.
Inaczej sprawę przedstawia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Pasy zostały wykonane jeszcze w czasie, gdy obowiązywał objazd wschodnią jezdnią. I rzeczywiście - jeśli dobrze się przyjrzeć - na jezdni widać pozostałości białych pasów. Dlaczego w takim razie teraz ich nie ma?
- Pasy, które były pomalowane w technologii cienkowarstwowej, uległy w większości starciu - mówi rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.
Docelowo na skrzyżowaniu pojawią się pasy wykonane w technologii grubowarstwowej, czyli po prostu trwalsze. Wcześniej ich nie wykonano, ponieważ - jak tłumaczy Tarnowska - robi się to na samym końcu, tuż przed oddaniem drogi do użytku. Natomiast skrzyżowanie zostało otwarte w grudniu, kiedy temperatura była zbyt niska na malowanie pasów.
- Zgodnie z reżimem technologicznym temperatura powietrza powinna wynosić ok. 10 stopni Celsjusza, a nawierzchnia powinna być sucha - zauważa rzeczniczka drogowców.
Skręt w prawo z Rosoła w Płaskowickiej tuż po otwarciu i miesiąc później.
Dlatego na nowe pasy kierowcy muszą poczekać do wiosny. Drogowcy czekają także na sprzyjającą pogodę, żeby odtworzyć pas rozdziału jezdni na wysokości ul. Migdałowej - tam kończył się objazd wschodnią stroną jezdni. Wówczas będzie można powiedzieć, że całe skrzyżowanie jest gotowe.
Boom09:55, 25.01.2022
Najpierw latające samochody na hopce, teraz znikające pasy, sensacja goni sensację. A może kilku kierowców trzeba poprowadzić za rączkę przez to skrzyżowanie lub kupić mocniejsze okulary jak nie dają rady obserwować oznakowania pionowego i poziomego. A może bardziej skupić się na prowadzeniu auta? 09:55, 25.01.2022
kurkawodna10:01, 25.01.2022
W polsce jest ruch prawostronny. Ten kto nie wie jak tam jeździć powinien oddać prawo jazdy. 10:01, 25.01.2022
aster11:35, 25.01.2022
a jak ktos chce skrecic na skrzyzowaniu w lewo to ma do samego końca jechać prawą stroną? 11:35, 25.01.2022
kurkawodna12:29, 25.01.2022
dlatego powinieneś oddać prawo jazdy, o ile w ogóle masz. 12:29, 25.01.2022
aster18:21, 25.01.2022
To jak na 3 pasach jechac prawym i jednoczesnie skrecic w lewo, albo nie uzywac srodkowego 18:21, 25.01.2022
Grigorij10:15, 25.01.2022
Skoro nie mogą malować to niech przykleją te żółte naklejki służące do wyznaczania pasów tymczasowych... Jak to w Polsce nagminne, niedasię. 10:15, 25.01.2022
asd10:59, 25.01.2022
Co za nonsens i głupie tłumaczenia GDDKiA. Skrzyżowanie stało gotowe i w większej części zamknięte od ponad pół roku przed otwarciem. Nic się tam nie działo. Dlaczego pasów nie można było pomalować we Wrześniu czy Październiku, gdy pagoda na to pozwalała i było krótko do otwarcia? No tak, GDDKiA zrobi wszystko, by warszawiakom uprzykrzyć życie. Najpierw trzymając, gotowe skrzyżowanie zamknięte, a potem takimi akcjami. Czyli czekać, aż będą stłuczki, wypadki a potem utrudnienia podczas malowania. 10:59, 25.01.2022
helmut11:19, 25.01.2022
To jest pulapka, bo lewy pas Rosola w kierunku kabat przed skrzyzowanem zamienia sie na lewoskret, a malowania brak. To jest cyrk. 11:19, 25.01.2022
asd15:39, 25.01.2022
A nie jest przypadkiem, że lewy pas na skrzyżowaniu staje się pasem środkowym prawym i jest pasem do jazdy prosto? Z niego można zjechać na pas środkowy lewy i pas skrajny lewy, którymi można skręcić w lewo w stronę Wilanowa. Tylko że przez brak oznakowania, ludzie jadą lewym od razu w stronę Wilanowa? 15:39, 25.01.2022
zniesmak13:05, 25.01.2022
"Uległy w większości starciu", "zgodnie z reżimem technologicznym".
Czy rzeczniczka gdaki zamiast tak gdakać może przemówić ludzkim językiem?
13:05, 25.01.2022
Kon16:13, 25.01.2022
Jechalem kilka razy, nie zdiagnozowalem ani pasow, ani brakow. Przeczytalem artykul i nadal nie wiem na czym polega problem. Haha 16:13, 25.01.2022
Obserwator 18:55, 25.01.2022
A pionowego oznakowania nie ma? Na pionowym jest informacja jak jechać. Poziome zawsze się wyciera 18:55, 25.01.2022
Daro11:59, 26.01.2022
Ciekawe, jak sobie masz w głowie podzielić zmienną szerokość drogi na pasy ruchu? Powodzenia, że każdy tak samo sobie to wyobrazi. 11:59, 26.01.2022
Boom12:38, 26.01.2022
Właśnie stoję i patrzę na to skrzyżowanie. Jest i oznakowanie pionowe i poziome. Wszystko idealnie widoczne. Jedynie ciut wcześniej na odcinku z dwoma pasami lekko starte oznaczenie. Jeśli dla kogoś to pułapka to nie powinien prowadzić pojazdów. To tylko nierzetelne przekazanie informacji. 12:38, 26.01.2022
aster15:23, 26.01.2022
Sami prawilni kierowcy :D 15:23, 26.01.2022
Obserwator 15:28, 26.01.2022
W kwstii wyobraźni przy dzieleniu jezdni na pasy. W mojej szkole sredniej za brak wyobraźni przestrzennej dostawalo się niedostateczny. 15:28, 26.01.2022
Boom18:58, 26.01.2022
Obserwator, a jaki jest problem z dzieleniem pasów? Nie zauważyłeś, że po przebudowie skrzyżowania zmieniła się hierarchia ruchu? Prawy pas dzieli się na dwa i prowadzi prosto, lewy pas też się dzieli na dwa i prowadzi w lewo. Jak ktoś jedzie na pamięć i nie patrzy na nową organizację ruchu to jest zdziwiony życiem. A informacje z artykułu są po prostu nieprawdziwe. 18:58, 26.01.2022
Adu08:01, 03.02.2022
Z pionowego wynika jakie są pasy na przed światłami ale NIE wynika jak z dwa pasy przechodzą w cztery. Ot zagadka 08:01, 03.02.2022
ats00:20, 26.01.2022
Jakoś jak malowali niesławny buspas na dolince, to mróz, śnieg, sól i syf na drogach im nie przeszkadzały! 00:20, 26.01.2022
nick_znik15:39, 07.02.2022
o co chodzi z tym buspasem.. jakby wam matkę zgwałcili.. jeżdżę tam regularnie o różnych porach i w ogóle mi ten pas nie przeszkadza,
odkąd jes obwodnica to w ogóle się spokój zrobił na ciągu rzymowskiego, dolina służewiecka 15:39, 07.02.2022
Ekspert14:24, 26.01.2022
Jadąc lewym pasem w kierunku Kabat, raptem, bez uprzedzenia, znajduję się na pasie skręcającym do Wilanowa i żeby wrócić na pas w kierunku Kabat muszę wykonywać nagle manewry w prawo lub raptem zablokować pojazdy za mną i czekać na możliwość zjazdu na prawo. A to wszystko dzieje się na bardzo krótkim odcinku. Zwykle pasy skrętu w lewo są pasami dodatkowymi a w tym przypadku pas lewy Rosoła zamiast prosto, nagle rozwidla się na dwa pasy, ale ona prowadzą do Wilanowa i na Obwodnicę. Prosto prowadzi tylko pas prawy. Szkoda że jeśli już coś takiego wymyślono, to nie ma wyraźnego oznakowania (i to już przed poprzednimi światłami) że chcąc machać na Kabaty lub w prawo w Płaskowickiej, należy jak najszybciej zjechać na prawy pas. W przeciwnym razie powodujemy duże zagrożenie kolizja. 14:24, 26.01.2022
Obserwator 15:17, 26.01.2022
A nie ma tam przypadkiem oznakowania pionowego które pokazuje jak jechać? 15:17, 26.01.2022
Boom15:19, 26.01.2022
Jak czytam takie posty to się zastanawiam czy autor powinien w ogóle prowadzić pojazdy mechaniczne. 15:19, 26.01.2022
aster15:25, 26.01.2022
Nie pisz takich komentarzy bo Ci @Boom i @kurkawoda potną prawojazdy :D skoro oni nie widzą problemu to nikt nie powinien widzieć. 15:25, 26.01.2022
Boom16:53, 26.01.2022
Obserwator, oczywiście, że jest. Bardzo dobrze widoczny znak pionowy pokazujący, że z 2 pasów robią się 4. Ale biedni "kierowcy" są zaskoczeni, że im się droga rozjeżdża na dwa kierunki i się gubią. 16:53, 26.01.2022
Boom17:08, 26.01.2022
Aster, jak się jeździ na pamięć i nie zwraca uwagi na znaki to się potem pisze takie dyrdymały o pułapkach. 17:08, 26.01.2022
Proste07:44, 27.01.2022
To nie jeździj tylko lewym pasem. 07:44, 27.01.2022
Dark08:29, 03.02.2022
Polecam rower. 08:29, 03.02.2022
Stary pedagog15:02, 26.01.2022
Dla niezorientowanych: wbrew temu co widać na mapach Google, lewy pas Rosoła biegnący w kierunku Kabat, bez jakichkolwiek uprzedzenia nie kontynuuje jazdy na wprost lecz nieoczekiwanie przechodzi w prawy pas skręcający w lewo. 15:02, 26.01.2022
Boom17:25, 27.01.2022
Jakich mapach googla? Piszesz o zdjęciu lotniczym sprzed 4 lat? Nieoczekiwanie skręca? Przecież nawet na opublikowanym tutaj zdjęciu widać znaki pionowe. 17:25, 27.01.2022
Stary pedagog08:54, 04.02.2022
Żadne ze zdjęć nie pokazuje fragmentu skrzyżowania z przejściem pasa lewego jezdni w kierunku Kabat, w dwa pasy skręcające w lewo, w kierunku Wilanowa i obwodnicy. Tam oznakowania poziomego nie ma. 08:54, 04.02.2022
Proste07:43, 27.01.2022
Odłóż smartfona i patrz gdzie jedziesz 07:43, 27.01.2022
tdk19:05, 27.01.2022
Może niech GDDKiA się zapyta o tę specjalną farbę do malowania buspasów w Dolince Służewieckiej, którą można malować po asfalcie w niskich temperaturach 19:05, 27.01.2022
Ada07:51, 03.02.2022
Pasy namalowane w Dolince od początku są prawie niewidoczne. Więc lepiej niech nie pytają 07:51, 03.02.2022
tdk19:34, 27.01.2022
Jedno i drugie zdjęcie przedstawia kawałek jezdni w stronę centrum. Prawdziwy problem jest z wytartymi pasami po przekątnej (czyli jak się jedzie Z centrum). W stronę centrum wytarte pasy nie przeszkadzają tak bardzo, bo oba pasy Rosoła i tak przechodzą w pasy do jazdy na wprost 19:34, 27.01.2022
duc08:27, 03.02.2022
można nakleić tymczasowe 08:27, 03.02.2022
s14:00, 16.02.2022
mimo zimy, inflacji, polskiego ładu,.. udało się, coś się udało
- no i artykuł by się przydał 14:00, 16.02.2022
aster11:36, 25.01.2022
32 4
Tam jest odcinek gdzie te pasy sie wytarły w kierunku do Kabat i wieczorem na prawdę ich nie widać, zawsze jade prawą stroną bo mi już kilka razy zajechali drogę. 11:36, 25.01.2022
Boom12:51, 25.01.2022
11 21
Aster, nie przesadzaj. A jak pada śnieg to kierowcy zaczynają jeździć pod prąd? Problem jest zupełnie inny, bo na tych nowych drogach kierowcy gubią się, nagle hamują, zmieniają kierunek jazdy, zapominają o kierunkowskazach i lusterkach. A na ekspresówce jaką wolno jak barany środkowym pasem, mimo, że prawy jest pusty. I trzeba takich zawodników wyprzedzać z prawej i lewej, bo nie wiedzą najwyraźniej jaki obowiązuje ruch w Polsce. A jak się już bierze kilku takich sprawnych inaczej to potrafią jechać jeden za drugim środkiem z prędkością 80 km/h. 12:51, 25.01.2022
aster18:24, 25.01.2022
22 3
Nie przesadzam, tamto miejsce faktycznie wymaga oznakowania poziomego. A jak ktos sie gubi na nowej drodze to tym bardziej oznakowanie by pomoglo :) 18:24, 25.01.2022
Boom07:18, 26.01.2022
7 22
Aster, to jest szukanie taniej sensacji tam gdzie jej nie ma. Tak samo auta miały w tym miejscu wzbijać się w powietrze na hopce, a nic takiego nie miało miejsca. Przy skrzyżowaniu pasy są wyraźne, pogoda się poprawi to i pasy się poprawi. Ale jak nie ma poważnych problemów to się pisze o niepoważnych. 07:18, 26.01.2022
Dick08:29, 03.02.2022
0 0
Może nie okulary kupić, tylko rowery? Albo chociaż bilety na autobusy? 08:29, 03.02.2022