Ursynowski radny proponuje zaniechanie budowy przedłużenia ul. Ciszewskiego na Wilanów. Wciąż nie ma pozwolenia na realizację tej drogi, a wkrótce powinno powstać inne połączenie miedzy dwiema dzielnicami - ulica Płaskowickiej-bis w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy.
Przedłużenie ulicy Ciszewskiego od Kiedacza do al. Rzeczypospolitej planowane jest od lat 80. XX wieku. To najbardziej logiczne połączenie obu dzielnic, które pozwoli ominąć korki na Dolinie Służewieckiej. Wydawałoby się, że kierowcy powinni jeździć nową drogą już dawno, ale planom inwestycyjnym w tym miejscu towarzyszy długa historia komplikacji.
I z tego właśnie powodu radny Antoni Pomianowski z Inicjatywy Mieszkańców Ursynowa proponuje przerwać przedłużające się przygotowania do budowy ul. Ciszewskiego-bis.
- Budowa jest daleko w lesie, więc znacznie szybciej będzie wybudowana ul. Płaskowickiej-bis. Jako dodatkowy łącznik między Ursynowem a Wilanowem ta ulica powinna być w zupełności wystarczająca - twierdzi radny Pomianowski.
Pieniądze przeznaczone w budżecie miasta na tę inwestycję (w sumie na lata 2020-22 to 64 mln złotych) ursynowski radny proponuje przeznaczyć chociażby na Park nad POW lub wykupienie gruntów od prywatnych właścicieli na tzw. psiej górce pomiędzy ul. Rosoła, Gandhi i Szolca-Rogozińskiego. Wykup pozwoliłby na powiększenie powołanego na ostatniej sesji Rady Warszawy parku Polskich Wynalazców, który obejmuje jedynie fragment górki, będącej w posiadaniu miasta.
Radny ma rację, urzędnicze procedury w przypadku Ciszewskiego-bis idą jak po grudzie. Projekt budowlany powstał w 2017 roku, w kolejnym roku inwestor - Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych - uzyskał decyzję środowiskową. Określa ona m.in. to czy droga będzie uciążliwa dla okolicznych mieszkańców i środowiska naturalnego. Trasa wytyczona została na cennej przyrodniczo Skarpie Warszawskiej, w sąsiedztwie obszaru Natura 2000.
Decyzję środowiskową zaskarżyli mieszkańcy sąsiadujący z przyszłą trasą m.in. ze względu na obawy o nadmierny hałas. Samorządowe Kolegium Odwoławcze co prawda odrzuciło te skargi, ale popełniło błąd proceduralny i samo musiało zwrócić się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego o... uchylenie własnej decyzji. Proceduralny galimatias trwał blisko rok, ale został już prawie wyprostowany.
Dołożył się do niego w końcówce ubiegłego roku burmistrz Wilanowa, który przy ul. Oś Królewska buduje nową szkołę. Okazało się, że projekt nowej placówki koliduje z projektem ul. Ciszewskiego-bis. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych musiał ustąpić dzielnicowej inwestycji, poprawić swoją dokumentację i ponownie oddać ją do zatwierdzenia.
- Czekamy na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Spodziewamy się jego wydania w czerwcu - mówi nam Małgorzata Gajewska ze ZMID.
Jeśli czerwcowy termin zostałby dotrzymany, to przetarg na budowę Ciszewskiego-bis mógłby zostać ogłoszony w drugiej połowie roku, a budowa rozpocząć się w roku przyszłym. Urzędnicy, słysząc o pomyśle jej wstrzymania lub rezygnacji kręcą głową.
- Ewentualna decyzja o zaniechaniu budowy mogłaby być podjęta jedynie w ratuszu. Jednak uzyskanie decyzji ZRID (pozwolenie na budowę - dop. redakcja) wiąże się z koniecznością wypłaty odszkodowań za grunty przejęte pod budowę drogi - wyjaśnia Małgorzata Gajewska ze ZMID.
Zgodnie z planami finansowymi miasta budowa Ciszewskiego-bis ma potrwać do 2023 roku. Burmistrz Robert Kempa liczył na to, że nową trasą jednak pojedziemy szybciej - najpóźniej w 2021 roku, ale to już najpewniej termin nierealny.
Niewykluczone więc, że szybciej kierowcy pojadą innym połączeniem Ursynowa i Wilanowa - ul. Płaskowickiej przedłużoną aż do Branickiego. To połączenie powstaje wraz z Południową Obwodnicą Warszawy. W przeciwieństwie do budowanego tunelu, prace na powierzchni nie mają dużych opóźnień. Oddanie naziemnego połączenia dwóch dzielnic może nastąpić już w przyszłym roku. Sugeruje to zresztą sama Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, mówiąc o oddawaniu trasy S2 na raty. Od miasta zależy natomiast w jakim tempie wydawane zostanie pozwolenie na budowę brakującego odcinka ul. Branickiego, które samo musi wybudować.
Za nieprzerywaniem budowy Ciszewskiego-bis przemawia jej podstawowy atut. Znajduje się ona na tyle blisko Doliny Służewieckiej, że może stać się jej alternatywą. Władze miasta od wielu lat wskazywały, że tylko rozdzielenie ruchu między Ursynowem a Wilanowem na trzy łączniki (tym trzecim jest otwarta 2 lata temu ul. Rosnowskiego) jest optymalnym rozwiązaniem.
Przeciwny zatrzymywaniu inwestycji jest radny Piotr Skubiszewski z Otwartego Ursynowa. - To kwestia połączenia Ursynowa i Wilanowa w centralnych lokalizacjach. Na ta ulicę czeka wiele osób, zarówno kierowców, jak i rowerzystów. To praktycznie ostatnia duża drogowa inwestycja Ursynowa, która powinna powstać, aby dopełnić szkielet komunikacyjny dzielnicy i odciążyć południe dzielnicy - mówi Skubiszewski.
Jak się dowiedzieliśmy, w ratuszu - nawet w obliczu kłopotów finansowych miasta - na razie nie rozważa się rezygnacji z Ciszewskiego-bis. Wstrzymano tylko inwestycje drogowe, które są na wstępnym etapie projektowania, np. modernizację ul. Karczunkowskiej. Rozwój sytuacji zależy od stanu finansów, jeśli będzie się on pogarszał w związku z kryzysem po epidemii koronawirusa to możliwe jest wstrzymanie inwestycji drogowych.
Z drugiej strony, jak zaznaczał prezydent Rafał Trzaskowski, inwestycje samorządów powinny być utrzymane, nawet kosztem większego zadłużania miasta, bo pełnią istotną rolę w łagodzeniu kryzysu gospodarczego.
[ZT]15633[/ZT]
[ZT]16275[/ZT]
[ZT]15154[/ZT]
partykularny interes15:18, 19.05.2020
Najpierw trzeba zamknąć ul. Rosnowskiego, przez którą wlewa się na Ursynów potężna, tranzytowa rzeka aut z Piaseczna, Konstancina, Gory Kalwarii, Warki itd. Niech te pojazdy też pojadą obwodnicą zamiast gnać po uliczkach Ursynowa do ul. Puławskiej lub do Doliny Służewieckiej. 15:18, 19.05.2020
Daro15:28, 19.05.2020
Z drogami w mieście jak z układem krwionośnym w ciele człowieka. Im mniej połaczeń tym gorzej. To, żeby pojechać do sąsiedniej dzielnicy, trzeba nadkładać kilkanaście kilometrów i stać w korakch trudno uznać za prawidłowy ukłąd komunikacyjny. Połączenie Rosnowskiego to tylko na mapie, bo tak naprawdę jest to połaczenie Konstancina z Ursynowem i stacją metra Kabaty. Połączenie przy POW też będzie się korkować, bo Wilanów południwy bliżej będzie miał do tego węzła niż do Powsińskiej, ponadto aby wyjechać na wschód będą musieli przejechać ul. Płaskowickiej. Tylko to birąc pod uwagę rezygnacja z przedłużenia Ciszewskiego jest skrajnie nieodpowiedzialna. W mieście nie ma enklaw bez komunikacji. Trzeba ruch rozkładać równomiernie a nie podsyłac całe potoki tylko "wybrańcom". 15:28, 19.05.2020
Scott15:30, 19.05.2020
Czyli chcesz Antoni, zeby caly ruch wilanowski pchał sie przez centrum Ursynowa? No brawo, brawo. Park ma byc tak czy siak i na to trzeba naciskac, a nie kosztem rezygnacji z ciszewskiego. 15:30, 19.05.2020
Rumburak16:08, 19.05.2020
Panie Pomianowski, odpieprz się Pan od Ursynowa! Od czasu otwarcia Rosnowskiego codziennie stoimy wkorkch od Kabat wzdłuż całej dzielnicy a władze od lat torpedują najmniej uciążliwe dla dzielnicy połączenie, tj. Ciszewskiego bis. Kto dopuścł do budowy tego osiedla? W czyim interesie Pan teraz działa i czemu służy ta dywersja? 16:08, 19.05.2020
alik18:32, 19.05.2020
Tam jest osiedle od lat 80. Tej ulicy nie było w planach. 18:32, 19.05.2020
konstytucja11:48, 20.05.2020
Lata 80te? A Kiedacza 56 wybudowali książęta mazowieccy jeszcze w średniowieczu.
10 lat temu nic tam jeszcze nie stało.
Połączenie Ciszewskiego - Oś Królewska już dawno by powstało gdyby nie konflikt Guział-HGW. 11:48, 20.05.2020
oczytana12:24, 26.05.2020
@konstytucja, nieprawda, widać, że nie jesteś z Ursynowa, oczywiście, że od lat 80-tych. 12:24, 26.05.2020
Simon M21:07, 29.05.2020
Może trzeba jeździć metrem. 21:07, 29.05.2020
trix16:16, 19.05.2020
To zabawne. Otwarty Ursynów chciał zwężenia Stryjeńskich, ale nie widzą problemu z autostradą która wtłoczy w środek Ursynowa część ruchu z Dolinki Służewieckiej. Hipokryci. 16:16, 19.05.2020
Rumburak16:23, 19.05.2020
Nie w środek, tylko w jej północny kraniec, a Stryjeńskich nie jest aż takim problemem, a byłaby jeszcze mniejscym, gdyby nie blokowano przedłużenia Belgadzkiej. 16:23, 19.05.2020
Boom16:52, 19.05.2020
Zabawne jest to, że pewne jednostki każdą szerszą ulicę nazywa autostradą. Podobnie zabawne jest, że mieszkańcy pewnych dzielnic chcą ograniczyć ruch tranzytowy na ich terenie, ale w drugą stronę nie wolno im tego ograniczać. Hipokryzja?
Ale nie jest śmieszne, że gdy potrzebuję pojechać do Wilanowa to muszę jechać naokoło, bo dwie olbrzymie dzielnice łączy tylko jedną droga. 16:52, 19.05.2020
Ursynowianin17:32, 19.05.2020
Kto go wybrał ???
Teraz powinien wywrzeć nacisk by radny zmienił zdanie 17:32, 19.05.2020
Olo17:46, 19.05.2020
Brawo radny Pomianowski. Budowa tej ulicy to niszczenie przyrody, unikalnej Skarpy Warszawskiej. Płaskowicka rzut beretem. Zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na zieleń, np. dawno obiecywany park nad POW. 17:46, 19.05.2020
jako17:48, 19.05.2020
radny Pomianowski rozumuje dość prosto - nie ma ulic, nie ma korków. Po co tam ulica skoro kuń przejedzie? A skoro jest Dolinka Służewiecka i będzie POW to inne ulice można skasować. Zwłaszcza, że budują też obwodnicę Góry Kalwarii, a jak wszyscy wiemy premier Sasin planuje Górę Kalwarię do Warszawy przyłączyć. Więc tych połączeń jest aż nadto, nieprawdaż panie Pomianowski? A może masz pan prywatny interes w tym by ulica nie powstała? Prezydent Kaczyński wypowiedział kiedyś mądre słowa: "spieprzaj dziadu". Weź pan te słowa do siebie. 17:48, 19.05.2020
Pomianowski17:58, 19.05.2020
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Poza Dolniką, POW i Rosnowskiego będzie jeszcze jedno połączenie: Płaskowickiej-bis. 17:58, 19.05.2020
jako18:04, 19.05.2020
POW i Płaskowickiej Bis traktuję jako jedno panie radny. Bo rola POW w połączeniu Ursynowa z bliskim Wilanowem będzie mocno ograniczona, nieprawdaż? 18:04, 19.05.2020
Pomianowski18:15, 19.05.2020
To dość dziwne założenie, bo jak ktoś słusznie zauważył niżej - układ drogowy to mechanizm naczyń połączonych. POW odciąży Dolinkę, zapewne też część ruchu jadąca dziś Rosnowskiego do Stryjeńskich i POW, teraz wjedzie na obwodnicę na Przyczółkowej. Więc automatycznie także te połączenia między Ursynowem i Wilanowem będą bardziej przejezdne. Plus akurat POW też będzie miał swoją rolę "lokalną", tak jak dziś można z Ursynowa dojechać nim na Włochy. Osoba z zachodniej części naszej dzielnicy z powodzeniem będzie mogła podjechać POW-em do Wilanowa. 18:15, 19.05.2020
jako18:28, 19.05.2020
Tak, POW odciąży Dolinkę, część ruchu z Konstancina zamiast na Rosnowskiego trafi na POW. To prawda, ale to nie ma nic wspólnego z Ciszewskiego. Ciszewskiego powinna obsługiwać ruch lokalny pomiędzy Ursynowem a bliskim Wilanowem. Nie ma sensu samochodów jadących pomiędzy tymi dzielnicami wpychać na POW czy Dolinkę. Nie ma sensu, by samochody jechały dookoła. Ciszewskiego to lokalna ulica, POW i Dolinka - międzydzielnicowe. 18:28, 19.05.2020
Zakorkowany19:39, 19.05.2020
Nadal pan radny nie może zrozumieć. Ciszewskiego bis powinna być pierwszym połączeniem z Wilanowem. Każdy samochód wjeżdżający ul Rosnowskiego przejeżdża a właściwie stoi w korku wzdłuż CAŁEGO Ursynowa, wraz z jego nieszczęsnymi mieszkańcami. Samochody z Branickiego będą blokować północną połowę Ursynowa. Jedynie Ciszewskiego ma szansę wyprowadzić wilanowski ruch najkrótszą możliwą drogą poza naszą dzielnicę. 19:39, 19.05.2020
Pomianowski19:34, 20.05.2020
@Zakorkowany - czyli mamy tę drogę wybudować, żeby wpuścić tranzyt na Ursynów krótszą drogą? A może jednak lepiej nie dawać kolejnych możliwości wpuszczania tranzytu?
@jako - ale czemu Płaskowickiej-bis nie jest Pana zdaniem ulicą dla ruchu lokalnego? 19:34, 20.05.2020
Zakorkowany02:35, 24.05.2020
@Pomianowski. Panie radny zatroskany. Dlaczego w takim razie dopuścił Pan do budowy Rosnowskiego. Czy nie był Pan przypadkiem viceburmistrzem Ursynowa? 02:35, 24.05.2020
Hfdeu17:53, 19.05.2020
Bardzo dobrze, Płaskowickiej w zupełności wystarczy. Po co na Ursynowie kolejne auta z Wilanowa? 17:53, 19.05.2020
Stop przedłużeniu Ci18:04, 19.05.2020
Stop Ciszewskieo bis. Czy samochodziarze muszą wszystko zniszczyć? 18:04, 19.05.2020
PolaKmały18:10, 19.05.2020
Ja jestem za. Skarpa jest cenna przyrodniczo, połączeń z Wilanowem sporo. Każda złotówka wydana na park to świetny pomysł. 18:10, 19.05.2020
^&%$#@(18:14, 19.05.2020
MOże lepiej, zamiast przedłużać Ciszewskiego, udrożnić Dolinkę Służewiecką? Tam były planowane estakady. Zresztą po oddaniu POW i Płaskowickiej bis ruch w dolince i tak się zmniejszy. Popieram pana Pomianowskiego. 18:14, 19.05.2020
kok17:38, 21.05.2020
Dolina Służewiecka jest drogą krajową i nie jest finansowana z budżetu dzielnicy. 17:38, 21.05.2020
Ciszewskiego jest wy18:25, 19.05.2020
Fajnie byłoby, gdyby na Ursynowie powstały nowe parki. Jeśli kosztem przedłużenia Ciszewskiego, to tym lepiej. Dość zamieniania Ursynowa w ściek komunikacyjny. 18:25, 19.05.2020
greenoak18:30, 19.05.2020
Stop dewastacji skarpy ursynowskiej. Mam nadzieję, że będą protesty ekologów. Ciszewskiego-Bis to barbarzyństwo. 18:30, 19.05.2020
konstytucja12:12, 20.05.2020
~greenoak
~alik
masz rozdwojenie jaźni czy co? 12:12, 20.05.2020
Rolo13:06, 21.05.2020
"ekolodzy" protestują jak się im zapłaci, bez znaczenia w jakiej sprawie (ma być dym to będzie byle by kasa się zgadzała) 13:06, 21.05.2020
Sylwesterks18:50, 19.05.2020
To może część pieniędzy, zaoszczędzonych na Ciszewskiego, wydać na filtry POW? 18:50, 19.05.2020
kok17:36, 21.05.2020
filtry POW są inwestycją GDDKiA, to zupełnie inny budżet i to tam powinny znaleźć się pieniądze 17:36, 21.05.2020
Kabaczek19:39, 19.05.2020
Jak widać, forum opanowane przez samochodziarzy. Jak zwykle, głośna mniejszość, zajeżdżająca co się da. W mieście ludzie chcą oddychać, a nie truć się spalinami. Dlatego popieram przeznaczenie pieniędzy z przedłużenia Ciszewskiego na parki. 19:39, 19.05.2020
Boom19:48, 19.05.2020
Przestań palić w domu węglem i śmieciami to powietrze będzie czyste. 19:48, 19.05.2020
jako19:48, 19.05.2020
nie kotku, liczba wpisów nie równa się liczbie użytkowników, którzy je zrobili. Jeden kolega wali posty masowo pod różnymi nickami. Żeby sprawić odpowiednie wrażenie zainteresowania tematem. 19:48, 19.05.2020
Olo19:56, 19.05.2020
Jasne, jeden koleś. Dlaczego samochodziarze nie chcą zrozumieć, że nie są sami w tym mieście? 19:56, 19.05.2020
jako20:18, 19.05.2020
@ Olo - jako samochodziarz wiem, że nie jestem sam. Wiem, że zieleń jest bardzo ważna, wspieram rowerzystów, komunikację publiczną i chcę mieć parki. Nie przepadam za 5 pasmowymi "autostradami" w centrum, jestem za podniesieniem opłat za parkowanie. Chcę równowagi i płynnego ruchu dla każdego. Myślę, że da się to pogodzić. 20:18, 19.05.2020
nieistotny13:38, 20.05.2020
Jeżeli chodzi o trucie spalinami, to najwięcej spalin powstaje pod wpływem korkowania się przejazdów. Na Wilanów mi nie po drodze, do pracy dojeżdżam metrem, samochodem to zwykle wyjeżdżam poza miasto, więc osobiście mi to połączenie wisi, ale drożność i dobra przepustowość to podstawa funkcjonowania miasta. Takie połączenie odciążyłoby Dolinkę Służewiecką, która wiadomo jak się korkuje, więc jestem jak najbardziej za. Są miejsca, gdzie przydałoby się więcej zieleni, a są takie, gdzie potrzebne są drogi. 13:38, 20.05.2020
Olo19:50, 19.05.2020
Co za głupi pomysł!!!. Temu Panu już dziękujemy !!!. Jestem ciekaw czy sam to wymyślił czy ma w tym jakiś interes. Czym więcej połączeń tym lepiej !!! 19:50, 19.05.2020
Olo19:54, 19.05.2020
Nie kradnij nicka. A pomysł bardzo dobry, im więcej zieleni, tym lepiej. 19:54, 19.05.2020
Olsza19:59, 19.05.2020
Drogi: TAK. Więcej zieleni: TAK 19:59, 19.05.2020
Olo20:03, 19.05.2020
Akurat w przypadku Ciszewskiego to się wyklucza. NIE dla drogi. 20:03, 19.05.2020
^&%$#@(20:07, 19.05.2020
Gdzie można się podpisać pod petycją, by NIE przedłużać Ciszewskiego? 20:07, 19.05.2020
Hyl20:09, 19.05.2020
Gdzie można się podpisać pod petycją, by przedłużać Ciszewskiego??? 20:09, 19.05.2020
Olo20:19, 19.05.2020
Nigdzie. Drogi i tak nie będzie. Brak kasy. 20:19, 19.05.2020
Tom07:54, 20.05.2020
A gdzie można się podpisać żeby nigdy nie powstała Ciszewskiego Bis - zniszczy unikalny kawałek przyrody wszyscy tam spacerują i odpoczywają z rodzinami wystarczy przejść się w pogodny dzień 07:54, 20.05.2020
Olo20:27, 19.05.2020
@jako To się nie da pogodzić. Nie w Warszawie, gdzie przez dekady kierowcy byli uprzywilejowani. A przedłużona Ciszewskiego nigdy nie będzie lokalną ulicą, lecz stanie się komunuikacyjnym ściekiem, jak większość ulic w Wawie. Skarpa ulegnie bezpowrotnej dewastacji. 20:27, 19.05.2020
jako21:07, 19.05.2020
Tak, masz rację, na pewno znajdą się drobne cwaniaczki, które będą Ciszewskiego próbowali omijać korki, tak jak omijają je parkingami i innymi skrótami. To patologia, która w naszym narodzie występuje i muszą wymrzeć pokolenia by się to zmieniło. Ale to nie może być powodem, by nie budować kolejnych potrzebnych ulic. I moim zdaniem da się pogodzić zieleń z ulicami. O ile wszystko się zrobi rozsądnie. Czyli ulice z pasami węższymi niż autostrady, a drzewa sadzone w postaci innej niż uschnięte patyki. Skarpa jest bardzo cenna i unikalna, dlatego trzeba ją zabezpieczyć. Ale ta ulica jest potrzebna. Na świecie jest wiele przykładów prowadzenia ulic w takich miejscach. Da się, trzeba tylko chcieć. 21:07, 19.05.2020
zwykły obserwator21:02, 19.05.2020
Burmistrz już zapalił czerwoną falę we wszystkich kierunkach (potęga komputerów) to poradzi sobie i z Ciszewskiego bis, dwa, trzy niepotrzebne wyjazdy z osiedli, i czerwona fala gotowa. Dyskutanci spierają się będzie/nie będzie/potrzebna/niepotrzebna a Burmistrz w duchu podśmiewa się, jeszcze kilka zwężeń->protestów->jeszcze więcej zwężeń, mysz się nie prześlizgnie, hi, hi, jak przy POW. 21:02, 19.05.2020
Igorek21:10, 19.05.2020
Pomianowski to pewnie lobbysta osiedla Wzgórze Słowików!!! 21:10, 19.05.2020
PG 121:12, 19.05.2020
Pomianowski to ten radny, który nie ma kręgosłupa moralnego i dogadał się w wyborach z Guzialem? 21:12, 19.05.2020
trix10:28, 20.05.2020
Mylisz osoby. To Skubiszewski startował z jednej listy z Guziałem. 10:28, 20.05.2020
PiSłże21:57, 19.05.2020
Trzeba zrezygnować z wszystkich inwestycji i rozpocząć społeczne sadzenie warzyw na nieużytkach! Niebawem w Warszawie złamanego grosza nie będzie jak pan Rafał zostanie Prezydentem! PiSy wyślą komisarza pewnie z Opus Dei albo innego Jezuitę! PiS łże! 21:57, 19.05.2020
Gienek23:58, 19.05.2020
Widzę, że w sprawie Ciszewskiego najwięcej do powiedzenia mają mieszkańcy Kabat. Współczuję im budowy koszmarnej ulicy Rosnowskiego i fatalnego poszerzenia Rosoła. Ale przedłużenie Ciszewskiego nic Wam nie pomoże. Zdewastuje tylko kolejny fragment naszej dzielnicy. 23:58, 19.05.2020
Tom07:55, 20.05.2020
Racja ta ulica zdewastuje unikalny kawałek przyrody tak niezbędny dla wszystkich mieszkańców!!!! 07:55, 20.05.2020
jac.10:18, 25.05.2020
Bzdura. To nie tylko o Kabaty chodzi, ale o pół Ursynowa. Szarańcza z Wilanowa nadal będzie rozjeżdżać dzielnicę, ale duża część z nich smrodzić będzie tylko na połowie dzielnicy a nie całości. 10:18, 25.05.2020
Gienek08:35, 20.05.2020
Wszystkim, którzy tak gardłują za przedłużaniem spieszę donieść, już niedługo przewieziecie tluste tyłki Plaskowickiej oraz POW. Wtedy okaże się, ze nie było o co tak się miotać. 08:35, 20.05.2020
UrsynowskiGad10:35, 20.05.2020
nimby, krótko mówiąc. 10:35, 20.05.2020
konstytucja11:33, 20.05.2020
Ewidentnie radny sprężyna ma jakiś interes w blokowaniu inwestycji. Całe szczęście że jego moc sprawcza jest zerowa. Jeden rzut oka na mapę i widać jaką czarną dziurę mamy w połączeniu z Wilanowem. Od dolinki do POW jest tylko 2,7km, radny piechota to obchodzi to i wy możecie. 11:33, 20.05.2020
Nick11:37, 20.05.2020
Panie radny, kto przejmie działki po terenie planowanej trasy w Wilanowie? Ciszewskiego miała być wybudowana już dawno, tylko Burmistrz Wilanowa mając na uwadze dobro swoich mieszkańców dołożył około 80% kasy do budowy Rosnowskiego. Inaczej niż władze Ursynowa, które zafundowały nam tranzyt. 11:37, 20.05.2020
Pomianowski19:31, 20.05.2020
Nikt, bo te działki są prywatne, nie należą do miasta. Dopiero by je trzeba wykupić pod budowę tej drogi. 19:31, 20.05.2020
pilne!12:37, 20.05.2020
Kiedy połączenie Belgradzkiej z Pileckiego dookoła górki Kazurki? 12:37, 20.05.2020
Warszawiak ( bardzo 10:36, 24.05.2020
NIGDY . 10:36, 24.05.2020
Mój Nik14:16, 20.05.2020
Co się stało z wątkiem dyskusji na ten temat na facebooku grupa Obywatele Ursynowa?
Chyba temat nie zyskał poparcia i wątek zniknął. 14:16, 20.05.2020
Gienek14:40, 20.05.2020
Nie wszyscy wysiadują na facebookach. Na przykład starsi ludzie, którzy raczej nie są zwolennikami budowania kolejnej smrodostrady. 14:40, 20.05.2020
Karabo15:09, 20.05.2020
Na "obatelach Ursynowa" jak w pisie... Cenzura na całego. Skrytykuj kogoś z ursynowskiego Ratusza= dostajesz bana. Tak się uwijają admini tej grupki. Ciekawe czy dla idei- jak karczeski, czy czymś innym się kierują. Pisać tam o kiempie i jego drużynie można, ale tylko dobrze :/ 15:09, 20.05.2020
jako16:39, 20.05.2020
@ Gienek - słusznie prawisz. Starsi ludzie nie są zainteresowani tą autostradą. Niemowlaki zapewne tez nie, jak również dzieci w wieku przedszkolnym. Wiec ta „autostrada” nie powinna powstać, bo chcą jej tylko Ci powyżej przedszkolaka a poniżej seniora. Budowa drogi dla tak wąskiej grupy osób to czysty idiotyzm, nie? 16:39, 20.05.2020
Saruman15:12, 20.05.2020
Zdecydowane NIE tej budowie!!! Pieniądze przeznaczyć na park nad POW!!! 15:12, 20.05.2020
Warszawiak ( bardzo 10:34, 24.05.2020
I FILTRY ! 10:34, 24.05.2020
jako16:55, 20.05.2020
Dobra, kurde, przekonaliście mnie. Jest taki hejt na tą ulicę, że nie ma sensu jej budować. Bo po co? Dla kilku blachosmrodziarzy? Park jest lepszy, zwłaszcza, ze wszyscy j tak jeżdżą metrem, komunikacja publiczna lub rowerami. Dlatego proponuję, aby osiedle Wzgórze Słoików odciąć od dróg. Są niepotrzebne. Co więcej należy zaorać krótki odcinek Ciszewskiego od Nowoursynowskiej do skarpy. Zbędny asfalt, zrobić tam park linearny. Okoliczne ulice mocno zwęzić, by porobić wygodne drogi rowerowe. Na Kiedacza i Nugat wytyczyć buspasy. 16:55, 20.05.2020
Kabaczek20:18, 20.05.2020
Świetny pomysł, z wyjątkiem buspasa. 148 jeździ rzadko. 20:18, 20.05.2020
Gienek20:26, 20.05.2020
Te niemowlaki, o których piszesz w poprzednim poście, będą umierać na raka przez te smrodostrady. Najpierw trzeba zrobić porządek z gratami, które nie spełniają żadnych norm emisji spalin, powycinane DPF, stare diesle z Niemiec. 20:26, 20.05.2020
Krzysztof20:44, 21.05.2020
Szanowny Panie Pomianowski. Projekt przedłużenia ulicy Ciszewskiego, skarpą w dół do Wilanowa. Powstał w latach, gdy Pan biegał w krótkich spodenkach. Projekt był wielokrotnie blokowany przez ..... I jestem ciekaw, czy Pan wywodzi się właśnie z tej kasty ludzi i ich interesów. Budowa budynku nazwanego "Osiedlem słowików", których tam nikt nie widział i słyszał od lat, została przeforsowana na siłę za przyzwoleniem .... ... Wszyscy wówczas mieli i dziś mają świadomość tego, że tam ma przebiegać ulica i basta. Dziś Pan rznie obrońcę ...... ? I to jest właśnie zastanawiające i wymagające wyjaśnienia. Jeśli ta ulica nie powstanie, to będzie dowód tego, jak są nadal „przeżarci” urzędnicy Warszawy decydujący, o tak istotnej dla mieszkańców Ursynowa inwestycji, która nie może powstać z racji kastowej władzy. Osobiście czekam na tę ulicę od 25 lat. Czy się doczekam ? Czy wpierw umrę ? Jak Pan, Panie Pomianowski mi wróży ! 20:44, 21.05.2020
Tomasz00:45, 22.05.2020
Będzie obok przedłużenie Płaskowickiej i POW. Mam nadzieję, że poczekasz na Ciszewskiego bis kolejne 25 lat. 00:45, 22.05.2020
nick_znik11:51, 25.05.2020
chlapnąłeś tymi słowikami jak łysy grzywką o kant kuli ;-D
Właśnie pełno w tym dokładnie miejscu ich śpiewu i drozdów i kosów i czarnogłówek. Drogi trzeba budować, oby tylko z sensem... 11:51, 25.05.2020
Warszawiak ( bardzo 10:32, 24.05.2020
Mam pytanie , czy pan radny mieszka w tej okolicy ? 10:32, 24.05.2020
Warszawiak ( bardzo 10:45, 24.05.2020
Ciszewskiego zniszczy Skarpę , POW NIE ZNISZCZY . Jak widać , ilu ludzi , tyle zdań . 10:45, 24.05.2020
Nick12:02, 24.05.2020
Skarpa prędzej czy później "zniszczy" się sama. Ten łącznik powinien być zrobiony 10 lat temu. Mniejszy tranzyt przez Ursynów (większe bezpieczeństwo), mniejsze korki na dolince (mniej smogu). Ale ważniejsze jest ukształtowanie terenu niż funkcjonowanie miasta i zdrowie ludzi. 12:02, 24.05.2020
nick_znik11:48, 25.05.2020
No bo POW nie zniszczy... już zniszczyo.. widziałeś to?
Żeby było jasne, miasto wymaga dróg i POW musiało powstać.. ale trzeba wiedzieć jakie koszty przy tym ponosimy i skąd nasz dzieci mają astmę. 11:48, 25.05.2020
Nick14:48, 25.05.2020
Jeśli uważasz że astma jest spowodowana smogiem to bez tego łącznika korki i smog jest produkowany na całej długości Rosoła (dzięki ściekowi z Konstancina) i KEN (dzięki światłom co 80-200m z BP). 14:48, 25.05.2020
Smutne12:10, 24.05.2020
A jeszcze w lipcu 2017 roku HU pisało... - "Niewykluczone więc, że Ciszewskiego szybciej połączy Ursynów z Wilanowem niż planowana w ramach Południowej Obwodnicy Warszawy ulica Płaskowickiej-bis, która ma powstać razem w obwodnicą - do 2020 roku. To o tyle ważne, że już pod koniec tego roku uruchomione zostanie połączenie Kabat z Powsinem. Mieszkańcy obawiają się, że brak połączenia przez Ciszewskiego spowoduje zalew aut na południu Ursynowa. Rada dzielnicy Ursynów w poprzednich kadencjach aż 9 razy występowała do miasta z wnioskiem o budowę Ciszewskiego-bis w pierwszej kolejności." Obawy się sprawdziły Korek od Kabat do SGGW a nad Ciszewskiego dalej debatują. 12:10, 24.05.2020
Dobrze18:40, 24.05.2020
I bardzo dobrze, będzie POW i Plaskowickiej, bez sensu niszczyć skarpę. A problemem nie jest brak przedłużenia Ciszewskiego, tylko brak opłat za wjazd do miasta, za tanie opłaty za miejsca parkingowe, brak kontroli emisji spalin. Słowem, za dużo samochodów, są zbyt tanie. Dlatego są korki. 18:40, 24.05.2020
Nick20:39, 24.05.2020
Ta skarpa to jest jakiś zabytek? Cud natury? Obszar chroniony? 20:39, 24.05.2020
nick_znik11:38, 25.05.2020
@nick
trafiłeś 2/3
Skarpa nie jest zabytkiem ale jest obszarem chronionym (może jednak uważnie przeczytaj co komentujesz).. i jak dla mnie cud natury.. bo teren miejski a śpiewają słowiki, kosy, drozdy, rosną storczyki i jest troszkę ciszej od zgiełku miasta.. jest gdzie pójść na spacer. 11:38, 25.05.2020
Nick14:45, 25.05.2020
No właśnie liczyłem że pojawi się taka odpowiedź. Czyli obszar chroniony ale działkę pod ulicę dało radę kupić. Czyli nie tak znowu bardzo chroniony. Co do słowików drozdów i innych to mogą się przenieść 100m dalej za cenę komunikacji między dzielnicami. 14:45, 25.05.2020
Kolo22:02, 25.05.2020
Śmieszne jest, jak samochodziarze narzekają na korki i smog na Ursynowie. KEN i Rosoła nie byłyby ściekiem komunikacyjnym, gdyby parkowanie w Warszawie było przynajmniej trzy razy droższe niż dziś, a z ruchu wycofano by wszystkie graty, emitujące rakotwórcze substancje ponad wszelkie normy. Tyle w temacie, Ciszewskiego nie trzeba przedłużać. 22:02, 25.05.2020
zwykły obserwator08:47, 28.05.2020
To bardzo dobra koncepcja. Burmistrz już kupił, pracuje także nad wykończeniem Belgradzkiej. Po zapaleniu czerwonej fali w dzielnicy czas także na zwężenie KEN, choć umiejętne sterowanie światłami umożliwia całkowity paraliż alei, ale także pozwala przetrzeć szlak dla Pierwszego Mieszkańca. Ale neurobiałki kochają coraz mocniej i są coraz bardziej przeszczęśliwe, hi, hi. 08:47, 28.05.2020
zwykły obserwator11:21, 28.05.2020
Przedstawiony projekt to majstersztyk sabotażu, odpowiednio dowężone, blokujące rondo, te zielone obszary zamiast jezdni są sprytnie blokowane przez latarnie. Burmistrz zna się na dywersyjnej robocie, oj zna. W pierwszym rzędzie zablokuje koncept budowy a nawet jeżeli cudem ulica powstanie to już postara się by przejezność była minimalna, może jakoś sparaliżuje sąsiednie skrzyżowania? zgodnie z regułą, że każda aktywność winna niszczyć tkankę komunikacyjną dzielnicy, każda. 11:21, 28.05.2020
Simon Magician21:02, 29.05.2020
Ta ulica nie ma żadnego sensu. Skarpa to unikat, dzika ostoja roślin i zwierząt niemalże w centrum miasta. Po co ją niszczyć? Żeby odciążyć Dolinkę, chociaż wszystkie współczesne badania dowodzą, że więcej dróg, szybsze i szersze drogi wcale nie likwidują korków? POW i Płaskowickiej to wystarczająca wyrwa w Skarpie.
Nie ma powodu, żeby trzymać się przestarzałych koncepcji z lat osiemdziesiątych. Zadbajmy o Skarpę, zróbmy tam ścieżki spacerowe (byle nie z betonu), posprzątajmy ją. Marzymy o parku nad POW, a tam jest gotowy park. 21:02, 29.05.2020
Mulat12:41, 04.06.2020
Tłumaczenia przedmówcy o dzikiej ostoi zwierząt i roślin pozwolę sobie między bajki włożyć. Budowa całego Ursynowa na którym jak sądzę mieszka ps. Simon Magican, była gwałtem na naturze. To typowe dla większości tutejszych osadników, że jak tylko się zadomowią biorą się za oprotestowanie wszystkiego co powstaje wokół nich.
Pamiętam że radny Piotr Skubiszewski ma już dwa poważne osiągnięcia na swoim koncie: budowa ścieżek dla biegaczy w lesie kabackim i próbę rokoszu w warszawskim ratuszu wraz z Piotrem Guziałem w2015r. 12:41, 04.06.2020
oczytana12:26, 26.05.2020
1 0
To prawda, ale jak mają gnać obwodnicą, która jest jeszcze w budowie? 12:26, 26.05.2020