Zamknij

Szlabany na osiedlu Kazury? W spółdzielni ogłosili referendum

11:02, 09.01.2019 Anna Łobocka Aktualizacja: 13:24, 09.01.2019
Skomentuj Google Maps Google Maps

Do 11 stycznia mieszkańcy osiedla Kazury mogą decydować, w jaki sposób ograniczyć tranzyt setek samochodów przez swoje osiedle. Dostali karty do głosowania, a do wyboru mają trzy opcje. W połowie stycznia spóldzielnia "Wyżyny" ogłosi wyniki.

W godzinach porannego szczytu kierowcy, którzy chcą ominąć gigantyczny korek na ul. Stryjeńskich wjeżdżają między bloki przy Kazury i przeciskają się wąskimi osiedlowymi uliczkami w stronę Pileckiego. Dochodzi do awantur między pieszymi a kierowcami. Prób przerwania tej gehenny było sporo. Spółdzielnia 'Wyżyny" zainstalowała na głównej trasie tranzytu dwa dodatkowe spowalniacze, postawiła znaki, które strefowo ograniczają prędkość do 10 km/h. Na wjeździe, na wysokości Kazury 2F wytyczono na asfalcie szlak dla pieszych. Ale to wciąż za mało.

Z miesięcznym poślizgiem do skrzynek pocztowych w blokach przy ul. Kazury i Pileckiego trafiły referendalne formularze. Mieszkańcy mogą zdecydować: czy i jak chcą rozwiązać problem tranzytu. A mieszkańcy nie są jednomyślni.

- Pora na radykalne kroki. Jestem za absolutnym przywróceniem osiedla jego mieszkańcom. Chcę szlabanów i  identyfikatorów - mówi pan Przemysław.

- Czy my mieszkamy na ogrodzonym osiedlu? Nie chcę komplikacji i bać się, że jak się będzie palić, to straż nie dojedzie, bo komuś przeszkadzają samochody w mieście - oburza się pan Marcin.

Trzy pytania

Na karcie do głosowania są trzy pytania referendalne z mapką, na której zaznaczono proponowane zmiany. Pierwsze pytanie jest bardzo ogólne. Mieszkańcy mogą odpowiedzieć czy chcą jakichkolwiek zmian, czy może uważają, że blokowanie przejazdu nie jest zasadne, a czasowe nasilenie ruchu z uwagi na budowę POW jest do zaakceptowania.

Druga propozycja to efekt prac zespołu, który wiosną ubiegłego roku, przy udziale dzielnicy, powołała spółdzielnia "Wyżyny". Pięcioosobowa grupa złożona z mieszkańców oraz ekspertów od ruchu drogowego zaproponowała zablokowanie przejazdu tranzytowego przez osiedle w trzech miejscach poprzez postawienie zakazu wjazdu i fizyczne zablokowanie ruchu. Chodzi o fragmenty uliczek: pomiędzy blokiem Kazury 12 a terenem, gdzie powstaje żłobek; pomiędzy Kazury 5 a Kazury 28 oraz pomiędzy Kazury 2a a Kazury 28. Zakaz ruchu w tych miejscach ma uniemożliwić przejazd przez osiedle wszystkim kierowcom, także mieszkańcom. Do bloków przy ulicy Kazury 1, 2, 2A, 2B, 2C, 2D, 2E, 2F, 4, 6, 7, 8, 10 byłaby możliwość dojazdu wyłącznie od ulicy Stryjeńskich, do budynków przy ulicy Kazury 5, 12 i 28 z obu stron, a do pozostałych tylko od ulicy Pileckiego.  

Trzecie rozwiązanie jest dużo droższe, choć jeszcze nie wiadomo o ile. To wprowadzenie bardziej skomplikowanego i generującego koszty systemu, który zatrzymałby tranzyt, umożliwiając jednak swobodny przejazd mieszkańcom spółdzielni, np. poprzez instalację automatycznych szlabanów z kartami dostępu. Ta opcja ma na osiedlu sporo zwolenników, ale i zaciekłych przeciwników.

Kilka dni na podjęcie decyzji

- Będę myśleć jaką opcję wybrać. Bardzo mi przeszkadza nasilony ruch, ale nie wiem czy stawianie ograniczeń nie stworzy nowych problemów. Myśląc o bezpieczeństwie swoich dzieci, skłaniam się jednak do zamknięcia tego terenu tylko dla mieszkańców - mówi pani Zuzanna.

Uprawnionych do głosowania jest ponad 3 tys. mieszkańców enklawy Kazury/Pileckiego.

- Chciałbym, aby jak najwięcej osób wypowiedziało się w referendum, żeby decyzje, które zapadną nie budziły kontrowersji - tłumaczy Andrzej Grad, członek zarządu spółdzielni "Wyżyny".

Wypełnione karty należy zanieść do administracji osiedla "Wyżyny" przy ul. Kazury 5 do godz. 18:00 11 stycznia. Spółdzielnia obiecuje, że jeśli większość zechce ograniczenia wjazdu na Kazury, to zostanie on wprowadzony. Wyniki referendum zostaną ogłoszone w połowie stycznia.

[ZT]11450[/ZT]

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(39)

gośćgość

25 18

Pozamykajmy też inne uliczki osiedlowe, na pewno mieszkańcy innych będą zachwyceni, jak nie będą mogli dojechać do przychodni czy szkoły. 11:28, 09.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Wojak_SzwejkWojak_Szwejk

45 1

Akurat chęć rozwiązania problemu rozumiem, bo faktycznie w Polsce króluje cwaniactwo drogowe i mogę sobie wyobrazić co robią kierowcy na wąskich osiedlowych uliczkach...
Tylko wypracowane rozwiazanie musi byc bardzo dobrze przemyślane. 11:33, 09.01.2019


green_is_badgreen_is_bad

22 26

Obiekty użyteczności publicznej mają dojazd, tu mowa o alejkach między blokami. 12:00, 09.01.2019


issaaissaa

4 6

~Wojak_Szwejk, jakie cwaniactwo?
tam sa dopuszczone do ruchu ulice osiedlow a nie chodniki.
Na moim osiedlu są podobne uliczki i nikt tu nie stoi z kłonicą, nie wpuszczając samochodów z "obcą" rejestracją. Choc akurat moje osiedle było budowane w czasach "nowozytnych" i to jest NAPRAWDĘ teren mojej spółdzielni, za który zapłaciłam z własnej kieszeni. W przeciwieństwie do PRLowskiego reliktu przy Kazury, który był finansowany ze środkow państwowych, a więc takze moich - jako że powstał w latach 80-tych ubiegłego wieku! czyli, członkowie spółdzielni zapłacili wyłącznie za własne mieszkania, które powstały na terenach miasta.
I jeszcze raz przypomnę - po ulicach mojego osiedla jeżdżą także samochody z innych miejsc, w tym zapewne te z Kazury (jako, że mieszkam obok Tesco - to może zamkne dojazd? bo tak) 02:22, 10.01.2019


reo

Wojak_SzwejkWojak_Szwejk

33 16

Mam tylko nadzieje, ze mieszkańcy i włodarze dzielnicy wezmą pod uwage aspekt służb miejskich, szczególnie pogotowia, policji i straży pożarnej.
Ze swojej strony mogę uczulić na stawianie wszędzie blokad i szlabanów, zeby potem nie było pretensji, ze karetka za późno przyjechała, straż nie mogła dojechać a policja rutynowo nie patroluje osiedla... 11:31, 09.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WarszawiakWarszawiak

54 18

Przed budową A2 na Ursynowie powinien być wykonany łącznik Belgradzka-Pileckiego, na tyłach osiedla Kazury. Inwestycji nie zrobiono i teraz setki aut jadą osiedlowymi uliczkami. Można zrozumieć jak utrudnia to życie mieszkańcom osiedla. Można jeszcze w tempie ekspersowym wybudować ten łącznik. Wykonawca A2 może płyty betonowe w kilka tygodni ułożyć i problem ruchu w osiedlu ustanie. Kiedyś Poleczki z płyt była i jakoś wszyscy normalnie przez lata jeździli. 12:10, 09.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanekCJanekC

45 11

Wszyscy jesteśmy ZA - powinien być jak najszybciej zrobiony łącznik z Belgradzkiej na Pileckiego. Będzie luźniej i zero korków. 12:55, 09.01.2019


MariuszSMariuszS

26 22

Nie przejdzie ten szlaban. Musi być przejazd przez Kazury, bo przecież nikt nie będzie stał w korku na Stryjeńskich, jak wariaci rządzący Ursynowem, pozamykali wszystkie ulice.... 12:54, 09.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZetZet

22 29

Nikt nie musi stać w korku, jest metro i autobusy. 13:13, 09.01.2019


issaaissaa

2 6

~Zet, to problem ciebie nie dotyczy, nie musisz się aż tak denerwować...
ps. jak tam ? cieplo dzis na przystanku ZTM było? 02:11, 10.01.2019


qwrqwr

2 3

W metrze cieplutko i przyjemnie. 13:08, 10.01.2019


lucluc

22 21

Jedyne miasto w polsce gdzie osiedla sa odgradzane od reszty miasta plotami i szlabanami z ochrona. Trzeba to wprowadzic w rescie kraju np. przejazd przez wolomin czy kobylke tez niech zamkna a miasteczka ogrodzic plotem a wjazd tylko dla mieszkancow. goscie za przepustkami. 13:32, 09.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kurkawodnakurkawodna

20 18

Widać że nie masz pojęcia co komentujesz. 13:48, 09.01.2019


tomtom

6 12

Luc mozesz sie zzymac, ale to przyszlosc miast. Z tym, ze nie bedzie fizycznych szlabanow jak za Piasta Kolodzieja, tylko kamery zczytujace rejestracje + mandaty wysylane poczta. 15:15, 09.01.2019


gadamgadam

17 9

A nie lepiej zlikwidować korki przy Stryjeńskich? Likwidujmy przyczyny a nie skutki. 14:18, 09.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

tomtom

15 1

Bardzo fajny pomysl. Tylko jak proponujesz to zrobic? 15:00, 09.01.2019


issaaissaa

4 9

~tom, było już wcześniej - połączyć Belgradzką z płaskowickiej, proste.
Przynajmniej na czas (kilkuletni jednak) budowy POW. 02:08, 10.01.2019


kazurekkazurek

11 14

Wielkie dzięki Władzom Spółdzielni za zorganizowanie referendum i wzięcie pod uwagę umieszczenia szlabanów w newralgicznych punktach. Bo tylko szlabany dają możliwiść wjazdu na teren enklawy Kazury mieszkańcom i służbom jednocześnie zabezpieczając przestrzeń osiedla.Czas najwyższy na działanie! 14:53, 09.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sąsiad Kazurysąsiad Kazury

10 5

Połączyć ul. Belgradzką z ul. Płaskowickiej dookoła górki kazurki, brakuje tylko 100 m drogi. 18:12, 09.01.2019


Wojak_szwejkWojak_szwejk

8 4

Odnośnie służb i szlabanów:
Pogotowie czy Straż Pożarna to sprawa do rozwiązania, chociażby z wykorzystaniem czujników syren - jeśli powyższe chce wjechać, to zdarza się to na tyle rzadko, że nie będzie problemu jak o 2 w nocy będzie trzeba zawyć syreną.
Ale wyobraźmy sobie, że na teren osiedla Kazury chce wjechać rutynowo patrolujący ten teren radiowóz - jak rozumiem, mieszkańcy nie będą się skarżyć, że otwiera sobie szlaban wyjąc syreną? :D
To wymagałoby postawienia ochroniarza przy każdym szlabanie... A to już się robią realne koszty... 22:00, 09.01.2019


kazury kazury

9 12

te 2-a dodatkowe spowalniacze nic nie dały, są łatwe do ominięcia i przejechania ( bardzo niski próg ) , dla kierowców to żaden problem , szlabany to jedyne rozwiązanie - działają w Centrum Warszawy i sie sprawdzają, dojazd karetek czy straży nie stanowiłby problemu bo przecież osoba wzywająca uprzedza , ze są one zainstalowane i je otwiera 15:10, 09.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wojak_szwejkWojak_szwejk

9 3

Cieszy optymizm - realia już nie są takie piękne i często szlaban opóźnia naprawdę o długie minuty, które w przypadku zagrożenia życia są na wagę złota - tu rozwiązaniem są czujniki syren.
Jednak problem patroli policyjnych poruszyłem w komentarzu niżej... 22:02, 09.01.2019


zwykły2zwykły2

21 11

Po pierwsze - to się skończy, gdy tylko odblokują przejazd przez Płaskowickej.
Po drugie - zróbcie w końcu południowy objazd osiedla, planowany od samego początku jego istnienia! Na zdjęciu widać, jak to można zrobić. Połączyć z Belgradzką i pozamiatane. Tylko trzeba myśleć i działać, a nie kombinować jak koń pod górę. 15:35, 09.01.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

dasdadasda

5 11

Lepiej zrobić 50 metrów dojazdu do ośrodka dla niepełnosprawnych, zamiast puścić ulicę dalej do ronda płaskowickiej/pileckiego 16:15, 09.01.2019


kazurekkazurek

11 8

Weżcie,zróbcie! czyli kto? Problem jest teraz i narasta. W dalszej perspektywie, czyli nie za miesiąc dwa, warto połączyć Belgradzką z Płaskowickiej najlepiej płytkim tunelem biorąc pod uwagę uciążliwości jakie spadły na ten mały obszar. Ale plany ,inwestycje, zatwierdzenia,dyskusje za i przeciw mogą trwać latami, a my, nasze dzieci , codziennie przeżywamy koszmar. W kwestii szlabanów możemy MY mieszkańcy zdecydować TERAZ. 16:24, 09.01.2019


UrsynowiankaUrsynowianka

19 9

W pełni popieram budowę drogi łączącej Belgradzka z Płaskowickiej, ktora była w planach już kilkanaście lat temu. Szlabany to połowiczne rozwiązanie problemu. Na Osiedlu Kabayy są a i tak cwaniaki zastawiaja swoimi samochodami parkingi. 16:33, 09.01.2019


dasdadasda

0 0

Widzę, że niektórzy nie pojmują ironii bijącej z mojego komentarza. 09:21, 11.01.2019


kazurekkazurek

11 16

Wielkie dzięki Władzom Spółdzielni za zorganizowanie referendum i wzięcie pod uwagę umieszczenia szlabanów w newralgicznych punktach. Bo tylko szlabany dają możliwiść wjazdu na teren enklawy Kazury mieszkańcom i służbom jednocześnie zabezpieczając przestrzeń osiedla.Czas najwyższy na działanie! 16:35, 09.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sąsiad Kazurysąsiad Kazury

12 11

Ze zdjęcia ilustrującego artykuł wynika, że brakuje tylko ok. 100 m drogi do połączenia ul. Belgradzkiej z ul. Płaskowickiej. Kiedy rozpocznie się budowa tej drogi? 18:08, 09.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Wojak_szwejkWojak_szwejk

8 12

Takie rozwiązanie na pewno byłoby bardzo fajne, ale już widzę protesty mieszkańców kilku bloków znajdujących się tuż przy tej rzekomej obwodnicy osiedla - i znów artykuły na haloursynów, jak to słoiki zakorkowały osiedle, płacz mieszkańców, że wcześniej mieli parking i bardzo lokalną uliczkę a teraz mają ruchliwą arterię :D 22:05, 09.01.2019


kazurkazur

6 3

NIKT. A te "brakujące 100m" to teren zielony Parku Cichociemnych, który sąsiaduje z osiedlowym parkingiem a nie drogą dojazdową do Pileckiego. Znajomość okolicy by się przydała a nie tylko "rzut oka" na zdjęcie... 16:29, 14.01.2019


Mieszkaniec od lat uMieszkaniec od lat u

8 3

Teraz pewnie będzie decyzja na szlabany. Nim to wejdzie w życie, wybiorą dostawcę, postawią, uruchomiom to budowa się skończy. I wtedy płacz po co te szlabany. 07:08, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WarszawiakWarszawiak

12 10

Tereny na tyłach osiedla w 100% należą do miasta. Jaki problem w ciągu 2 tygodni położyć tymczasową drogę z płyt betonowych i puścić po niej ruch? Miasto już dawno (przed rozpoczęciem budowy) powinno wymóc takie rozwiązanie na Astaldi, które buduje tunel A2. Od początku było wiadomo, że będzie komunikacyjny paraliż conajmniej przez kilka lat. Zdumiewające jest, że władze miasta i dzielnicy dopuściły do tego. Zabrakło rozumu i wyobraźni???
10:39, 10.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

abcabc

5 3

Przecież rano na Pileckiego do świateł z Płaskowickiej też jest korek z samych tylko wyjeżdżających z osiedla Kazury i tych, którzy lubią przeciskać się między blokami. Przepustowość skrzyżowania Pileckiego/Płaskowickiej jest jaka jest i przeniesienie części ruchu z jednego wlotu na drugi jej nie poprawi. 11:18, 10.01.2019


samobojtwo Ursynowa samobojtwo Ursynowa

3 5

Objazd, którego nizej się domagaja, jest przewidziany jako przyszly wyjazd z POW dla całej Polski. Jesli zjazd z POW powstanie, to horror komunikacyjny na Ursynowie bedzie dziesiec razy gorszy niz obecnie. Rusza tamtędy tysięce samochodow. W interesie Ursynowa jest zablokowanie budowy zjazdu w tym miejscu. Zjazd tylko na Pulawska, nastepny - do Wilanowa. Ursynowianie jakos sie dotocza do domow, zas pozostalym ma sie nie oplacac jechac przez Ursynow. Jeśli ten zjazd powstanie, to szeroka Belgradzka, Stryjenskich, Wawozowa, Rosola, I.Gandi, KEN zamienia sie w autostrady miejskie z tysiacami samochodow na godzine, korkami, spalinami, a ruch wjedzie tez w węższe ulice, żeby objechać swiatla i korki. Wtedy POW dotknie absolutnie wszystkich mieszkancow. Lepsze dwa-trzy lata meki niz... totalny smrod i hałas na zawsze. Należy tez wrocic do pomysłu zwężenia Stryjenskich, żeby uchronić Natolin i Kabaty od zmasowanego ruchu tranzytowego. Zadnych przelotowek, bo to samoboj. 18:45, 11.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KazurzankaKazurzanka

4 1

Połączenie Pileckiego z Belgradzką nie jest częścią inwestycji o nazwie: budowa POW. Ursynowski Zachodni węzeł POW będzie skomunikowany z F. Płaskowickiej oraz I. Gandhi i niewątpliwie zostanie wybudowany. Inwestor już ograniczył przejezdoność obydwu ursynowskich węzłów, wyłącznie do jednego kierunku. Proszę o rozwinięcie tezy "jest przewidziany jako przyszły wyjazd z POW dla całej Polski". 11:51, 12.01.2019


żabażaba

3 3

Propozycja dla wszystkich Spółdzielni i Wspólnot: BUDUJEMY PŁOTY i SZLABANY DOOKOŁA WŁASNYCH TERENÓW! Wjazd tylko dla stałych mieszkańców! PS. BURMISTRZU! Ciekawe jak będzie wyglądało parkowanie dookoła nowego szpitala i dotychczasowych onkologicznego i hematologii? 18:30, 13.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SasiadSasiad

0 1

zrobcie sobie te szlabany .Tylko pamietajcie ze do kazdego dostawcy czy to jedzenia czy mebli czy bog wie czego chocby lawety czy swoich gosci. Bedziecie grzenie schodzic i otwierac ten szlabanik zeby dostac sie pod klatke . 18:40, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OverLordOverLord

0 0

Nie zrozumiales. Szlabany nie zablokuja dojazdu. Zablokuja tranzyt. Dostawca/policja/karetka bedzie musial wjechac od okreslonej strony i wrocic ta sama. 14:00, 23.01.2019


0%