Po 22 latach z Kabat zniknęło Tesco. Kilka dni temu z blaszaka przy alei KEN zdjęto szyldy i neony, rozpoczął się demontaż wieży z napisem reklamowym. Czy to oznacza, że kabacki blaszak zostanie rozebrany wcześniej, niż planowano?
Dla wielu mieszkańców to koniec pewnej epoki. Po hipermarkecie Tesco został już tylko blaszak, który i tak niedługo zostanie wyburzony. W środku działają jeszcze nieliczne sklepy - Rossman i Empik zapowiadają, że mieszkańcy Kabat zrobią jeszcze u nich świąteczne zakupy.
Ostatnie dni funkcjonowania hipermarketu Tesco wyglądały wyjątkowo ponuro - puste półki, gdzieniegdzie ostatnie sztuki przecenionego towaru, brak żywej duszy i migająca, przepalona jarzeniówka. Sklep zamknął się 26 października.
- Dobrze wspominamy z mężem ten sklep. Szkoda, że nie będzie tutaj gdzie zrobić zakupów w okolicy, ale no trudno. Trzeba będzie sobie jakoś dać radę. Żałujemy, że nie powstanie tu Netto - mówią mieszkańcy. W okolicy brakuje dużych sieciowych marketów.
Kilka dni po zamknięciu sklepu odbyło się symboliczne pożegnanie Tesco. Na happeningu były wspomnienia, przemowy, zapłonęły znicze. Niektórzy wspominali czasy, gdy w blaszaku przy alei KEN działał hipermarket HiT, inni mają wspomnienia wyłącznie z całodobowym Tesco.
W ostatnich dniach z frontowej ściany blaszaka przy alei KEN zniknął świecący szyld Tesco. Powoli znikają też pozostałe napisy, także z wieży na parkingu.
Jak informuje Weronika Ukleja, rzeczniczka Echo Investment - firmy, która jest właścicielem działki z Tesco demontaż szyldów nie oznacza jeszcze rozbiórki blaszaka. To sieć Tesco, wychodząca z naszego kraju, likwiduje swój majątek. Wkrótce z Kabat znikną wszelkie ślady po obecności hipermarketu, ale terminu rozpoczęcia robót rozbiórkowych jeszcze nie ma.
Deweloper musi wyburzyć budynek, aby rozpocząć swoją inwestycję mieszkaniową - budowę bloku z apartamentami "Rytm Kabaty". Od grudnia zeszłego roku ma pozwolenia na rozbiórkę, ale do rozpoczęcia prac niezbędne są jeszcze uzgodnienia z urzędem dzielnicy co do drogi, którymi będą się poruszać samochody budowlańców. Ta procedura jeszcze się nie zakończyła. Deweloper nie ma też jeszcze pozwolenia na budowę apartamentowca.
Wciąż niejasne są plany budowy centrum usługowo-gastronomiczno-biurowego, którego koncepcję Echo przedstawiło w ubiegłym roku. Firma wstrzymała ten projekt. Na kabackiej działce zgodnie z planem miejscowym może powstać tylko obiekt usługowo-handlowy z towarzyszącą częścią mieszkalną. Jeśli deweloper chciałby zrezygnować z konceptu "mikrodzielnicy", musiałby postarać się o zmianę uchwały rady m.st. Warszawy.
iniquitatem17:42, 27.11.2021
Szyld szyldem, a kiedy zmienią idiotyczne oznakowanie z pierwszeństwem wjazdu na plac parkingowy przy b. Tesco. ?
A swoją drogą brak perspektywicznego i mądrego myślenia kolejnych durnych włodarzy Ursynowa, uniemożliwia budowę w tym miejscu P&R, które dotychczas powstawały w najbardziej idiotycznych miejscach Ursynowa. Znamienne słowa Bismarcka wiecznie żywe !
17:42, 27.11.2021
jan18:19, 27.11.2021
szkoda, teraz będą tylko kolejne bloki z kilkoma żabkami dla niepoznaki, że niby pasaż handlowy 18:19, 27.11.2021
iniquitatem11:47, 28.11.2021
Zniknął szyld, zniknął mod oraz zniknęły komentarze.. HU też znika...
Mam przeczucie, iż mój post także zniknie... 11:47, 28.11.2021
Pioter12:24, 28.11.2021
Najlepiej dowalić kolejny patodeweloperski blok... ciekawe gdzie wszyscy będą robić zakupy 12:24, 28.11.2021
iniquitatem13:12, 28.11.2021
To proste, w Żabce na końcu KEN w Osiedlu Longbridge na tyłach Tesco. 13:12, 28.11.2021
Są inne duże sklepy 08:19, 29.11.2021
Jak to gdzie? Przecież w odległości kilkuset metrów od dawnego Tesco jest kilka dużych sklepów spożywczych, np. LIDL na Rosoła 18, Biedronka na Belgradzkiej 3. 08:19, 29.11.2021
Boom10:27, 29.11.2021
A Ty w jakim budynku mieszkasz? 10:27, 29.11.2021
Lubicz04:39, 30.11.2021
Nareszcie. Tesco na Ursynowie to był najgorszy sklep, jaki widziałem w całej Europie. Koszmarne było to światło, jak w jakiejś trupiarni i te wijące się wężykiem barierki do kas, jakby dla bydła prowadzonego na rzeź. I smród brudnej szmaty z podadzki o czarnych od brudu fugach. Koszmar, koszmar, koszmar minął.
04:39, 30.11.2021
q110:06, 01.12.2021
ktoś wie gdzie składują szyldy? 10:06, 01.12.2021
Do Burmistrza11:37, 01.12.2021
Co z autami, które w tym miejscu parkowały cały dzień, rozjadą się po okolicznych uliczkach. Dlaczego Dzielnica nie postawi w tym miejscu P+R?! Panie Burmistrzu Kempo, czas pomyśleć trochę o zatkaniu autami Kabatów. 11:37, 01.12.2021
to ja15:32, 29.12.2021
Wszystkie markety z zagranicznym kapitałem powinny zniknąć z Polski . Jedyne co Polacy z nich mają to wypływ gotówki z naszego kraju. 15:32, 29.12.2021
Hmmm13:12, 28.11.2021
14 2
A po co kolejny P+R? Przecież jest dużo linii autobusowych do samej stacji metra. Co to za sens wpuszczać tyle samochodów do dzielnicy mieszkaniowej, w której i tak robi się ciasno, a będzie jeszcze gorzej? Tylko po to, aby zrobić dobrze WPI? Zbudować P+R gdzieś na obrzeżach przy Powsińskiej koło przystanku autobusowego i wystarczy. 13:12, 28.11.2021
koLega20:07, 28.11.2021
2 1
P+R to co najwyżej na Puławskiej przy zjeździe na eSkę.
Na URS jest na bogatości samochodów, WPI nam tu zbędne ;) 20:07, 28.11.2021
Jest P&R Metro Stokł08:41, 29.11.2021
4 0
Przecież dla przesiadających się do Metra na Ursynowie jest P&R Metro Stokłosy. Skoro ten piętrowy, bezpłatny parking nigdy nie jest zapełniony samochodami, budowanie kolejnego P&R na Ursynowie nie ma sensu. 08:41, 29.11.2021
an10:04, 29.11.2021
2 0
To nie jest pierwszeństwo do wjazdu na parking tylko do wjazdu na pętlę autobusową a ta ma zostać w tym samym miejscu, więc i organizacja ruchu się raczej nie zmieni. 10:04, 29.11.2021
P11:19, 29.11.2021
2 2
Zamiast P&R powinien powstać buspas na Rosnowskiego (obowiązujący w godzinach szczytu). Korzyści podwójne: mniej samochodów i szybszy dojazd autobusem do metra. Wpuszczanie samochodów na osiedle mieszkaniowe jest kompletnie bez sensu. Autobusy powinny być w większości elektryczne a P&R może powstać w okolicach Konstancina i do tego pętla autobusowa. 11:19, 29.11.2021