Zamknij

Wojewoda wstrzymuje budowę Rosoła. Burmistrz: "Kuriozalna decyzja"

15:13, 21.05.2018 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 16:16, 22.05.2018
Skomentuj visit360.pl visit360.pl

Przebudowana ulica Relaksowa wraz ze skrzyżowaniem z ul. Wąwozową od godz. 20:00 jest otwarta. Kierowcy znów mogą przejechać także ul. Rosnowskiego. Tymczasem budowa drugiej nitki Rosoła - od Jeżewskiego do Wąwozowej staje pod dużym znakiem zapytania. Wojewoda dopatrzył się uchybień i uchylił pozwolenie na budowę.

Drogowcy skończyli już budowę drugiej nitki Relaksowej - od skrzyżowania z Wąwozową do skrzyżowania z Rosnowskiego. - Jeszcze dzisiaj w nocy otworzymy przejazd dla kierowców - mówił w południe burmistrz Ursynowa. Oznacza to także otwarcie tranzytu przez ul. Rosnowskiego do Powsina.

AKTUALIZACJA: Drogowcy zrobili kierowcom niespodziankę, otworzyli przejazd już o 20:00. o czym informowaliśmy na profilu Haloursynow.pl na Facebooku:

W kolejnych dniach budowlańcy mieli zacząć budowę nowej nitki na ostatnim nieposzerzonym odcinku Rosoła - od Jeżewskiego do Wąwozowej. Prace miały trwać tak, by nie zakłócać ruchu. Dopiero w wakacje miały się przenieść na starą nitkę.

Wojewoda uchylił pozwolenie na budowę

Nad inwestycją wartą 20 mln złotych po raz kolejny zebrały się czarne chmury. 7 maja wojewoda mazowiecki uchylił decyzję o wydaniu pozwolenia na budowę, tzw. ZRiD, które wydawało miejskie Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego. Pismo właśnie dotarło do dzielnicy, która musi wstrzymać dalsze prace na Rosoła.

- Już dawno nie byłem tak zdenerwowany - mówi Robert Kempa burmistrz Ursynowa w rozmowie z Haloursynow.pl. - Zarzuty są kuriozalne. Wojewoda wmontował nas i wykonawcę w niezłe bagno - mówi burmistrz.

Odwołanie od pozwolenia na budowę złożyło trzech mieszkańców ul. Rosoła. Wojewoda nie uznał ich zarzutów. Ale doszukał się w dokumentach innych uchybień, które pozwoliły mu uchylić zezwolenie.

Do czego przyczepił się wojewoda? Wg burmistrza, głównie do słownictwa. Dzielnica użyła w pozwoleniu nazwy "miasto st. Warszawa" a zdaniem wojewody powinna użyć nazwa "Prezydent m.st. Warszawy". Zamiast "miejsca postojowe" powinny być "parkingi", a zamiast "ulicy" powinna być "droga". 

Przedstawiciel rządu na województwo mazowieckie wytknął też dzielnicy braki w ostemplowaniu dokumentów. Wszystkie zarzuty burmistrz odrzuca i uznaje za absurdalne. - W życiu nie czytałem takiego dokumentu. Jak organ rządowy mógł się pod czymś takim podpisać?! - oburza się Kempa.

Czekamy na komentarz biura prasowego wojewody w tej sprawie. Rano obiecano nam, że dotrze on w ciągu dnia. Niestety do godz. 16:30 go nie otrzymaliśmy. Stanowisko wojewody opublikujemy w osobnym artykule, jak tylko je otrzymamy.

Opóźnienie - minimum 2 miesiące

Pewne jest jedno. Po decyzji wojewody prace na Rosoła zostaną wstrzymane. Dzielnica musi poczekać, aż do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego (które wydawało zgodę na budowę) dotrą dokumenty wojewody. Miasto już postanowiło, że nie będzie się odwoływać, tylko wyda nowe poprawione pozwolenie na budowę. Tak ma być szybciej.

Jednak procedury swoje trwają. Jak szacuje dzielnica, przebudowa Rosoła od Jeżewskiego do Wąwozowej, może zostać wznowiona około sierpnia. Tymczasem w obowiązującej umowie wykonawca ma termin na zakończenie budowy do 30 września, po decyzji wojewody zupełnie nierealny. Z tego też powodu urzędowi dzielnicy grozi spór prawny z firmą Fal-Bruk, która jest gotowa ruszyć z pracami, a nie będzie mogła ich rozpocząć.

Budowa ciągu Rosoła-Relaksowa-Rosnowskiego wtrzymywana jest nie pierwszy raz. W ubiegłym roku na przeszkodzie w pracach na budowie połączenia z Powsinem stanęła sójka, która w okresie lęgowym założyła gniazdo na jednym z drzew. Później okazało się, że gniazdo jest puste. Wcześniej projektowanie nowej ul. Rosoła od Jeżewskiego do Wąwozowej wstrzymali działacze "Projektu Ursynów", którzy domagali się zapewnienia większek liczby miejsc parkingowych przy blokach spółdzielni "Osiedle Kabaty".

ZOBACZ ZDJĘCIA Z BUDOWY ULICY RELAKSOWEJ - źródło: Visit360.pl

[ZT]10503[/ZT]

[ZT]9965[/ZT]

[ZT]7900[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(71)

karikalkarikal

22 14

To ciekawe, czyżby wojewoda chciał namieszać w kampanii wyborczej? Tylko dlaczego kosztem nas wszytskich???? 17:15, 21.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

politycypolitycy

16 7

A co my go obchodzimy? 20:15, 21.05.2018


reo

Zły porucznikZły porucznik

42 23

To jest po prostu seria różnych bezsensów:
1. Bezsensowna droga, która nikomu nie służy, a jest tylko tranzytem dla hordy WPI
2. Bezsensowne "odbarczeniowki" i bezsens dla społeczności lokalnej, która ma utrudniony wyjazd/zjazd z drogi za ich podatki pod ich oknami
3. Bezsensowne wykonanie, totalna porażka organizacyjna, bezsensowne "objazdy", zablokowanie lokalnych uliczek, dewastacja Dembego przez ciężki sprzęt z budowy
4. Bezsensowne decyzje władz, w tym przede wszystkim burmistrza i wojewody - trudno orzec, który z nich jest głupszy i bardziej bezsensowny "en masse"
5. Bezsensowne tłumaczenia władz i argumenty za przyjętą kolejnością budowy dróg w kierunku Wilanowa, a także dotyczące przyczyn ewidentnego chaosu i negatywnego wpływu tej budowy na okolicę. Liderem jest chyba Kempa, który po raz kolejny zrobił z siebie idiotę, tłumacząc dlaczego Dembego jest właśnie dewastowana przez wykonawcę. 17:39, 21.05.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

dzudzadzudza

39 12

Gratuluję celnej wypowiedzi. Dodam jeszcze, że jeśli wzdłuż dróg tranzytowych (KEN i Wąwozowa, bo takimi się teraz staną) projektuje się lokale usługowe i wiele przejść dla pieszych w tym dla dzieci idących do szkoły, oczekujmy większej liczby wypadków. Już teraz KEN jest bardzo niebezpieczna a na Wąwozowej, w czasie gdy była otwarta Rosnowskiego, miały miejsce dwa wypadki w tym samym dniu. Kabaty nie są sypialnią. Tu jest duży ruch pieszy, rowerowy i mnóstwo dzieci. Jak władze dzielnicy chcą pogodzić charakter dzielnicy z ruchem tranzytowym, aby nie było więcej wypadków? 18:38, 21.05.2018


ursurs

21 17

dlatego konieczna jest przebudowa ul.Rosola a tu walka polityczna i wojewoda nie moze przezyc zeby przed wyborami ta inwestycja sie zakonczyla. polskie piekielko.. 20:03, 21.05.2018


nie kumamnie kumam

26 11

Jestem w stanie zrozumiec wiele bezsensow, ale ni cholery nie moge pojac jak lokalna wladza mogla ubrac lokalna spolecznosc w tranzytowa arterie sluzaca mieszkancom Konstancina i Powsina, dewastujaca zwiekszonym ruchem Ursynow. Przeciez ta wladza miala chyba jakies marzenia o ponownej kadencji na Ursynowie i tak sobie strzelila w kolano? 20:12, 21.05.2018


Sąsiadka bazarku z ISąsiadka bazarku z I

32 5

A syfiasty bazarek przy reprezentacyjnej alei Ursynowa też ma tłum klientów z Wilanowa, którzy szybciutko dojeżdżają Orszady. A u siebie na Wilanowie nie pozwoliliby postawić sobie pod oknami takiego Paździerza. To mają blisko u nas... 20:52, 21.05.2018


ten z krakowskiegoten z krakowskiego

30 10

polskie popisowe piekiełko, niekompeteny burmistrz, który nie umi pieczątki dobrze przybić i łże-wojewoda, który każdo belkę pod nushky podrzuci byle sie tylko peo wywaliło na podłogę i rozbiło sobie ten dur łep. 17:52, 21.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jotjot

9 2

i jeszcze dodaj bezmózgich projektantów oraz wykonawców. Bo jeden nie umie zaprojektować drogi w sensowny sposób, a drugi nie umie zorganizować budowy zgodnie z przepisami i zdrowym rozsądkiem. Ale przecież oni ani tu nie mieszkają, ani nie będą z tego korzystać. Więc mają w... 23:09, 21.05.2018


ManoloManolo

27 5

Mieszkam na Dembego. Obejrzałem sobie dokładnie stan prac w niedzielę i nasunęło mi się pytanie. Dlaczego zlikwidowano skrzyżowanie Relaksowa/Szajnowicza?
Teraz zamiast skręcić w lewo z Szajnowicza w Relaksową (która ma w tym miejscu już tylko jeden pas), trzeba będzie skręcić w prawo w wąską uliczkę wzdłuż Szajnowicza, zastawioną przez parkujące auta i dopiero stąd wjechać w Relaksową. Czemu ma to służyć, poza dodatkowymi korkami/smogiem? 18:39, 21.05.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

jotjot

9 4

Takie i podobne pytania zadawaliśmy tzw. burmistrzowi, radnym, komuś, kto biegał z planem budowy w ręku i objaśniał swoje rysunki wkurzonym mieszkańcom oraz jakiemuś bubkowi podobno z Fal-Bruku w czasie tego słynnego spotkania wszystkich świętych z mieszkańcami. Nikt nie podał żadnego sensownego argumentu. 23:06, 21.05.2018


ManoloManolo

17 3

Jeszcze jedna rzecz z mojej strony. Totalny brak zieleni. Pustynia jak na Pileckiego. 09:04, 22.05.2018


yhmyhm

6 1

Rychło w czas Pan się obudził - domki po wschodniej stronie gdzie mieszka dużo mniej ludzi potrafią się dużo lepiej zorganizować niż bloki. Jakby procentowo z bloków tyle ludzi zaprotestowało co z domków to pewnie więcej dałoby się osiągnąć - może zatrzymanie budowy na wczesnym etapie i przeprojektowanie..
13:19, 22.05.2018


sprspr

13 6

chodzi o to ,ze burmiszcz powiedział, że po przebudowie jak puszczą 4 autobusy, to ruch się zmniejszy 18:51, 21.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dzudzadzudza

27 7

Czy ktoś słyszał o parkingach "Parkuj i Jedź" po stronie Piaseczna i Wilanowa, aby mieszkańcy okolicznych miejscowości mogli dojechać, zaparkować i przesiąść się do autobusu, który zawiezie ich do metra? 18:59, 21.05.2018


strategiczny Janekstrategiczny Janek

8 11

Kuriozalna sytuacja: szeroki pas asfaltowo - betonowy i mimo to wygenerował masę protestów. Ile urzędnicy i projektanci potrzebują szerokości aby zrealizować sensowne rozwiązanie? Może z pół kilometra? :) 19:23, 21.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec KabatMieszkaniec Kabat

25 16

Z tego wynika, że projektant wykonał projekt niezgodnie z normami a miasto się spieszyło, żeby wreszcie mieć tę decyzję zrid. Ludzi wytykali palcem uchybienia, odwoływali się ale miasto to zignorowało, nie poprawiło uchybień, nie poczekało na rozstrzygnięcie odwołań tylko zaczęło budowę, narobiło bałaganu a teraz pomstuje gdy wojewoda uchylił wadliwą decyzję. Trzeba było zrobić wolniej ale prawidłowo. Przykre! 19:48, 21.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mądralamądrala

8 2

Wystarczyło przygotować nowy wniosek o pozwolenie na wypadek takiej decyzji wojewody. Przerwa trwała by 4 h a nie 2 miesiące. 04:11, 22.05.2018


wielki strateg wojewwielki strateg wojew

11 23

Wojewoda dziala w interesie szybszej budowy! Czy wy tego nie rozumiecie? Wszak wiadomo, ze przed dalekim skokiem nalezy nieco zwolnic, zebrac sily. Tak tez dziala wielki strateg - wojewoda. Wstrzymanie budowy przyspieszy termin jej ukonczenia... 20:07, 21.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

41 26

Kabaty to osiedle mieszkaniowe. Nie chcemy trasy szybkiego ruchu która ma służyć jako dojazdowka dla konstancinkow, powsinkow itp. 20:16, 21.05.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

mm

29 21

ale jak Ursynów jeździ na tężnie do Konstancina czy do parku do Powsina to jest ok? jak mieszkańcy Ursynowa jeżdżą swoimi samochodami do pracy w innych dzielnicach to super, ale jak ktoś z Piaseczna dojeżdża na Ursynów to źle? Ludzie, skąd w Was takie podejście do tego typu spraw?! "Jak Kali ukraść krowę to dobrze, ale jak Kalemu ukraść krowę - to źle"... o chyba właśnie stąd :( 08:47, 22.05.2018


zzzzzz

8 9

Kabaty to osiedle mieszkaniowe potomków chłoporobotników spod Białegostoku i Lublina, którzy nagle rzucili się na sushi. To w skrócie. U nich na wsi była jedna droga i tak mają zakodowane. Mieszkańcy Powsina i Konstancina to dla nich niedostępna arystokracja 17:54, 22.05.2018


mimimimi

3 7

do ~m Konstancin przez Kabaty przejeżdża, jak Kabaty jadą do Konstancina to w odwiedziny i to jest różnica. 15:29, 25.05.2018


MuchaMucha

32 8

Jednym z wielu nieprzewidzianych przez władze dzielnicy rezultatów poprowadzenia dojazdowej trasy szybkiego ruchu z Wilanowa, Konstancina i okolic jest całkowite zapełnienie parkingu przed supermarketem Tesco na KEN. Tysiące osób dojeżdżających spod Warszawy do metra zostawia tam swoje samochody, a kupujący nie mają gdzie zaparkować. Tak trzymać! 21:35, 21.05.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

jotjot

17 5

A ja myślę, że to nie było nieprzewidziane, tylko nawet zaplanowane. Przecież od dawna mówiło się o tym, że parking Tesco powinien być parkingiem typu P&R. I dokładnie tak jest, tylko na dziko:( 23:00, 21.05.2018


pszczoła pszczoła

5 4

A najlepsze w tym wszystkim jet to że w planie zagospodarowania przestrzennego parking jest ale dzielnica przez 10 lat rządów PO nie dała rady go wybudować no i mamy rezultaty 14:56, 22.05.2018


SkoczkoskiSkoczkoski

3 1

Pszczoła pier....sz! PO rządzi 10 lat na Ursynowie? Co ty ćpiesz? Oo. Obecna władza 4 lata, poprzednik nie był z platformy- owszem był, jak obatel czarnecki w wielu partiach, ale bynajmniej nie w PO. Tak więc pretensje miej też do Dyzmy guzieła 12:50, 24.05.2018


MorkoMorko

35 45

Dzielnica robi trasę tranzytową przez Kabaty i to w sposób nieprzygotowany. Dla połączenia z Wilanowem należało przedłużyć ulicę Ciszewskiego, a tak mamy na Kabatach wielki parking i tranzyt. 22:39, 21.05.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

partacz kempapartacz kempa

12 26

Niestety nie dało się. Trzeba by przyznać że Guział miał racje a to nigdy nie będzie miało miejsca. Generalnie wszystko to wina Guziała. 12:42, 22.05.2018


JanJan

6 3

Przedłużenie Ciszewskiego owszem, pomogło by zatkać Ciszewskiego. Ruch tranzytowy z Konstancina i tak nadal szedł by Nowokabacką, która była od dawna planowana i powstanie Ciszewskiego Bis nie uratowałoby Kabat. Cały ten zamęt to było tylko przeciąganie przykrótkiej kołdry. Byle dalej od moich okien z ruchem samochodowym, taka logika Kalego. Poprawić się może, ale tylko może, po otwarciu obwodnicy, kiedy prawdziwy tranzyt przeniesie się w tunel. 20:46, 23.05.2018


jotjot

13 20

Ta firma to niech sobie buduje budy dla psów w Pcimiu Dolnym (choć i tu nie wiem, czy się nadają). Taki syf, bałagan i łamanie przepisów, jakie tu zaserwowali, to woła o potężną karę ludzką i boską. Bezmyślność, głupota, zero poszanowania mieszkańców (w któryś ze świątecznych dni majówki od rana przez cały dzień jeździli ciężarówami z piaskiem po Dembego i innych poprzecznych uliczkach), brak wyznaczonych objazdów, pozostawienie całego ruchu itp. na żywioł i na jakoś to będzie... Kto im w ogóle dał ten kontrakt, jeśli goście nic nie potrafią zrobić sensownie? 23:25, 21.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec KabatMieszkaniec Kabat

23 22

Ja już wolę, żeby droga była gotowa i by zmniejszyły się korki. Wszak w mieście chodzi o sprawną komunikację, nie o ciszę i spokój mieszkańców. Cisza i spokój to trochę dalej w stronę Piaseczna- tylko wtedy też będziecie stać w korkach na wlotach w godzinach szczytu, to jest właśnie cena mieszkania pod miastem. Kiedyś mieszkałem na Kabatach przy Wąwozowej, potem przeniosłem się właśnie w ciszę i spokój pod Piasecznem do segmentu. Obecnie wróciłem z powrotem do Kabat, właśnie dojazdy popsuły całą radość z takiego segmentu pod miastem. Mając tutaj piękną komunikację miejską nie widzicie co przeżywają ludzie muszący dojechać do miasta do pracy. Także nie rozumiem psioczenia na tablice WPI na Kabatach. Mają się teleportować do miasta? Albo jechać 20-30km rowerem bez względu na pogodę i ubiór? A może jechać jak sardynka w podmiejskim autobusie do którego ledwo można wsiąść? Ja popieram każdą drogę mającą zmniejszyć korki, które generują multum spalin.
Pozdrawiam,
Mieszkaniec Kabat 08:03, 22.05.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

izzyizzy

15 9

Ja nie mam nic przeciwko dobrej drodze i mniejszym korkom, ani przeciw mieszkańcom Piaseczna czy Konstancina, którzy jeżdżą przez Kabaty. Miasto się rozwija, nic na to się nie da poradzić. Ja też do Śródmieścia jeżdżę przez Mokotów i Mokotowianie nie robią mi zarzutów że rozjeżdżam "ich" dzielnicę. Ale każda ulica/ droga etc może być zaprojektowana i zrealizowana prawidłowo, mądrze i z poszanowaniem prawa, a tu - jak widać - tak nie było. A Twoje skargi, że "nie widzimy co przeżywają ludzie muszący dojechać do miasta do pracy" są infantylne - chciałbys mieć ciastko i zjeść ciastko, mieszkać sobie cicho i zielono pod Piasecznem, hałas, smog i uciążliwości wyeksportować do Wawy, ale potem bezkorkowo dojechać do pracy. Coś za coś. 09:12, 22.05.2018


Mieszkaniec KabatMieszkaniec Kabat

3 2

Izzy, infantylne? Skargi? Przeczytałeś/łaś co napisałem dokładnie? Wróciłem do mieszkania na Kabatach, własnie przez dojazdy. Lepsza klitka na Kabatach, niż segment pod miastem jeśli chodzi o ilość życia spędzoną na dojazdach. 15:37, 22.05.2018


izzyizzy

24 11

ojej, brzydki wojewoda przyczepił się "głównie do słownictwa".... ? czy ta decyzja nie powinna być ujawniona w jakims BIPie? wtedy każdy mógłby przeczytać że wojewoda wypunktował brak decyzji środowiskowej, brak poszanowania procedur prawa admin. przy przejmowaniu prywatnych działek pod inwestycję, niezgodne z prawem szerokości pasów drogowych, promienie skrętów, niezgodnie z prawem zaprojektowane zatoczki autobusowe, przygotowanie całej dokumentacji na nieaktualnych mapach.... gadanie że wojewoda przyczepił się do niewłaściwego ostemplowania dokumentów to manipulowanie informacjami i słaba próba zachowania twarzy kiedy się wcześniej ..... ciała. 08:14, 22.05.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

-k-k

4 15

Oczywiście, że powinna i to jak najszybciej aby każdy się dowiedział co jest na rzeczy. Inaczej twoje wypowiedzi są taką samą manipulacją na jaką się powołujesz. No chyba, że będziesz taki odważny i podasz źródło swoich rewelacji? ... a może to tylko twoje wnioski i domowe wyliczenia?
Faktem natomiast jest, że Wojewoda swoją decyjzją przedłużył koszmar placu budowy o kolejne tygonie/miesiące za co niezmiernie mu podziękuję przy najbliższej okazji. Teraz oczekuje zakończenia tej przebudowy jak najszybciej, bo jej kształtu już się nie zmieni, a nie kolejnych politycznych wojenek

Swoją drogą do wszystkich szczekaczy, co robiliście kiedy klasyfikowano tą drogę? To właśnie kategoria G tej drogi wymusiła budowę takich "pasów startowych". 09:38, 22.05.2018


izzyizzy

10 1

~-k, służę uprzejmie i podaję źródło moich rewelacji: Wojewoda Mazowiecki WI-II.7821.1.2.2017.MO (MP) Decyzja nr 10/II/2018, wydana 7 maja 2018. Szesnaście stron upojnej lektury. Ojej. 14:14, 22.05.2018


sąsiadsąsiad

7 2

Panie Redaktorze, czekamy nie na odpowiedź wojewody (ona już jest w szesnastostronicowym dokumencie podanym Panu na tacy przez izzy), ale na szczegółowe ustosunkowanie się do tego dokumentu przez burmistrza Ursynowa Roberta Kempę! Czy burmistrz poda się do dymisji po zablokowaniu przebudowy ul. Rosoła z powodu błędów w dokumentacji? 18:57, 22.05.2018


REDAKCJAREDAKCJA

7 2

Będzie artykuł - piszemy go. Mamy decyzję, niemniej musimy ją "przetrawić" - jest napisana straszliwie skomplikowanym, prawniczo-urzędowym językiem. Wymaga dużej uwagi i dłuższej analizy. Wśród argumentów wojewody na pewno jest więcej niż tylko "niewłaściwe słownictwo". Pozdrawiamy. 23:03, 22.05.2018


Kabaty ZieloneKabaty Zielone

35 17

To tranzyt dla Konstancina, a nie droga dla dzielnicy. Ale tak się dzieje kiedy dzielnicą zarządza partyjny nominat, a nie osoba reprezentująca mieszkańców.
Platforma na Ursynowie jest spalona na wiele lat... 08:22, 22.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

spod Warszawyspod Warszawy

21 36

Do drwiących z Powsina (Warszawa)/Konstancina–nie zamierzamy zastawiać i rujnować Kabat. W godzinach popołudniowych stoimy w korkach na Alei Wilanowskiej - spotęgowany ruch wracających na prawobrzeżną południową Wwę i okoliczne miejscowości. Ucieczka przez Kabaty kiedyś 'skrótem' teraz Rosnowskiego to jedyna obecnie alternatywa. Do 2020 r. powstanie przedłużenie Ciszewskiego, Branickiego, S2. Węzeł Przyczółkowa odbierze ruch samochodów, które czy chcemy czy nie i tak będą się pchać do Wwy. Samorząd Konstancina myśli o szybkiej kolei miejskiej przez Piaseczno do Wwy. Na potrzeby dworca z pętlą i parkingiem P+R nabyta została nieruchomość pomiędzy torami, ul.Warszawską i ul.Świetlicową. Przekierowanie 3 linii busów z Dworca Płd na Kabaty usprawni dojazd do metra. Kierowców interesuje S2 a nie tranzyt przez Kabaty. 12:21, 22.05.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Zły porucznikZły porucznik

21 15

Jak nie zamierzacie, to uprzejmie proszę o odblokowanie parkingu przy Tesco oraz wszelkich innych wolnych miejsc parkingowych w okolicy. Gdzie nie spojrzeć tam tylko WPI. Kupcie sobie miejsca parkingowe, bo jak na razie zastawiacie nam tereny, na które my łożymy nasze podatki, albo blokujcie dostęp na przykład do sklepu Tesco. Nie wspomnę już o bydlętach poparkowanych na przejściach, chodnikach, skrzyżowaniach i trawnikach. 12:43, 22.05.2018


mm

10 3

do ~Zły porucznik
Bardzo ciekawe jest to co piszesz... Otóż tydzień temu, kiedy jeszcze ul. Rosnowskiego była ZAMKNIĘTA dla ruchu spacerowałam w weekend w jej okolicach. No i cóż ciekawego zobaczyłam? Samochody z rejestracjami WN omijające wygrodzenia (przestawione przez kierowców) i zjeżdżające w dół ul. Rosnowskiego... wbrew zakazowi, wbrew obowiązującej w tym momencie organizacji ruchu. No to komu tu tak się śpieszy??? I komu to połączenie potrzebne??? Bo widziałam tylko rejestracje WN.... Czyli jak ja - Ursynowianin z dziada pradziada, ewentualnie zaadoptowany przez dzielnicę - będę z tej drogi korzystał to wszystko ok, ale jak się ktoś inny pojawi to nie daj Boże... I Ty, ~Zły poruczniku wyzywasz mieszkańców Piaseczna i okolic od bydląt??? Chyba, że to nowa marka samochodu, o której jeszcze nie słyszałam :) 14:40, 24.05.2018


pytankopytanko

1 1

A czy ktoś wie kiedy zacznie sie budowa przedłużenia Ciszewskiego? czekamy na ten moment z niecierpliwością przecież, a jak na razie nic sie tam nie dzieje:( 11:44, 06.06.2018


kazoorakazoora

34 30

Ta droga powstała tylko i jedynie na złość Guziałowi który chciał przebicia Ciszewskiego do Wilanowa, co pięknie zablokowano na lata. Teraz wychodzi że te złośliwe partacze nawet połączenia z Powsinem nie są w stanie zbudować. Literówki to mogą się zdarzyć w prywatnym e-mailu a nie w takim dokumencie. Jak by takie byki były w księgach wieczystych to tez by jeden z drugim uważał ze to czepianie się na sile? Po prostu widać jakich imbecyli nieuków trzymają w tych urzędach i tyle w temacie. 12:39, 22.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kabatkakabatka

25 11

Nie tylko w urzędach. Kim trzeba być, żeby tak zaprojektować i tak prowadzić budowę takiej ulicy/drogi w takim miejscu? Inżynier po studiach? Chyba żarty. 15:47, 22.05.2018


AczytowazneAczytowazne

38 18

Jedna uwaga do wszystkich, którzy uważają, że droga jest dla rejestracji WPI bo prawdziwi warszawiacy idą pieszo do metra, a potem jadą Veturilo do Mordoru. Drogi są dla wszystkich obywateli. Ruch na Wąwozowej/Relaksowej będzie tylko większy bo Warszawa się rozrasta i powstają kolejne osiedla coraz bliżej obrzeży miasta (np. na polach w Wilanowie, czy część Korbońskiego nie została sfinansowana przez dewelopera?).

O wiele lepiej jest mieć drożne drogi niż permanentny plac budowy powstały w wyniku jawnej wojny politycznej. Nie zapominajmy, że za ewentualne koszty powstałe przez opóźnienie prac zapłaci gmina, czyli my.

Zwróćcie też uwagę na budowę POW- mieszkańcom Wilanowa fundują właśnie drogę która będzie hałasować 24/7 w promieniu minimum 1.5km. I co oni mają powiedzieć? NIE dla Łodzi, Poznania, Frankfurtu i Berlina?

Nie zachowujcie się jak Kali. Wrogiem nie jest Konstancin czy Piaseczno, tak jak Wy nie jesteście wrogiem Konstancina jak rzucacie wszystko i jedziecie w Bieszczady 12:40, 22.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

yhmyhm

11 7

Mieszkańcy nie protestują przeciwko zwiększonemu ruchowi tylko też chcą korzystać z przebudowanej drogi. Bo aktualnie szybciej dojedziesz do metra z Korbońskiego niż z bloków przy Relaksowej. 13:13, 22.05.2018


z dziada pradziadaz dziada pradziada

12 33

przepraszam, ale na Kabatach mieszkają tylko słoiki (oprócz starych mieszkańców dawnej wsi). Tak więc drodzy państwo, do rdzennych mieszkańców Konstancina czy Piaseczna to wy musicie jeszcze trzy pokolenia tu pomieszkać, żeby móc blokować lub zabraniać nam przejazdu. A jak wam się nie podoba, to proszę bardzo wracajcie do swoich popierdułek i tam nie będziecie mieli ruchu i korków. My jesteśmy do tego przyzwyczajeni. Tak więc słoiki w dłoń i w drogę :) 15:03, 22.05.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

jotjot

21 2

Od urodzenia mieszkam w W-wie, tak samo jak moi rodzice. Teraz mieszkam na Kabatach, choć fakt nie od urodzenia. Dokąd mam wrócić, jeśli moją 'popierdułką' (cokolwiek to znaczy) jest Warszawa? 15:43, 22.05.2018


NowoUrsynowianinNowoUrsynowianin

7 0

a może raczej z pradziada dziada ? 20:49, 22.05.2018


zgrywuszgrywus

5 2

są takie duże słoje na ogóry - zmieści się Panu do niego głowa? :) 17:08, 23.05.2018


StefekStefek

1 1

hahahaha idiota :-D 10:12, 24.05.2018


sąsiadsąsiad

21 25

Pamiętamy, jak burmistrz Kempa przy wielu okazjach powtarzał "wina Guziała". A jednk to burmistrz Kempa poległ z kretesem na połączeniu Ursynowa z Konstancinem przez Kabaty zamiast przez Ciszewskiego, jak chciał burmistrz Guział... 19:08, 22.05.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AczytowazneAczytowazne

14 11

Jest dokładnie tak jak piszesz. Wojewoda z PiS ukręcił łeb politykowi z PO. Płacimy za to my.


09:30, 23.05.2018


karolkarol

2 1

Nie o literówki tam tylko chodzi ale i o błędy techniczne w projekcie. 11:51, 25.05.2018


dobra radadobra rada

7 3

Oj tam, oj tam. Ludzie się odwołali bo mieli pretensje, coś im nie pasowało. Wojewoda wziął te odwołania, dołożył swoje i skasował pozwolenie. Teraz miasto i burmiszcz zrobią nowy projekt zgodnie z uwagami ludzi i wojewody, 2-3 miesiące decyzja i wszystko wróci do normy. Jak projekt będzie poprawiony i ludzie nie będą mieli powodu do protestu to się nie odwołają i juz sprawa nie trafi do wojewody. Gorzej jak znowu oleją ludzi i "literówek" narobią. 00:15, 23.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SDSD

0 0

A propos "literówek". "burmiszcz"? Serio? :-D 11:03, 25.05.2018


KonradKonrad

11 14

No i całe szczęście, że wstrzymują :-) Te zmiany na Rosoła i tak były nie potrzebne....raczej dla Wilanowa, niż dla Ursynowa. Po za tym likwidacja miejscówek parkingowych wprowadziła by straszny chaos. Więc czekamy na całkowitą blokadę dalszych prac budowlanych :-) 10:11, 24.05.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

111111

9 8

mentalność Kalego 12:58, 24.05.2018


kabatykabaty

2 4

popieram!!!! ja tez uważam, że inwestycja jest zbyt duża/poważna jak na warunki i charakter terenów przyległych. została zbudowana niemalże autostrada(!), która całkowicie pogorszyła warunki i komfort życia tej części Ursynowa. Jasne, że Wilanów jest innego zdania, jesteśmy (Ursynów) dla nich wyłącznie wygodnym łącznikiem, przelotówką, która ma być szybka i wygodna. jestem za wstrzymaniem inwestycji o takim charakterze!!! 11:36, 06.06.2018


PiotrekPiotrek

3 0

Co to za pierdoły? Jakie całkowite wstrzymanie ? Jechałeś kiedyś z Kabat na Wilanów ? Bo chyba nie sądzę. Przez Dolinkę Służewiecką albo przezPiaseczno, o ul. Gaski nie chce pisać bo to wstyd.
Jedna dzielnica ze 100-150 tys mieszkańców, druga z 50 tys a nie NIE MA ŻADNEJ DROGI PRZEJAZDOWEJ!

Politycznie Wojewoda do usunięcia, działa wbrew mieszkańcom.
Burmistrz nieudolny ? A skąd mogl wiedzieć że PiS-owski Wojewoda odprawi taką manianę ? Jak jużto wie, to niech teraz pomyśli 3 kroki do przodu żeby znowu jakiegoś przecinka mu Wielki Polonista Wojewoda nie znalazł.
07:12, 07.06.2018


kazoorakazoora

16 4

Partacze od Kempy skończyli już skrzyżowanie Belgradzkiej ze Stryjeńskich. Asfalt wylali i nikt już tam nie pracuje a ludzie nogi łamią na tych rozwalonych nieukończonych chodnikach. Dzięki burmistrzu za ten tor przeszkód! 10:30, 24.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Janusz z mazowszaJanusz z mazowsza

7 0

Faktycznie, nikt tam nie pracuje od soboty kiedy skonczyli asfaltowanie. 10:37, 24.05.2018


MamiszonMamiszon

10 8

Kolejny upolityczniony temat ? Czy mieszkańcom nie może żyć się po prostu normalnie ? Taki dobry ruch aby połączyć dwie dzielnice i co ? I nic. Blokowanie inwestycji jest trochę słabe. Miasto musi się rozwijać, rozrastać. 15:56, 24.05.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sxclsljlkjslflsjdfsfsxclsljlkjslflsjdfsf

8 4

szkoda, ze miasto i burmistrz są takimi niechlujami, ze sie tak podłożyli wojewodzie :/ Jakby wszystko było na prawie to by im tego pisiak wredny nie zablokował. 20:48, 24.05.2018


prpr

6 5

Sprawa jest prosta. Zostało zgłoszone odwołanie przez obywateli. Wojewoda ma obowiązek się ustosunkować i bada decyzję czyli ZRID.
Jeżeli została wydana z błędami a jak widać została to nakazuje ją poprawić.
Niestety ZRID został wydany przez osoby niekompetentne które nie potrafią napisać poprawnie tej decyzji i nie znają terminologii używanej w ZRID.
To nie jest czepianie się tylko wojewoda nie może zaakceptować ZRID obarczonego błędami.
Abstrahuję od aspektów politycznych. 23:06, 24.05.2018


HaltHalt

4 12

Redaktorze/ redaktorko! Naucz się ważnej zasady. "Wg burmistrza"? Szkoła podstawowa się kłania. Nigdy nie zaczynamy zdania od skrótu "Wg".
Nieskracanie jest wyróżnikiem tekstów reprezentujących "wyższe" gatunki (do których można zaliczyć też testy publicystyczne) oraz oznaką szacunku dla odbiorcy. Zatem w tekście publicystycznym na początku zdania powinniśmy zastosować wyraz "według" w pełnym brzmieniu, nie zaś skrót "wg" leniwcu. Pomijam brak przecinka przed "a zdaniem wojewody". Powiedzmy, że komuś się "nie zauważyło". 11:01, 25.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wielbiciel spiskówWielbiciel spisków

3 0

A może było tak: Burmistrz swoimi kanałami dowiedział się o przygotowywaniu w biurze wojewody decyzji, która na miesiące zablokowałaby ruch na skrzyżowaniu Rosoła/Wąwozowa. W rozpaczliwym paroksyzmie zmienił kolejność prac tak, aby przynajmniej stworzyć fakt dokonany i dokończyć samo skrzyżowanie. Tak się zastanawiam: jak wyglądałaby propaganda przedwyborcza gdyby skrzyżowanie byłoby zablokowane (wściekłość tysięcy kierowców na burmistrza) w przeciwieństwie do niedokończenia jakiegoś odcinka (wściekłość setek obserwatorów na wojewodę. Może są inne pomysły? 11:28, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BasiaMBasiaM

16 0

Kiedy autobusy miejskiej komunikacji ZTM przez te nowe drogi pojadą ?
Dlaczego jeszcze nie jadą ? Drogi dla prywatnego użytku ? Przez samochody osobowe i TIR-y ?
Pytam uprzejmie. 18:57, 26.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alt924Alt924

2 2

Jak czytam to większość z was jest chora psychicznie. Tylko część komentarzy jet rozsądna. Mieszkałem od małego na Wilanowie i starzy mieszkańcy zarówno Wilanowa jak i Ursynowa nie rozumieli czemu muszą jeździć na około jak mają 3km w linii prostej i chcieli dróg łączących dzielnice wiele lat o to wnioskowaoli a każda władza ich olewała. Rosoła od lat była 2 pasmowa w 90% brakowało jej zakończenia które właśnie jest w budowie. Więcej al Ken miała jeden pas ... pamiętacie jeszcze? A pamiętacie ursynowianie jak to było zanim było metro? Czy myślicie że jak linia metra kończy się na ursynowie to ma służyć tylko dla mieszkańców pobliskich bloków? Tak tam już dawno powinien być p+r z dobrymi dojazdem. Jak tego nie chcecie to wybierzcie władze, która zacznie rozbudowę metra i komunikacji w stronę Piaseczna i konstancina. Rosoła nie jest droga tranzytową i nie będzie jak skończy się budowa POW przez Wisłę. NO I MOI DRODZY JEST JESCZE zielony URSYNÓW który macie..... 09:26, 07.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%