Zamknij

Za dwa tygodnie skończą tunel POW. GDDKiA znów żartuje FOTO

12:08, 17.03.2021 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 13:21, 17.03.2021
Skomentuj GDDKiA/K. Nalewajko GDDKiA/K. Nalewajko

Dokładnie za dwa tygodnie powinien być gotowy 2,3 km tunel POW na Ursynowie. Powinien, ale nie będzie. Choć drogowcy po raz kolejny chwalą się postępami na placu budowy, nie ma wątplwości, że będą musieli przesunąć termin zakończenia prac.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych znów pochwaliła się zdjęciami z prac w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Wygląda to na próbę zatarcia złego wrażenia, jakie towarzyszy inwestycji w ostatnich miesiącach. Astaldi złożyło wniosek o przesunięcie terminu zakończenia prac, powołując się na ustawę "antycovidową". GDDKiA wciąż nie chce przyznać, że poślizg jest właściwie pewny.

Wg naszych informacji w efekcie wniosku Astaldi, którego drogowcy nie mogą zignorować, bo wpływ pandemii na rynek budowlany jest bardzo odczuwalny, kierowcy mogą pojechać tunelem nie do końca drugiego kwartału, ale dopiero pod koniec roku. Dlaczego tak późno? Bo od ukończenia budowy do uruchomienia tunelu droga jest daleka. Tunel trzeba odebrać od wykonawcy, czyli sprawdzić czy wszystko jest zgodne z projektem, następnie swoje odbiory rozpoczną służby ratownicze i mundurowe. Konstrukcja na Ursynowie jest najdłuższym tunelem w kraju, w dodatku z bardzo skomplikowaną technologią i wieloma systemami bezpieczeństwa. Odbiory będą musiały potrwać miesiącami.

Procenty nie chcą drgnąć

GDDKiA robi jednak dobrą minę do złej gry. Dziś w komunikacie stołecznego oddziału czytamy, że termin zakończenia prac to nadal koniec marca, a "kierowcy pojadą tunelem w II kwartale 2021 r., po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie".

Czy rzeczywiście jest na to szansa? Drogowcy sami sobie zaprzeczają. Z jednej strony informują o postępie prac, by w tym samym komunikacie przyznać, że "zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 89 proc." czyli... dokładnie tyle samo co 26 lutego, gdy drogowcy ostatnio chwalili się pracami na POW. 

Na takiej budowie jak tunel bardzo dużo skomplikowanych montaży odbywa się właśnie na finiszu - do zainstalowania będą specjalistyczne urządzenia zapewniające sprawną obsługę tunelu: wentylacja, systemy ostrzegania, systemu monitoringu i inne. To o wiele trudniejsza praca niż "zwykłe" lanie betonu. Nic więc dziwnego, że wskaźnik procentowy drogowcom nie rośnie. Tym bardziej jednak można zapomnieć o marcowym terminie zakończenia budowy i obietnicach dla kierowców dotyczących II kwartału. Dlaczego drogowcy o tym wprost nie mówią?

Uciąć wszelkie spekulacje!

Ursynów czeka na zakończenie prac na POW jak na zbawienie. Nie oznacza to jednak, że uwierzy w niezrozumiałe zaklęcia drogowców. Czas powiedzieć prawdę i przyznać, że na zakończenie budowy i oddanie do użytku brakującego odcinka obwodnicy po prostu potrzeba więcej czasu. Kierowcy przemęczą się jeszcze parę kwartałów, mieszkańcy wytrzymają, jeśli uczciwie określi się realny termin zakończenia prac. Poprawiłoby to atmosferę wokół tej ważnej i potrzebnej inwestycji. Ucięło wszelkie spekulacje.

Zamiast tego mamy istny cyrk. GDDKiA wie, że kontraktowe terminy są nierealne, ale woli "nie uprzedzać faktów", licząc chyba na budowlany cud. W tym samym czasie mieszkańcy widzą niemal całkowite zastostopowanie prac na skrzyżowaniu alei KEN i Płaskowickiej czy też zwlekanie z oddaniem im parkingów przy ul. Kazury. Rządowi drogowcy zrzucają w tym przypadku winę na miejskich drogowców (brak zaopiniowania docelowej organizacji ruchu), a ci na rządowych (miasto wydało opinię na czasową organizację ruchu, która pozwala wydać teren już w lipcu ubiegłego roku).

Karty zostały już podejrzane

Jakby tego było mało, GDDKiA w ostatnich dniach wypuściła komunikat, w którym po raz kolejny testuje odporność psychiczną kierowców, nie tylko tych z Ursynowa. Zastanawia się bowiem na likwidacją zawrotki przy Puławskiej prowadzącej przez teren budowy ze względu "na negatywne komentarze kierowców". Nie ma za to chęci wyregulować działanie sygnalizacji świetlnej, co ulżyłoby zjeżdżającym z ekspresówki kierowcom.

Burmistrz Ursynowa podejrzewa, że chodzi o wytworzenie presji na miasto, by zgodziło się na wcześniejsze puszczenie ruchu zjazdem z POW w ulicę Płaskowickiej i Gandhi, co de facto oznaczałoby zalanie lokalnych dróg w dzielnicy autami szukającymi najszybszego przejazdu do Przyczółkowej, skąd mogą znów wjechać na trasę ekspresową. Faktycznie, ostatnio pojawia się wiele głosów kierowców, że węzeł Wschód trzeba otworzyć już teraz. Miasto obstaje przy racjonalnym rozwiązaniu - likwidacji zawrotki na około dwa miesiące przed oddaniem tunelu. To zachowuje dwa zjazdy w Puławską i chroni Ursynów przez potokiem aut. Godząc się jednak na taki scenariusz drogowcy musieliby przyznać jaki jest faktyczny stan prac w tunelu i realny termin jego ukończenia. A tego - jak do tej pory z niewiadomych przyczyn - unikają jak ognia.

A może stanie się tak jak w ubiegłym roku? O tym, że nie skończą tunelu 15 sierpnia 2020 roku drogowcy dowiedzieliśmy się... 23 sierpnia? 

Dlaczego państwowa instytucja, opłacana przez podatników, forsuje swoją i tak nieskuteczną strategię komunikacyjną? Karty, w które gra, zostały już podejrzane, żaden blef już się z nimi nie uda.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z PRCA W TUNELU - źródło: GDDKiA/K.Nalewajko

[ZT]16632[/ZT]

[ZT]17038[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(30)

aNaToLinaNaToLin

42 26

Kij z tunelem, niech otworzą, praktycznie gotowe, węzły zachód i wschód. Odciąży to Puławską i Przyczółkową. Nie będzie tranzytu przez Ursynów, bo nie ma jeszcze połączenia Płaskowickiej z Branickiego, a dopiero ono pozwoli mieszkańcom miasteczka Wilanów korzystać z węzła zachód. Ursynów i tak nie będzie raczej korzystał z tunelu. My na niego nie czekamy (czekamy na wykończenie prac na powierzchni), ale na obydwa węzły jak najbardziej. Dlaczego nie można ich otworzyć? 12:28, 17.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KenKen

30 20

Nie można otworzyć węzłów bo dziadki z haloUrsynów nie będą mieli o czym pisać. A tak mogą się wywnętrzać niby w trosce o mieszkańców Ursynowa, którzy w większości chcą już otwarcia gotowych zjazdów. W Polsce rządzi pis na Ursynowie dziadki i mamy to co mamy )))) 14:20, 17.03.2021


facjiofacjio

17 23

Ooo, to GDDKiA ma własną fabrykę trolli? Nie umieją budować, to się za internet wzięli! :) :) :) Pękam ze śmiechu. 16:00, 17.03.2021


reo

BoomBoom

22 15

Władza chyba sama uwierzyła w swoje przekazy i myśli, że mieszkancy też są takimi idiotami jak oni. Prace jak zwykle idą skokami do przodu, kolejne opóźnienie, kolejny aneks, kolejne artykuły na ogólnopolskich portalach mówiące o terminie do końca II kwartału.
Bardzo dobrze, że Halo Ursynów konsekwentnie punktuje te kłamliwe przekazy. 12:35, 17.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

R0b3kR0b3k

12 3

nie ważne kiedy otworzą, ciekawsze jest kiedy go po raz pierwszy zamkną z powodu jakiegoś dzwona. obstawiam że pierwszy dzwon będzie już drugiego dnia po otwarciu :D 13:46, 17.03.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DreszczykDreszczyk

12 2

I zamiast artykułów o postępie/braku postępu w robotach będziemy mieli informacje o wypadkach w tunelu. Tylko zdjęć pewnie nie będzie. A tego dreszczyku oczekiwania na informację o kolejnym poślizgu będzie mi brakowało. 13:55, 17.03.2021


  jako jako

22 9

Redakcja HU to jak zwykle nie umie czytać komunikatów gdaki i nie dopytuje o szczegóły. A to jest takie oczywiste. Już wyjaśniam. Za dwa tygodnie, zgodnie z planem i zapowiedziami skończą się prace w tunelu. Nie dlatego, że tunel będzie skończony, tylko dlatego, że gdaka rzuci wszelkie siły i środki do likwidacji zawrotki. Po miesiącu lub dwóch tejże likwidacji z poprawkami polegającymi na przywróceniu zawrotki pracownicy powrócą do tunelu trochę w nim pogrzebać. Ale że będzie covid, srovid, czy tez inna rzadka kupa to prace się przeciągną. I tak też, zgodnie z pierwotnymi założeniami, tunel zostanie oddany w II kwartale. 2022, czy 2023, w sumie co za różnica, byleby kwartał się zgadzał. 14:51, 17.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czy to ma sens?Czy to ma sens?

8 12

Nie mogę zrozumieć dlaczego odbiory mają tyle trwać. W przypadku takiej budowy odbiory powinny być robione sukcesywnie, a odbiór końcowy powinien być tylko krótką formalnością. Bo co będzie, jak teraz inspektorzy stwierdzą, że jakiś element robiony na początku budowy jest wadliwy i wszystko jest do wymiany lub poprawy??? 16:10, 17.03.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BoomBoom

16 5

Komentować każdy może, jeden lepiej, a drugi gorzej. Biedaczku, nie wiesz czym się zajmuje nadzór budowlany? Odbiory sukcesywne? Odbiory obiektu robi się po zakończeniu prac budowlanych. A tunel to nie jest dziura w ziemi, to są specjalistyczne instalacje odwadniające, p.poż, wentylacyjne, oświetleniowe, sygnalizacyjne, etc. To nie jest budowa szopy na działce. 16:47, 17.03.2021


Czy to ma sens?Czy to ma sens?

6 4

No właśnie to nie jest budowa budy na działce! I np. teraz po zakończeniu prac budowlanych w tunelu okaże się, że dno tunelu jest wykonane ze złej jakości betonu. I co? Dwa lata na poprawę? Nie lepiej sprawdzać jakość betonu w trakcie wylewania i wtedy go akceptować, a nie po zakończeniu prac? 12:53, 18.03.2021


BoomBoom

3 4

Ty to piszesz poważnie czy sobie jaja robisz? 15:24, 18.03.2021


szczękaszczęka

22 1

Słuszna jest krytyka Gddkia wygłaszana przez pana burmistrza. Ale to jest takie gadanie, jak narzekanie na pogodę. Tyle, co sobie pogada...
A co z parkiem linearnym? Co w końcu z bazarkiem? Może by pan burmistrz się wypowiedział na temat rzeczy, na które ma realny wpływ. 17:30, 17.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiwaNiwa

17 5

Tranzyt przez Ursynów jest tylko bez otwartych węzłów musi przejechać Płaskowickiej Stryjeńskich Wąwozową Relaksową i Korbońskiego do Przyczółkowej 21:03, 17.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z WilanowaZ Wilanowa

21 6

Przecież ten ruch z Puławskiej do Przyczółkowej i tak macie na Ursynowie tylko zamiast najkrótszą drogą od jednego wlotu tunelu do drugiego pałęta się jeszcze Puławską, Płaskowickiej i przez Kabaty do Korbońskiego. Nikt nie jest szalony żeby pchać się w stojące Dolinkę i Al Wilanowską. Sami sobie szkodzicie. 21:30, 17.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tylko bazarektylko bazarek

16 5

Co tam przejezdność tunelu. Ważny jest tylko bazarek! Możnaby go urządzić nie tylko na górze, ale i w samym tunelu. Np. śmieci na lewym pasie, a obskurne budy na prawym. I będzie bezpieczniej, i bardziej ekologicznie. 07:43, 18.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SMSM

18 7

A kto przedłużył uzgodnienia, a kto blokował wydanie decyzji ZRID. To nie były jakieś ufoludki, a ludzie burmistrza. 08:40, 18.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OburzonaOburzona

8 3

Tranzyt trwa od grudnia głównie odcinkiem Korbońskiego-Wąwozowa. Wszystkim z Wilanowa ubolewającym nad hałasem z otwartej trasy radzę przyjść w odwiedziny na odcinek Korbońskiego-Wąwozowa.... My mamy pod oknami nieustający potok aut. To miało być rozwiązanie tymczasowe, a teraz mówi się o kolejnym roku!!!
Nie uwierzę w to, że Astaldi, GDDKiA oraz nasi włodarze nie mieli świadomości, że termin 2 kwartału 2021 jest nierealny, ale przecież trzeba było przeciąć jakąś wstęgę, czymś się pochwalić. Niezmiernie szkoda, że odbywa się to wszystko kosztem mieszkańców Kabat. O skutkach zdrowotnych otwartej trasy pod oknami już nawet nie będę wspominać. To jest oburzające! 11:15, 18.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Janusz;)Janusz;)

8 5

Rafał znowu ma przegwizdane 14:13, 18.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

InkaInka

7 3

Kiedy zjazd z Rosoła na S2, dlaczego mam jeździć dookoła, nie tylko tunel opóźniony ale cała inwestycja na powierzchni KEN, Płaskowicka , Rosoła ścieżki rowerowy wzdłuż S2 żeby dostać się na most południowy kiedy to wszystko będzie skończone? 15:54, 18.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wstydwstyd

15 22

Urząd miasta, wespół z Urzędem dzielnicy Ursynów zrobią wszystko, żeby dowalić rządowemu wykonawcy . To jest chore ! Z tego artykułu zieje nienawiścią , a wszystko obraca nie przeciw Warszawiakom. 18:30, 18.03.2021

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

taki myk na tej strotaki myk na tej stro

5 8

A wszystko , tzn cały ten bałagan obraca się przeciw mieszkańcom Warszawy. 19:45, 18.03.2021


BoomBoom

12 7

Troll rozmawia sam ze sobą. 07:46, 19.03.2021


AntyWstydAntyWstyd

10 6

@wstyd - ładnie to tak samemu z sobą gadać i sobie przytakiwać? (polecam kliknąć opcję „pokaz wpisy tej osoby” i mamy to samo IP). 08:11, 19.03.2021


  jako jako

10 6

oj no przestańcie się znęcać nad trollem, widać że nowy tutaj. To pewnie mamusia z syneczkiem trollują, biorąc po 50 gr od wpisu.
No i to dowalanie rządowemu wykonawcy... biedne astaldi... na pewno już dawno by skończyło, gdyby mu te wstrętne urzędy nie dowalały codziennie.. rotfl. Trollu, idź się znęcać nad inteligencją ludzi gdzie indziej. najlepiej gdzieś, gdzie za takie idiotyzmy będą cię wychwalać. 09:07, 19.03.2021


Jarząbek WacławJarząbek Wacław

0 1

Czasem aż oczy bolą patrzeć, jak się przemęcza, dla naszego klubu, prezes Ochódzki Ryszard, naszego klubu „Tęcza”. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy, wtykają mu szpilki. To nie ludzie – to wilki! 17:50, 21.03.2021


LizaLiza

2 0

Warunki do budowy były bardzo dobre przez długi czas. Gdyby nie to, opóźnienia byłyby jeszcze większe. 17:53, 22.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwrqwr

6 0

Pamiętajcie o tym, że "kupcy" nie chcieli opuścić bazarku, przez co wykonawca tunelu mógł przejąć na teren budowy z półrocznym opóźnieniem. Potem kolejne dwa miesiące sprzątali śmieci po bazarku. 10:27, 23.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SteinStein

2 2

Pozazdrościli poczucia humoru Trzaskowskiemu, Budce i Kempie, o Bartoszu nie wspomnę 12:05, 23.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kask żółtykask żółty

1 0

Ludzie. Nie ma takiej możliwości by została oddana ta inwestycja w terminie pierwotnym. Ja pracuję w tym tunelu, robiąc jakieś tam instalacje okoliczne - tak to nazwijmy. W dniu 26 marca 2021r - oceniam iż jeszcze pozostało.do końca 6-8 miesięcy. Taka jest moja opinia. 17:31, 26.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ss

0 0

to już niedługo 14:32, 04.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%