Zamknij

Tunel na Ursynowie bombą z opóźnionym zapłonem? Drogowcy dadzą mu najwyższą kategorię

10:32, 11.02.2020 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 10:55, 11.02.2020
Skomentuj pixabay.com pixabay.com

Ursynowski tunel POW będzie niczym bomba z opóźnionym zapłonem. I wcale nie chodzi o filtry, a o przejazd ciężarówek z materiałami niebezpiecznymi. Uwagę na ten problem zwrócił jeden z radnych. Dzielnica obawia się, że jeśli tunel nie będzie posiadał odpowiednich zabezpieczeń, stanie się pułapką dla kierowców i zagrożeniem dla mieszkańców.

Każdy tunel w Europie ma odpowiednią kategorię przewozów materiałów niebezpiecznych - oznaczaną literami od A do E. Przez tunele kategorii A może przejeżdżać każda ciężarówka, nawet z najbardziej niebezpiecznymi towarami. Na drugim biegunie są tunele z kategorią E, czyli z zakazem wjazdu z ładunkami z listy ADR.

O to, w jakiej kategorii znajdzie się budowany pod Ursynowem tunel POW, liczący nieco ponad 2 kilometry, zapytał radny Tomasz Sieradz z Koalicji Obywatelskiej.

- Mając na uwadze, że tunel przebiega pod osiedlami mieszkaniowymi, co więcej pod pierwszą linią metra, zasadnym wydaje się, żeby ze względów bezpieczeństwa, ruch pojazdów przewożących materiały niebezpieczne grożące zapaleniem lub wybuchem, a w konsekwencji katastrofą komunikacyjną lub budowlaną, był w tunelu całkowicie zakazany - uważa radny Sieradz.

Jak sam zauważa, z nieoficjalnych informacji wynika, że tak nie jest. Ursynowski tunel, mimo iż oficjalnie nie ma jeszcze swojej kategorii ADR, budowany jest pod jedną z kategorii, która umożliwia wjazd ciężarówek z chemikaliami.

- Jesteśmy przerażone, bo do informacji, o braku filtrów dochodzi teraz informacja o ciężarówkach z niebezpiecznymi substancjami. Niezłą bombę nam tu szykują - mówią nam Ewelina i Anna, sąsiadki budowy Południowej Obwodnicy Warszawy, gdy wspominamy im o tym, jakie pojazdy będą mogły wjeżdżać do tunelu pod Ursynowem.

Lepszy ignorowany zakaz czy dobre zabezpieczenie?

Paradoksalnie, wiadomość o dopuszczeniu przejazdu przez tunel aut z niebezpiecznymi substancjami wcale nie musi być zła dla mieszkańców, bo im wyższa kategoria, tym lepsze muszą być zabezpieczenia.

- Wszyscy wiemy, że kierowcy ciężarówek lekceważą zakazy i czasami wjeżdżają tam, gdzie nie można. W województwie mazowieckim nie ma systemu monitoringu przewozów ADR, więc gdyby taka cieżarówka pojawiła się w tunelu na Ursynowie i coś się w nim stało, a tunel nie byłby wyposażony w odpowiedniej klasy zabezpieczenia, to wówczas będziemy mieli potężny problem - mówi burmistrz Robert Kempa.

Dużo ważniejsze jest - zdaniem burmistrza - by tunel, nawet na wyrost, był przygotowany do nadzwyczajnych zdarzeń, aby w razie wypadku nie stał się śmiertelną pułapką. Dlatego Robert Kempa opowiada się za nadaniem ursynowskiemu tunelu najwyższej kategorii A, dzięki której - co prawda będzie mogła do niego legalnie wjechać każda cieżarówka - ale za to zostanie on wyposażony w najlepsze rozwiązania: dodatkowe systemy awaryjne, odpowiedniej jakości drzwi ewakuacyjne i mechanizmy detekcji.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad również dostrzegła wagę problemu. - Zasadne jest przystosowanie tunelu do możliwości pełnienia kategorii A - odpowiada radnemu Sieradzowi Bartłomiej Ratyński z warszawskiego oddziału GDDKiA i dodaje, że kategorię będzie można zmienić w zależności od pory dnia i od sytuacji na drogach.

Dyrektor, podobnie jak burmistrz, zwraca uwagę, że na Mazowszu nie ma systemu monitorującego przejazdy ciężarówek z niebezpiecznymi substancjami, więc istnieje ryzyko, że będą one wjeżdżać do tunelu bez względu na jego kategorię. Generalna dyrekcja postanowiła zmienić wcześniejsze projekty dotyczące POW. 

Tym bardziej, że istniejące lub budowane w Polsce inne tunele drogowe mają kategorię najwyższą. Jedyny działający tunel "Emilia" pod Sobaczkową Grapą w miejscowości Laliki na drodze S1 został zakwalifikowany do kategorii A. Tak samo będzie z liczącym 2057 metrów długości tunelem na „Zakopiance” na trasie S7. Z kolei miejski tunel pod "Martwą Wisłą" w Gdańsku, w nocy ma kategorię A, a w dzień kategorię E. Podobnie może być zresztą na Ursynowie.

Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA mówi, że kończą się już prace nad dokumentacją bezpieczeństwa tunelu POW, które umożliwią mu nadanie najwyższej kategorii A. Z kolei wg naszych ustaleń, w ostatnich dniach miało też dojść do porozumienia między GDDKiA i Astaldi, które na zlecenie drogowców wprowadzi zmiany w projektach tunelu, a na końcu wyposaży go w odpowiednie urządzenia.

Wymagać to może tzw. zamiennego pozwolenia na budowę, którego uzyskanie potrwa co najmniej kilka miesięcy. Ale czas ten jest już wkalkulowany w opóźnienia, o których nieoficjalnie mówi się coraz częściej. Poszczególne odcinki budowanej POW mają okołoroczne spóźnienia i najpewniej będą oddawane do użytku na raty.

Na opóźnieniach zyska Park Linearny?

Przy okazji zmian w pozwoleniu na budowę dla tunelu miasto liczy na możliwość wprowadzenia własnych poprawek, związanych z przygotowaniem powierzchni nad trasą POW do budowy tzw. Parku Linearnego.

Przypomnijmy, w 2015 roku w dzielnicy powstała koncepcja wielofunkcyjnego parku ciągnącego się niczym wstęga nad tunelem POW, wzdłuż ul. Płaskowickiej. Architekt Katarzyna Łowicka razem z mieszkańcami zaprojektowała w nim wiele atrakcji - zielone alejki, boiska, amfiteatr, rzeźby, plac centralny, a nawet mini bazarek.

Dzielnica chciała, by Astaldi w ostatnim etapie prac nad tunelem nie odtwarzało już powierzchni do stanu pierwotnego, ale dostosowało ją do planów parku. Przez ponad rok Zarząd Zieleni m.st. Warszawy nie zrobił jednak nic, by tak się stało. Przede wszystkim nie doszło do porozumienia z drogowcami, które określiłoby co Astaldi powinno wykonać i w jaki sposób zostanie to rozliczone. Teraz, wraz z informacjami o opóźnieniach w budowie oraz szykowanym pozwoleniu zamiennym, temat powraca.

- Wystąpiłem w tej sprawie do Zarządu Zieleni m.st. Warszawy, bo skoro uzyskujemy poprawę bezpieczeństwa w tunelu, to możemy wykorzystać ten czas na porozumienie między miastem a drogowcami w kwestii budowy pierwszych elementów parku nad POW - mówi burmistrz Kempa.

[ZT]6576[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(62)

UrsynowianinUrsynowianin

23 2

Jak małą mądrością rządzony jest świat.
Takie sprawy powimny być dawno temu ustalone, na etapie projektowania czy robienia koncepcji programowej.
Słów mi brak na urzędnicza bezmyślność i bezradność.
Tyko gdy chodzi o kasę, premie czy zatrudnienie pociotków wtedy ożywiają się i energia w nich aż buzuje 11:05, 11.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EkologEkolog

9 35

To zostalo ustalone 50 lat temu. Po to jest obwodnica, zeby wozic nia wszystko a nie przez miasto. Rozumiem, ze obecnie mieszkancom prestizowego :-))))) blokowiska na skraju miasta nie pasuje. Bo nic im nie pasuje.

No moze pasuje jak miasto za miliony wykupi dzialke za blokiem, zeby deweloper nowego nie zbudowal. Albo zostanie uchwalony plan konserwujacy parking pod oknami i kibel dla psow przed oknem. To wazne, zeby nowych blokow nie bylo, nowych sklepow nie bylo, nowych drog nie bylo. 12:48, 11.02.2020


massamassa

12 3

Bezmyślność a jakże, lecz nie tylko urzędnicza. Przykładowo: pracuję w firmie, która często korzysta z usług serwisów zewnętrznych. Słowo daję, ale przez ostatnie 5 lat nie było u nas firmy, która zrobiłaby swoją pracę rzetelnie i uczciwie od początku do końca. Generalnie wdupizm, tumiwisizm i wyciąganie łapy po pieniądze. To jest ogólna światowa tendencja - brak zaangażowania w wykonywaną przez siebie pracę. W każdej dziedzinie to jest. 13:21, 11.02.2020


reo

skrol69@skrol69@

27 3

A dlaczego ma nie być filtrów? Co za kraj ... 11:12, 11.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AndrewAndrew

45 73

Nie opłaca sie. Oczekiwane koszty leczenia ursynowian, zatruwanych przez spaliny, beda nizsze niz koszt utrzymania systemow oczyszcznia - prosta kalkulacja 14:05, 11.02.2020


NickNick

12 2

Na raku da się sporo zarobić. Na filtrach tylko straty. Mogą co najwyżej machnąć pięćdziesiąt multimedialnych ławek. Żeby było co naprawiać. 17:35, 11.02.2020


UrsynowianinUrsynowianin

4 17

Bo nie ma takiej potrzeby. Czy po powierzchni samochody jeżdżą z filtrami? 23:18, 11.02.2020


NatoliniakNatoliniak

39 41

Szybko niech kończą ten burdel bo się nie da jeździć po Ursynowie przez te budowy :( 11:17, 11.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CzesterCzester

24 32

Z drugiej lepiej mieć dobrze zrobiony tunel niż coś machniętego na odwalsię.
Wszystko źle, jak się nie kręcić, d... z tyłu ;) 13:18, 11.02.2020


Dwa plus dwaDwa plus dwa

22 13

Wybierzc metro 05:37, 12.02.2020


kuba bubakuba buba

23 32

Taki projekt racjonalizatorski; zróbmy w tunelu park, sklepy kawiarnie, boiska, baseny, gorą niech dalej jak teraz jeżdżą sobie samochody. A i jakieś jeziorko by się przydało. A co na to wszystko mieszkańcy Kazury? 11:24, 11.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KJLKJL

115 113

Trzeba zacząć od tego, że budowa obwodnicy południowej przez Ursynów to kretyński pomysł! 11:27, 11.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

EkologEkolog

88 101

Od 50 lat miala byc ta droga i wreszcie bedzie !
Osobiscie nie moge doczekac sie konca budowy i normalnego ruchu na powiezchni. 12:40, 11.02.2020


JakJak

90 84

50 lat temu tu były pola.Prowadzenie obwodnicy przez środek jednej z największych dzielnic miasta to Głupota! 13:23, 11.02.2020


asdasd

11 37

A ja powiem inaczej. Pierwsze były plany trasy, a potem wyrósł Ursynów. więc przerabiając trochę Twoje zdanie: "Trzeba zacząć od tego, że budowa Ursynowa przy południowej obwodnicy to kretyński pomysł!" 09:53, 12.02.2020


mdomdo

94 97

Szkoda że zaniedbano pomysł podziemnych parkingów. Jakieś trzy lata temu była mowa o tym, że możliwe jest ich usytuowanie w pustej przestrzeni technicznej bezpośrednio nad tunelem. To byłoby z rzeczywistą korzyścią dla wszystkich mieszkańców. 13:13, 11.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AndrewAndrew

106 100

I bardzo dobrze. Niech mieszkancy przesiada sie do komunikacji miejskiej. Dzieki metru jest swietnie skomunikowana, nie ma potrzeby poruszania sie samochodem 14:02, 11.02.2020


podróżnikpodróżnik

56 61

Za darmo nie wybudują. Pileckiego 111 garaż ostanie piętro garażu stoi od wielu lat puste nie ma chętnych do płacenia 200 pln miesięcznie. Wiec gadanie o budowanie podziemnych parkingów to mrzonki. 14:58, 11.02.2020


KorbolKorbol

0 0

Zmieścił by się tam bazar jak i parking, dla tych co z kraju autostradą do stolicy by przyjechali (a przyjadą), ale kasa na to wydana była by ogromna - coś ala rynna na Puławskiej, niby jest ... 17:40, 17.02.2020


LódLód

34 25

Bazarek! Tam powinien wrócić bazarek!
13:21, 11.02.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

rolnik z broniszrolnik z bronisz

45 31

Ja bym bazarek zrobił na całej długości nad tunelem. Ale taki z prawdziwego zdarzenia; namioty, parawany, wiszące dywany na płocie, meble wystawione na trawie, obok taka sterta obdartych liści z kalafiorów no i błoto po deszczu musi być obowiązkowo. To jest przyszłość. Choć przyznam ze teraz w nowej lokalizacji juz jest prawie idealnie. 14:10, 11.02.2020


podróznikpodróznik

12 13

Spółdzielnia znów wystąpi do sądu o zakaz budowy bazarku i przez następne 20 lat będzie rozkopane jak plac budowy fortepianu :) 14:55, 11.02.2020


asdasd

3 10

Z bazarkiem jest tak że wielu go chce, ale nikt pod swoim oknem. A bo głośno, a bo jak się ludzie zjadą to nie ma gdzie zaparkować. Park linearny to najlepszy pomysł na to miejsce. Aczkolwiek imho powinno się tam też znaleźć trochę miejsc parkingowych - bo ładny park to ludzie będą się zjeżdżać. W słoneczny dzień, okolice parku przy bażantarni są zapełnione samochodami, gdzie tylko się da. 09:50, 12.02.2020


RoloRolo

6 8

Bazarek niech zostanie tam gdzie teraz jest, albo niech rozstawia swoje budy wzdłuż kenu. My mieszkańcy ul. meander nie chcemy jego powrotu, to był koszmar. 13:54, 12.02.2020


KenKenKenKen

3 8

Wzdłuż KEN? Chyba sobie żartujesz! 14:04, 12.02.2020


AnatolAnatol

4 7

Bazar Europa reaktywacja? 17:55, 12.02.2020


dickdick

101 85

Nie powinno się budować autostrad dla tirów prowadzących przez środek dzielnic mieszkaniowych. Szkoda , że nikt nie pomyślał o tym wcześniej a sami mieszkańcy nie protestowali. Teraz to już pozamiatane. Wystarczy, że w tunelu zderzy się tir z kilkoma autami osobowymi i będzie bum jak na filmie "Tunel". 14:43, 11.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

jakojako

69 75

serio? I rzeka się wleje do tunelu? Czy chodzi Ci o to, że boski Sylwester uratuje niedobitków? Ochłoń dick. A przez góry jak przeprowadzić autostradę, żeby w tunelu nie było zderzeń? Szczytami? 15:28, 11.02.2020


asdasd

21 40

Przepraszam bardzo, ale plany przebiegu trasy powstawały już w latach 70-tych, wiec zanim powstał Ursynów. Jak mieszkańcy mieli myśleć wcześniej, to nie powinni kupować mieszkań w tym miejscu, gdzie było wiadomo już długie lata, co tam powstanie. Nic mnie nie drażni jak ludzie którzy kupują mieszkania w pobliżu torów wyścigowych, lotnisk, czy innych hałaśliwych miejsc a potem urządzają protesty bo się nie da żyć. Jak kupowali mieszkanie za psie pieniądze to myślenie było wyłączone? 09:47, 12.02.2020


Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

29 13

Do ASD. Tłumaczyć może Ciebie tylko ewentualnie młody wiek . Zapytaj starszych jakie były realia w PRL . Dopiero wtedy pomyśl co napisałeś . 19:09, 12.02.2020


Strzelam karpiami w Strzelam karpiami w

7 22

Ciebie dziadek tlumaczyc moze tylko skleroza. 19:47, 12.02.2020


AntypowAntypow

87 68

Precz z POW! 18:21, 11.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alkaalka

69 42

Dlaczego TIR-y, w tym z ładunkami niebezpiecznymi, mają jechać przez Ursynów? Powinny jeździć jak dotychczas drogą nr 50, przez Górę Kalwarię i Kołbiel. Tam są teraz obwodnice, jest dobry przejazd. Nie dla TIR-ów przez Ursynów. 21:31, 11.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KorbolKorbol

2 1

Widziałeś zjazd dla Tirów z autostrady na drogę nr 50?
Nie ?! No jak to, jest przecież specjalnie oznaczony, a nie czekaj ....nie jest! 17:33, 17.02.2020


Dwa plus dwaDwa plus dwa

10 11

Ja z innej beczki- po co filtry w tunelu skoro i tak większości twierdzi że auta elektryczne są nieekologiczne i na węgiel? 05:36, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

peacepeace

6 5

No właśnie, za 10 lat całą Polska będzie jeździć elektrykami jak Mateusz nas zelektryfikuje... wiec pytanie czy warto robić filtry na te kilka lat? 17:58, 12.02.2020


PifilPifil

11 13

A jakby nad POW zrobić trochę parku, trochę bazarku i trochę parkingu takiego zwykłego niestrzeżonego odkrytego? 09:06, 12.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Krzysztof OKrzysztof O

12 13

No wie pan, zbudować parking w Warszawie?? Może jeszcze dla samochodów osobowych??? Chyba pana pokidawiło!!! 10:22, 12.02.2020


AnatolAnatol

7 9

Parku nie będzie najpewniej. Możemy zrobic jeden wielki parking na powierzchni, na powiedzmy 10 000 samochódow. 17:53, 12.02.2020


CiekawaCiekawa

14 12

Dlaczego miasto nie może wymóc na inwestorze skupienia sił wykonawcy na 4 odcinkach, gdzie wykop tunelu przecina ulice na Kabatach, żeby jak najszybciej przywrócić tam stan poprzedni i zlikwidować kilometrowe korki? 09:45, 12.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

drdr

5 7

Może dlatego, że to nie inwestycja miejska. 20:47, 12.02.2020


asdasd

4 5

Miasto sobie może pokrzyczeć, i tylko taki mieć wpływ na wykonawce. Inwestorem jest GDDKiA czyli państwo. 09:40, 13.02.2020


Taki PomysłTaki Pomysł

21 24

My obywatele powinniśmy siłą zając ratusz! Urzędasów WSZYSTSKICH od burmistrza po ciecia zagonić do roboty przy budowie tunelu! Ilu ludzi tam pasożytuje na nas? 300, 400? W miesiąc łopatami i taczkami by nam wszystko zrobili! Skoszarować ich w szałasach i do łopat darmozjady paskudne! Pod strażą obywatelską będziemy ich trzymać, micha będzie uzależniona od efektywności! 10:13, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

20 12

Coś Ty wąchał ? 18:57, 12.02.2020


Krzysztof OKrzysztof O

26 17

Na tym terenie wzdłuż ruchliwej ulicy, jaką jest ulica Płaskowickiej były do tej pory parkingi. Zamiana ich na linearny park - czyli wąski pasek zieleni - ok 50 m gdzie będzie problem z ukorzenieniem prawdziwych drzew tą bomba pomysł. A jaki poprawny politycznie. Mam nadzieję, że w parkowych budkach będzie sprzedawane tylko jedzenie wegańskie 10:18, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Strzelam karpiami w Strzelam karpiami w

17 19

Menele spod dereniowej 10 juz przebierają nóżkami 12:45, 12.02.2020


akaaka

27 18

Nie dla TIR-ów przez Ursynów, w tym z ładunkami niebezpiecznymi. Mogą jeździć, jak dotychczas drogą nr 50, przez most Górze Kalwarii. Tam jest teraz obwodnica i dobry przejazd. 13:01, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

30 22

Mówiłem już wiele razy , to COŚ nigdy nie powinno powstać w tym miejscu!!! 18:54, 12.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

MłodyMłody

18 33

Tam.byly pola kapusty i ślad pod obwodnicę- czas upłynął obwodnica się buduje, słoiki brzęczą. 18:57, 12.02.2020


Warszawiak ( bardzo Warszawiak ( bardzo

19 15

Do tego strzelającego , jesteś żałosny , żal mi Ciebie. 20:28, 12.02.2020


Strzelam karpiami w Strzelam karpiami w

8 17

To samo mówi mój kurator. 20:54, 12.02.2020


TolkienTolkien

1 12

Cicho siedź panikarzu 21:15, 13.02.2020


retret

21 4

W sytuacji jaka jest, jedynym racjonalnym rozwiazaniem jest szybkie powstanie zewnetrznej obwodnicy Warszawy. Coz, trasa Berlin-Poznan - via Warszawa- do: Lwow/Minsk/Wilno-Moskwa/Kijow przechodzaca przez osiedla jest... (sami wiecie). ZEWNETRZNA OBWODNICA Warszawy zostala przewidziana jako element Centralnego Portu Komunikacyjnego. Im szybciej on powstanie, tym wiecej Ursynow zyska. Raz, ze tranzyt nie bedzie sie pchal w miasto, dwa Okecie znowu zamieni sie milego kociaka. Kazdy kto moze powinien lobbowac, gdzie sie da i przy kazdej okazji za rozpoczeciem wyznaczania (faktycznego, a nie w planach) zewnetrznej obwodnicy Warszawy i za szybkim rozpoczeciemu budowy wlasnie od poludnia (co jest logiczne z powodu natezenia ruchu, zagrozen, itd.). Gdy POW zrobi sie przelotowa, zobaczycie na niej taka ilosc TIRow, jakiej jeszcze nigdy Warszawa nie widziala. W ogole, szybkie powstanie CPK lezy w intersie calego poludnia aglomeracji warszawskiej. 00:26, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asdasd

11 12

Zewnętrzny ring warszawski powinien powstawać niezależnie od tego czy powstanie ten zmyślny i niepotrzebny twór, jakim jest CPK. Niestety do powstania ringu jeszcze z 20 lat. 09:44, 13.02.2020


seamanseaman

0 3

Niech leming z PO przestanie utrudniać i wpiep... się w sprawy, na których się nie zna! 21:43, 25.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KabatronKabatron

3 2

Przez tych kretynów radnych Ursynowa od 20 lat codziennie 100 tys. osób na godzinę traci 25 minut życia codziennie na stanie w giga korku na Sikorskiego (Dolinka Służewiecka). Swego czasu doprowadzili do sabotażu gospodarczego zmieniając normalny plan budowy drogi szybkiego ruchu przez Ursynów. Wszyscy, którzy kupowali tam mieszkania wiedzieli, że ten pas zieleni pośrodku Ursynowa to będzie autostrada. W efekcie bawimy się teraz w budowę tunelu pod trawnikiem. Do tego mało kto wie, że tunel metra był jeszcze w latach 80tych specjalnie tak budowany na przecięciu z przyszłą autostradą, że miał wzmacniany strop. Dziś ten dodatkowy ciężar jest dodatkowym problemem, bo nikt normalny by wtedy nie wymyślił, że można mieć tak powalony pomysł żeby kopać tunel pod tunelem pod trawnikiem. Niech każdy stojący w korku na Dolince przeklnie od serca tych kretynów, radnych Ursynowa. 00:26, 23.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiktoriaWiktoria

0 0

Brak tunelu na Ursynowie to kara boska za powszechny na tym terenie ateizm. Cysterna z LPG, która tam ewentualnie przewróci się i eksploduje, będzie przypieczętowaniem zdania opatrzności o mieszkańcach tej dzielnicy. 15:33, 18.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%