Piątoklasiści z podstawówki przy Wilczym Dole nie boją się już matematyki. Są pierwsze efekty eksperymentalnego programu opracowanego przez naukowców z Politechniki Warszawskiej w ramach unijnego projektu "Matematyka. Wstęp do kariery wynalazcy". Kilku z nich niebawem zacznie zajęcia na wyższej uczelni.
W kwietniu czwartoklasiści ze kabackiej podstawówki przystąpili do eksperymentu opracowanego przez naukowców z Politechniki Warszawskiej. Każdy kto chciał, mógł w domu robić dodatkowe zadania z matematyki przez Internet, korzystając ze specjalnego programu, podpowiadającego rozwiązania.
- Korzyści są widoczne gołym okiem. Cała klasa mocno podciągnęła się w matematyce. Dzieci nie boją się podchodzić do tablicy, żeby rozwiązywać zadania, bo wiedzą, że się uda. Poza tym pomagają sobie, tłumaczą i zdrowo rywalizują. Stały się dużo odważniejsze, niż przed wprowadzeniem programu - mówi Iwona Szuszman, nauczycielka matematyki.
Od nowego roku szkolnego uczniowie piątej klasy mogą nadal korzystać z interaktywnej platformy działającej na zasadzie elektronicznego korepetytora. Rozpoznaje ona błędy, które dziecko popełnia i stara się na tej podstawie automatycznie dobierać zadania, aby pomóc w nauce. Zdolniejsi dostają trudniejsze zadania, żeby się nie nudzili i szybciej rozwijali. Teraz będą mogli jeszcze bardziej pogłębiać swoje pasje.
- Zaprosiliśmy najzdolniejszych uczniów na politechnikę, aby wzięli udział w warsztatach stacjonarnych nie tylko z matematyki, ale również innych przedmiotów ścisłych. Na zajęciach z chemii, fizyki, robotyki oraz informatyki mogą rozwijać swoje zainteresowania - mówi dr Łukasz Błaszczyk z Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.
Z podstawówki przy Wilczym Dole od października na politechnice zacznie "studiować" w soboty troje dwunastolatków: jedna dziewczynka i dwóch chłopców. Szkoła zabiega o przyjęcie jeszcze jednego zdolnego ucznia.
- Liczymy, że zostanie zakwalifikowany, bo jest tego wart. Bardzo cieszy nas postawa rodziców, którzy wspierają i dopingują swoje dzieci. Staramy się, żeby tym programem objąć jeszcze inne klasy, bo jego efekty są rewelacyjne - mówi Iwona Szuszman, nauczycielka z SP 16 im. Tonyego Halika.
Na razie Politechnika Warszawska nie planuje wprowadzenia tego projektu w innych szkołach. Trwają prace nad nowym programem, który być może będzie realizowany w inych ursynowskich podstawówkach.
M17:13, 02.10.2019
Ile to jest 2+2*2=? 17:13, 02.10.2019
da się!22:12, 02.10.2019
Może burmistrz Kempa zajmie się tym tematem, aby dostęp do komputerowej, interaktywnej platformy korygującej błędy w zadaniach z matematyki mieli wszyscy ursynowscy uczniowie? 22:12, 02.10.2019
Mb08:59, 04.10.2019
Duży szacunek dla Pani od matematyki - nie każdy z nauczycieli jest otwarty na nowości. Dzieci faktycznie rywalizowały i poziom matematyki się podniósł. Jestem zdania, że dostęp do tego typu rozwiązań winien być rozszerzony o szersze grono, tym bardziej, że widać pozytywny wpływ.
Jedna uwaga - to są dzieci dziesięcioletnie. 08:59, 04.10.2019
618:14, 02.10.2019
2 2
6 18:14, 02.10.2019